eitaa logo
واکاوی 🔎
153 دنبال‌کننده
203 عکس
177 ویدیو
6 فایل
🔎 واکاوی | رصد و تحلیل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت‌الله مصباح یزدی: 🔻 ..می‌خواهد برای رفع فقر مردم، تسلیم غرب شود، درحالی‌که خودش و یارانش فقر را ایجاد کرده‌اند.. ❌ یادش رفته فلان وزیر میلیاردی را چرا انتخاب کرده..! 💠 { أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ ۚ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ } /جاثیه/۲۳ 💠«آیا دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش قرار داده و خداوند او را با آگاهی [بر اینکه شایسته هدایت نیست] گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مُهر زده و بر چشمش پرده‌ای افکنده؟! با این حال چه کسی می‌تواند غیر از خدا او را هدایت کند؟! آیا متذکّر نمی‌شوید؟!» 💠 {الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا} /کهف/۱۰۴ 💠«آن‌ها که تلاش‌های‌شان در زندگی دنیا گم (و نابود) شده؛ با این حال، می‌پندارند کار نیک انجام می‌دهند!» ⚠️ نشانه‌هایی از تمایل مجدّد دولت به نوشیدن سمّ مضاعف نمایان است! 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حقیقت این است که تمام مسلمانان باید شیعهٔ علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) باشند.. 🔻 ترجمه سخنان👆این مبلغ اهل‌سنت که درباره امام علی علیه‌السلام می‌گوید را در دو پست بعدی ببینید.. 🔻 @eisavim 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔶 آری؛ حقیقت این است که تمامی مسلمانان باید شیعهٔ علیّ بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) باشند.. 🔻 ترجمه سخنان مبلغ اهل‌سنت در پست ویدئویی 👆 🔻 🔹جماعت اهل‌سنّت، که قوم و خویش من هستند، با امام علی (ع) مشکل دارند! این یک حقیقت است که امام علی، مال شیعه نیست؛ نخیر؛ ایشان در وهلهٔ اول مال اهل سنت است؛ مهم این است چگونه با امام علی رفتار کنیم؟ عزیز من! امام علی، سیّد و سالار شما و پدرت و جدّ و آبادت هم هست، رهبر و فرمانده شماست، بر شماها مدیریت دارد و ولیّ شماهاست؛ خوشت بیاید، یا نیاید.. 🔹اصحاب پیامبر (آن‌ها که با امام علی دشمنی داشتند) از امام علی خوش‌شان نمی‌آمد؛ آیا شماها هم می‌خواهید با آن‌ها صف‌کشی کنید؟! وقتی که این اصحاب پیش پیامبر اکرم (ص) از امام علی (ع) شکایت کردند، ایشان با تمامی صراحت فرمود: از علی چه می‌خواهید؟! علی از من و من از او هستم و ایشان ولیّ شماها و ولیّ هر مؤمن، پس از من است.. پس مسأله تمام است! یک حدیث است که در کتاب الترمذی (از مراجع بسیار معتبر اهل‌سنّت) نوشته شده؛ به این حدیث رجوع کنید! ای اهل سنت! به این حدیثِ صحیح رجوع کنید و یاد بگیرید! از این‌که امام علی، ولیّ شماهاست ناراحت نشوید! با ایشان بدون علّتِ واقعی دشمنی نکنید! مانند ناصبی‌ها (دشمنان اهل‌بیت پیامبر) عمل نکنید. 🔹شیعه را رها کنید! فرض کنید شیعه کافرند یا مشرکند؛ یا اهل جهنم‌اند؛ اما این فرض‌ها، مسئولیت را از شماها ساقط نمی‌کند؛ شماها در مقابل خدای‌متعال مسئول هستید! شماها باید از شیعهٔ علی باشید.. 🔹هیچ احدی، از شماها نمی‌خواهد خود را بزنید یا به خودتان آسیب برسانید یا قمه‌زنی کنید مانند شیعه‌ها که در مراسم امام حسین (ع) انجام می‌دهند؛ شماها مانند شیعیان عمل نکنید؛ اما آخرش باید در کنار علی باشید و باید بایستید و بگویید ما شیعه علی هستیم.. ▪️(در این لحظه یکی از پایه‌های میزی که این مبلغ اهل‌سنّت در کنار آن ایستاده بود شکسته شد و به شوخی گفت ببینید تا گفتم در کنار علی باشید پایه میز شکست)، در قدیم می‌گفتند اگر بگوییم با علی هستیم ما را می‌کشند و اگر با علی دشمنی کنیم جهنمی می‌شویم؛ نمی‌دانیم چکار کنیم...! 🔹عزیز من! سرور من! ما به‌عنوان اهل‌سنّت هستیم، به شیعه‌ها بگوییم شماها شیعهٔ علی نیستید! بلکه ما (اهل‌سنّت) شیعهٔ علی هستیم؛ ما شیعهٔ حقیقی هستیم! و در کنار او می‌جنگیم؛ لازم است نیت کنید.. 🔹بیایید به رویدادهای گذشته بنگریم! ببینید اگر در زمان رخ دادنِ جنگ جمل بودید و می‌دیدید حضرت عایشه اُمّ‌المؤمنین همسر پیامبر، طلحه و زبیر (قبل‌از این‌که عقب‌نشینی کند) چه کردند، آیا در شک و تردید می‌افتادید که در کنار امام علی بجنگید؟! ایمان خودتان را آزمایش کنید! آیا در کنار علی می‌جنگید یا می‌گویید این یک فتنه است و من خودم را از این فتنه کنار می‌کشم؟! خیر؛ این فتنه نیست؛ بلکه این یک دسیسه است که بر شماها تحمیل شده! 🔹این مسأله ایجاب می‌کند که شماها از شیعهٔ علی باشید! معنای شیعه در لغت، یار و یاور و پیرو است. آیا شماها نمی‌گویید که معنای شیعه یعنی «یاری‌کردن»؟! پس بفرمایید علی را یاری کنید، علی را در جنگ جمل و در جنگ صفین و در جنگ نهروان یاری کنید! بلکه در هر رویداد، باید که علی را یاری کنید! 🔹تو را به خدا، مظلومیّت علی بن ابی‌طالب را تصور کنید! ایشان در رحبه (نام محل) برای اثبات حقّش از مردم، گدایی می‌کند؛ چگونه؟ به آن‌ها می‌گوید به خدا قسم‌تان می‌دهم: آیا کسی گفتار پیامبر را در روز غدیرخم نشنیده؟! در این‌جا علی، متن گفتار پیامبر را خودش نمی‌گوید تا نگویند که علی دارد به مردم تلقین می‌کند که چه بگویند؛ بلکه از آن‌ها می‌خواهد خودشان بگویند چه شنیدند.. در این هنگام ۱۲ نفر از بدریّون (اهل جنگ بدر) ایستادند، شش نفر در سمت راست، و شش نفر در سمت چپ علی ایستادند و گفتند: آری! ما شنیدیم که رسول خدا در روز غدیر خم گفت: "هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست؛ خدایا یاری کن هرکه علی را یاری کرد و دشمنی کن با هرکه با علی دشمنی کرد؛ یاری کن هرکه علی را یاری کرد و خوار کن هرکه علی را خوار کرد".. 🔹تصور کنید! یکی از حاضرین در این گردهمایی (بنام ابو الطفیل) از این گفتارها خوشش نیامد و با ناراحتی بلند شد و بیرون رفت که در این هنگام با شخصی بنام زید بن ارقم روبرو شد و به او گفت: رفیقت (یعنی امام علی) دارد هذیان می‌گوید؛ از مردم می‌خواست شهادت بدهند که رسول خدا در روز غدیرخم چه گفت که مردم هم بلند شدند و شهادت دادند.. زیدبن‌أرقم به ابوالطفیل گفت: خب، تو چرا تعجب می‌کنی، هیچ احدی در آن‌روز نیست که نشنیده باشد پیامبر گفت: "هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست؛ خدایا یاری کن هرکه علی را یاری کرد و دشمنی کن با هرکه با علی دشمنی کرد..." @eisavim 🔻 ادامه در پست بعدی.. 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
🔶 آری؛ حقیقت این است که تمامی مسلمانان باید شیعهٔ علیّ بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) باشند.. 🔻 ترجمه سخنان مبلغ اهل‌سنت در پست ویدئویی 👆 🔻 🔹تصور کنید که مسأله به کجا رسیده که علی جهت احقاق حق خود به نمایش‌دادن متوسل شود؛ زیرا مردم باورش نمی‌کنند.. علی در مکانی نشسته بود که عده‌ای از اصحاب پیامبر، از اهل مدینه، نزد او آمدند و به او گفتند: السلام علیک ای مولای من! در این هنگام علی گفت: و علیکم السلام؛ سپس گفت: آیا شماها عرب هستید یا عجم (غیر عرب) ؟! (جالب این‌که شخصی بنام ابو ایّوب انصاری، در میان آن‌ها بود که او اولین نفری بود که پیامبر در هنگام ورود به مدینه به خانه او وارد شد؛ آیا علی، ابوأیوب انصاری را نمی‌شناخت که به او بگوید آیا شما عرب هستید یا عجم ؟!) چون گفتید السلام علیک ای مولای من؟ ابو ایوب انصاری و بقیه گفتند: ما این‌گونه سلام کردیم، چون ما از پیامبر شنیدیم که گفت هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست، لذا ما وظیفه داریم که این‌گونه سلام کنیم.. پس عزیزان من! این یک نمایش است که علی مجبور است انجام دهد تا مردم بپذیرند که ایشان ولیّ مؤمنان است.. 🔹پیامبر در فضای متشنّج آن زمان چه کار می‌کرد؟! اصحاب پیامبر (آن‌ها که با علی دشمنی دارند) علی و بنی‌هاشم را نمی‌پذیرند، با آن‌ها مشکل دارند، آن‌ها در دل، کینه داشتند و حسودی می‌کردند.. 🔹از بدشانسی علی‌بن‌أبی‌طالب آن بود که سنّش کم بود که در جامعه عربی وقتی می‌گویند «نوجوان»، یعنی در سنّ ۱۰ سالگی است؛ یعنی علی در سن ۱۰ سالگی ایمان آورد و مسلمان شد. یعنی وقتی که پیامبر فوت کرد، علی ۳۳ سال داشت؛ خب، «محمد بن سلمان» چند سال دارد؟ 🔹 ای مردم! واعجبا! ولیعهدی را برای محمدبن‌سلمان می‌پذیرید که ارزش او به اندازه کفش علی هم نیست، محمدبن‌سلمان که ۲۸ ساله است، او را می‌پذیرید، اما علی که ۳۳ ساله است را نمی‌پذیرید؟! این چه قضاوتی است ای بندگان خدا ! این چه عدالتی است و این چه یاری‌کردنی است...؟؟ @eisavim 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ معامله قرن چیست؟ 1⃣ خط خوردن شهر قدس از هرگونه مذاکرات آینده؛ 2⃣ سلب حق بازگشت آوارگان فلسطینی؛ 3⃣ ایجاد وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها؛ 4⃣ تداوم شهرک‌های صهیونیستی در بخش فلسطینی؛ 5⃣ اعلام روستای ابودیس به عنوان پایتخت فلسطين؛ 6⃣ انحصار کشورهای عربی خليج فارس برای بازسازی غزه؛ 🔺 قانون چه حقوقی را از ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌کند؟ 1⃣ حق رأی و فعالیت اجتماعی؛ 2⃣ حق ساخت و ساز؛ 3⃣ سلب رسمیت از ادیان، جز يهود؛ 4⃣ سلب رسمیت از زبان عربی. 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
⚠️ پیش‌بینی‌های قاطعانه «محمد حسنین هیکل» روزنامه‌نگار و مورّخ مصری، درباره سرنوشت ♦️محمد حسنین هیکل، مدتی قبل‌از فوتش گفته بود: "عربستان با خواهد جنگید؛ و در یمن، غرق می‌شود و یمن پیروز خواهد شد؛ اگر این اتفاق نیفتاد، مرا از قبر بیرون بیاورید و جسدم را آتش بزنید و کتاب‌هایم را بسوزانید."♦️ اکنون پیش‌بینی‌های هیکل درباره عربستان تحقق یافته است و عربستان سعودی در راستای طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن آن‌چه آن‌را "مشروعیت" خواند، مبارزه کرده، که در واقع منظور از این بازگرداندن، بازگرداندن ثروت‌ها و نفت یمن به جیب آمریکا و گذاشتن آن در اختیار آمریکاست.. اما عربستان به‌خاطر ضعف خود، مزدورانی از کشورهای دیگر را به خدمت گرفت و کشورهای دیگر را در ائتلاف متجاوز شریک کرد و امروز چهارمین سال از تجاوز خود را پشت‌سر گذاشت و وارد سال پنجم شد، بدون این‌که به هیچ پیشرفتی دست یابد! بلکه بالعکس، و با کشته‌شدن سربازانش در یمن و مزدورانش، همان‌طور که گفته بود، رو به قهقرا می‌رود.. حال سؤال این‌جاست که آیا عربستان پند می‌گیرد و نیروهایش را از یمن خارج می‌کند و قبل‌از این‌که نفس‌های آخرش را بکشد، از مردم مسلمان و مظلوم یمن، عذرخواهی می‌کند؟ fa.alalamtv.net/news/4228611 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
⚠️نباید اصل ماجرا را فراموش کنیم! ✍ علی علیزاده 🔸 لیبرال‌ها با کمک بی‌بی‌سی، هر لحظه حاشیه جدیدی می‌سازند تا ما را گیج، و جای و قاتل و مقتول را عوض کنند. 🆘 ‼️ نباید بگذاریم ذهن مان را با حاشیه‌، استعمار و استثمار و استحمار کنند! 🔻نباید اصل ماجرا را فراموش کنیم: ❗️در ایرانِ امروز که جوانان به خاطر مسایل مالی توان ازدواج ندارند، برای همسر دومش منزلی ۱۵ میلیاردی در سعادت‌آباد گرفته؛ یعنی چه؟! 😲 🔸 امسال بعد از اعتراض بسیار، دولت روحانی، حقوق پایهٔ کارگر را به یک‌میلیون و پانصد هزار رساند؛ یعنی منزلی که نجفی برای همسر دومش گرفته معادل ۹۹۲۴ ماه حقوق یک کارگر ایرانی بوده! 😳 🔸 نجفی همسرش را ۱۳۶۲ سکه مهریه کرده‌ بوده؛ و نجفی ادعا کرده هفته پیش برای حق‌السکوت به همسرش ماشین لکسوس داده! 😦 🔸 نجفی معاول اول دولتی بود که قول داد هم بچرخد و هم ؛ 😶 🔸 زمانی که نجفی معاون اول بود قیمت پایه حقوق کارگر ۲۰۳ دلار بود و امروز ۱۱۶ دلار؛ 😐 🔻اصل ماجرا این است: 🔸 یکی از کارگزاران استحالهٔ انقلابِ مستضعفان و خمینی، و یکی از معماران اصلی نئولیبرالیسم و رفسنجانیسم، استطاعت تهیه منزلی با قیمت ۸۲۷ سال حقوق یک کارگر فقط برای همسر دومش را داشته؛ 😧 🔸اصل ماجرا این است که معاون اول سابق دولتی که مردم را به صبر اقتصادی علیه تحریم‌ها دعوت می‌کند، هفته پیش به همسر دومش پیشنهاد طلاق با یک لکسوس یک‌میلیارد تومنی و ۱۳۶۲ سکه داده؛ و وقتی او نپذیرفته، این زن را در منزل ۱۵ میلیارد تومنی، با ضرب گلوله کشته؛ 😵 🔴 و حالا هم تمامی جناح اشراف و نئولیبرال‌ها در تطهیر این جنایت، بسیج شده‌اند. روزنامه‌نگاران شرق و آرمان و سازندگی هم لباس رزم‌ پوشیده‌اند. اصلاً سرمایه‌گذاری صدها میلیاردی روی رسانه برای همین روزهاست. سلبریتی‌هایی که دستمزدهای میلیاردی‌ می‌گیرند و ابزار پول‌شویی ابرمیلیاردرها هستند هم به کمک آمده‌اند. آن‌ها هم با نجفی و گرایش اقتصادی جناح نجفی قرابت بیش‌تری دارند. 😐 🔴 اصل ماجرا این‌است که این اشراف همه‌چیز ما را به انحصار خود درآورده‌اند. هم اموال و منابع ما را و هم ذهن و احساس و قوه تشخیص ما را؛ ⛔️ به قتل می‌رسانند و بعد با ماشین پروپاگاندای‌شان دست‌های آلوده‌شان را تطهیر می‌کنند.. 🔘 پانوشت: امسال سال دشواری است. سال اتحاد علیه دشمن خارجی. و حفظ امنیت همچنان مهم‌ترین مبنای ما و مقدم بر هرچیز از جمله عدالت. اما نمی‌گذاریم به قیمت جان فرزندان مستضعفان ایران و افغانستان و لبنان در جبهه‌های سوریه تأمین شود ولی فاسدانی مثل نجفی‌ پروار شوند و در قصرهای‌شان جنایت کنند.. 🔺🔺🔺 instagram.com/ali.alizadeh.insta 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
32.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ماجرای نامه آیت‌اللّٰه بهجت به امام خمینی، درباره چگونگی اداره کشور و انتقاد به الگوی مدیریت امام و پاسخ امام به ایشان؛ و خاطره‌ای از آقای رفسنجانی در ماجرای و درخواست از ره برای انجام سخنرانی درباره او و منصرف کردن مردم از انتخاب وی و پاسخ امام به آقای هاشمی 🔹 تأکید ، بر روی مردمی‌بودن انقلاب و اولویت‌داشتن 🔹 🔺حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 🎬 برنامه میدان انقلاب 📺 شبکه سوم سیما 🗓 ۱۳۹۸/۳/۱۴ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
راه فهم فعل معصوم(ع) .mp3
3.46M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی دربارهٔ «راهِ فهمِ قول و فعلِ امام»، ۹۸/۴/۷ ⚡️ اگر با امام(ع) به وسطِ صحنه‌ها بروی و بارها را تحمل کنی، «علم امام» را به همان اندازه می‌فهمی. ⚡️ نمی‌توانی بیرون از کربلا بایستی و کربلا را تحلیل کنی! ⚡️ راهِ فهمِ قول و فعلِ امام، فیلسوف‌بازی و فلسفه‌بافی نیست! ☑️ @mirbaqeri
🔘 ماجرای دیدار اجنه با آیت‌اللّٰه بهجت از زبان خودشان/ خوف اجنه از ایشان ⚪️ چه کرامتی، چه سلوکی و چه جهاد با نفسی از این عظیم‌تر که در تمام طول سلوک تنها در موارد معدودی کلمهٔ «من» را به کار برد در حالی که اگر هر کسی فقط و فقط در ظاهر جملاتی که به کار می‌برد و یا می‌نویسد اندکی دقت کند تعداد من‌ها سر به آسمان می‌گذارد. 🔻حجت الاسلام روحی تعریف می‌کند: خیلی از داستان‌هایی که آیت الله بهجت نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتند: این خودش است. می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم. ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند: بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند: "من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: این لشکر خداست." عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود: آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله.. سی سال به ما در خانه می‌گفتند: یک آقایی بود... 📍 irinn.ir/fa/news/25612 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی ↙️ 🆔🔎 @vakavi
در دعای جوشن کبیر، یه عبارت هست که میگیم؛ «یا کریمَ الصَّفْح» که معناش خیلی جالبه؛ یه وقتایی کسی شما رو میبخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه جوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته؛ یه جورایی که انگار سابقهٔ بدت رو مُدام به یادت میاره و سرزنشت میکنه... ولی یه وقتی، یه کسی شما را میبخشه و طوری کار و خطای تو رو فراموش میکنه، انگار نه انگار که تو خطایی مرتکب شدی، اصلاً به روت هم نمیاره... به این بخشش میگن «صَفح» خدای ما «کریمُ الصَفح» است.. 💠 💠 💠 💠 💠 ➕ امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) فرمودند: در عجبم از کسی که از رحمت خدا نااُمید می‌شود و حال آنکه مَحوکنندهٔ گناهان را در اختیار دارد... از حضرت پرسیده شد: مَحوکنندهٔ گناهان چیست؟ حضرت فرمودند: توبه و استغفار... و نیز فرمودند: خود را با استغفار، معطر و خوشبو سازید تا بوهای بدِ گناهان، شما را رسوا نکند. 📚 عین الحیوة، ص ۱۸۷ 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیات حملهٔ انتحاری سال۹۴ به مسجد امام صادق علیه‌السلام کویت و مشاهدات عجیب فردی که زنده ماند.. 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکسن کرونا؛ سلاح سرّی !!! ⚠️ هدف‌گذاری برای تسخیر دنیا 🚨 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مهمان‌خانهٔ ماه رمضان و آداب آن 🎙 حضرت امام خمینی (ره) "چیزی که من می‌خواهم عرض کنم، راجع به یک فقره از این خطبه‌ای است که رسول اکرم ص در ماه رمضان فرموده‌اند. یک جمله از او این است که خداوند شماها را مهمان کرده است، دعوت کرده است شما را به ضیافت، شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید؛ مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است. البته این ضیافت نسبت به اولیاء کُمّل الهی به آن نحوی نیست که ما تخیل کنیم، یا دست ما به او برسد. ما باید حساب کنیم ببینیم که این ضیافت چی بوده است و ما چقدر راه یافتیم به این ضیافت. در عین حالی که همه عالم تحت رحمت الهی است و هرچه هست رحمت اوست و رحمت او به هر چیز واسع است، لکن باب ضیافت، یک باب دیگر است، دعوت به ضیافت یک مسئله دیگری است. این ضیافت، همه‌اش ترک است؛ ترک شهوات از قبیل خوردنیها، نوشیدنیها و جهات دیگری که شهوات انسان اقتضا می‌کند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمانخانه و این ضیافت هم جز ترک، چیزی نیست؛ ترک هواها، ترک خودیها، ترک منیها، منیتها. اینها همه در این میهمانخانه است و ما باید حساب کنیم ببینیم که آیا وارد شدیم در این میهمانخانه یا اصلاً، وارد نشدیم، راهمان دادند به این ضیافتخانه یا نه، استفاده کردیم از این ضیافت الهی یا نه. البته حساب امثال من با کرام الکاتبین است. اما من به شما آقایان و به هرکس که این کلمات می‌رسد و خصوصاً، طبقه جوان عرض می‌کنم که آیا در این مهمانخانه رفتید؟ استفاده کردید؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوی چشم پوشیدید؟..." 🌐 yun.ir/ek2y7g 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
⚠️ وضعیت روانی یک توئیت 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرقت در آمریکا با ماشین‌های لوکس! 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
49.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📡 شبکه چینی بررسی می‌کند: 🤝 توافق ایران و چین 🧐 ⚠️ واقعیت‌ها و دروغ‌ها 🔺 تفسیر نيويورک تایمز از توافق، بَدَنِ آدولف اوکس، بنیانگذار این روزنامه را در گور لرزاند...! 🔺 مقاله نیویورک تایمز سراسر جملاتی هدفمند، تحقیرآمیز و غیر محترمانه/ ردگم‌کنی روزنامه‌نگاران بین‌المللی! 🔺 تشبیه توافق به ترکمنچای از کجا شروع شد؟!/ دوست دارم بعد از انتشار جزئیات توافق، دوباره مقاله را بازخوانی کنم؛ واشنگتن پست عذرخواهی می‌کند؟ 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
👌 پنجاه فضیلت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در یک نگاه 🌷🌷🌷 ، 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⟨جانشین پیامبر⟩ ✍ به قلم «ویکتور هوگو» ‼️ تحقیق این اثر، توسط فطرس‌مدیا، شش‌ماه به‌طول انجامیده! ، ، ، ، ، ، 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
🔘 در پیشینۀ تاریخیِ بحث اخیر بر سَرِ «وحدت» ✍ یادداشتی مهم از دکتر سجاد صفارهرندی ماجرا ماجرای دیروز و امروز نیست. بحثِ این روزهای ما، دربارۀ ، عقبۀ تاریخی دارد. اگر نخواهیم خیلی عقب برویم، دست‌کم از دهۀ ۱۳۴۰، ما با دو مکتب، یا دو مدرسه، مواجهیم: از یک‌سو، «مدرسۀ انقلاب اسلامی» که اسلام/تشیع را به مثابه دعوتی فراگیر و عمومی در جهت اقامۀ حق و قسط طرح می‌کند. در مقابل، مدرسه‌ای (البته ریشه‌دار و کهن‌سال) که خود را نگهبان تشیع، به‌مثابه نوعی کیش و آموزۀ تاریخی قلمداد می‌کند. موارد تمایز این دو مدرسه، متعدد است؛ اما مشخصاً در سطح هویتی، مدرسۀ انقلاب اسلامی، دیگریِ خود را «رژیم»، و در امتداد آن را غرب و صهیونیسم می‌بیند؛ و جریان دیگر، که مسامحتاً می‌تواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی، هویت خود را در تمایز با عامۀ مسلمین (اهل‌سنت) یا در مراتبی در تقابل با جریان‌های بدعت‌آمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف می‌کند. در این‌جا ما صرفاً از دو ایده یا گفتمانِ علمی و کلامی که در دوره‌ای از تاریخ تشیع، مقابل هم بوده‌اند سخن نمی‌گوییم. سخن از تضادّی واقعی و داغ و زنده است. خاطراتِ پُرشمار انقلابیون از آن سال‌های تنگنا و شدّت و مبارزه، حاکی از این واقعیت است که زخمی که آنان، از این نارفیقانِ هم‌خانه می‌خوردند، کم‌از زخم داغ و درفش دستگاه امنیتی رژیم نبود. «ولایتی»ها البته داغ و درفش نداشتند، اما سلاحی داشتند بسیار قدرت‌مند: . کاری‌بودنِ این زخم‌زبان‌ها را اگر می‌خواهید ببینید، به منشور روحانیتِ امام مراجعه کنید؛ (پیام سوم اسفند ۶۷). همان امامی که دنیا و مافیها را در برابر عمل به تکلیفِ خود، هیچ می‌انگارد؛ بعد از گذر سال‌ها با یادآوری جفاکاری و زخم‌زبانِ «ولایتی»ها و «حجتیه‌ای»ها سینه‌اش تنگ و بیانش تلخ می‌شود. وقتی انقلاب شد، درخششِ نورِ آن، چنان بود که کم‌تر دیده‌ای تواناییِ چشم‌پوشی از آن را داشت. این‌چنین بود که اغلب سنتی‌ها و حجتیه‌ای‌ها و ولایتی‌ها هم ولو دیر، به انقلاب پیوستند. برخی صادقانه، عهد جدید بستند؛ و بعضی محاسبه‌گرانه، به انتظار گذر زمان نشستند. با گذشت زمان، این تمایزها و تفاوت‌ها، مجدداً سر برآورد، ولی در دهۀ نخست انقلاب، میدان واقعیِ عشق‌بازی با ولایت، چنان نزدیک، و آدرس آن در جبهه‌های غرب و جنوب، چنان سرراست بود، که مجالی به خودنمایی دیگران نمی‌داد. اما در دهه‌های بعد، این شرایط، تا حدّی دگرگون شد. در سایۀ ناملایمت‌ها و ناکامی‌های انقلاب، جریان سنتی، مجدداً فضایی برای تجدیدِ حیات یافت؛ و بر تمایزِ خود از مدلِ دین‌داریِ انقلابِ اسلامی تأکید کرد. چیزی که خود را در تأکید مضاعف بر اُموری چون قمه‌زنی و مجالس موسوم به عیدالزهراء و برنامه‌های تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره‌ای ظاهر می‌ساخت. فراتر از این، فرآیندی آغاز شد که اینک در آغاز دهۀ پنجم انقلاب، با نتایج حادّ آن مواجه هستیم. به‌تدریج برخی محافل و مجامع مذهبیِ انقلابی نیز از خلالِ «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسله‌مراتبِ علمایی» بخش‌هایی از گفتمان سنتی و «ولایتیِ» پیش‌از انقلاب را وام گرفته، و در آمیزه‌ای غریب با داعیه‌ها و شعارهای انقلابی، تلفیق کردند. نتیجه، ظهورِ هیأت‌هایی است که هم‌زمان، «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنّی و شیعه برادرند» را دم می‌گیرند و حتی تأکیدات چندبارۀ رهبری بر مسألۀ وحدت و امثال آن را، با عناوینی چون تقیّه و امثال آن، از سر باز می‌کنند. بالاتر این‌که، یادآوریِ معارف و آموزۀ انقلاب اسلامی، و بلکه مسلّماتِ برآمده از عقلِ سلیم را، با همان‌جنس از زخم‌زبان‌هایی که در دهۀ چهل و پنجاه رایج بود، سُنّی‌گری و «مُنّی‌گری» می‌نامند. در فرهنگ و مَرام انقلاب اسلامی، این گزارۀ محوری که «هر گامی که به عقب برداری، دشمنِ وقیح، جلوتر می‌آید» ناظر به آمریکا و اسرائیل است. اگر برادرِ فاضلی همین رتوریک را در تعامل با اهل‌سنت به کار می‌گیرد، نباید از این‌که فاصلۀ گفتمانی‌اش با فرهنگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، مکدّر شود. در این‌جا ما از نسب و نسبت‌های گفتمانی صحبت می‌کنیم، و داعیۀ قضاوت دربارۀ اشخاص را نداریم. ما که باشیم که کسی را از دایرۀ انقلاب خارج کنیم؟ مسأله، تنها این‌است: آن گفتاری که معتقد است ما با مسألۀ وحدت، در مقابل اهل‌سنت واداده‌ایم، گفتارِ برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی نیست. این، امتدادِ گفتار همان شخصیتِ محترمی است که به‌طور ضمنی، گرایشِ رهبران انقلاب به وحدت با اکثریت جهان اسلام را «سنّیْ‌ذلیل‌بودن» نامید. این امتدادِ نگاهِ همان‌هایی است که به‌قول امام در منشور روحانیت، «حسرتِ ولایتِ دورۀ شاه را می‌خورند.» اگر از آن‌ها نیستید، که نیستید، به شیوۀ آن‌ها، سخن نگویید. @yaminpour 👈 بازتاب برخی‌از مهم‌ترین‌های جاری در کانال واکاوی 🆔 eitaa.com/vakavi 🔍
13901004_3816_192k.mp3
5.78M
▪️ "یک حرکت بجا، یک‌وقت تاریخ را نجات می‌دهد؛ یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، گاهی تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی می‌غلتاند./ اگر خواص، امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا می‌کند و دیگر حسین‌بن‌علی‌ها به کربلاها کشانده نمی‌شوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد." 🗓 ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ ▪️ "در قضیه‌ی احد، آن حادثهٔ تلخ اتفاق افتاد: مسلمان‌ها اول پیروز شدند، بعد یک عده‌ای مأموریت‌ها را فراموش کردند، تنگه را رها کردند، رفتند سراغ غنیمت جمع کردن؛ دشمن هم توانست نیروهای اسلام را دور بزند، بیفتد به جان‌شان، تعدادی از آن‌ها را بکشد، آن‌ها را منهزم کند؛ به‌طوری که مسلمان‌ها از ترس‌شان مجبور شدند به کوه پناه ببرند. جان مبارک پیغمبر به خطر افتاد، به پیغمبر ضربه وارد آمد. بعد مسلمان‌ها گفتند: خب، چرا اینجوری شد؟ خدا به ما وعدهٔ پیروزی داده بود. خدای متعال می‌فرماید که ما شما را پیروز کردیم، وعدهٔ خدا عملی شد، اما شما خودتان هستید که کار را خراب کردید. اولاً اگر دشمن به شما ضربه زد، شما هم متقابلاً به دشمن ضربه‌ها زدید -«قد اصبتم مثلیها»- تعجب نکنید؛ بالاخره در میدان جنگ، زدن و خوردن، هر دو هست. در عرصهٔ جنگ بزرگِ میدان سیاست و اقتصاد جهانی، آدم، هم می‌زند، هم می‌خورد؛ نباید خلاف انتظار باشد. اما «قلتم انّی هذا»؛ می‌گوئید ما از کجا این ضربه را خوردیم. بعد قرآن می‌فرماید: «قل هو من عند انفسکم»؛ از خود شما بود، خودتان خطا کردید." 🗓 ۱۳۹۰/۰۵/۱۶ ع 🆔 @vakavi 🔍