eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑دوعامل مهم در سقوط جامعه🛑 1⃣علاقه به شنیدن سخنان دورغ ❌ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ مشتاق ﺷِﻨﻮﺍﻱ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﻧﺪ [ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺍﺳﺖ] 2⃣خوردن مال حرام ❌ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﺎﻝ ﺣﺮﺍم(مائده ۴۲) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ (حدید آیه ۲۳) 🔴یک نکته از قرآن کریم کارمند بانک یکبار از مشتری پول میگیرد و یکبار پول می‌دهد، نه وقتی که پول میگیرد خوشحال است و نه وقتی می‌پردازد ناراحت است. زیرا می‌داند امانتداری بیش نیست. قرآن‌ می‌فرماید آنگونه باشید که اگر چیزی از دست دادید تأسف نخورید و اگر چیزی به دست آوردید سرمست نشوید. •┈┈••✾••┈┈• @Targomeh
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃✨✨ 🌺✨ 🌷متشابهات🌷 ⬅️ وَمَا تَأْتِيهِمْ مِنْ آيَةٍ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا كَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِينَ 🔹آیه ۴ سوره انعام 🔹آیه ۴۶ سوره یس 🌺✨       🍃✨✨     🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی ها منفعت طلبن ولی بعضیها به قدری منفعت طلبن که وقتی قرار نیست منفعتی به اونها برسه جلوی هر منفعتی به دیگران رو هم میبندن یهود دقیقا همین طورن وقتی فهمیدن این پیامبر اولا که از بنی اسراییل نیست ثانیا به حرفاشون و جهت دهی هاشون گوش نمیده شرو کردن به اذیت کردن و گفتن پیامبری که از ما و مال ما نیست اصلا نباید باشه شدن شدید ترین دشمن و حتی از مشرکین هم تو دشمنی جلوتر افتادن ✴️لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا (مائده82 @Targomeh
🔸تقریبا همه ی انبیا از خدا ی درخواست داشتن که اجابت شد 🔸 ✅ حضرت آدم از خدا ببخشش رو خواست ✅حضرت نوح بخشش فرزند و نجات خانوادش رو خواست👈 انبیا 76 ✅حضرت ابراهیم ولایت و امامت نسلش رو (درخواست های دیگرم بود) ✅حضرت زکریا از خدا فرزند خواست که وارث نبوتش بشه انبیا 90 ✅حضرت سلیمان ملک و فرمانروایی خواست حضرت موسی رب اشرح لی... و البته چیزهای دیگرم هست ✅حضرت عیسی مائده ی آسمانی خواست ✅حضرت عزیر خواست زنده شدن مرده ها رو ببینه ✅حضرت ایوب سلامتی و رفع مشکلش رو خواست انبیا 86 ✅حضرت یونس نجات از دل نهنگ رو خواست انبیا 88 و.... خب چی میخوام بگم👇👇 شما کل قرآنم بگردی وجود مبارک رسول الله هیچ درخواستی از خدا نداشته خود حضرت در روایتی همین نکته رو فرمودن که تمام انبیا در دنیا یک درخواست اجابت شده داشتن ولی من در دنیا حاجتی از خدا نخواستم تا در روز قیامت از خدا بخواهم امتم را شفاعت کند وسعت رحمت پیامبر رو ما هیچ وقت نمیتونیم درک کنیم @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ✅ابوسفیان در شان نزول 👈 ۱۸ . آیه ۱ احزاب را درباره ، عکرمه و ابوالاعور سلمی دانسته‌اند . 👽 آنان پس از به مدینه آمده ، به همراهی عبدالله بن ابی بر پیامبر وارد شدند و گفتند : ای محمد ! دست از ما ،‌ لات و عزّی و منات بردار و بگو بت‌ها کسانی را که آنها را می‌پرستند ، می‌کنند . ما نیز تو را با خدایت وا می‌نهیم . ☠ این سخن بر گران آمد و آنان را از مدینه بیرون کرد . 👽 خداوند در تایید فرمود : * یا ایّها النّبی اتّق الله و لاتطع الکافرین و المنافقین انّ الله کان علیما حکیما = ای پیامبر ! خدا را پیشه کن و از کافران و منافقان پیروی مکن ، خداوند دانا و حکیم است . 👈 ۱۹ . از مجاهد نقل است که مقصود از * * در آیه ۱۰ احزاب سپاه احزاب از جمله سپاه ابوسفیان است . ☠ در آیه ۱۰ همین سوره نیز * من اسفل منکم * سپاه دانسته شده است : * اذ جاءوکم من فوقکم و من اسفل منکم * ( احزاب ۱۰ ) ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرًّا وَ لا نَفْعاً إِلَّا ما شاءَ اللَّهُ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ إِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَلا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ «یونس آیه49» بگو: من (حتّى) براى خودم جز آنچه خدا بخواهد، مالك زيان و سودى نيستم (تا چه رسد براى شما)، براى هر امّتى اجل و سرآمدى معيّن است كه هرگاه مدّتشان فرا رسد، نه لحظه‌اى تأخير دارند و نه پيشى مى‌گيرند. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قُلْ لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرًّا وَ لا نَفْعاً إِلَّا ما شاءَ اللَّهُ لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ إِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَلا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ «یونس آیه49» بگو: من (حتّى) براى خودم جز آنچه خدا بخواهد، مالك زيان و سودى نيستم (تا چه رسد براى شما)، براى هر امّتى اجل و سرآمدى معيّن است كه هرگاه مدّتشان فرا رسد، نه لحظه‌اى تأخير دارند و نه پيشى مى‌گيرند. جلد 3 - صفحه 581 نکته ها در آيه‌ى قبل، براى هر امّتى «رسول» بود، در اينجا براى هر امّتى «أجل» است. شايد بتوان گفت: فرارسيدن زمان شقاوت يا سعادت هر قومى وابسته به پيروى از رسول يا بى‌اعتنايى به اوست. سؤال: اگر هر امّتى اجلى دارد، پس امّت اسلام نيز بايد اجل و پايانى داشته باشد؟ پاسخ: امّت به معناى گروه و جماعت است، نه مذهب. پس منافاتى با خاتميّت ندارد و دليل بر لزوم تغيير مذهب در هر مدّت زمانى نيست. پیام ها 1- هيچ كس حتّى انبيا، از پيش خود قدرتى و مالكيّتى ندارد. «لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي» 2- قدرت انبيا و اوليا، پرتوى از قدرت الهى است. «1» «إِلَّا ما شاءَ اللَّهُ» 3- نشانه‌ى صداقت پيامبر صلى الله عليه و آله، گفتنِ «لا املك لنفسى نفعاً و لا ضرّا» است. 4- تعيين زمان كيفر كفّار، تنها به دست خداست. مَتى‌ هذَا الْوَعْدُ ... قُلْ لا أَمْلِكُ‌ ... 5- جامعه همچون افراد، اجل، سعادت و شقاوت، رشد و غىّ دارد. «لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ» (سرآمدن اجل‌ها، گاهى با هلاكت و نابودى است، گاهى با از دست دادن شوكت و عزّت) 6- حكومت وقدرت دنيوى ابدى نيست، به آن مغرور نشويم. «لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ» 7- مهلت دادن به امّت‌ها، از سنّت‌هاى الهى است. «لِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ» 8- مقدّراتِ امّت‌ها، بر اساس سنّت‌هاى الهى است و تقديم و تأخير ندارد. پس در مقدّرات الهى شتاب نكنيم. فَلا يَسْتَأْخِرُونَ‌ ... «1». متأسفانه در تفسير مراغى براى ردّ توسّل، بحثى مفصّل شده و به جمله‌قل لا املك‌استناد شده و از جمله‌الّا ما شاء اللَّه‌غفلت شده است!! تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 582 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☄عالم ⚡️واژه برزخ در قرآن کریم، سه بار تکرار شده (فرقان۵۳، الرّحمن۲۰ و مومنون۱۰۰) اما تنها درسوره مومنون به معنای مذکور به ‌کار رفته است ✨حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى یوْمِ یبْعَثُونَ   ✨تا زمانی که یکی از آنها فرا رسد،می‌گوید:پروردگار من،مرا باز گردان شاید در آنچه ترک کردم(و کوتاهی نمودم)عمل صالحی انجام دهم. (ولی به او می‌گویند:) چنین نیست! این سخنی است که او به زبان می‌گوید (و اگر بازگردد، کارش همچون گذشته است) و پیشاروی آنان (از حین مرگ) برزخ و فاصله‌ای است تا روزی که برانگیخته شوند) [ مؤمنون–۱۰۰] 💫در این آیه، قرآن پس از بیان نابجا بودن درخواست برخی افراد که هنگام‌رویارویی بامرگ، خواهان بازگشت به دنیا می‌شوند، اعلام می‌کند که پیشاروی این گروه واسطه و حایلی تا روز رستاخیز است و عبارت «الی یوم یبعثون» حاکی از آن است که مقصود از همان مرحله میانی دنیا و آخرت است که هر انسانی پیش از وقوع رستاخیز آن را سپری می‌کند. @Targomeh
﴿قُلْ هُوَ رَبِّي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ﴾💗 بگو:او"ﷲ"پروردگارمن‌است، معبودى‌جزاونيست،ومن‌براوتوكل‌کردم.🌱 سورهٔ‌رعـد/۳٠ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِى الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّلَهُمْ عَذَاباً مُّهِيناً. وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُواْ فَقَدِ احْتَمَلُواْ بُهْتَاناً وَ إِثْماً مُّبِيناً (احزاب/۵۷-۵۸) 🔹همانا كسانى كه خدا و رسولش را آزار مى‌دهند، خداوند در دنیا و آخرت آنان را لعنت مى‌كند، و براى آنان عذاب خوار كننده‌اى آماده كرده است. و كسانى كه مردان و زنان با ایمان را بدون آن كه كارى كرده باشند آزار مى‌دهند بدون تردید، بهتان و گناه روشنى را بر دوش كشیده‌اند. 🔸آزار خداوند، یعنى انجام كارى بر خلاف خواست و رضاى او كه به جاى جلب رحمت الهى، غضب و لعنت خداوند را به دنبال دارد. شاید مراد از اذیّت خدا، اذیّت بندگان خدا باشد، نظیر قرض دادن به بنده كه قرض دادن به خداست، و مراد از اذیّت كردن پیامبر صلى الله علیه و آله، تكذیب و تهمت و برخورد بى‌ادبانه با آن حضرت و اذیّت كردن اهل بیت اوست، همان‌گونه كه در چند روایت آمده است كه پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: «فاطمة بضعة منّى فمن اغضبها اغضبنى»؛ فاطمه پاره‌ى‌تن من است، هر كه او را خشمگین سازد، مرا به خشم آورده است.(صحیح بخارى، ج ۵، ص۲۶ و صحیح مسلم، ج ۴، ص ۱۹۰۳) ❇️ از پيام‌های آیات ▫️بنده‌ى مخلص به جایى مى‌رسد كه رنجاندن او، رنجاندن خدا مى‌شود. «یؤذون اللّه و رسوله» ▫️بخشى از كیفر توهین و تحقیر و آزار و اذیّتِ اهل ایمان، در همین دنیا ظاهر مى‌شود. «لعنهم اللّه فى الدنیا» ▫️چون هدف ایذا كننده اهانت است، كیفر او نیز اهانت در آخرت است. «عذاباً مهینا» ▫️اصرار بر گناه به زشتى و كیفر آن مى‌افزاید. («یُؤذون»، نشانه استمرار و اصرار بر اذیّت است.) ▫️آبروى زن و مرد مؤمن، محترم و لطمه زدن به آن گناه بزرگى است. (حفظ آبرو به زن یا مرد بودن، ربطى ندارد.) «المؤمنین والمؤمنات» ▫️گناهى تنبیه دارد كه انسان با علم و عمد مرتكب شود. «اكتسبوا» ▫️گناه، بار انسان را سنگین مى‌كند. «احتملوا» ▫️مهم‌ترین اذیّت، زخم زبان و تهمت است. «یُؤذون - بهتاناً» ▫️آزار و اذیّت دیگران به هر شكلى كه باشد، از جمله گناهانى است كه خشم الهى را بدنبال دارد. «یُؤذون... اثماً مبیناً» @Targomeh
🔴 دلایل اِمکان معاد ✅ و هو الذی یبدء الخلق ثم یعیده و هو اهون علیه (روم/۲۷)؛ و او خدایی است که آغازگر آفرینش است و آنگاه (در آخرت) آن را باز می‌گرداند و این (بازگرداندن) برایش آسانتر است. 🔹در قرآن کریم، بعد از توحید، بیشترین آیات در باره‌ی معاد است (بیش از ۱/۴ آیات). طرح مسأله معاد در قرآن، چنان جامع و کامل و گویاست که راهی جز ایمان و یقین به آن نیست و خداوند به اَشکال مختلف، انسان را متوجّه قیامت می‌کند. دلایل قرآن در این مورد، دو بخش هستند: ▫️دلایلی که طبق آن، می‌تواند معاد باشد(امکان) ▫️دلایلی که طبق آن، باید معاد باشد(ضرورت) 🔸آیات مربوط به امکان معاد، چند دسته‌اند: ▫️آیاتی که دلالت دارد، آفرینش آغازین بشر به فرمان خدا صورت گرفته و انسان قبل از خلقت، هیچ بوده یا آبی گندیده یا خاک و مانند آن، پس معاد و برگشت آنان، مشکل‌تر از آفرینش نخستین آنها نیست. (یس/۷۹، روم/۲۷، ق/۱۵، عنکبوت/۱۹، اعراف/۲۹) ▫️آیاتی که خداوند در آنها، جریان آفرینش با عظمت جهان هستی را ترسیم و قدرت خود را بازگو می‌کند (اسراء/۹۹، مؤمن/۵۷، احقاف/۳۳، یس/۸۱، عنکبوت/۲۰) ▫️آیاتی که در باره زنده شدن زمین است، پدیده‌ای حسی و بارز که هر سال تکرار می‌شود (روم/۵۰ و ۱۹، فصلت/۳۹، فاطر/۹، حج/۵و۶، ق/۹ تا۱۱، اعراف/۵۷) ▫️آیاتی که آغاز آفرینش انسان، مراحل اولیه شکل‌گیری و سپس تحولات و تطورات بعدی تا انسان کامل را یادآور می‌شود (حج/۵و۶، مؤمنون/۱۲ تا۱۶، قیامت/۳۷تا۴۰، نجم/۴۵تا۴۷، عبس/۱۷تا۲۲) 🔸آیاتی که سرگذشت‌هایی از نمونه‌های عینی زنده شدن مردگان را در برابر چشمان انسان به تصویر می‌کشد که برای افراد دیرباور نیز می‌تواند سودمند باشد !! ▪️مردن و زنده شدن ۷۰ نفر از قوم بنی اسراییل که می‌خواستند خدا را با چشم سر ببینند ( بقره/۵۰تا۵۶) ▪️زنده شدن مقتول بنی اسراییلی و معرفی قاتل (بقره/۷۲و۷۳) ▪️زنده شدن گروهی که از ترس بیماری طاعون از شهر خود گریختند و همگی مُردند (بقره/۲۴۳) ▪️پیامبری که پس از صد سال، مجدداً زنده شد (بقره/۲۵۹) ▪️مرغانی که به فراخواندن حضرت ابراهیم(ع) زنده شدند (بقره/۲۶۰) ▪️اصحاب کهف که ۳۰۹ سال، خداوند آنان را میراند و سپس زنده‌شان کرد (کهف/۲۱) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نکاتِ علمی در قرآن 🔹لازم است در مقدمه به رابطه علم و دین (از جمله قرآن) اشاره شود، به‌طور خلاصه، چهار نظر وجود دارد: ۱) جدایی مطلق علم و دین (نظریه‌ای که با کانت شروع شد و هنوز ادامه دارد) ۲) تعارض علم و دین (نظریه حاکم بر غرب از اواخر قرون وسطی تاکنون) ۳) تداخل علم و دین (نظریه متکلّمان و مفسران قدیمی مسلمان و مسیحی) ۴) سازگاری علم و دین (نظریه اکثریت مفسران و قرآن‌پژوهان) ✅ از نظر قرآن و روایات، نظریه‌ی چهارم، مطلوب و مورد تأیید است. 🔸اعجاز علمی قرآن، رَشحاتی از نور وحی الهی است و پُر واضح است که پرداختن به آن، هدف اصلی کلام الهی نیست، زیرا قرآن کتابِ هدایت است و هدف اصلی آن، انسان‌سازی است. جهت بخشیدن به مسیر حرکت انسان‌ها به منظور دست یافتن به کمال سعادت است، بنابر این اگر در قرآن به مسایل علمی اشاره شده به این جهت می‌باشد که قرآن از منبع فیاض علم الهی سرچشمه گرفته است (فرقان/۶) و طبیعی است که در آن حقایقی بدیع از علوم ذکر شده باشد و هر چه علوم تجربی، پیش می‌رود، حقایق بیشتری کشف می‌شود. قرآن، ۱۴۰۰ سال پیش در باره علوم کیهان شناسی، زیست شناسی، علوم پزشکی و ... نکاتی را مطرح کرده است که چند نمونه از آن را ذکر می‌کنیم: 🔸آغاز جهان و چگونگی پیدایش آن (فصلت/۱۱) گسترش آسمان‌ها (ذاریات/۴۷) رتق و فتق آسمان‌ها و زمین (انبیا/۳۰) نیروی جاذبه (رعد/۲) هفت آسمان (بقره/۲۹) پوشش و سقف زمین (انبیا/۳۲) نقش کوه‌ها در استواری زمین (لقمان/۱۰) کاهش زمین (رعد/۴۱) حرکت زمین (مرسلات/۲۵) کرویت زمین (معارج/۴۰) گهواره زمین (نبا/۶) شهاب سنگ‌ها (حجر/۱۶تا۱۸) دشواری تنفس در ارتفاع (انعام/۱۲۵) حرکت خورشید (یس/۳۸) و ... 🔸زوجیت عمومی (ذاریات/۴۹) زوجیت در گیاهان (شعرا/۷) تاریکی‌های ژرفای دریا (نور/۴۰) پیدایش تگرگ (نور/۴۳) بادهای بارورکننده (حجر/۲۲) نجات فرعون (یونس/۹۲) پایین‌ترین سطح خشکی (روم/۵) زنبور عسل (نحل/۶۹) خانه عنکبوت (عنکبوت/۴۱) مراحل ۱۵ گانه آفرینش انسان (حج/۵، مؤمنون/۱۲، غافر/۶۷) موجودات زنده در آسمان‌ها (شوری/۲۹) پایان جهان (دخان/۱۰، رعد/۲) و ... @Targomeh
وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا... 🧡 سوره مبارکه انعام آیه 59 📖  و هیچ برگی (از گیاهی و درختی) فرو نمی‌افتد مگر این که از آن خبردار است 💛 چگونه امکان دارد خداوندی که حتی از افتادن برگها هم باخبر است از ما غافل باشد؟ به خداوند متعال اعتماد کنیم. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ویژگی انسان‌هایِ متواضع ✅ الذین اذا ذکرالله وجلت قلوبهم و الصابرین علی ما اصابهم و المقیمی الصلوة و ممّا رزقناهم ینفقون (حج/۳۵)؛ (همان) کسانی که هر گاه خدا یاد شود، دل‌هایشان (از عظمت خدا و کیفر او) بهراسد، و کسانی که در برابر آنچه (از مصیبت‌ها) به آنان می‌رسد، شکیبایند، و کسانی که برپا دارنده نمازند و از آنچه به آنان روزی داده‌ایم (در راه خدا) انفاق می‌کنند. 🔹قرآن کریم در آیه ۳۵ سوره حج به صفات فروتنان و متواضعان اشاره می‌کند. در انتهای آیه قبل می‌فرماید: «... و بشّر المخبتین». واژه «مخبتین» در اصل به معنای زمین صاف و وسیع است که انسان به راحتی در آن گام بر‌می‌دارد، سپس به معنای اطمینان و فروتنی آمده‌است. در این آیه، چهار صفت و ویژگی متواضعان بیان شده‌است: ▫️خدا ترس بودن در هنگام یاد خدا ▫️شکیبا بودن در مشکلات ▫️برپایی نماز ▫️انفاق کردن 🔸ترس انسان‌های متواضع از جهت خشم خدا یا شک در رحمت او نیست، بلکه به خاطر مسؤولیت‌هایی است که بر دوش دارند و نگرانند که در انجام آن کوتاهی کرده ‌باشند و یا به خاطر درک عظمت و مقام خداست. فروتنان از طرفی با خدا ارتباط دارند و از طرف دیگر با خلق خدا در ارتباط هستند و به آنها کمک می‌کنند یعنی فروتنی و تسلیم و تواضع آنان در کردارشان ظاهر می‌شود. عبارت «مما رزقناهم» این نکته را یادآور می‌شود که شما چیزی از خود ندارید، بلکه از آنچه خدا به شما داده، انفاق می‌کنید. (پس لطفاً بُخل نورزیم!) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فرازی بی‌نظیر از سوره مبارکه اعلی با صدای دلنشین استاد محمود شحات انور(مقام ) 🌸🌿🍃🌸🌿🍃🌸🌿🍃🌸 وَٱلَّذِیۤ أَخۡرَجَ ٱلۡمَرۡعَىٰ(۴) فَجَعَلَهُۥ غُثَاۤءً أَحۡوَىٰ(۵) سَنُقۡرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰۤ(۶) إِلَّا مَا شَاۤءَ ٱللَّهُۚ - - - (۷) آیات ۴ تا ۶ و قسمتی از آیه ۷ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا