هدایت شده از Tasnim
•🕊🌸🕊🌸🕊؛
؛ ﷽
ﺁﻳﻪﻫﺎی ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻳﻜﻲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮی ﺑﻪﺳﻮﻳﺸﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﻪﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ. (٥١)
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻋﺪﻩﺍی ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ﺩﺍﺩﻩﺍﻳﻢ، ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻲﺁﻭﺭﻧﺪ. (٥٢)
ﻭﻗﺘﻲ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﻲﺷﻮﺩ، ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ. ﺳﺨﻦ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍ. ﻣﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻫﻢ، ﺑﺎ ﺑﺸﺎﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺑﻪ ﺁﻣﺪﻧﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺗﺴﻠﻴﻤﺶ ﺑﻮﺩﻳﻢ.» (٥٣)
ﺑﻪ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﻪﭘﺎﺱ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺘﺸﺎﻥ، ﺩﻭﭼﻨﺪﺍﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺪﺭﻓﺘﺎﺭی ﺑﺮﺩﺑﺎﺭی ﺑﻪﺧﺮﺝ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﻭﺯیﺷﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﻢ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. (٥٤)
ﻭﻗﺘﻲ ﺣﺮﻑ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﺖﭘﺮﺳﺖﻫﺎ ﺑﺸﻨﻮﻧﺪ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭ ﺑﺮﻣﻲﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﻛﺎﺭﻫﺎی ﻣﺎ ﺑﺮﺍی ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍی ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ. ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪﺧﻴﺮ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪﺳﻠﺎﻣﺖ!» ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺑﺎ ﻧﺎﺩﺍﻥﻫﺎ ﻛﺎﺭی ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ.» (٥٥)
ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺘﻲ ﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭی، ﺑﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻣﻲﺭﺳﺎﻧﻲ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﻟﺎﻳﻖ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺑﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻣﻲﺭﺳﺎﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻟﺎﻳﻖ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻲﺷﻨﺎﺳﺪ. (٥٦)
ﺑﺖﭘﺮﺳﺖﻫﺎی ﻣﻜﻪ ﺑﻬﺎﻧﮥ ﺩﻳﮕﺮی ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ: «ﺍﮔﺮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺗﻮ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﭘﻴﺮﻭی ﻛﻨﻴﻢ، ﺁﻥﻭﻗﺖ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺑﻲﺩﻳﻦ ﺟﺎﻥ ﻭ ﻣﺎﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻏﺎﺭﺕ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ!» ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﺍﻣﻦ ﺳﺎﻛﻨﺸﺎﻥ ﻧﻜﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﻪﺭﻗﻢ ﻧﻌﻤﺖ، ﻛﻪ ﺭﺯﻕﻭﺭﻭﺯی ﻣﺎﺳﺖ، ﺑﻪﻃﺮﻓﺶ ﺳﺮﺍﺯﻳﺮ ﻣﻲﺷﻮﺩ؟! ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻧﻤﻲﺩﺍﻧﻨﺪ.(٥٧)
ﭼﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎی ﺯﻳﺎﺩی ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺭﻓﺎﻩﺯﺩﻩ، ﺧﻮﺷﻲ ﺯﻳﺮِ ﺩﻟﺸﺎﻥ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩ! ﺣﺎﻟﺎ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪﻫﺎﻳﺸﺎﻥ: ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﻣﺘﺮﻭﻛﻪ ﺷﺪﻧﺪ، ﺟﺰ ﭼﻨﺪ ﺧﺎﻧﻪ! ﺑﻠﻪ، ﻣﺎﻳﻴﻢ ﻛﻪ ﻭﺍﺭﺙ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﻣﻲﻣﺎﻧﻴﻢ. (٥٨)
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻨﺎ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻫﻴﭻ ﺷﻬﺮی ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﺪ، ﻣﮕﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﻛﺰﺵ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮی ﺑﻔﺮﺳﺘﺪ ﺗﺎ ﺁﻳﻪﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ. ﺣﺘﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩﺷﺎﻥ ﻧﻜﺮﺩﻩﺍﻳﻢ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﻫﺎﻟﻲﺷﺎﻥ ﺑﺪ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ. (٥٩)
🕊🌸🕊🌸🕊
🕊#ترجمه صفحه به صفحه قرآن
🏷استاد انصاریان
🕊سوره مبارکه #قصص
🏷صفحه392
⚜️
🕌⚜️
⚜️🕌⚜️
🕌⚜️🕌⚜️
هدایت شده از Tasnim
AUD-20211213-WA0061.mp3
زمان:
حجم:
1.21M
💎#ترتیل_صفحه_به_صفحه_قرآن
🎙#استاد_پرهیزکار
#هدیه_به_امام_عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)🚩
💠معنویت افزایی طلاب ناب
🔳
🔲
🔳🔲
🔲🔳🔲🔳
هدایت شده از Tasnim
❣ #سلام_امام_زمانم ❣
#🍃تفسیرناب🍃
#🌟سوره قصص🌟
#🌹صفحه392🌹
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#صبحتون_مهدوے ✋
هدایت شده از اهل بیت مدیا
علی فانی4_5906504798588375826.mp3
زمان:
حجم:
3.91M
🔊 #صوتی | تنظیم #استودیویی
📝 دعای فرج
👤 علی #فانی
مانند طفل گم شدهای گریه میکنم
خیمه نشین از دل صحرا نیامدی
◽️ #امام_زمان ؛ #ادعیه
رسانه اهلبیت مدیا
@AhleBeytMedia
Www.AhleBeytMedia.ir
هدایت شده از اهل بیت مدیا
سید حجت بحرالعلومی1_2120063371.mp3
زمان:
حجم:
8.21M
📝 کجایی همه دار و ندارم
اللّهم عجل لولیک الفرج💔
قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور
سرعت مناسب برای قرائت روزانه
﷽؛
دعای آقا موسی بن جعفر علیهما السلام :
یا مُخَلِّصَ الشََّجَرِ مِن بَینِ رَملٍ وَ ماءٍ وَ طینٍ ، یا مُخَلِّصَ النّارِ مِن بَینِ الحَدیدِ وَ الحَجَرِ ، یا مُخَلِّصَ اللَّبَنِ مِن بَینِ فُرِثٍ وَ دَمٍ ، مُخَلِّصَ الوَلَدِ مِن بَینِ مَشِیمَةٍ وَ رَحِمٍ ، یا مُخَلِّصَ الرُّوحِ مِنَ الاَحشاءِ وَ الاَمعاءِ، خَلِّصنی مِن یَدِ هارونِ الَّرشیدِ .
ای خداوندی که گیاه را از بین آب و گل و ریگ نجات می دهی ، ای خدایی که آتش را از بین آهن و سنگ رهائی می بخشی ، ای خدایی که شیر را از بین فضولات و خون خلاص می کنی ، ای خدایی که بچه ها را از میان رحم نجات می بخشی ، ای خدایی که روح را از میان حجابها خلاص می کنی ، مرا از دست هارون خلاص کن
منبع: عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج1، ص: 93-94
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَجبفاطمة
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَجبعلی
#آجرکاللهیاصاحبالزمان
هدایت شده از ندای تهذیب
🟢 پایهی همهی خیرات در جامعه، #تقواست.
🔘 #تقوای_فردی؛ یعنی هر کس بین خود و خدا سعی کند از جادهی صلاح و حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد.
🔘 #تقوای_سیاسی؛ یعنی هر کس که در کار سیاست است، سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند.
سیاست به معنای پشت هم اندازی و فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی مردم، مطلوب اسلام نیست.
سیاست یعنی ادارهی درست جامعه؛
این جزو دین است.
تقوای سیاسی، یعنی انسان در میدان سیاست، صادقانه عمل کند.
🔘 #تقوای_اقتصادی؛ یعنی اگر هر کس برای گذران زندگی و ضمنا آباد کردن محیط خود مجبور است تلاش اقتصادی داشته باشد، راه درست را انتخاب کند.
غصب کردن، حرامخوری، دستاندازی به مال دیگران - بخصوص به اموال عمومی - از دستاورد عمومی مردم به نفع جیب خود استفاده کردن و احیانا زرنگیهایی که علیالظاهر در چارچوب قانون هم میگنجد، اما خود انسان میداند که باطن آن چقدر فاسد و تباه است، اینها خلاف تقوای اقتصادی است.
🔘 #تقوای_اجتماعی؛ یعنی برخورد با مردم در محیطهای مختلف - چه محیط کسب، چه محیط معاشرت، چه محیط خانواده، چه محیط مدرسه و دانشگاه، چه محیط اداری - همراه با انصاف و خدا ترسی و امانت و صداقت باشد.
اگر این نمونهها در جامعه تحقق پیدا کند و عملی شود، اکثر مشکلات مادی و معنوی مردم برطرف خواهد شد.
#تقوا و پرهیزکاری، یعنی گسترهی وسیع عملهای خوب، اقدامهای خوب، فعلهای خوب و ترکهای خوب.
۱۳۸۱/۰۵/۰۵
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
نظریه پشتیبان برای ارسال.docx
حجم:
535K
📗#کتاب نظریهی پشتیبان و ایدهی محوری تربیت طلاب در حوزههای علمیه
📍تربیت آرمانی
📍نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی
✍️حجة الاسلام محمد عالم زاده نوری
📌توجه:
این نسخه، نسخه صفر و در حال تکمیل است.
#تربیت_طلاب
#محمد_عالم_زاده_نوری
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
✍️درباره اثر نظریهی پشتیبان و ایدهی محوری تربیت طلاب در حوزههای علمیه
◻️پیش از ورود به عرصهها و ساحتهای تربیت باید نظریهی فراساحتی تربیت اسلامی را بیان کنیم. این نگاه یکپارچه و کلان، اندیشهی پشتیبان و ایدهی محوری در «تربیت طلبهی عصر انقلاب اسلامی» است که از آیات و احادیث اهل بیت: و فرهنگ اسلام ناب اخذ شده و عمدتاً توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی و احیاگر اسلام ناب، امام خمینی و ناخدای کنونی نهضت اسلامی حضرت آیتالله خامنهای تبیین شده است. این نظریه، پیرنگ فعالیتهای تربیتی و چتر شاملی برای همهی اقدامات در همهی ساحتها و ابعاد است.
◻️راز پرداختن به چنین موضوعی تکثر اهداف تربیتی و دشواری دستیابی به آنها در ساحتهای مختلف است. از آنجا که امر تربیت، یکباره، دفعی و در لحظه اتفاق نمیافتد؛ تکاقدامِ مربی یا متربی برای تربیت کافی نیست؛ بلکه زنجیرهای از اقدامات متعدد، متوالی و هدفمند در زمانی نسبتاً دراز نیاز است تا اهداف تربیتی حاصل شود. بدین ترتیب اگر این اقدامات در میانهی راه متوقف و رها شود کار تربیت به سرانجام نمیرسد؛ بنابراین اگر بخواهیم کسی را تحول بخشیم نباید یک فهرست بلندبالا از خوبیها و بدیها پیش روی او قرار دهیم و ذهن او را به همهی آن فضایل و رذایل معطوف سازیم؛ بلکه باید همّ و غمّ او را روی یک موضوع متمرکز سازیم. مربی نیز باید در زمان نسبتاً درازی برای جا انداختن یک صفت، درونیسازیِ یک ویژگی یا عادی ساختن یک رفتار بر آن اهتمام کند و به صورتهای مختلف یا در قالبهای گوناگون بدان حساسیت نشان دهد. به تعبیر دیگر شخص باید مدت زمان قابل توجهی در حال و هوای آن موضوع اقامت کند و منزل گزیند تا از آن بهره برد؛ زیرا اگر این فرآیندِ چند مرحلهایِ مستمر، کامل نشود اثر پایداری پدید نخواهد آمد.
◻️اکنون بهصورت طبیعی این پرسش طرح میشود که اگر بخواهیم عملیات تربیت، موفقتر پیش رود و بازده و بهرهی بیشتری داشته باشد این تمرکز، تأکید و اهتمام، خرج چه موضوعی گردد؟ ضروری است که فعالیتهای سازندهی تربیتی بر مداری متمرکز شود که جایگاه ویژهای در وجود انسان داشته باشد و با تحول و تغییر آن، جابجایی عظیمی در شخصیت او رخ دهد. این نقطهی کانونی و کلیدی و مرکز ثقل فعالیتهای تربیتی کجاست؟ به بیان دیگر اگر بخواهیم یک تحول مؤثر در جان کسی ایجاد کنیم اقدام راهبردی یعنی مهمترین و مقرون بهصرفهترین اقدام چیست؟
◻️اگر این راهبرد و نقطهی محوری را معلوم نکرده باشیم هر کاری که در عرصهی تربیت میکنیم خوب است و برای ما امتیازی را ثبت میکند. به این ترتیب معیاری برای قضاوت کامل نسبت به فعالیتهای تربیتی نداریم. از هرگونه تلاش خود لذت میبریم و رضایت داریم؛ اما اگر راهبرد حرکت معلوم باشد فعالیتهای تربیتی حد خواهد خورد و هر تلاشی مطلوب یا مبارک نیست.
◻️به شکل خلاصه و فشرده، آنچه به عنوان راهبرد یا الگوی حاکم تربیت عرضه میشود «ارایهی آرمان و افق معنایی در ساحت فردی و جمعی» است
که «انسان مؤمن مجاهد ولایی» را تحویل میدهد
و وظیفهی متربی در این افق معنایی «سلوک ایمانی مجاهدانه در بستر ولایت و اخوت» است؛
طبعاً صورت حوزوی این الگو، عالم اسلامشناسی است که این ویژگیها را داشته باشد. این موضوع در ادامه توضیح خواهد یافت.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات.docx
حجم:
30K
📙جدول ساحات تربیت و نظام موضوعات
▫️این جدول از لحاظ نظام موضوعات و مصادیق نهایی نیست و در حال تکمیل است.
✍️مدیریت مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
#ساحات_تربیت
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام کاظم علیه السلام میفرمایند:
به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب
حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان.
بحارالأنوار، ج. ۶، ص. ۲۸، ح. ۲۹
▪️شهادت امام کاظم (علیهالسلام) را تسلیت عرض می نماییم .