#حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها
✅میتوان مبارزات حضرت فاطمه زهرا(س) را در مقابل غاصبان خلافت و نیز پشتیبانی و دفاع از مقام ولایت و امامت را در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد :
1⃣جریان فدک
2⃣عزاداری حضرت زهرا(س) در فراق پیامبر اکرم(ص)
3⃣حضور حضرت(س) در پشت درِ خانه و به هنگام آتش گرفتن در
4⃣اعلام نارضایتی حضرت(س) از دو خلیفه و غاصبان خلافت
5⃣وصیت حضرت(س) در مخفی بودن قبرشان
📚منبع :
کتاب مهار انحراف مهدی طائب، ص۱۲۳
@TarikhEslam
#پرسش_و_پاسخ
سوال4️⃣2️⃣:آیا ازدواج «عمر بن خطاب» با #حضرت_ام_کلثوم_سلام_الله_علیها دختر #امام_علی_علیه_السلام در تاریخ صحّت دارد؟👇
✍پاسخ این سوال در تحقیقی مفصّل و متقن توسط موسسه «حضرت ولیعصر(عج)» در نُه محور :👇
@TarikhEslam
✍محور اول : دختری به نام ام كلثوم وجود نداشته است!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/01.htm#03
✍محور دوم : ام كلثوم دختر ابوبكر، يا ام كلثوم دختر امام علی(ع)؟
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/02.htm#04
✍محور سوم : تعارض های موجود در نقل قضيه!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/02.htm#05
✍محور چهارم : اهانت به ناموس رسول خدا!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/03.htm#06
✍محور پنجم : بررسي و تحليل بهانه عمر براي ازدواج!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/03.htm#07
✍محور ششم : مخالفت با سنت رسول خدا!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/03.htm#08
✍محور هفتم : عمر با ام كلثوم «كفو» نبود!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/04.htm#11
✍محور هشتم : ازدواج با تهديد و زورگويي!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/04.htm#10
✍محور نهم : بررسي روايات اهل تسنن!
http://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/04.htm#11
@TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍پاسخی دیگر به شبهه «ازدواج عمر و دختر امیرالمؤمنین(علیه السلام)» در بیان #استاد_ابوالقاسمی
@TarikhEslam
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍
5️⃣2️⃣ #معرفی_کتاب:📚
کتاب «ازدواج ام کلثوم با عمر» بررسی و نقد شبهه ازدواج حضرت ام کلثوم(سلام الله علیها) با عمر بن خطاب؛ اثر آیت الله استاد سید علی میلانی✍📚👇
@TarikhEslam
4_5863933121405128890.pdf
873.6K
📚✍📚✍📚✍📚✍📚
کتاب «ازدواج ام کلثوم با عمر»
@TarikhEslam
🕌تصویری از بیرون ضریح قبر مطهر «حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه و آله)» که در کنار ایشان «ابوبکر بن ابی قُحافه» و «عُمر بن خطّاب» نیز دفن می باشند.
📎یکی از فضائلی که اهل سنت برای خلیفه اول و دوم خود قائلند دفن این دو نفر در کنار مرقد مطهر و شریف حضرت رسول اکرم(ص) می باشد!
@TarikhEslam
🕌تصویری از داخل ضریح قبر مطهر حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه و آله) :👆
#حضرت_رسول_اکرم_صلوات_الله_علیه
@TarikhEslam
#پرسش_و_پاسخ
سوال5️⃣2️⃣:جمله «لَولَا عَلِيٌّ(ع) لَهَلَکَ عُمَرُ» در چه منابعی آمده است؟👇
#امام_علی_علیه_السلام
@TarikhEslam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏯📽⏯📽⏯📽⏯📽⏯📽
🎙پاسخ #استاد_ابوالقاسمی :👆
🌐برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت زیر مراجعه کنید!👇
🆔 http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=2143
@TarikhEslam
📜«سَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي»
#امام_علی_علیه_السلام
@TarikhEslam
✅أصْبغ بن نباته نقل می کند :
وقتی #امام_علی_علیه_السلام بر کرسی خلافت نشست و مردم با او بیعت کردند، به مسجد آمد، در حالی که عمامه رسول اکرم(ص) را بر سر مبارک نهاده بود، و ردای ایشان را بر تن کرده بود.
پس بر فراز منبر رفت و حمد و ثنای الهی را به جا آورد و مردم را وعظ و انذار نمود، سپس خطاب به مردم فرمود :
📜«يَا مَعْشَرَ النَّاسِ! سَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي! سَلُونِي فَإِنَّ عِنْدِي عِلْمَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ! أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ ثُنِيَ لِيَ الْوِسَادُ لَحَكَمْتُ بَيْنَ أَهْلِ التَّوْرَاةِ بِتَوْرَاتِهِمْ وَ بَيْنَ أَهْلِ الْإِنْجِيلِ بِإِنْجِيلِهِمْ وَ أَهْلِ الزَّبُورِ بِزَبُورِهِمْ وَ أَهْلِ الْقُرْآنِ بِقُرْآنِهِمْ حَتَّى يَزْهَرَ كُلُّ كِتَابٍ مِنْ هَذِهِ الْكُتُب وَ يَقُولُ يَا رَبِّ إِنَّ عَلِيّاً قَضَى بِقَضَائِكَ!»
♦️ای مردم! از من بپرسید قبل از اینکه مرا از دست بدهید.
از من بپرسید، که براستی علم اولین و آخرین نزد من است.
آگاه باشید که به خدا قسم، اگر وساده ای نهاده می شد و من بر آن وساده می نشستم[کنایه از اینکه اگر به من فرصتی می دادند] هر آینه برای اهل تورات، بر طبق تورات و برای اهل انجیل بر طبق انجیل و برای اهل زبور، بر طبق زبور، و برای اهل قرآن، بر طبق آیات قرآن، حکم می کردم و فتوا می دادم.
به گونه ای که این کُتب به زبان آیند و بگویند : علی راست گفت و دروغ نگفت!
و علی(ع) مطابق آنچه خدا در ما نازل کرده، به شما فتوا داده است.(۱)
📚منبع :
۱)الإرشاد شیخ مفید، ج۱، ص۳۴
@TarikhEslam
🔰تمام صحابه نيازمند علم #امام_علی_علیه_السلام بودند و «ابوبكر» و «عمر» در حل مسائل به ایشان مراجعه می كردند!
👤ابن جوزی می نویسد :
«کَانَ أَبُوبَکرِِ وَ عُمَرُ یُشَاوِرَانَهُ وَ یُرجِعَانِ إِلَى رَأیِهِ وَ کَانَ کُلُّ الصِّحَابَةِ مُفْتَقِراً إِلَى عِلْمِهِ وَ کَانَ عُمَرُ یَقُولُ : أَعُوذُ بِاللهِ مِن مُعْضِلَةِِ لَيْسَ لَهَا أَبُو اَلْحَسَنِ(ع)»
ابوبکر و عمر با امیرالمومنین(ع) مشورت میکردند و به رأی و نظر ایشان رجوع میکردند و تمامی صحابه نیازمند علم او بودند و عمر میگفت : به خدا پناه میبرم از مشکلی که ابوالحسن در آن نباشد.(۱)
📚منبع :
۱)المنتظم ابن جوزی، ج۵، ص۶۸
@TarikhEslam
#پرسش_و_پاسخ
سوال6️⃣2️⃣:منظور از «بابُ حِطَّة» که در روایت حضرت رسول اکرم(ص)، امام علی(علیه السلام) به آن تشبیه شده است، چیست؟👇
#امام_علی_علیه_السلام
@TarikhEslam
✍پاسخ:
روایت مذکور به این شکل است که «ابن عباس» نقل می کند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند:
📜《عَلِیُّ بْنُ أَبِیطَالِب(ع) بَابُ حِطَّةٍ، مَنْ دَخَلَ مِنْهُ کَانَ مُؤْمِناً، وَ مَنْ خَرَجَ مِنْهُ کَانَ كافراً》
♦️على بن ابی طالب(ع) باب حطّه است و هرآن كس در آن داخل شود مؤمن، و هر آن كه از آن خارج شود كافر است.(۱)
اما کلمه «حِطَّة» از آیه ۱۶۱ سوره اعراف گرفته شده است.
خداوند متعال می فرماید :
📜《وَ إِذْ قِيلَ لَهُمُ اُسْكُنُوا هٰذِهِ اَلْقَرْيَة..وَ قُولُوا حِطَّةٌ وَ اُدْخُلُوا اَلْبٰابَ سُجَّداً نَغْفِرْ لَكُمْ خَطِيئٰاتِكُمْ سَنَزِيدُ اَلْمُحْسِنِينَ》
♦️هنگامی که به آنها (بنی اسراییل) گفته شد:در این شهر سکونت گزینید و بگویید: [خداوندا،] گناهان ما را فرو ریز و سجده کنان از دروازه ی شهر درآیید، تا گناهان شما را بر شما ببخشاییم.
به زودى بر اجر نیکوکاران بیفزاییم.
در این آیه، مشهور مفسران شیعه و سنی مراد از «القَریَة» را شهر بیت المقدس می دانند، که آیه ی《یاقَومِ! ادخُلوا الاَرض َالمُقَدَّسَةَ الَّتی کَتَبَ اللّهُ لَکُم..》 مؤیّد آن است.
وبرخی بر این باورند که فرمان ورود یاد شده در آیه، مربوط به پس از رهایی بنی اسرائیل از «وادی تیه» است.
در هر صورت دست کم این معنای سربسته را میتوان از آیه برداشت کرد که خداوند، بنیاسرائیل را فرمان داد که با حالتی خاص، از دری معین وارد بیت المقدس شوند و عبارت مشخصی را بر زبان آورند تا خداوند از خطاهای گذشته آنان درگذرد.(۲)
📚منابع:
۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۰، ص۷۶
۲)مجمع البیان طبرسی، ج۱، ص۲۴۷
@TarikhEslam