eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
سرفصلهای ۱. ضرورت تلاش دائم و خودسازی بی وقفه در حرکت بسمت مقام محمود. ۲. تنظیم سبک زندگی و رفتاری درست، منطبق با سبک صاحبان مقام محمود علیه السلام. ۳. لزوم توسل و استمداد دائم از اهل بیت علیهم السلام در مسیر. ۴. لزوم اولویت گذاری بر هدف کسب مقام محمود و مبارزه برای اهداف اهل بیت علیهم السلام در کنار ایشان در تمام زندگی. رسانه رسمی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
مقام محمود 15.mp3
12.2M
۱۵ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | ♡ نشانه های نزدیک شدن به هدف، کم کم معلوم می شود! شرح حالی دارد و ظهوراتی ... که گواه از این است که مسیر درست است و باید ادامه داد تا وقتی نفس می آید و می رود. ◇ این شرح حال و ظهورات که سلامت مسیر و نزدیک شدن به هدف را تایید میکند کدام است؟ منبع : کارگاه مقام محمود 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
※ بیماری‌ها، فشارهای مالی، تهمت‌ها، شکست‌ها و .... در زندگی ما، خیلی گرون‌تر و قیمتی‌تر از عبادتهای ما هستند. ✘ ولی درک این مسئله برای ما سخته! چرا؟ منبع: پادکست انسان شناسی ۲۸۸ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
کتاب انقلاب اسلامی و آینده جهان نوشته محمد شجاعی ※ بخش هشتم : ویژگی‌های مهم ایرانیان در قرآن و اثرگذاری آنان در آینده جهان 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
آینده جهان 8.mp3
23.5M
| بخش هشتم کتاب انقلاب اسلامی و آینده جهان نوشته محمد شجاعی (کلیک کنید) • شبهاتی که درمورد واکنش تند امام حسین علیه‌السلام به ایرانیان مطرح شده، از کجا منشاء می‌گیرد؟ • ایرانیان در نگاه تمدنیِ اهل بیت علیهم‌السلام، چه جایگاهی دارند؟ • آیا اسنادی پیرامون نقش ایران در آینده جهان، وجود دارد؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892583.mp3
1.91M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 _51 📖 ۲۰ تفسیر آیه50 قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177816 تفسیر آیه 51_52 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177817 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۰ فَإِن لَّمْ یَسْتَجِیبُواْ لَکَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا یَتَّبِعُونَ أَهْوَآءَهُمْ وَ مَنْ أَضَلُّ مِمَّن اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَیْرِ هُدىً مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ترجمه🔸 پس اگر (خواسته و پیشنهاد) تو را نپذیرفتند، بدان که آنان پیرو هوس‏هاى نفسانى خویش‏اند و کیست گمراه ‏تر از آن کس که بدون (پذیرش حقّ و توجّه به) هدایت و رهنمون الهى، از هوس خود پیروى نماید؟ همانا خداوند، قوم ستمگر را هدایت نمى‏ کند. 🔻براى انسان سه دشمن معنوى شمرده ‏اند: جلوه‏ هاى دنیوى، تمایلات نفسانى و وسوسه‏ هاى شیطانى. در این میان، دنیا و جلوه‏ هاى آن همچون کلیدى است که با حرکت به یک سوى، در را باز مى‏ کند و با حرکت به سوى دیگر مى‏ بندد، یعنى هم مى‏ توان از آنبهره‏ خوب گرفت و هم مى ‏توان آن را در راه بد بکار برد. وسوسه ‏هاى شیطانى نیز - اگر چه نقش‏ آفرین هستند ولى - انسان را به گناه مجبور نمى ‏کنند، مضافاً بر این‏که، شیطان در دل اولیاى خدا راه نفوذ و تسلّطى ندارد؛ امّا دشمن دوم که از همه کارسازتر است، هواها و تمایلات نفسانى است که خطرناک ‏ترین دشمن انسان به شمار مى‏ رود. پیام ها🔸 ۱- گاه هواپرستى (با تبلیغات، توجیهات، مغالطه کارى و طرفدارى اکثریّت) چنان جلوه مى ‏کند که شناخت آن، بصیرت و دقّت لازم دارد. «فاعلم» ۲- آنجا که هدایت پذیرى نباشد، هواپرستى حاکم است. «لم یستجیبوا... یتّبعون اهوائهم» ۳- منکران حقّ و هواپرستان، گمراه‏ ترین مردم هستند. «من اضلّ ممّن اتّبع هواه» ۴- هدایت واقعى، هدایتى است که از علم و حکمت بى‏ نهایت سرچشمه گرفته باشد. «هدىً من اللّه» ۵ - هواپرستى ظلم است و هواپرستان از هدایت الهى به دورند. «انّ اللّه لایهدى القوم الظالمین» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۱ و۵۲ وَلَقَدْ وَصَّلْنَا لَهُمُ الْقَوْلَ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ‏ الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ یُؤْمِنُونَ ترجمه🔸 و ما پیوسته براى آنان سخن گفتیم (و آیات قرآن را برایشان نازل کردیم) شاید که پندگیرند و متذکّر شوند. (برخى از) آنان که پیش از این (قرآن) کتابشان دادیم، همان‏ها به آن (قرآن) ایمان مى آورند. 🔻کلمه «وَصّلنا» از «وَصل»، به معناى ارتباط دادن و متّصل کردن است. مراد از این اتّصال یا پى در پى بودن تذکّرات است و یا هماهنگى و هم‏سویى مطالبى که ارائه مى‏ شود. از سنّت‏هاى خداوند، هدایت انسان‏هاست که لحظه‏ اى قطع نمى‏ شود؛ «اِنّ علینا للهُدى‏» و از طریق آیات الهى، انبیا و اوصیا و علماى دین، تداوم مى‏ یابد؛ «وَصّلنا لهم» و چنانچه منطقه‏ اى به این هدایت الهى دسترسى نداشت، مى ‏بایست گروهى از آن منطقه کوچ کرده و با تفقّه در دین، مردم را از آن بهره ‏مند سازند. پیام ها🔸 ۱- در تربیت باید تذکّرات، تدریجى، گام به گام، مکرّر و متنوّع باشد. «وصّلنا» (آرى با یک یا دو تذکّر مختصر نباید انتظار اصلاح و تربیت داشت) ۲- آیات قرآن داراى یک نوع همسویى و پیوستگى است. «وصّلنالهم القول» ۳- همه‏ى آیات الهى، کتب آسمانى و رهبران دینى، یک حرف و هدف را دنبال مى ‏کنند. «وصّلنا لهم القول» ۴- انسان، موجودى فراموش کار است و نیاز به تذکّر دارد. «یتذکّرون» ۵ - اهل‏کتاب واقعى، کسانى هستند که با دیدن اسلام، ایمان مى‏ آورند. «الّذین آتیناهم الکتاب... به یؤمنون» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشان تو، گه از زمین، گاهی ز آسمان جویم / ببین چه بی‌پروا، ره تو می‌پویم / بگو کجایی؟ ※ به سوی تو | علی زند وکیل 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
سرفصلهای ۱• نقش خودشناسی در تولید عشق ۲• نقش عشق در تولید آرزوهای بلند ۳• نقش آرزوهای بلند در تولید استقامت و جدیت در تلاش ۴• نقش استقامت در رسیدن... رسانه رسمی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
مقام محمود 16.mp3
11.23M
۱۶ ※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | • چه می شود که بعضیها موتور حرکتشان اصلا خاموش نمی شود؟ به بیراهه نمیزند، محکم می روند، تند و تند و تند ... تا برسند. √ و بعضیها دائما یا زمین میخورند، یا از مسیر خارج می شوند، یا منتظر هُلِ این و آنند؟ منبع : کارگاه مقام محمود 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 • بعضی وقتها از دست خودت خسته‌ای! • بعضی وقتها احساس فاصله و دوری می‌کنی! • بعضی‌ وقتها دلتنگی! • بعضی وقتها دلت میخواد قربون صدقه‌اش بری.. هر کدوم از این حالتهات، نوع ارتباط مخصوص به خودش رو می‌طلبه! ✘ باید یاد بگیریم در حالتهای مختلف، چجوری باید با خدا نشست و برخاست کرد. منبع: کارگاه راههای مبارزه با غم 🌐 آپارات 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️این شب و روزها قدم‌به‌قدم، کاروان غمدیده کربلا را با اشک‌هایت بدرقه می‌کند. صحرا به صحرا، همراه آنها می‌رود و درد می‌کشد. کوچه به کوچه... همراه عمه جانش، سنگینی نگاه‌ها و طعنه‌ها را بر شانه‌هایش احساس می‌کند... این همه داغ کمرشکن، آن هم برای دل مهربان و پر عاطفه اش... مولاجان! از کجای داغ اسارت بگویم که واژه‌ها تاب بیاورند؟! از چه بنویسم که چشمانت، خون گریه نکند؟! از چه بگویم که ناله‌ات به آسمان نرود؟! خودت بگو جز اینکه آمدنت را آرزو کنم مرهمی هست؟! . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892513.mp3
3.43M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه53_54 قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177818 تفسیر آیه 55 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177819 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۴ و ۵۳ وَإِذَا یُتْلَى‏ عَلَیْهِمْ قَالُواْ آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَآ إِنَّا کُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِینَ‏ أُوْلَئِکَ یُؤْتَوْنَ أَجْرَهُم مَّرَّتَیْنِ بِمَا صَبَرُواْ وَ یَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیِّئَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ ترجمه🔸 و زمانى که (قرآن) بر آنان تلاوت شود، گویند: ما به آن ایمان آوردیم، همانا آن، حقّى است از طرف پروردگار ما (و) ما پیش از این (نیز) اهل‏ تسلیم بوده‏ ایم. 🔻آنان به خاطر صبرشان، دو برابر پاداش داده مى ‏شوند. و (آنانند که) بدى‏ها را با نیکى دفع مى‏ کنند و از آنچه روزى آنان کرده ‏ایم (به دیگران) انفاق مى‏ نمایند. پیام ها🔸 ۱- طالبان حقّ، به دنبال حقّ هستند و توجّهى به این‏که چه کسى، از چه نژادى و با چه زبانى آن را مى‏ گوید ندارند. «اذا یُتلى‏... قالوا آمنّا» («یُتلى‏» به صورت مجهول، یعنى گوینده مطرح نیست.) ۲- اگر روح پاک باشد، با شنیدن حقّ ایمان مى‏آورد. «یُتلى‏... آمنّا» (به عکس، اگر زمینه فراهم نباشد، با تلاوت پیوسته هم امیدى به ایمان نیست.) ۳- ایمانى ارزش دارد که بر اساس معرفت و شناخت حقّ باشد. «آمنّا به اِنّه الحقّ» ۴- شرایط و زمینه ‏هاى افراد، در دریافت الطاف الهى متفاوتند. «یؤتون اجرهم مرّتین بما صبروا» ۵ - پذیرش حقّ، نیازمند صبر در مقابل انواع انتقادها و مشکلات است. «قالوا آمنّا... یؤتون أجرهم... بماصبروا» ۶- گذشت از بدى‏هاى دیگران و انفاق به آنان در صورتى ارزش دارد که خصلت و خوى انسان باشد. «یدرؤن - ینفقون» (فعل مضارع نشانه دوام و استمرار است. آرى، مؤمنانى مورد ستایش ‏اند که داراى پشتکار، گذشت و اهل‏ بخشش باشند.) ۷- اگر بدانیم که رزق از طرف خداست، انفاق براى ما آسان مى ‏شود. «ممّا رزقناهم ینفقون» ۸ - مورد انفاق تنها مال نیست، از علم، توان و آبرو نیز مى‏ توان انفاق کرد. «ممّا رزقناهم ینفقون» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۵ وَ إِذَا سَمِعُواْ اللَّغْوَ أَعْرَضُواْ عَنْهُ وَقَالُواْ لَنَآ أَعْمَالُنَا وَ لَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِى الْجَاهِلِینَ ترجمه🔸 و هرگاه (سخن) لَغوى را بشنوند، از آن روى برگردانند و گویند: اعمال ما براى ما و کارهاى شما براى شما باشد، سلام (وِداعِ ما) بر شما باد، ما به سراغ جاهلان نمى ‏رویم. 🔻در آیه‏ى قبل خداوند به کسانى که در راه او صبر کنند و بدى‏ها را با خوبى پاسخ دهند و از اموالشان در راه خدا بخشند، پاداشِ دو برابر وعده داد، این آیه به یکى از نمونه‏هاى صبر و برخوردهاى خوب، اشاره مى‏ فرماید. 🔻«لَغو» یعنى امر بیهوده که هم در کلام و هم در عمل قابل بروز است و مؤمنان به اعراض از آن سفارش شده ‏اند. از جمله ویژگى‏ هاى بهشت آن است که لغو و بیهودگى در آنجا نیست. «لا لغو فیها و لا تأثیم» 🔻«مُدارا»، کوتاه آمدن از موضع قدرت است، نظیر پدرى که دست کودکش را در دست دارد وقدرت بر تند رفتن دارد، ولى آهسته راه مى ‏رود؛ امّا «مُداهنه»، کوتاه آمدن از موضع ضعف است. نظیر بسیارى از رؤساى کشورها که به خاطر نداشتن شجاعت، در اختیار ابرقدرت‏ها قرار دارند. انبیا و اولیاى الهى با مردم مدارا مى‏کنند؛ امّا در برابر کفر مداهنه نمى‏ورزند. پیام ها🔸 ۱- مؤمن واقعى کسى است که نه تنها به مجلس لغو نمى ‏رود و به سخن لغو گوش نمى ‏دهد، بلکه اگر کلام بیهوده ‏اى هم شنید، عکس ‏العمل نشان مى ‏دهد. «و اذا سمعوا اللغو اعرضوا عنه» ۲- یکى از نمونه‏ هاى صبر، بى ‏اعتنایى به لغو و اعراض از آن است. «صبروا - اعرضوا عنه» ۳- اعراض از لغو در گفتن، شنیدن، دیدن و معاشرت، کمالى است که در همه‏ ادیان الهى از آن ستایش شده است. «سمعوا اللغو اعرضوا عنه» (آیه فوق در توصیف گروهى از اهل‏کتاب است.) ۴- از شیوه ‏هاى عمومى و ساده‏ نهى از منکر، اعراض از منکر است. «سمعوا... اعرضوا عنه» (لغو را با لغو پاسخ نگوییم.) ۵ - انسان در برابر آنچه مى‏ شنود، مسئول است. «سمعوا... اعرضوا» ۶- قاطعیّت، صلابت و عدم سازش، نشانِ ایمان راسخ است. «لنا اعمالنا و لکم اعمالکم» ۷- سود و زیان عمل هر کس به خود او برمى‏ گردد. «لنا اعمالنا و لکم اعمالکم» ۸ - اعراض، باید کریمانه باشد. «اعرضوا... سلام علیکم» ۹- اعراض باید همراه هشدار به اهل لغو باشد. «اعرضوا... لانبتغى الجاهلین» ۱۰- لغو، میوه‏ جهل و بیهوده‏ گو، جاهل است. «لانبتغى الجاهلین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(دعای ۷۷ صحیفه جامعه ) ※ در طلب روزی ✍ روزی، فقط عددی نیست که حساب بانکی ما نشان می‌دهد. آبرو، محبوبیت، عقلانیت، رفتارها و واکنش‌های منطقی و معقول، گاهی یک خنده از ته دل،  یک انتخاب به جا، یک ایده‌ی نو و بموقع .... همه روزی‌اند که صاحبش خداست و میان بندگانش قسمت می‌کند. گاهی هم بزرگترین روزی‌ها را قسمت بندگانش می‌کند: مثلاً یاری امام، همراهی امام، طلب امام ....   ✘ همه‌ی ما نگران می‌شویم، نگران از دست دادن روزی هایی که داریم، یا نگران بدست آوردن آنچه آرزویش را داریم. فقط یک متخصص می‌تواند این جنس نگرانی‌ها را پیش‌بینی کرده و برایش هم شرح‌ حال بنویسد و هم راه درمان. ※ نوشتنی که خواندنش به قدرت می‌‌انجامد، قدرتی که محصول اطمینان است، اطمینانی که محصول سپردن است، و سپردنی که محصول توحید است. • اَقُولُ: مِنْ اَیْنَ؟ وَإِلیٰ أَیْنَ؟ وَکَیْفَ اَحْتٰالُ؟ وَمَنْ لیٖ؟ .... من می‌گویم: روزی من از کجاست؟ و به کدام سو است؟ و چگونه تدبیر کنم برایش؟ بدست چه کسی به من می‌رسد؟ و ... کلیک کنید : مشاهده متن کامل دعادریافت کتاب صحیفه جامعه سجادیه Blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
   تا دیر نشده باید بتونی ارزشمندترین سرمایه‌ات رو، به بهترین مشتری‌ای که میاد بفروشی! وگرنه مفت باید بذاریش و بری! instagram.com/ostad.shojae 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
امام من غائب نیست.mp3
14.63M
| ظهور دوبار اتفاق می‌افتد: √ یکبار در دولت درون هر انسان اتفاق می‌افتد، و نفس انسان را بهشت می‌کند، √ و یکبار هم ظهوری که در دنیا اتفاق می‌افتد، و عالم را به بهشت تبدیل می ‌کند. ※ چه کنم در دولت درون من، زودتر این ظهور اتفاق بیفتد؟ منبع: ما قیام می‌کنیم (جهاد) 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .