eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃📃 🤕 -> 🥵 > درخواست تاخیر مرگ و بازگشت به دنیا 🧚‍♂بسیارى از انسان‌ها در دنیا دچار غفلت بوده، براى هجرت از دنیا آمادگى ندارند ; به همین دلیل، هنگام با مرگ، با فراوان درخواست تأخیر مرگ و بازگشت به دنیا را دارند. 🧍قرآن کریم از ابراز چنین چه هنگام فرارسیدن مرگ بر اثر فرود آمدن عذاب الهی بر خاص ( ابراهیم ۴۴ ) و چه هنگام فرارسیدن مرگ به معنای خبر داده است : * حتّی اذا جاء احدهم الموت قال ربّ ارجعون * لعلّی اعمل صالحا فیما ترکت کلّا انّها کلمه هو قائلها * ( مومنون ۹۹ - ۱۰۰ ) 🧚‍♂طبق این آیه ، همواره به خدا شرک ورزیده ، خدا را به آنچه از آن منزه است ، می‌کنند و به اموال و فرزندانی که به آنها داده شده ، مغرورند تا زمانی که مرگ یکی از ایشان فرا رسد و غفلت و را در وی از بین ببرد . 🧍در این هنگام ، از روی و حسرت بر کوتاهی‌های خویش درخواست می‌کند که به بازگردد که البته چنین درخواستی پذیرفته نمی‌شود . 🧚‍♂در از رسول اکرم صلی الله علیه و آله درباره این آیه آمده است : هنگامی که انسان فرا می‌رسد ، هر آنچه گرد آورده و از ادای حق آن خودداری کرده ، در برابرش می‌شوند و در آن هنگام است که می‌گوید : * ربّ ارجعون ..... * 🧍 بر اساس دیگری از آن حضرت ، جمله * ربّ ارجعون .... *در آیات ۹۹ - ۱۰۰ به کافر اختصاص دارد ، اما مومن هنگامی که ملائکه را می‌بیند و آنان از وی درباره به دنیا می‌پرسند ، دنیا را خانه غم‌ها خوانده ، اشتیاق خود را برای رفتن به سوی اعلام می‌دارد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۲۰ وَ ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِما كانُوا يَقْتَرِفُونَ «انعام آیه 120» و گناه آشكار و پنهان را رها كنيد، همانا كسانى كه مرتكب گناه مى‌شوند، به زودى كيفر كارهايى را كه مرتكب شده‌اند، خواهند ديد کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🎇💫🎇💫🎇💫 تفسیر(آیه 120) انعام و از آنجا که ممکن است بعضی این کار حرام را در پنهانی مرتکب شوند در تعقیب آن، در این آیه به عنوان یک قانون کلی می گوید: «گناه آشکار و پنهان را رها سازید» (وَ ذَرُوا ظاهِرَ الإِثمِ وَ باطِنَهُ). میگویند: در زمان جاهلیت عده ای عقیده داشتند که عمل منافی عفت (زنا) اگر در پنهانی باشد عیبی ندارد تنها اگر آشکارا باشد گناه است؟ هم اکنون نیز عملا عده ای این منطق جاهلی را پذیرفته و تنها از گناهان آشکار وحشت دارند، اما گناهان پنهانی را بدون احساس ناراحتی مرتکب می شوند؟ آیه فوق به شدت این منطق را محکوم می سازد. سپس به عنوان یادآوری و تهدید گناهکاران به سرنوشت شومی که در انتظار آنهاست چنین می گوید: «آنها که تحصیل گناه کنند به زودی تکفیر اعمال خود را خواهند دید» (إِنَّ الَّذِینَ یکسِبُونَ الإِثمَ سَیجزَونَ بِما کانُوا یقتَرِفُونَ). 🎇💫🎇💫🎇💫 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 وَ ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِما كانُوا يَقْتَرِفُونَ «انعام آیه 120» و گناه آشكار و پنهان را رها كنيد، همانا كسانى كه مرتكب گناه مى‌شوند، به زودى كيفر كارهايى را كه مرتكب شده‌اند، خواهند ديد. جلد 2 - صفحه 543 وَذَرُوا (وَذْر) = ترک کنید، رها سازید، واگذارید ظَاهِرَ = چه آشکار. الْإِثْمِ = گناه را وَبَاطِنَهُ =چه پنهان [ ظَاهِرَ الْإِثْمِ: گناه آشکار و علنی و نیز گناهی که با اعضای بدن انجام می شود.] [باطن الْإِثْمِ: گناه پنهان و پشت پرده و نیز گناهی که با قلب و دل انجام می‌گیرد.] إِنَّ =زیرا الَّذِينَ = کسانی که يَكْسِبُونَ = مرتکب می شوند الْإِثْمَ = گناه را (گناه می‌کنند) سَيُجْزَوْنَ (جَزَىَ) = به زودی جزا داده می شوند بِمَا = به (سزای) آنچه كَانُوا = می شدند يَقْتَرِفُونَ (قَرْف) = مرتکب 🔹نکته ها چه در گذشته چه امروز، مردم تنها از گناه آشكار هراس داشته و دارند. 🔸پیام ها ✅1- گناه، جاذبه وكششى دارد كه بايد با اراده‌اى قاطع، از آن دل كند. «وَ ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ» ✅2- اسلام، هم به طهارت ظاهر توجّه دارد و هم طهارت باطن؛ هم بايد از گناهان عملى دورى كرد و هم از گناهان قلبى، مانند سوء ظنّ. «ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ» ✅3- كيفر الهى، براى گناهانى است كه با علم و عمد انجام مى‌گيرد. «إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ» ✅4- گرچه شيطان وسوسه مى‌كند، امّا انسان با اراده گناه مى‌كند. «يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ» ✅5- قيامت و كيفر آخرت، دور نيست. «سَيُجْزَوْنَ» ✅6- كيفرهاى الهى، نتيجه‌ى عملكرد خود ماست. «بِما كانُوا يَقْتَرِفُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂خیلی مراقب حق الناس باشید🍂 🔸وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ ..... ⚡️ ترجمه : وای به حال هر عیبجوی طعنه زن.... ❌ آنها که با زبان یا با اشاره و چشم و ابرو، به عیبجویی و ایرادگیری تحقیرآمیز از دیگران می پردازند، منتظر عذاب عظیم خدا باشند. ⚡️نيش زبان و طعنه زدن، انسان را مستحق آتشى می کند كه نه فقط بر جسم، بلكه بر جان و دل مجرمان نفوذ مى كند: « الّتى تطلع على الافئدة» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آثار و برکات تلاوت قرآن در منزل؛ 🌱موجب فزونی برکت 🌱محل رفت و آمد ملائکه 🌱دوری شیطان 🌱درخشش منزل برای اهل آسمان 📚 حجت‌الاسلام میرباقری کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکان دهنده از فاش کردن اسرار اهرام مصر که صدها سال دانشمندان از فهم آن عاجز بودند اینم برای کسایی که میگن حرف خدا چیه اصلا یه چیزی از خودشون درآوردن مال آخوندهاست و.... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🖤کانون خانواده با عنصر آرامش، گرم، با چاشنی عشق، شیرین و با ضمانت مهربانی، شکوفا می‌شود. رابطه مشترکی که با این سه محور تنظيم نشود همزیستی مسالمت‌آمیز هست نه همدلی ملاطفت‌انگیز؛ زنده‌مانی است نه زندگانی. 📚 آیه ۲۱ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قابیل به نحوه قتل آگاه نبود و با تحریک شیطان سر او را در میان دو سنگ خُرد کرد. امّا بعد از قتل برادرش دچار حیرت و پریشانی شد و نمی دانست جنازه او را کجا پنهان کند. تا اینکه دو کلاغ را دید که بعد از جدال، یکی آن دیگری را کشت و کلاغ مرده را در میان خاک دفن کرد. قابیل با دیدن این صحنه گودالی کند و هابیل را در آن دفن کرد و بازگشت. آدم با ندیدن هابیل در مورد او از قابیل پرسید؛ ناگزیر بعد از مدتی قابیل، آدم را به محل قتل برادرش بُرد و پرده از کارش برداشت. آدم آن زمین را که خون فرزندش را بلعیده بود به لعنت یاد کرد و بدین خاطر است که بعد از آن هیچ خاکی خون انسان را در خود فرو نمی برد و آدم بعد از مرگ او چهل شبانه روز گریست. ابلیس آتشکده ای برپا داشت و به عبادت آن پرداخت و به این بهانه قربانی های قابیل را می پذیرفت و اولین کسی که به پرستش آتش روی آورد، قابیل بود. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🖤 فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ▪️ شهید جانش را که عزیزترین سرمایه وجود اوست در راه خدا می‌دهد با این حال، طلبی از خدا ندارد چون اصل این سرمایه از خداست و اگر هم به‌خاطر شهادت و ایثار پاداش می‌دهد از باب فضل و بزرگواری اوست نه استحقاق بندگان. آیه ۱۷۰ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 آیه‌ای که رأس مبارک حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) بر سر نیزه در کوفه تلاوت کرد 🔹أمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا؛ آیا گمان کردی که اصحاب کهف و رقیم از نشانه های شگفت انگیز ما بودند؟ [چنین نیست؛ زیرا ما را در پهن دشت هستی نشانه هایی شگفت انگیزتر از اصحاب کهف است.] 📖آیه ۹ سوره 🎙 صوت استاد سعید مسلم کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبادت همه موجودات و جُنبندگان ... وَلِلَّهِ يَسْجُدُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مِن دَابَّةٍ وَالْمَلَائِكَةُ وَهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺯ ﺟﻨﺒﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ، ﺧﺪﺍ را ﺳﺠﺪﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺗﻜﺒّﺮ ﻭ ﺳﺮکشی ﻧﻤﻰ ﻭﺭﺯﻧﺪ . سوره مبارکه ، آیه ۴۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂تفکر در عجائب خلقت:🍂 🔸الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَاماً وَقُعُوداً وَعَلَيَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ( /١٩١) ⚡️ترجمه : خردمندان کسانی‌اند که خدارا ایستاده‌و نشسته‌و برپهلو یاد کرده و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند و میگویند: خدایا! اینها را بیهوده نیافریده‌ای، منزهی تو، ما را از عذاب آتش نگاه دار. 🤲خدایا! به هرسویی که می‌نگرم آثار عظمت خلقت تو را می‌بینم. 🍃و میدانم که همه اینها نشانه‌ای برای پی بردن به بزرگی، بی‌نقصی و توانمندی توست. 😔شرمنده‌ام! که اینها را میبینم اما از تو غافلم.... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃📃 🤕 -> 🥵 > درخواست تاخیر مرگ و بازگشت به دنیا ....ادامه 🧚‍♂در عین حال ، دیگر به درخواست تاخیر اجل از سوی مومنان اشاره دارد ؛ مانند آیاتی که در آنها به امر شده از یاد خدا غافل نشوند و از آنچه روزی‌شان شده کنند ؛ زیرا در غیر این صورت ، هنگامی که مرگ یکی از آنها فرا رسد ،از خداوند می‌خواهد او را به تاخیر اندازد تا بتواند از اموال خویش انفاق کند : * یا ایّها الّذین آمنوا لا تلهکم اموالکم ولا اولادکم عن ذکر الله ..... * و انفقو ما رزقناکم من قبل ان یاتی احدکم الموت فیقول ربّ لولا اخّرتنی الی اجل قریب فاصدّق و اکن من الصّالحین * و لن یوخّر الله نفسا اذا جاء اجلها .... * ( منافقون ۹ -۱۱ ) 🧍وجه این آیات با روایاتی که بر عدم رغبت مومن برای بازگشت به دنیا دلالت می‌کنند ، می‌تواند این باشد که درخواست اجل ، مربوط به مومنان متوسط و گنه کار و اشتیاق برای رفتن به سوی خدا ، مربوط به دارندگان عالی ایمان است . 🧚‍♂در روایتی نیز آمده است که چون مومن به گلوی وی رسد ، در بهشت به او نشان داده می‌شود ؛ آنگاه می‌گوید : مرا به دنیا بازگردانید تا خود را از آنچه می‌بینم آگاه سازم که به وی گفته می‌شود به سوی این کار نیست . 🧍چنان که قرآن ، چنین مطلبی را از راستین نقل می کند : * ..... قال یا لیت قومی یعلمون * بما غفرلی ربّی و جعلنی من المکرمین * ( یس ۲۶-۲۷ ) . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۲۱ وَ لا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَفِسْقٌ وَ إِنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ إِلى‌ أَوْلِيائِهِمْ لِيُجادِلُوكُمْ وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ «انعام آیه121» و از آنچه نام خداوند بر آن برده نشده، نخوريد، چرا كه خوردن آن فسق (و خروج از مدار بندگى) است. همانا شياطين، به دوستان خود القا مى‌كنند تا به جدال با شما برخيزند (كه مثلًا چه فرقى است ميان حيوان مرده يا ذبح شده) و اگر از آنان اطاعت كنيد، قطعاً شما هم مشرك مى‌شويد کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🎇💫🎇💫🎇💫 تفسیر(آیه 121) انعام در آیات گذشته روی جنبه مثبت مسأله، یعنی خوردن از گوشتهای حلال تکیه شده بود، ولی در این آیه- برای تأکید هر چه بیشتر- روی جنبه منفی و مفهوم آن تکیه نموده و می گوید: «از گوشتهایی که نام خدا به هنگام ذبح بر آنها برده نشده است نخورید» (وَ لا تَأکلُوا مِمّا لَم یذکرِ اسمُ اللّهِ عَلَیهِ). سپس با یک جمله کوتاه مجددا این عمل را محکوم کرده می گوید: «این کار فسق و گناه و خروج از راه و رسم بندگی و اطاعت فرمان خداست» (وَ إِنَّهُ لَفِسقٌ). و برای این که بعضی از مسلمانان ساده دل تحت تأثیر وسوسه های شیطانی آنها قرار نگیرند اضافه می کند: «شیاطین مطالب وسوسه انگیزی بطور مخفیانه به دوستان خود القا می کنند، تا با شما به مجادله برخیزند» (وَ إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلی أَولِیائِهِم لِیجادِلُوکم). ولی به هوش باشید «اگر تسلیم وسوسه های آنها شوید، شما هم در صف مشرکان قرار خواهید گرفت» (وَ إِن أَطَعتُمُوهُم إِنَّکم لَمُشرِکونَ). این مجادله و وسوسه شاید اشاره به همان منطقی باشد که مشرکان به یکدیگر القا می کردند (و بعضی گفته اند مشرکان عرب آن را از مجوسیان آموخته بودند) که اگر ما گوشت حیوان مرده را می خوریم به خاطر آن است که خدا آن را کشته یعنی نخوردن مردار یک نوع بیاعتنایی به کار خداست؟ غافل از آن که آنچه به مرگ طبیعی می میرد علاوه بر این که غالبا بیمار است، سر بریده نیست و خونهای کثیف در لابلای گوشتهای آن می ماند و فاسد می شود و گوشت را هم آلوده و فاسد می کند. 🎇💫🎇💫🎇💫 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 وَ لا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَفِسْقٌ وَ إِنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ إِلى‌ أَوْلِيائِهِمْ لِيُجادِلُوكُمْ وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ «انعام آیه121» و از آنچه نام خداوند بر آن برده نشده، نخوريد، چرا كه خوردن آن فسق (و خروج از مدار بندگى) است. همانا شياطين، به دوستان خود القا مى‌كنند تا به جدال با شما برخيزند (كه مثلًا چه فرقى است ميان حيوان مرده يا ذبح شده) و اگر از آنان اطاعت كنيد، قطعاً شما هم مشرك مى‌شويد. وَلَا تَأْكُلُوا = و نخورید مِمَّا = از ان چه لَمْ يُذْكَرِ = ذکر نشده (یاد نشده) اسْمُ = نام اللَّهِ = خدا عَلَيْهِ = بر آن (موقع ذبح) وَإِنَّهُ = که آن قطعاً لَفِسْقٌ = نافرمانی (خروج از طاعت خدا) است وَإِنَّ = و بی گمان الشَّيَاطِينَ = شیاطین لَيُوحُونَ (وَحْى) = وسوسه می کنند إِلَىٰ = به أَوْلِيَائِهِمْ = دوستان خود را. [ يُوحُونَ: القا می کنند ،وحى می کنند، آهسته می گویند] لِيُجَادِلُوكُمْ = تا مجادله و ستیز کنند با شما وَإِنْ = و اگر أَطَعْتُمُوهُمْ (طَوْع) = اطاعت کنید آنها را إِنَّكُمْ = البته شما (هم) لَمُشْرِكُونَ = مشرکید 🔹نکته ها چون حرام‌خوارى، قساوت قلب مى‌آورد و زمينه‌ساز گناهان ديگر است، اسلام آن را به‌ جلد 2 - صفحه 544 شدّت منع كرده است. همانگونه كه امام حسين در روز عاشورا خطاب به لشكر مخالف فرمود: «قد ملئت بطونكم من الحرام» در آيه 5 سوره‌ى مائده خوانديم كه طعام اهل كتاب براى شما حلال است. اين آيه مى‌گويد: گوشت هر حيوانى كه نام خداوند بر آن برده نشود حرام است. از آنجا كه اهل كتاب، اين شرط را رعايت نمى‌كنند، پس گوشت حيوان ذبح شده آنها براى ما حرام است و مراد از طعام در آن آيه، حبوبات و امثال آن است، نه گوشت. وسوسه‌ى شياطين اين گونه است كه مى‌گويد: حيوان مرده را خدا كشته و كشته‌ى خدا بهتر از كشته‌ى انسان است! پس چرا حيوانِ مرده، حرام ولى حيوانِ ذبح شده حلال است؟! غافل از آنكه اجراى فرمان الهى مهم است. 🔸پیام ها ✅1- مسلمان، حتّى در مسائل تغذيه بايد تعهّد دينى را مراعات كند. «وَ لا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ» ✅2- بردن نام خدا به هنگام ذبح، تشريفاتى نيست، بلكه حكمى لازم الاجراست و ترك آن، فسق است. «إِنَّهُ لَفِسْقٌ» ✅3- هر كجا ناباورى بيشتر است، تأكيد نيز لازم است. چون پذيرفتن شرايط حلال بودن ذبح، براى مردم جاهل سنگين بود، خداوند با چند تأكيد مسئله را مطرح كرد. «إِنَّهُ لَفِسْقٌ» (جمله‌ى اسميّه، «انّ» وحرف «لام»، نشانه‌ى تأكيد است) ✅4- انسان، در اثر مصرف حرام، زمينه‌ى پذيرش القائات شيطانى را پيدا مى‌كند. وَ لا تَأْكُلُوا ... وَ إِنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ‌ ✅5- شيطان‌ها، قدرت وسوسه و القا دارند. «إِنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ» ✅6- وسوسه‌هاى شياطين، تنها در اولياى آنان نافذ است، نه در اولياى خدا. «لَيُوحُونَ إِلى‌ أَوْلِيائِهِمْ» «1». تفسير الميزان. جلد 2 - صفحه 545 ✅7- پشتوانه‌ى جدال‌هاى انسان، وسوسه‌ها وهوس‌هاست. لَيُوحُونَ‌ ... لِيُجادِلُوكُمْ‌ ✅8- جدال در احكام الهى، از حربه‌ها و القائات شيطانى است. وَ إِنَّ الشَّياطِينَ‌ ... لِيُجادِلُوكُمْ‌ ✅9- جدال در احكام دينى، انسان را به شرك مى‌كشاند. لِيُجادِلُوكُمْ‌ ... لَمُشْرِكُونَ‌ ✅10- خداپرستانى كه در عمل، مطيع غير خدا مى‌باشند، مشركند. «إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺