eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ در سرزمین چشم‌بادامی‌ها ❇️در میان حوزه‌ها و مکان‌های گوناگونی که برای تبلیغ اسلام وجود دارد، کشور چین را انتخاب کرده‌اید. این انتخاب چگونه و بر چه اساسی انجام شد؟ ✅حدود 11 سال پیش به نیت اینکه بتوانم اسلام را تبلیغ کنم، یادگیری زبان فرانسه را شروع کردم. بعد از اینکه در تهران زبان فرانسه را آموختم، بعد از مدتی از این آموزش انصراف دادم و بعد از آن در پایه 7 طلبگی بودم که یادگیری زبان چینی را شروع کردم. برای این کار از آموزش‌های دفتر تبلیغی که توسط دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شد استفاده کردم. آن زمان دوره آموزش زبان چینی برای تبلیغ توسط حجت‌الاسلام احمد زادپوش اجرا می‌شد که یک دوره آموزش زبان چینی برای طلبه‌ها گذاشت. من و چند طلبه دیگر این دوره را گذراندیم. ❇️چه سالی عازم چین شدید؟ ✅بعد از آن در سال 2009 میلادی در قالب یک گروه هشت نفره از طلبه‌ها عازم چین شدیم و در دانشگاه زبان و ادب پکن،، در آن یک دوره فشرده‌ یک ماهه را گذراندیم و شروع کار تبلیغی کردیم. ❇️ماجرای اولین وبلاگ آموزش تبلیغ اسلام به زبان چینی چیست؟ ✅بنده از همان سال که وارد چین شدم، اولین وبلاگ شیعه به زبان چینی را راه‌اندازی کردم.در این وبلاگ درباره اسلام به زبان چینی مطلب می‌گذاشتم. همچنین مطالبی درباره چنین به زبان فارسی نشر می‌دادم. بعد از مدتی که مطالب زیاد شد، یک فایل PDF از آن‌ها تهیه کردم و یک کتابخانه دیجیتالی از آن‌ها ساختم و این اولین کتابخانه شیعه به زبان چینی شد. ❇️پس نیستید! ✅من ایرانی هستم و اصالتاً در تبریز به دنیا آمدم و در همان تبریز تا دیپلم ریاضیات درس خواندم. بعد از آن به حوزه علمیه در شهر‌ اهر رفتم. دو سال در آنجا درس خواندم و شش سال بعد از آن در حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام شهر مرادگان اصفهان بودم و دو سال در حوزه علمیه چهارباغ اصفهان درس خواندم... تا امروز که از شاگردان درس خارج آیت‌الله مظاهری به حساب می‌آیم. ❇️از خاطرات تبلیغی خود در تعریف کنید ✅تا به حال در شش سفر تبلیغی که به چین سفر کرده‌ام، در سه سفر با لباس کامل روحانیت حاضر شدم، اما مابقی سفرها گاهی این لباس را فقط داخل مسجد می‌پوشیدم. این‌طور نبود که من همیشه لباس روحانیت را بپوشم. اما در بعضی موقعیت‌ها مثلاً دانشگاه‌، وقتی متوجه می‌شوند که شما مبلغ دین هستید می‌آیند و از شما سؤال می‌پرسند. بارها در جلسات اتفاق افتاده مثال‌هایی که در کلاس‌ها بزنم راجع به فرهنگ ایرانی می‌گفتم. yon.ir/wlB30 ✅یک بار در یکی از کلاس‌ها خانمی از من درباره حقوق زن پرسید. توضیح دادم که در اسلام ما زن را مثل یک گل می‌دانیم و از لحاظ مالی هر چه داشته باشد برای خودش است و نفقه زن بر عهده مرد است. زمانی که این‌ها را توضیح دادم، خانم‌های کلاس تشویق کردند و خوشحال شدند. یک خانمی آمد و گفت که من اصلاً نمی‌دانستم که شما در اسلام چنین دیدگاهی نسبت به زن دارید و دیدگاهی که در ذهنم بود به کلی عوض شد. ✅از این حالت‌ها در محیط دانشگاه‌ها بیشتر برقرار بود. گاهی وقت‌ها پیش می‌آمد که بعد از بحث و گفت‌وگو قانع شدند که یک خالقی وجود دارد، چون عده‌ای از آن‌ها به وجود خالق یکتا اعتقاد ندارند. چند باری هم طی گفت‌وگوها به اسلام جذب شدند. حتی شهادتین را برایشان می‌گفتم و آن‌ها تکرار می‌کردند و مسلمان می‌شدند و از این کار شوق و اشتیاق زیادی داشتند. ✅یک بار در یکی از شهرهای چین بودم و به یکی از این عبادتگاه‌های مسلمانان رفتم. یک نفر جلو آمد و از من پرسید که اهل کجا هستم وقتی گفتم اهل ایران هستم این مسلمان چینی بغلم کرد و به شانه‌ام زد و خطاب به بقیه دوستانش گفت این‌ها آل پیامبر صلی‌الله علیه و آله هستند. آن‌ها ایرانی‌ها را خیلی نزدیک به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌دانند. ✅یک بار هم پیرزنی از من سؤال کرد که اهل کجا هستم که جواب دادم ایران. من را دعوت کرد تا به خانه‌اش بروم. نزدیک اذان بود، گفتم نماز را بخوانم بعد چشم. نماز را خیلی طولانی خواندم. یک‌بار به جماعت با اهل سنت خواندم و یک‌بار هم خودم فرادا خواندم. فکر می‌کردم رفته است. اما وقتی برگشتم، دیدم هنوز نرفته و منتظر من است. با او راهی شدم و به خانه آن‌ها رفتیم. وقتی رسیدیم، دیدم همسر او جایی مثل پشتی مانند نشسته، رحل قرآن جلوی او باز است و قرآن می‌خواند. من را دعوت کرد که کنارش بنشینم. به همسرش گفت آلبوم عکس را بیاورد. مکان‌های زیارتی‌ای که رفته بود را به من نشان می‌داد. آن‌ها یک قرآنی داشتند، قرآن صلوات کبیره یعنی کل اسمای ائمه معصوم علیهم‌السلام تا نام مبارک امام زمان علیه‌السلام را نوشته بودند و داخل آن‌ها کل 30 جزء نوشته شده بود. منتشر شده در «انجمن بین‌المللی ترنم صلح، محفل تخصصی تبلیغ بین المللی اسلام» 🆔 @ThrillofPeace
❇️#پوستر: اسلام در آئینه #اسلام_شناسان غربی ✅«من معتقدم انتقاد و هشدار متفکر قرن آلمانی در قرن هجدهم، ریماروس، هنوز هم به مورخان دین وارد است » #شیمل #آنه_ماری_شیمل #مستشرقین #خاورشناسان منتشر شده در «انجمن بین‌المللی ترنم صلح، محفل تخصصی تبلیغ بین المللی اسلام» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺Homeless Muslim Experiment ❇️ دوربین مخفی دیگری از Karim Jovian در مورد مسلمانی در امریکا که نیاز به کمک دارد. آیا رهگذران به او کمک می‌کنند یا خیر؟ ❇️ کریم جویان از فعالین مسلمان در یوتیوب و ساکن امریکا است. وی همواره به دنبال زدودن تصورات غلط مردم امریکا از مسلمانان است. ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ #دوربین_مخفی #اسلام_در_آمریکا #کریم_جویان #اسلام_هراسی 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 Deedat vists Imam Khomeini ❇️ احمد دیدات از ملاقات با امام خمینی می‌گوید: «تابه‌حال پیرمردی به این زیبایی ندیده بودم. با دیدن او بی‌اختیار اشک از چشمانمان سرازیر شد. او قیام کرد تا شرایط را برای آمدن امام مهدی آماده کند.» 📝شیخ احمد دیدات از نویسندگان مسلمان و ناصحان هندی در آفریقای جنوبی بود. او بیش‌تر به دلیل بحث‌های عمومی بینادینی با مسیحیان تبشیری که بیش‌ترشان حول اسلام، مسیحیت و اناجیل بود، شناخته‌شده است. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/26 #احمد_دیدات #مهدویت #امام_خمینی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 The History of Sunni-Shia Islam Split - Ghadir Khumm, Ali as the Caliph and Shiite Muslims Belief. ❇️ می‌توان بدون توسل به بدزبانی، توهین و بی‌اخلاقی در رابطه با برادران اهل سنت هم حقایق #غدیر را با سند، مدرک و زبان لین بیان کرد! 📝امام علی (ع): «لَا [یُرَی الْجَاهِلُ ] تَرَی الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا»: نهج البلاغة (للصبحی صالح)، ص479. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/27 #غدیر_خم #نخجوانی #وحدت_اسلامی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔺 In search of the spirit of Al-Andalus 🔹 اندلس یکی از شهرهای قدیمی #اسپانیا بود که بیش از 800 سال ت
❇️ : جنبش شهادت طلبی در اسپانیا 🆔 @ThrillofPeace ✅از جمله علل وجود دیدگاه‌ منفی نسبت به در عالم ، جنبشی است که در میانه سال‌های 850 تا 860 میلادی در ، در زمان عبدالرحمان بن حکم، یکی از فرمانروایان اموی اندلس، ایجاد شد و «جنبش شهادت‌طلبی» نام گرفت. پس از ریشه گرفتن و پایداری مسلمانان در ، بسیاری از جوانان به رفتار و خوی و منش مسلمانان روی آوردند. 🆔 @ThrillofPeace ✅آنها به زبان عربی علاقه نشان می‌دادند و از لباس‌های مسلمانان تقلید می‌کردند. این امر سبب نگرانی مسیحیان شد و «جنبش شهادت‌طلبی» در واکنش به این وضعيت راه افتاد. شهادت‌طلبی ابتدا در شروع شد و کم کم به سایر شهرهای اسپانیا منتقل شد. اولوخیو و آلوارو دو مسیحی بودند که رهبری جنبش را به عهده داشتند. آنها مسیحیان را تحریک می‌کردند تا به عقاید مسلمانان توهین کنند و با این کار موجی از آشوب و شورش را به وجود آورند حکومت نیز چاره‌ای جز مقابله با این افراد و مجازات آنها نداشت ولی شهادت طلبان دست بردار نبودند و تداوم جنبش شهادت‌طلبی به حبس و اعدام شماری از دختران و پسران جوان در قرطبه انجامید. 🆔 @ThrillofPeace ✳️عقاید ✅اولوخیو و آلوارو اینگونه تبلیغ می‌کردند که اسلام مقدمه و پیشاهنگ ظهور است و مدعی اثبات این باور با استفاده از کتاب مقدس بودند. آنها برخی آیات کتاب مقدس را به گونه‌ای متفاوت با آنچه مسیحیان شرقی معتقد بودند، تفسیر می‌کردند و توصیفات آخرالزمانی کتاب دانیال در عهد عتیق و نیز تعابیر مکاشفه یوحنا در جدید را به اسلام منتسب می‌کردند. نتایج و فرجام جنبش شهادت طلبی یکی از تبعات این جنبش این بود که مسیحیان را از رخوت معنوی نسبت به فرهنگ خود و دلدادگی‌شان نسبت به فرهنگ اسلامی خارج کرد. 🆔 @ThrillofPeace ✅پس از مرگ عبدالرحمان دوم، جانشین وی امیر محمد سیاست ملایم‌تری را نسبت به این جنبش در پیش گرفت. وی رهبر شهادت‌طلبان، اولوخیو، را که در آن زمان در زندان بود از زندان آزاد کرد و به وی اجازه داد که به خارج از پایتخت سفر کند. این سیاست امیر محمد در کوتاه‌مدت نتیجه داد. جنبش شهادت‌طلبی مدتی فروکش کرد؛ به‌ويژه که پرچمدار آن از پایتخت دور شده بود. در ادامه زمانی که امیر‌محمد احساس کرد که جنبش شهادت‌طلبی بسیار فروکش کرده و استقبال مستعربان از دعوت اولوخیو و پیروانش بسیار پایین آمده است، تصمیم گرفت کار را سریعاً یک‌سره کند. او رهبر جنبش را به محکمه سپرد که حکم اعدام او را صادر کند. در سال 245ق/859م اعدام شد. با گذشت زمان اندیشة شهادت‌طلبی اندك‌اندك عقب‌نشینی کرد تا اینکه به مرور زمان از میان رفت اما آنچه باقی گذاشت خاطره‌ای مخدوش از حاکمیت اسلامی و در اسپانیا به طور خاص و تصویری خشن و هولناک از به طور عام بود. منبع: مجله زمانه، مرداد و شهریور 1390 شماره 102 و 103 ص65 منتشر شده در «انجمن بین‌المللی ترنم صلح، محفل تخصصی تبلیغ بین المللی اسلام» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺What Is It Like To Be A Muslim In Cuba- Bbc News ❇️ #گزارش BBC انگلیسی از وضعیت #مسلمانان_کوبا و اولین مسجدی که در آنجا ساخته شد. ❇️ حدود 4000 مسلمان در کوبا زندگی می‌کنند اما زندگی آن‌ها به علت نبود مراکز ارائه‌ی گوشت حلال دچار مشکل شده است. 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/28 #اسلام_در_کوبا #اسلام_درآمریکای_جنوبی 💯 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 America's First Muslim-Majority City ❇️ #گزارش وب‌سایت خبری Newsy از شهری در امریکا که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل میدهد و صدای اذان در این شهر به گوش میرسد! ✅ اکثریت جمعیت این شهر در ابتدا لهستانی و سفیدپوست بودند اما با ورود مهاجران مسلمان از بنگلادش و سایر کشورهای مسلمان، لهستانی‌ها از آنجا مهاجرت کردند و الآن مسلمانان اکثریت جمعیت آن شهر را تشکیل می‌دهند. ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/30 #همترامک #میشیگان #اسلام_هراسی #اسلام_در_امریکا 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺why Inmates are converting to Islam ✳️ از گرایش زندانیان آمریکا به اسلام ✅ دینی که سریعترین سرعت رشد را دارد چگونه راه خود به زندان های آمریکا را باز کرده است؟ ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 🎥 نسخه کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/31 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺The truth is being revealed - Ahlulbayt TV ✳️ اعظم سوریه: روز روز مصیبت اسلامی بوده است! ✅بدرالدین حسون، فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه اسلامی کراچی در رشته فقه شافعی است که اکنون مفتی اعظم سوریه می‌باشد. ⚠️انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست⚠️ 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ کریس هیوئر (Chris Hewer)، اسلام شناس مسیحی انگلیسی از امام حسین (علیه السلام) و حادثه ی کربلا می گوید. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 Understanding Islam by Matt Davies (Part 4) ✳️ تفاوت #جهاد_اکبر با #جهاد_اصغر چیست؟ آیا اسلام دستور به #خشونت_نامحدود در برابر سایرین می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش چهارم) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. | #مطالعات_اسلامی | #شبهات_اسلامی | #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #فهم_بین_الادیانی | #جهاد 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ چگونه می توانیم به یک تبدیل شویم؟ 🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب زیر ضروری است: 1. تسلط به : مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد. 2. تسلط کامل به : یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود. 3. تسلط به : یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است. 4. آشنایی با روش‌های بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد. @ThrillofPeace 5. آشنایی با دغدغه‌ها و هدف: بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌هایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد. 6.ویژگی‌های مبلغ: 6-1- : صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم‏ گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد. 6-2- : اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختى‏ها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است. 6-3- و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید. @ThrillofPeace 6-4- : اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است. 6-5- : مورد دیگر از ویژگى‏هاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار) 6-6- ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد. 6-7- آشنایى اجمالى با : مبلغ فعال در عرصه بین ‏الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته ‏هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت ‏بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى ‏شود. 6-8- وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد. 💯 نگارش و تدوین: @ThrillofPeace @Allah4all
🔹برای #تبلیغ_بین‌المللی_اسلام چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ 🔸چگونه می‌توان از همایش‌‌های بین‌المللی #علوم_اسلامی و #انسانی مطلع شد؟ ♦️چه جریاناتی در #اروپا و #آمریکا در حال تبلیغ و ترویج اسلام هستند؟ 🔸 برای تبدیل شدن به یک #مبلغ متخصص در حوزه بین‌الملل چه باید کرد؟ ♦️چه #ادیان_و_فرقی در دنیا وجود دارد؟ اصول و عقاید آن‌ها به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سؤالات، انجمن بین‌المللی #ترنم_صلح را دنبال کنید: 🆔 تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAFkdO1QPFDfxs43p7Q 🆔 ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2226585618C4af5258d9d
⁠ ✳️ تبلیغ ما در عرصه بین الملل از جنس قمپوز درکردن است؟! (قسمت دوم) ✍🏻 سیدمحمد ذوالفقاری؛ مبلغ بین الملل @ThrillofPeace 🔹عمده فعالیت‌‌های ما در عرصه بین‌‌الملل از جنس قمپوز است. به مدد گزارش‌‌های اداری مسئول‌‌پسند و سایت‌‌های خبری حریص از کاه کوه می‌‌سازیم و هنرمان این است که دیگران را از فعالیت انجام نداده بترسانیم. 🔸 فعالیت در عرصه‌‌ی بین الملل حداقل نیازمند دو سطح از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که ما در هر دو ضعف جدی داریم. در حقیقت امکانات سخت افزاری تبلیغی ما در عرصه بین الملل برخلاف تبلیغات دروغین دشمن معاند و دوستان ناآگاهِ بدتر از دشمن، آنچنان محدود است که در مقایسه با رقیبان در حد صفر است. اگر گاهی گوشه کناری موفقیتی حاصل می‌‌شود به مدد مجاهدت و فداکاری مبلغان بی ادعایی است که با قدرت ایمان کار می‌‌کنند. telegram.me/bayeganitabligh/799 🔹درد آورتر از مباحث سخت افزاری موضوع توان نرم افزاری است. وضعیت تولید فکر، اندیشه، ایده و خلاقیت تبلیغی ما چگونه است؟ پس از سال‌‌ها مجموع کتب ترجمه شده و منتشر شده ما به زبان‌‌های مهم دنیا چه مقدار است؟ توان توزیع کتب ما در بین الملل چه میزان است؟ توان ما در عرصه سایبری و تبلیغ در فضای مجازی در عرصه بین الملل چیست؟ چه تعداد از فیلم‌‌های تبلیغی و مذهبی ما امکان پخش و تعامل با مخاطب در عرصه بین الملل را دارد؟ اصلا یک مبلغ به چه مقدار از فیلم های مذهبی تولید صدا و سیما یا سینمای ایران دسترسی دارد؟ @ThrillofPeace 🔸تجربه تلخ خود من برای به دست آوردن چند فیلم مذهبی مانند یوسف پیامبر با دوبله یا زیرنویس فرانسوی قصه پر غصه ای از بی همتی، تنبلی، بی عرضگی و بی‌‌خیالی عده‌‌ای حراف است که زحمات و پیگیری های عده‌‌ای دلسوز را نابود و بی‌‌ثمر می‌‌کند. یادم نخواهد رفت خودم و همکارم در روابط عمومی المصطفی برای به دست آوردن چند فیلم چقدر در قم و تهران از این اداره به آن اداره و از این آدم به آن آدم پاس داده شدیم وآخر هیچ. 🔹مقدار فهم ما از اقتضائات جهانی و فهم ما از زبان دنیا چیست؟ با مردم دنیا با زبان و ادبیات خودشان باید سخن گفت. ادبیات موجود در قم علی رغم تمام قوتها و توانمندیش ادبیات مناسبی برای ارتباط با دنیا نیست. برخی از مبلغان ما فکر می کنند تبلیغ در بین الملل مانند سخنرانی در هیئتی در تهران است. در حالی که تبلیغ در بین الملل کمترین سهمش سخنرانی است و شیوه های دیگر تبلیغی کاربرد بیشتر و موثرتری دارد. 🔸متأسفانه بعد از این همه سال هنوز یک فرهنگ کلمات کاربردی ویژه تبلیغ نداریم! اشکال کار اینجا است که انتقال مفاهیم آن‌‌گونه که شایسته است اتفاق نمی افتد، پیام منتقل نمی شود، مخاطب مشتاق و نیازمند پیام را ناقص و با زبانی نامفهوم دریافت میکند. ما نیازمند فهم زبان بین الملل هستیم. مقصود من از زبان فرایندی است که در آن معنا شکل میگیرد و منتقل میشود. 🔺لینک بخش اول 👈👈👈 https://telegram.me/ThrillOfPeace/65 🔹مطالب بیشتر در "" 👈👈👈 @ThrillofPeace @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺קוֹם וירושלים — סיור אינטלקטואלי עכשווי באירן, חלק ✳️ و - تور فکری معاصر در ایران/ بخش 1 🔹دکتر Robert Gleave، استاد دانشگاه اکستر انگلستان در حضور دانشجویان دانشگاه عبری اورشلیم، از نتایج تحقیقاتش در قم در رابطه با حوزه علمیه و چگونگی عملکرد سیستم آن میگوید. ❇️ رابرت گلیو استاد مطالعات زبان عربی در دانشگاه اکستر و متخصص اصول فقه و عقاید شرعی تشیع است. 🔸انتشار محتوا، به معنای تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست. 🔻تماشای این ویدئو به علاقه‌مندان حوزه‌ی فرهنگ و ادیان توصیه می‌شود. 💯 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
💥اطلاعیه مهم و فوری💥 @Allah4all با سلام خدمت دوستان عزیز برای انجام فعالیت در حوزه به حضور دوستان دغدغه مند نیاز داریم. از دوستان کسانی که توانایی بر عهده گرفتن کاری از کارهای زیر را دارند به آیدی زیر مراجعه نمایند: 1-ترجمه در حد کاملاً حرفه‌ای (عربی-انگلیسی-ترکی-ژاپنی-کره‌ای-پرتغالی-اسپانیولی-آلمانی-فرانسوی-روسی-اوکراینی-پشتو-تاجیکی-دانمارکی و...) 2-ادمینی اینستاگرام، تلگرام، پیام رسان های داخلی، واتس آپ، فیس بوک و ... 3-ویرایش و زیرنویسی ویدئو 4-سخن گفتن روان به زبان‌های خارجه برای گویندگی روی ویدئوها 5-گرافیک و فوتوشاپ 6-مقاله نویسی و تولید محتوا 7- حمایت مالی و دیگر توانایی‌هایی که به نظرتان میتواند مفید باشد و از قلم افتاده. 🔺اگر کاری از دستتان ساخته نیست حداقل این پیام را در گروه‌ها و کانال‌هایتان به اشتراک بگذارید. 🔷 آیدی جهت ارتباط 👈👈👈 @Ebnosiam مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
❇️ موسسه «مرکز تحقیقاتی پیو» در مطالعات متعددی که انجام داده به روند افزایش تعداد مسلمانان و گرایش هرچه بیشتر مردم جهان و آمریکا به دین اسلام اذعان کرده است. ✳️ بر اساس یک مطالعه از این مرکز، حدود ۳.۴۵ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که هم‌اکنون سومین گروه مذهبی پرجمعیت در این کشور به شمار می‌روند. در این تحقیق پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان در ایالات متحده به ۸.۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده و با پیشی گرفتن از یهودیان، به دومین گروه مذهبی پرجمعیت در این کشور تبدیل شوند. ⚠️ لازم به ذکر است که آمارهای غیررسمی، شمار مسلمانان آمریکا را بیش از این می‌دانند. #اسلام_در_آمریکا | #مسیحیت | #پژوهش_دینی | #موسسه_پیو 💠 مطالب بیشتر در انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ محمد میگوید که یک مسیحی توانست پیام را بهتر از منِ مسلمانِ شیعه منتقل کند. 🔹گری کارل (محمد) لگنهاوزن (Gary Legenhausen) استاد مقدمه منطق، مقدمه فلسفه، زیبایی شناسی، فلسفه علم، علم اخلاق، فلسفه مذهب و متافیزیک، بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس جنوبی و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است. ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
(1) @ThrillofPeace ✳️ ویلفرد فردیناند مادلونگ (Wilferd Ferdinand Madelung) 🔹زندگینامه، تحصیلات و فعالیت های آکادمیک ویلفرد فردیناند مادلونگ اسلام‌شناس و شیعه‌شناس آلمانی در26 دسامبر 1930 در اشتوتگارت زاده شد. پس از دانشگاه جورج تون، در سال 1953 درجه لیسانس تاریخ و ادبیات اسلامی را از دانشگاه قاهره اخذ کرد. در طول اقامت او انقلاب مصر که با قیام سربازان آزاد آغاز شده بود رخ داد. او در این مدت به دیدار حسن عباس، محقق سرشناس تاریخ اسلام می‌رفت. در سال 1957 از دانشگاه هامبورگ درجه دکتری در مطالعات اسلامی دریافت و رساله خود را تحت نظر برتولد اشپولر به پایان رساند. 🔸مادلونگ از 1958 تا 1960 وابسته فرهنگی سفارت آلمان در عراق بود. مدت کوتاهی پس از ورود او به بغداد سرهنگ عبدالکریم قاسم در یک کودتای خونین رژیم حاکم را سرنگون کرد (انقلاب 14 جولای). اما مادلونگ به ناچار دو سال دیگر هم در عراق ماند. در 1963 استادیار مطالعات اسلامی در دانشگاه تگزاس در اوستن بود، سپس از 1964 تا 1978 در دانشگاه شیگاگو رشته‌های مختلف مرتبط با علوم اسلامی را تدریس می‌کرد. از 1978 و به مدت بیست سال سمت عالی‌ترین کرسی اسلام‌شناسی دانشگاه آکسفورد را در اختیار داشت. تدریس عربی در بالاترین سطح یکی از شرایط داشتن این سمت است. 🔹آثار و پژوهش ها آثار زیادی درباره تاریخ اسلام و بخصوص تاریخ اسلام در سال‌های ابتدایی از وی به چاپ رسیده است. او تحقیقات گسترده‌ای درباره فرق و جنبش‌های اسلامی از جمله اسماعیلیه، زیدیه و نیز مذهب شیعه دوازده امامی دارد. همکاری قابل توجهی در نگارش دایره‌المعارف اسلامی داشت و از مشاوران ویرایشگر دایره‌المعارف ایرانیکا و عضو هیئت تحریریه مجله پژوهش‌های عربی و اسلامی نیز است. 🔸مادلونگ به روش‌شناختی شیعه توجه داشته است و آثارش به نسبت آثار سایر شیعه‌شناسان غربی نقاط قوت بسیاری دارد. او از منابع و روایات اصیل شیعی استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های سبک نگارش او تفکیک موضوعی و روشی منابع، توجه به فضا و تاریخ حوادث و آموزه‌ها، فهم آموزه‌ها در راستای یک نظام فکری، اشراف نسبتاً کامل به ابعاد گوناگون اسلام، شناخت دقیق دانشمندان و آثار معتبر ایشان، و نیز تسلط به زبان عربی است. همه این موارد کمک شایانی برای شناخت شیعه در جوامع غربی بوده است. او از زمره محققان غربی معتبر در نزد محققان شیعی است. @ThrillofPeace 🔹برخی آثار ترجمه شده در ایران مکتب‌ها و فرقه‌های اسلامى در سده‌هاى میانه‌، شیعه‌ و معتزله‌ و جانشینى حضرت‌ محمّد (ص‌)؛ پژوهشى در خلافت‌ نخستین‌. مادلونگ، انگیزه خود را در تألیف این کتاب، تجدید نظر در بی‌اعتمادی شدید اغلب مورخان غربی به منابع اسلامی مربوط به صدر اسلام و افسانه شمردن آنها و نگاهی دوباره به تحلیل این رخدادها بر پایه نزدیکترین منابع به آن دوره معرفی و به کوشش خود برای ایجاد توازن مناسب بین اختصار و وفادار بودن به متون و روایات تصریح کرده است. او در ابتدا با نگاهی به موضوع خویشاوندی در قرآن به نقش خانواده‌های پیامبران پیشین در حمایت از انبیاء و نیز وراثت آنان می‌پردازد و و نتیجه می‌گیرد که بر اساس قرآن، جانشین طبیعی پیامبر(ص) نمی‌تواند ابوبکر باشد. وی می‌نویسد: تا آنجا که قرآن، افکار محمد(ص) را بیان می‌کند روشن است که او در نظر نداشت ابوبکر جانشین طبیعی او باشد و رضایتی هم به انجام این کار نداشت. در ادامه، دیدگاه‌های دو شاهد واقعه یعنی عایشه و عبدالله بن عباس را مورد بررسی قرار گرفته است. این بحث او در حقیقت واکنشی است به گفتار آن دسته از محققان غربی که گزارش‌های این دو را تعصب‌آمیز و تحت تأثیر حب و بغض‌ها معرفی کرده‌اند و مواردی را که به نفع شیعیان است، از جعلیات دوره‌های بعدی دانسته‌اند. وی همچنین در ابتدای کتاب، دو شجره از خاندان هاشم و امیه و همچنین سه صفحه گاه شمار حوادث مهم تاریخ صدر اسلام را ارائه می‌دهد. کتاب اخیر به عنوان کتاب برگزیده جمهوری اسلامی در 1377 انتخاب شد. 🔸ویلفرد مادلونگ در حال حاضر محقق ارشد در موسسه مطالعات اسلامی در لندن است. https://telegram.me/bayeganitabligh/2691 🔹کتاب‌شناسی - Arabic Texts Concerning The History of The Zaydi Imams of Tabaristan, Daylaman And Gilan - Religious Trends in Early Islamic Iran - Religious and Ethnic Movements in Medieval Islam - The Succession to Muhammad - An Ismaili Heresiography - The Advent of the Fatimids: A Contemporary Shi’i Witness - Der Imam al-Qasim ibn Ibrahim und die Glaubenslehre der Zaiditen, Walter De Gruyter - Religious school and sects in medieval Islam 🔷مطالب بیشتر در »«انجمن بین المللی ترنم صلح »👈👈👈 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 Jewish Rabbi Admits Muslims Are Blessed. 🔹مصاحبه ی تلویزیون آمریکا با خاخام اعظم، Daniel Lapin 🕎 وی از معنای اسامی اسحاق و اسماعیل و دو ملت بزرگی که از این دو به وجود آمدند می‌گوید. | | | ✅ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
(1) @ThrillofPeace ✳️ مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد ✳️ The Oxford Centre for Islamic Studies 🔹معرفی مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد، یک مرکز مستقل شناخته شده دانشگاه آکسفورد می باشد. این مرکز در سال 1985 به منظور تشویق به مطالعه علمی اسلام و جهان اسلام تاسیس شد و شاید بتوان آن را نقطه تلاقی آموزش های غربی و اسلامی دانست. شاهزاده ولز حامی مالی موسسه است. این مرکز از هیئت امنایی متشکل از دانشمندان و دولتمردان از نقاط مختلف جهان در کنار نمایندگانی از دانشگاه آکسفورد اداره می شود. در آکسفورد، این مرکز به مطالعات چندرشته ای و میان رشته ای جهان اسلام مشارکت می ورزد و در خارج از آکسفورد نقش این مرکز، توسط یک شبکه بین المللی در حال توسعه از مخاطبین دانشگاهی تقویت می شود. فعالیت های این مرکز توجه جهانی و حمایت گسترده آن را به خود جلب کرده است. telegram.me/bayeganitabligh/2752 🔹اهداف گشودن درها به روی جهان اسلام، کمک به فهم درست مردم و جوامع غربی از اسلام و از این طریق، دستیابی به تساهل و دوستی سه هدفی بود که ابوالحسن علی ندوی در نخستین روز افتتاح این مرکز از آن ها یاد کرد. امروز اهداف مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد با محوریت همان سه هدف نخستین، به شاخه های فرعی تر زیر تقسیم می شوند: @ThrillofPeace - تعالیم گوناگون و متنوع دربارة اسلام. - همکاری با مراکز علمی و پژوهشی مربوط به آموزش های اسلامی در سراسر دنیا. - حمایت همه جانبه از پژوهش های اسلام محور با موضوعاتی چون هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی. - انتشار کتاب، مجلات و جزوات در سطوح مختلف، با موضوع رابطه اسلام و غرب. - اعطای بورس تحصیلی به مطالعات یا پژوهش ها و پایان نامه های ممتاز درباره شناساندن اسلام به جهان غرب. - برپایی سمینارها و سخنرانی های گوناگون. مؤسسه، دارای گروه های آموزشی مختلف از جمله «مطالعات شرقی»، «تاریخ مدرن» و «علوم اجتماعی» است که محوریت همه آن ها اسلام است. همچنین، برگزاری کلاس ها، انتخاب اعضای هیأت علمی و پذیرش دانشجو مانند سایر کالج ها و مراکز، تحت نظارت اکسفورد است. از جمله این مراکز دانشگاهی، کالج های مگ دالن، سن کراس، ویدهام، کلاگ و منزفیلد هستند. از گروه های آموزشی فعال این مرکز گروه الهیات و انسان شناسی فرهنگی اند. این دو گروه، پیشگام برپایی سخنرانی ها و همایش های متعدد در مؤسسه اند. همچنین گروه «آموزش زبان عربی» در سه رشته عربی کلاسیک، مطالعات قرآنی و عربی مدرن به آموزش و پژوهش مشغول است. @ThrillofPeace 🔹پژوهش های مورد حمایت مرکز، پژوهش های پیشرفته درباره هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی اسلامی را عمیقاً حمایت می کند. برخی از پژوهش ها عبارتند از: الف) اطلس تاریخ عقلی و اجتماعی مسلمانان بزرگ ترین پروژه تحقیقاتی مرکز مطالعات اسلامی، تحقیق و نگارش همین اطلس است. حامیان این پروژه، بنیاد لورهام تر در بریتانیا؛ بنیاد اندروملون در ایالات متحده؛ و بانک اسلامی «فیصل» در بحرین هستند. انتشارات دانشگاه اکسفورد در نیویورک، این تحقیق را به چاپ میرساند. ب) خوانش، تحقیق و کدگذاری نسخ خطی بولدین مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد با همکاری کتابخانه بولدین برنامه ای زمانمند را تدارک دیده است که طی آن نسخ خطی، میکروفیلم ها و میکروفیش های کتابخانه گسترده بولدین را دسته بندی و کدگذاری کند. ج) پروژه مسلمانان در اروپا مسلمانان، شبکه گسترده ای از روابط با سایر کشورهای مسلمان نشین دارند بنابراین، موضوعی مناسب برای پژوهش در زمینه مسلمان اروپا و مسلمانان در اروپا به شمار می آیند. @ThrillofPeace 🔹سخنرانی ها و سمینارها مرکز مطالعات اسلامی اکسفورد، در کنار فعالیت های عادی و روزمره خود، مجموعه ای از سخنرانی ها عبارتند از: اسلام و غرب، اسلام و علم، مدیریت تنوع در جهان معاصر ما، گفت وگوی تمدن ها و نیاز به اخلاق جهانی، بوسنی در حصر تاریخی، اسلام در افریقا، جهانی شدن و تنوع، راهی به سوی افزایش گفت وگوی بین المللی، پیکار با جهان اسلام و ... . 🔸آدرس سایت مرکز 👈👈👈 http://www.oxcis.ac.uk 🔸جهت اطلاعات بیشتر مقاله "مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد" را دانلود و مطالعه بفرمایید. (لینک دانلود 👈👈👈) https://telegram.me/studiesofshia/1121 ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 👇👇👇 @ThrillofPeace
#معرفی_کانال ✳️ مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام 🔹لینک عضویت👇👇👇 💠 تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_5pijDARzmww 💠 ایتا http://eitaa.com/joinchat/4114219008Cd38104b70e #رسانه_باشید 🍃🌸🌺🌹🌺🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ عدم وجود متولی مشخص برای تربیت مبلغان بین المللی اسلام در ایران 🔹عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی، مبالغ هنگفتی را برای تربیت مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی هزینه می‌کنند؛ 🔸 شیخ Mufti Menk، یکی از تربیت شدگان مکتب سلفی‌گری هست که در دانشگاه اسلامی مدینه پرورش یافته است. او حضور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد. 🔹بشنوید سفارشهای وی را برای مدیریت زمان و کمتر استفاده نمودن از شبکه‌های اجتماعی ✅مطالب بیشتر در «انجمن ترنم صلح»👇👇👇 @ThrillofPeace
(2) @ThrillofPeace ✳️ فرانکلین لوئیس ✳️ Franklin Lewis 🔹زندگینامه و تحصیلات فرانکلین لوئیس استاد زبان‌ و ادبیات فارسی گروه زبان‌ها و تمدن‌های خاور نزدیک دانشگاه شیکاگو در 24 جولای 1961 متولد شد. لوئیس پس از پایان تحصیلات اولیه وارد دانشگاه برکلی شد و به مطالعه خاور نزدیک پرداخت، از استادان او در این دوران میتوان به ویلیام برینر، محمود امید سالار و ژاله پیرنیاز اشاره کرد. سپس به دانشگاه شیکاگو رفت و از گروه زبان‌ها و تمدن‌های خاور نزدیک با کسب درجه دکترا فارغ التحصیل شد. رساله پایان‌نامه او درباره زندگی و آثار سنایی شاعر قرن دوزادهم و تثبیت سبک غزل در شعر فارسی بود. پایان نامه او برنده جایزه بنیاد مطالعات ایرانیان در سال 1995 شد. telegram.me/bayeganitabligh/2800 @ThrillofPeace 🔹پژوهش ها حوزه پژوهشی او شامل زبان و ادبیات فارسی (قدیم و جدید)، اندیشه و ادب اسلامی در قرون وسطی، عرفان اسلامی، سینمای ایران و تاریخ و تئوری ترجمه است. عمده تمرکز او بر روی آثار ادبی از زمان سامانیان تا دوره صفویه است و همچنین آثار نظم و نثر قرن بیستم رو از جهات گوناگونی چون سبک، عملکرد، روایت‌شناسی، نشانه شناسی، هرمنوتیک، فن خطابه، جامعه شناسی ادبی و کد شناسی مورد بررسی قرار می‌دهد. به گفته خود او تقاطع میان ادبیات و مذهب بخصوص سنت‌های عرفانی و باطنی در جهان اسلام (صوفیه و شیعه) برای او جاذبه ویژه‌ای دارد. از همین رو به سراغ مولانا رفته است و کتابی از گلچین اشعار او را ترجمه کرده است. به علاوه کتابی درباره برهان الدین محقق ترمذی که به گفته برخی معلم و مراد مولانا بوده است، در دست انتشار دارد. @ThrillofPeace 🔸از دیگر آثار فرانکلین لوئیس ترجمه شعر و نثر مدرن فارسی (همچون رمان چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم از زویا پیرزاد)، مقالاتی درباره عطار، حافظ، سعدی، نجم الدین دایه،ادبیات فارسی و قرآنی، عرفان و تصوف و برخی نوشته‎های بهاء الله و عبدالبهاء است. در حال حاضر فرانکلین لوئیس به غیر از فعالیت در دانشگاه شیکاگو با مرکز مطالعات خاورمیانه و کمیته مطالعات خاورمیانه همکاری می‌کند و نیز سابقه تدریس زبان فارسی در مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای شرقی دانشگاه اموری را دارد. @ThrillofPeace 🔹کتاب‌شناسی - Life and Letters of an Iranian Communist: Stories of Bozorg ʻAlavi. - Teachings of Rumi’s Teacher: Borhân al-Din Moḥaqqeq-e Termedhi and his Ma‛âref. - Things We Left Unsaid, Zoya Pirzad (translated). - Mystical Poems of Rumi. - Rumi: Swallowing the Sun. - The Necklace of the Pleiades: Studies in Persian Literature and Culture. - The Colossal Elephant and His Spiritual Feats: Shaykh Ahmad-e Jâm. - Rumi: Past and Present, East and West. The Life Teachings and Poetry of Jalâl al-Din Rumi. - In a Voice of Their Own: A Collection of Stories by Iranian Women written since the Revolution of 1979. ✅مطالب بیشتر در «انجمن ترنم صلح»👇👇👇 @ThrillofPeace