eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
368 دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
6.2هزار ویدیو
531 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله بیانات معرفت افزایی با محوریت آموزه های حضرت زهراء سلام الله علیها 🎙حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای حسینی پناه زیدعزه 🎥جلسه شانزدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حجت الاسلام والمسلمین عالی ◼️ شفاعت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در روز قیامت....
هدایت شده از ندای تهذیب
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توسل اشک‌بار مقام معظم رهبری به امام زمان عجل الله تعالی فرجه ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ کارویژه طلبه، تفقه در دین؛ احتیاج انقلاب به هزاران 🔶 قسمت ⏮ مراحل رسیدن به تفقه در دین، طلبه فاضل، تمرین اجتهاد، اجتهاد و افتاء؛ 🔶 ذو مراتب بودن اجتهاد. 🔶 افتاء شخصی و . 🔶 غیرمجتهدینی که از جانب حوزه در مقام افتاء قرار گرفته اند! 🔶 گره خوردن جوانی با زمان شناسی فقیه؛ 🗓 زمان: ۱۲ دی ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ «و الله متمّ نوره» 🔶 فاطمیه و نور الهی که خاموش نخواهد شد. 🗓 ۱۸ دی ۱۴۰۰ 🔹 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📙ویژگی های فردی کارگزار فرهنگی ⏪1-شکیبایی و بردباری فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُواْ الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِللَّهُمْ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُواْ إِلَّاسَاعَةً مِّن نَّهَارٍ بَلاَغٌ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ‏(35/احقاف) پس صبر کن همان گونه که پیامبران اولوالعزم صبر کردند، و برای آنان در [نزول عذاب] شتاب مکن، روزی که آنان آنچه را که وعده داده می شوند ببینند، گویی فقط ساعتی از یک روز [در دنیا] درنگ داشتند؛ [این قرآن] ابلاغی است برای همه؛ پس آیا جز مردم نافرمان هلاک می شوند؟ ☑️رسولان الهى در طول تاریخ، مواجه با مشکلات عظیم و برخوردار از اراده و عزمى بزرگ هستند.(کارگزار فرهنگی بدون برخورداری از این ویژگی ها راه بجایی نخواهد برد) ☑️قرآن، بهترين وسيله تبليغ، بلكه عين بلاغ و اوج آن است. ☑️صبر و تحمل لازمه کار فرهنگی است. 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
(95) 🔆🔆🔆 ⏪ 2-برخورداری از زندگی عادی و معمولی قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ یوحَى إِلَی أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَنْ كَانَ یرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا«کهف/110» بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند! وَقَالُوا مَالِ هَذَا الرَّسُولِ یأْكُلُ الطَّعَامَ وَیمْشِی فِی الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنْزِلَ إِلَیهِ مَلَكٌ فَیكُونَ مَعَهُ نَذِیرًا«فرقان/7» و گفتند: «چرا این پیامبر غذا می‌خورد و در بازارها راه می‌رود؟! (نه سنت فرشتگان را دارد و نه روش شاهان را!) چرا فرشته‌ای بر او نازل نشده که همراه وی مردم را انذار کند (و گواه صدق دعوی او باشد)؟! رَبَّنَا وَابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ یتْلُو عَلَیهِمْ آیاتِكَ وَیعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَیزَكِّیهِمْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ«بقره/129» پروردگارا! در میان آنها پیامبری از خودشان برانگیز، تا آیات تو را بر آنان بخواند، و آنها را کتاب و حکمت بیاموزد، و پاکیزه کند؛ زیرا تو توانا و حکیمی (و بر این کار، قادری)!» وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا«فرقان/63» 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
(96) 🔆🔆🔆 📌 ویژگی های فردی کارگزار فرهنگی ⏪ 3-نظارت همه جانبه بر امور وَتَفَقَّدَ الطَّیرَ فَقَالَ مَا لِی لَا أَرَى الْهُدْهُدَ أَمْ كَانَ مِنَ الْغَائِبِینَ«نمل/20» (سلیمان) در جستجوی آن پرنده [= هدهد] برآمد و گفت: «چرا هدهد را نمی‌بینم، یا اینکه او از غایبان است؟! ▪ «تَفَقَّدَ»: جویا شد. پرس و جو کرد. «تَفَقَّدَ الطَّیْرَ»: از پرندگان سان دید. جویای حال و احوال پرندگان شد. ▪ «الْهُدْهُدَ»: شانه‌بسر. پوپک. پوپو. در اینجا هدهد ویژه‌ای مراد است که چه بسا نوبت کشیک او بوده باشد. ☑ بازدید از نیروهاى تحت فرمان و کارگزاران، جستوجو از احوال آنان، نظارت دقیق بر کارهایشان و خویشتن دارى در برخورد با آنها، از اوصاف و وظایف فرماندهان سپاه و رهبران جامعه اسلامى. (و تفقّد الطیر فقال ما لى لاأرى الهدهد أم کان من الغائبین) 🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
(97) 🔆🔆🔆 📌 ویژگی های فردی کارگزار فرهنگی ⏪ 4-باور به آنچه می کنیم و می گوییم ءَامَنَ الرَّسُولُ بِمَآ أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَمَلَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَ قالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ(بقره/285) پيامبر به آنچه از سوى پروردگارش بر او نازل شده ايمان دارد و همه مؤمنان (نيز) به خدا و فرشتگان و كتاب‏ها(ى آسمانى) و فرستادگانش ايمان دارند (و مى‏گويند:) ما ميان هيچ يك از پيامبران او فرق نمى‏گذاريم (و به همگى ايمان داريم) و گفتند: ما (نداى حقّ را) شنيديم و اطاعت كرديم، پروردگارا! آمرزش تو را (خواهانيم) و بازگشت (ما) به سوى توست. ☑️کارگزاران فرهنگی مربیان ومبلغان دينى بايد به آنچه دعوت مى‏كنند، باور داشته باشند. «آمن‏الرسول...» ☑ وحدت عقیدتى و آرمانى همه انبیاى الهى از دیدگاه مؤمنان (و المؤمنون کل امن باللّه ... و کتبه و رسله لا نفرّق بین احد من رسله) ☑تبلور مكتب در رهبر است. «آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ» 🌱🌱🌱 🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
(98) 🔆🔆🔆 📌 ویژگی های فردی کارگزار فرهنگی ⏪ 5- تکذیب و تصدیق بر اساس علم(پذیرش و عدم پذیرش محققانه نه تقلیدی) بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَقِبَةُ الظَّلِمِينَ‏ (یونس/39) بلكه (حقّ آن است كه) چيزى را كه به شناخت آن احاطه نداشتند دروغ پنداشتند، در حالى كه سرانجام و حقيقت و باطن آن هنوز بر ايشان روشن نشده است. كسانى كه پيش از آنان بودند نيز همين گونه تكذيب كردند. پس بنگر كه سرانجام ستمگران چگونه است. 🌱🌱🌱 امام صادق عليه السلام فرمودند: از دو آيه‏ى قرآن دو درس بزرگ مى‏ آموزيم: ▪️ الف: تا علم نداريم، حرفى نزنيم. «الم يؤخذ عليهم ميثاق الكتاب ان لا يقولوا على اللَّه الاّ الحقّ» ▪️ ب: تا علم نداريم، حرفى را ردّ نكنيم. «بل كذبّوا بما لم يحيطوا بعلمه» همين آيه. 🔹 مخالفان، بدون احاطه‏ ى علمى به قرآن، آن را ردّ كرده ‏اند. «كذّبوا بما لم يحيطوا» 🔹 دانستنِ كلّى و اجمالى كم اثر است. آنچه سبب نورانيّت مى‏شود، «احاطه ‏ى علمى» است. «لم يحيطوا بعلمه» 🌴🌴🌴 قدر ار نشناسد دل و کاری نکند بس که از این حاصل ایام برد 🔅 تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom