٢
🔻همین نقل، با بیانی دیگر اینطور نقل شده: «لَمَّا مَرِضَتْ مَرَضَهَا الَّذِي تُوُفِّيَتْ فِيهِ دَخَلَ عَلَيْهَا رَسُولُ اللَّهِ، فَقَالَ لَهَا بِالْكُرْهِ مِنِّي مَا أَرَى مِنْكِ يَا خَدِيجَةُ ، وَ قَدْ يَجْعَلُ اللَّهُ فِي الْكُرْهِ خَيْراً كَثِيراً ،
💫أَ مَا عَلِمْتِ أَنَّ اللَّهَ قَدْ زَوَّجَنِي مَعَكِ فِي الْجَنَّةِ مَرْيَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ وَ كُلْثُمَ أُخْتَ مُوسَى وَ آسِيَةَ امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ.
قَالَتْ: وَ قَدْ فَعَلَ اللَّهُ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟
- قَالَ (ص) نَعَمْ!
- قَالَتْ : "بِالرِّفَاءِ وَ الْبَنِينَ".
وَ تُوُفِّيَتْ خَدِيجَةُ وَ هِيَ بِنْتُ خَمْس وَ سِتِّينَ وَ دُفِنَتْ بِالْحَجُون»
🌐(بحارالانوار ج19 ص20)
🔸
🔻جالب اینکه این بانوان بهشتی (مریم و آسیه و کلثوم) که بعنوان هوو های حضرت خدیجه (سلام الله علیهم) به وی معرفی شدند، در حدیث امام صادق (علیه السلام) میفرمایند همین هوو های بهشتی بهنگام وضع حمل حضرت خدیجه در ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیهما) به کمکش آمدند، و بعنوان همدمان بهشتی اش هم معرفی میشوند:
🌟عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَيْفَ كَانَ وِلَادَةُ فَاطِمَةَ (سلام الله علیها) ؟
فَقَالَ (علیه السلام) -وَ سَاقَ الْحَدِيثَ إِلَى أَنْ قَالَ- :
" فَلَمَّا حَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ كَانَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ تُحَدِّثُهَا مِنْ بَطْنِهَا ... فَلَمْ تَزَلْ خَدِيجَةُ عَلَى ذَلِكَ إِلَى أَنْ حَضَرَتْ وِلاَدَتُهَا فَوَجَّهَتْ إِلَى نِسَاءِ قُرَيْشٍ وَ بَنِي هَاشِمٍ أَنْ تَعَالَيْنَ لِتَلِينَ مِنِّي مَا تَلِي اَلنِّسَاءُ مِنَ اَلنِّسَاءِ فَأَرْسَلْنَ إِلَيْهَا أَنْتِ عَصَيْتِنَا وَ لَمْ تَقْبَلِي قَوْلَنَا وَ تَزَوَّجْتِ مُحَمَّداً يَتِيمَ أَبِي طَالِبٍ فَقِيراً لاَ مَالَ لَهُ فَلَسْنَا نَجِيءُ وَ لاَ نَلِي مِنْ أَمْرِكِ شَيْئاً فَاغْتَمَّتْ خَدِيجَةُ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ لِذَلِكَ فَبَيْنَا هِيَ كَذَلِكَ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهَا أَرْبَعُ نِسْوَةٍ سُمْرٍ طِوَالٍ كَأَنَّهُنَّ مِنْ نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ ، فَفَزِعَتْ مِنْهُنَّ لَمَّا رَأَتْهُنَّ "
💫فَقَالَتْ إِحْدَاهُنَّ :
"لَا تَحْزَنِي يَا خَدِيجَةُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّكِ إِلَيْكِ نَحْنُ أَخَوَاتُكِ أَنَا سَارَةُ وَ هَذِهِ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ وَ هِيَ رَفِيقَتُكِ فِي الْجَنَّةِ وَ هَذِهِ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ هَذِهِ كُلْثُمُ أُخْتُ مُوسَى بَعَثَنَا اللَّهُ إِلَيْكِ لِنَلِيَ مِنْكِ مَا تَلِي النِّسَاءُ مِنَ النِّسَاءِ، ..."
💫حضرت خديجه در دوران حمل همواره در حال گفتوگو با فاطمه در بطنش بود، تا اينكه هنگام زايمان نزديک شد. او یک پيک نزد زنان قريش و بنىهاشم روانه كرد كه از او مانند هر زن در حال زايمانی پرستارى كنند. آنان پاسخ دادند كه تو در ماجراى ازدواج با محمدِ يتيم و فقيرِ ابوطالب با ما ناسازگارى كردى. اكنون ما نزد تو نيامده و پرستارىات را نخواهيم كرد.خديجه سخت اندوهگين گشت.
در اين هنگام چهار زن همانند زنان بنىهاشم با سيمايى گندمگون و بلندبالا به خانه او آمدند. بر خديجه هراس افتاد.
💫يكى از آن زنان گفت: " اى خديجه اندوهگين مباش كه ما فرستادگانِ پروردگارت هستيم كه پيش تو آمدهايم. ما خواهران تو هستيم، نام من «ساره» است، و اين «آسيه» رفیق و همدم تو در بهشت است (اشاره به همان هوویی و همدمی حضرت آسیه با ایشان). و اين «مريم» دختر عمران است. و اين «كلثوم» خواهر موسى بن عمران است. خداوند ما را فروفرستاده است که پرستارت باشيم همانسان كه زنان از زن در حال زایمان مانند تو پرستارى مىكنند. ... ".
🌐 (بحارالانوار ج6ص247 و ج43 ص3؛ امالی صدوق ج1 ص593؛ ترجمه امالی صدوق، ترجمه هدایتی ج۲ ص۴۲۳)
🔻حضرت خدیجه خانه ای از لؤلؤ در بهشت در جوار خانه هووهایشان آسیه و مریم (سلام الله علیهم) دارند. در حدیثی از امام باقر (علیه السلام) نقل شده که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به دخترش فاطمه (سلام الله علیها) در مورد مادرش فرمود:
🌟 «إن جبرائيل (عليه السلام) عهد إليّ إن بيت امك خديجة في الجنة بين بيت مريم ابنة عمران و بين بيت آسية امرأة فرعون، من لؤلؤ جوفاء، لا صخب فيه و لا نصب.»
💫جبراییل (علیه السلام) برای من عهدی و پیامی آورد و گفت: مادرت خدیجه در بهشت، خانه ای دارد كه میان خانه مریم دختر عمران، و خانه آسیه دختر مزاحم قرار دارد، و این خانه ای است از جنس لؤلؤ های شفاف (تو خالی)، که در آن خانه رنج و سختی وجود ندارد.
🌐 (شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار -عليهم السلام- ج3 ص 17)
👇👇👇
٣
🔻در برخی روایات اهل سنت نیز به برخی زنان بهشتی پیامبر اشاره شده. ازجمله در ذیل آیه ۵ سوره تحریم که خداوند میفرماید: «عَسَی رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَکُنَّ أَنْ یُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَیْرًا مِنْکُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَیِّبَاتٍ وَأَبْکَارًا»، (خطاب به عایشه و حفصه همسران پیامبر) «اگر پیامبر شما را طلاق دهد، امید است که پروردگارش همسرانی بهتر از شما را به جایتان با او همسر سازد. زنانی مسلمان و مؤمن و فرمانبردار و اهل توبه و اهل عبادت و روزه و رهسپار (طریق معرفت)، چه بیوه و چه باکره».
💫طبرانی در المعجم الکبیر، و ابن کثیر در تفسیر خود، از بریده نقل میکند که: «وَعَدَ اللَّهُ نَبِیَّهُ (صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آله) فِی هَذِهِ الْآیَةِ أَنْ یُزَوِّجَهُ، فَالثَّیِّبُ: آسِیَةُ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ، وَبِالْأَبْکَارِ: مَرْیَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ». یعنی : «خداوند در این آیه پیامبرش (صلی الله علیه و آله) را وعده داد که آسیه زن فرعون را بعنوان زن بیوه، و مریم بنت عمران را بعنوان زن باکره، (در بهشت) به ازدواج او درآورد».
🔸
🔻چهار همسر اِنسی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در بهشت، طبق همین نقل و نقلهای احادیث دیگر معلوم شد که بانوان بهشتی حضرات خدیجه و مریم و آسیه و کلثوم (سلام الله علیهم) هستند.
🔻اما جالبتر آنکه نام حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها)، بعنوان همسر پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله)، در کتاب آسمانی «انجیل» حضرت عیسی (علیه السلام) نیز با نام «بانوی مبارکة (پر برکت)» و با همین اشاره ذکر شده که در بهشت هوو و همدم مادر عیسی، حضرت مریم (سلام الله علیها) خواهند بود. این نقل در احادیث متعدد ذکر شده، بعنوان نمونه:
🌟شیخ مفید در نقل حدیث مباهله در کتاب «اختصاص»، از محمد بن منکدر از جدّش نقل میکند که وی از واقعه مباهله نقل میکند و میگوید: من همراه سیّد و عاقب دو اسقف نجران بودم که بر پیامبر برای مباهله وارد شدیم، قاطر اسقف سید گیر افتاد و او از ناراحتی گفت هلاک باد کسی که بخاطر او آمده ایم (یعنی پیامبر)، اسقف عاقب به سیّد گفت همانا خودت هلاک میشوی و شکست میخوری؛ سید گفت چرا؟ عاقب گفت: چون تو بر «نبیّ أمّی احمد» هلاک فرستادی!؛ سید گفت از کجا میگویی؟، عاقب گفت: مگر نخوانده ای از مفتاح چهارم در وحی بر عیسی (در انجیل) :
💫 "مِنَ الْمِفْتَاحِ الرَّابِعِ مِنَ الْوَحْيِ إِلَى الْمَسِيح ِ أَنْ قُلْ لِبَنِي إِسْرَائِيل : «يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ آمِنُوا بِرَسُولِي النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ الَّذِي يَكُونُ فِي آخِرِ الزَّمَان . . .»، خدا به عیسی وحی کرد که به بنی اسرائیل بگو که ایمان بیاورید به رسول من، نبیّ أمّی که در آخرالزمان است ...»
- حضرت عیسی پرسید کیست آن پیامبر خاتم که او را ندیده عاشقش شده ام؟ «قالَ عِيسَى (ع): قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ مَنْ هَذَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الَّذِي قَدْ أَحَبَّهُ قَلْبِي وَ لَمْ تَرَهُ عَيْنِي؟ »
💫-خداوند متعال در پاسخ عیسی فرمود: «هُوَ مِنْكَ وَ أَنْتَ مِنْهُ، وَ هُوَ صِهْرُكَ عَلَى أُمِّكَ قَلِيلُ الْأَوْلَادِ كَثِيرُ الْأَزْوَاجِ يَسْكُنُ مَكَّةَ مِنْ مَوْضِعِ أَسَاسٍ وَطِئَ إِبْرَاهِيمُ، " نَسْلُهُ مِنْ مُبَارَكَةٍ وَ هِيَ ضَرَّةُ أُمِّكَ فِي الْجَنَّة"، ...».
🔻او از توست و تو از اویی، و او "داماد تو بر شوهریِ مادرت (در بهشت) است"، او دارای فرزندان کم و دارای همسران بسیار است، او ساکن مکّه است از محل اساسِ ذریه ابراهیم. "همانا نسلِ آن پیامبر از همسرش «مبارکة» (خدیجه کبری سلام الله علیها) است، همان زنی که هووی مادرت مریم در بهشت است"، ... ».
🌐 (الإختصاص -شیخ مفید- ص113 حدیث المباهلة-؛ سعد السعود للنفوس منضود -سید بن طاووس- ص92؛ اقبال الاعمال -سید بن طاووس- ج1 ص509)
🔻جالب اینکه زنان بسیار داشتن -كَثِيرُ الْأَزْوَاجِ-، از اوصاف مهم پیامبر خاتم(ص) در وحی خدا در کتاب مقدس انجیلِ اصلی برای معرفیِ اوست. این بیان در حدیثی دیگر از امالی صدوق ص272 در نقل متن انجیل از اوصاف پیامبر خاتم(ص) اینطور فرموده: «"نَكَّاحُ النِّسَاءِ ذُو النَّسْلِ الْقَلِيلِ، إِنَّمَا نَسْلُهُ مِنْ مُبَارَكَةٍ لَهَا بَيْتٌ فِي الْجَنَّة"».
🔻در نقل دیگری از وحی خدا بر عیسی هم آمده: «... كَثِيرُ اَلْأَزْوَاجِ قَلِيلُ اَلْأَوْلاَدِ نَسْلُهُ مِنْ مُبَارَكَةٍ صِدِّيقَةٍ، يَكُونُ لَهُ مِنْهَا اِبْنَةٌ، لَهَا فَرْخَانِ سَيِّدَانِ يُسْتَشْهَدَانِ أَجْعَلُ نَسْلَ أَحْمَدَ مِنْهُمَا، ...»، «همسران کثیر و اولاد قلیل دارد، و نسلِ او از همسری مبارکه و صدّیقه (حضرت خدیجه سلام الله علیها) است، و از او برایش دختریست (حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها)، و برای آن دخترش دو فرزند بزرگوار و شهید است که نسل احمد را از آن دو قرار داده ام، ...»
🌐(بحارالانوار ج21 ص317؛ اثبات الهداة ج1 ص235)
👇👇👇
۴
🔸همچنین در حدیث شریفی از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) همین بیان از وحی خدا بر عیسی (علیه السلام) در انجیل نقل شده است:
🌟قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) : أَوْحَى اللَّهُ جَلَّتْ عَظَمَتُهُ إِلَى عِيسَى (علیه السلام) : «جَدٍّ فِي أَمْرِي وَ لَا تَتْرُكُ إِنِّي خَلَقْتُكَ مِنْ غَيْرِ فَحْلٍ آيَةً لِلْعالَمِينَ أَخْبَرَهُمْ آمَنُوا بِي وَ برسولي النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ "نَسْلُهُ مِنْ مُبَارَكَةٍ وَ هِيَ مَعَ أُمِّكَ فِي الْجَنَّة"، ...»
💫رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند متعال به عيسى(ع) وحى نمود که: « در كار من كوشش كن و آن را رها مكن، من تو را از غیر مرد (بدون پدر) آفريدم، تا نشانهاى باشی براى جهانيان. به مردم بگو: به من و به رسول نبیّ امّى ايمان آورند. نسل آن نبیّ امّی از همسری مبارکه است، و آن زن همدم مادر تو در بهشت است، ...»
🌐 (بحارالانوار ج14 ص323؛ اثبات الهداة ج1 ص228؛ قصص الأنبياء عليهم السلام -للراوندي- فصل 5 ص271؛ الخرائج والجرائج ج2 ص950؛ )
🔸
🙏ان شاء الله که همه زنان مؤمنه، از حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) و هوو های بهشتیِشان حضرت آسیه و حضرت مریم و حضرت کلثوم (سلام الله علیهم) الگو بگیرند، و غمخوار و کمکحالِ خواهرانهی همدیگر باشند.
🔸
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat
هووهای بهشتی - همسران پیامبر در بهشت خدیجه و آسیه و مریم و کلثوم.pdf
259.8K
🌟هووهای بهشتی
- همسران پیامبر (ص) در بهشت، حضرات خدیجه و آسیه و مریم و کلثوم (سلام الله علیهم)
#PDF
هووهای بهشتی - همسران پیامبر در بهشت خدیجه و آسیه و مریم و کلثوم.docx
23.2K
🌟هووهای بهشتی
- همسران پیامبر (ص) در بهشت، حضرات خدیجه و آسیه و مریم و کلثوم (سلام الله علیهم)
#WORD
🔸 #پاسخ_کاربران
👌 تبیین سلوکی پذیرش حکم خدا در #تعدد_زوجات | سوال پیرامون این👇مطلب علامه طهرانی
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/193
(پاسخ متنی در ادامه)👇 👇 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/388
بسم الله
🔸 #پاسخ_کاربران
👌 تبیین سلوکی پذیرش حکم خدا در #تعدد_زوجات | سوال پیرامون این👇مطلب علامه طهرانی
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/193
🔸
❓متن سوال 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/387
🔸 #سوال :
🔻 سلام وقتتون بخیر،باتوجه به نقل قولی که ازعلامه طهرانی رحمه الله علیه درکانال قراردادیدکه ایشان شرط سیرسلوک الی الله رو روح تسلیم می دونن،واگرخانمی می خواد دراین مسیر قراربگیره دربرابر تعدد زوجات باید تسلیم باشه چند سوال برای بنده ایجاد شده
اول اینکه آیا صرفا سکوت خانم وپذیرش اون ملاک هست ،یعنی اگر خانمی به امر الهی تسلیم هست واگر هسرش همسر اختیار کنه دادوقال نمی کنه ولی ازنظر عاطفی ممکنه دلش بشکنه وباتوجه به لطافت روحیه زنان که دیگه موردی است که اثبات شده اس مورد اتفاق همه ی حکماس،اما صبر کنه وجدال وکینه توزی نکنه کفایت می کنه؟یانه ازنظر عواطف هم باید هیچ ناراحتی دراون ایجاد نشه بااین فرض که امرقلبی وعاطفی دست خودانسان نیست ،مثل همون محبت قلبی که مردان مممکنه نسبت به یه همسرخود داشته باشن که خداوند فرمودند این امری هست که عدالت دراون راه نداره
دوم اینکه اگه خانمی به این قانون نگاه تسلیمی داره واگه همسرش ،مجدد ازدواج کنه سعی می کنه تسلیم باشه وبپذیره ،ولی همسر این خانم علاقه ای به ازدواج مجدد نداره چون احساس می کنه توانایی رعایت عدالت بین همسران رونداره،باتوجه به شرط علامه طهرانی ،این خانم می تونه مراحل سلوکی رو طی کنه؟
🔸
🔸 #پاسخ :
سلام و رحمت خدا بر شما
🔸 أولاً، اسلام و ایمان، مراتب و درجات دارند، بنا به مرتبهی تسلیم قلبی در برابر خدا، و درجات اخلاص از انانیت ها در اتیان به حکم خدا، آن مراتب اسلام و درجات ایمان در انسان تحقق مییابند.
🔻بله یکی از مهمترین مراتب تسلیم خدا شدن، همین قیل و قال نکردن در برابر احکام حق الهی، و مخالفت عملی نکردن در برابر آن است. همین تسلیم به حق شدن در عمل، بستر رسیدن به درجات ایمان بالاتر، و بتدریج رسیدن به مقام رضای قلبی به احکام الهی است.
🔸
🔸ثانیاً، عواطف آثار تعلقات و وابستگیها و امیال انسان است. درست است که تغییر در عواطف بمانند تغییر در افعال عملی، بصورت دفعی امکان پذیر نیست، اما اینطور هم نیست که اصلا تغییر و اصلاح قلب در عواطفش ممکن نباشد. بله بصورت تدریجی ممکن است، با تغییر مدار توجهات قلب بسوی خدا، و تهذیب و پاکسازی میدان وابستگیها از دنیا، و تلاش سلوکی با عبودیت در تعیین میل قلبی خالصانه بسوی جلب رضای خدا.
🔻با تغییر مغناطیس روابط قلبی بسوی قطب ولایت و قبلهی توحیدی، قطب نمای قلب که مرکز عواطف ماست، تمام محبتها و عواطف ما را یکسویه در مدار محبت ولایی و توحیدی میکند، و به تمام روابط دنیوی انسان، رنگ خدا میزند، و رایحهی محبت خالصانه الهی را در تمام عواطف انسان عطرآگین مینماید.
🔸
🔸ثالثاً، برای یک خانم نسبت به حکم تعدد زوجات، پذیرش حکمت و حاکمیت الهی در این امر، خودش مهمترین قدم است، تا بتدریج با تسلیم حکم خدا شدن و اخلاص یافتنش در این تسلیم، مراحل سلوکی را طی نماید.
🔻اگر خانمی، این امر حلال الهی را پذیرفته، ولی شوهرش توانمندی اقدام در آن را ندارد، آن خانم اثر همان تسلیم خدا شدن را می یابد.
🔻البته نباید از عدم توانمندی شوهرش، و عدم دستگیری وی از زنان مؤمنه محروم مانده از ازدواج، خوشحال و راضی باشد، همین خوشحال شدن از نقص دیگری، و راضی بودن به محروم ماندن دیگران، علامت وجود انانیت نفسانی، و آثار ترشحات پلید شرک در نفس است، ولذا باید با تهذیب و توسل و سلوک، بتدریج آن شرک و انانیت را از صفحه وجودمان پاک کنیم.
💫والسلام علی من اتبع الهدی
🔸
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
50.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸برنامه ظهر امروز عید سعید قربان👆
🌷شبکه قرآن سیما، ١٠ مرداد ١٣٩٩
🌻مصاحبه با حاجیان در صحرای پر از عشق الهی مشعرالحرام، سفر حج تمتع ١٣٩٨ش _ ١۴۴٠ق
🕋 بنده محمدحسین صالحی، در جوار برادرم حاج محمدحسن صالحی (با عینک)، و همسفران عزیز دیگر از کاروان ١٧٠٢٢ تهران و دیگر کاروانها، در این برنامه از حال و هوای معنوی این سفر صحبت داشتیم.
☀️احساس حضور در معیت امام و نزدیک بودن به وجود نازنین امام زمان حضرت مهدی (علیه السلام)، در حرکت کاروانی حاجیان بسوی خدای رحمان، و رساندن جان خویش به فنای در عشق خدا (بمانند حضرت ابراهیم ع) در عید قربان، و تولّی اجتماعی به ولایت و امامت انسان کامل، و رجم شیطان و تبرّی از مستکبرین و دشمنانِ ولایتِ ایشان، و طهارت یافتن همه نفوس از هر شرک و ظلم، و بپانمودن توحید و عدالت و امنیت در جهان، ثمرات و غنیمت های عظیم سفر معنوی حج هستند.
🙏ان شاءلله با ظهور موفور السرور امام قائم (علیه السلام)، به تمامیت حج و لقاء امام زمان عج، و امان یافتن تمام زمین از ایمان به خدای رحمان، نائل شویم.
🌸عید قربان مبارکتان🌸
🔸
✅ برنامه میقات عاشقان،۱۰ مرداد ۱۳۹۹
🌐 telewebion.com/episode/2330401
🔸
@Salehy @Salehi786
🔸 #پاسخ_کاربران
📝🔈 برای خانمهای مؤمنه ای که از لحاظ عقلی و منطقی، پذیرش دارند بر حکم حکیمانه #تعدد_زوجات، اما هنوز از لحاظ #احساسی مشکل دارند و میخواهند در تربیت الهی نفس خویش، موفق شوند و قلباً تسلیم محض خدا باشند👌
(پاسخ متنی و صوتی در ادامه)👇 👇 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/393
بسم الله
🔸 #پاسخ_کاربران
📝🔈 برای خانمهای مؤمنه ای که از لحاظ عقلی و منطقی، پذیرش دارند بر حکم حکیمانه #تعدد_زوجات، اما هنوز از لحاظ #احساسی مشکل دارند و میخواهند در تربیت الهی نفس خویش، موفق شوند و قلباً تسلیم محض خدا باشند.
🔸
❓متن سوال 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/392
🔸 #سوال :
🔻سلام روز تون به خیر. راهنمایی ازتون میخواستم. خانمی متاهل هستم. از لحاظ عقلی و منطقی حکم تعدد زوجات رو تاحدی پذیرفتم. از لحاط احساسی هنوز با خودم در گیرم. و این در گیری روحی با خودم باعث شده نتونم اون طور که باید از لحاظ عاطفی، همسرم رو بپذیرم. گاهی بداخلاقی و کم محلی میکنم با ایشون. چی کار کنم مثل قبل بتونم باهاشون مهربون باشم؟ چه کنم ایمانم زیاد بشهو از لحاط روحی پیشرفت کنم. ایشون چند وقتیه قصد دارن همسر دوم بگیرن. هجمه های فکری و روحی شیطان رو رو خودم خیلی احساس میکنم. واقعاً نمیدونم چطوری رو رفتارم با همسرم مدیریت داشته باشم. مثل قبل باشم. من که از لحاط عقلی پذیرفتم. چرا احساساتم مطیع نمیشه ...
کتابی یا سخنرانی یا ... بهم معرفی میفرمایید.
🔸
🔸 #پاسخ :
🔻سلام و رحمت خدا بر شما
الحمدلله وقتی میفرمایید عقلا تسلیم حکم خدا و حکمت بالغه الهی در امر تعدد زوجات هستید، یعنی شما نیاز به تبیین عقلی و قرآنی و منطقی موضوع ندارید، بلکه بحث فقط در جانب کنترل احساسات و عواطف شماست که نیاز به تدبیر و تأمین دارند.
اولا، اگر هنوز فرزنددار نشدید، بدانید که باید هویّت مادری خود را بیابید تا بتوانید دایره عواطف خود را وسیع تر ببینید و تعدد زوجات را وسعت بخشیدن به حس مادری تان و بخشیدن حس مادری به خواهر ایمانی خود بیینید. درکل ، با فرزند آوری بخش عمده ای از احساسات و عواطف شما با حضور فرزندی که تمام توجهش به شماست و نیازمند عواطف عمیق شماست تأمین میشود.
ثانیا، اگر فرزند هم دارید، باید سعی کنید هویّت بندگیِ عاشقانه خود با خدا را بیابید تا بتوانید وسعت دایره عواطف خود را در دلدادگی با ربّ حاضر و مالک و مدبّر خویش به بینهایت برسانید. وقتی دنبال خدا بودیم، محبت به همسر هم چون در راستای محبت به خدا و ابراز عشق به مظهر جلال و جمال خدای سبحان میشود، همین بروز عشق به همسر، به خدا میرسد، و شما خالصانه و عاشقانه، حتی در روابط نزدیکتان با همسر، با حس عبودیت خدا و ابراز عشق به خدا، به همسرتان عشق میورزید، و جلب رضایت خدا را در این روابط عاطفی میجویید.
ثالثا، سعی کنید نفستان را مشغول کنید تا نفستان شما را به هواهای خودش مشغول نکند. نفستان را مشغول کنید با امور معقول و منقول (از خواندن کتب دینی) و توجه به مطالب معنوی و داستان های اولیاء و علما و انبیاء و اوصیاء، خواندن قرآن و توجه به خدای سبحان. مشغول امور خیریه شدن و هر کار خیری در راه خدا کردن.
رابعاً، برای کنترل عواطف و احساسات خود، حتما توسّل به معصومین (علیهم السلام) داشته باشید. مثلا به حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) توسّل کنید و از ایشان بخواهید قلبتان را برای خدا خالص کند و از امور شرک آلود پاکتان کند.
🔸
❓ادامه سوال کاربر 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/394
🔻ادامه #سوال : خدا خیر دنیا و اخرت رو به شما بدهد. ان شاء الله. مورد دوم رو میشه بیشتر توضیح بدین. چطوری از عشق ورزی و محبت به همسر، به محبت خدا برسم. یعنی به همسرم محبت کنم و عشق بورزم برای اینکه خدا محبتش را در دلم بیندازد. منظور اینه؟ البته در دلم یه تغییراتی احساس کردم. محبتم به خدا کمی بیشتر شده.
✅ #پاسخ : چند پاسخ آرشیوی را خدمتتان میفرستم👇
🔻ادامه #سوال : خدا خیر دنیا و اخرت رو به شما بدهد. ان شاء الله. مورد دوم رو میشه بیشتر توضیح بدین. چطوری از عشق ورزی و محبت به همسر، به محبت خدا برسم. یعنی به همسرم محبت کنم و عشق بورزم برای اینکه خدا محبتش را در دلم بیندازد. منظور اینه؟ البته در دلم یه تغییراتی احساس کردم. محبتم به خدا کمی بیشتر شده.
(پاسخ متنی و صوتی آرشیوی)👇 👇 👇
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/395 📝
🌐 eitaa.com/WahdatZojat/399 🔈
🌷علامه طباطبایی (قدّس سرّه) :
همه موجودات به حضرت دوست عشق میورزند، ولى اين انسان است كه به ولايت تامّه الهيّه مشّرف گرديده؛ كه: «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» و انسان است که «ديوانه ی عشقِ خدا» است.
ملائكه عشق حضرت دوست را (در حدّ اعلى) ندارند؛ اما تو اى انسان! بيا و قدمى در طريق سير و سلوك بنه؛ و با مجاهدات، پرده از رخسار فطرت خود بركنار كن، و حجابهاى ميان خويش و معشوق را زايل نما، تا از شراب تجلّيات دوست جامى بياشامى و (با شراب طهور الهی که تورا از غیر خدا پاک میکند) به مستى بگرايى، و آدم (عليه السلام) را ياد نما كه فرزندانش را به «تشريفِ عشق» مزيّن ساخت كه: «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها».
🔸
لذا حافظ مى گويد:
جلوه اى كرد رُخش، ديد مَلَك عشق نداشت
عينِ آتش شد از اين غيرت و بر آدم زد
غلامِ آن كلماتم، كه آتش افروزد!
نه آب سرد زَنَد، در سخن بر آتش تيز
اى من، بندهی آن گفتار اهل طريقى كه آتش عشق به معشوق حقيقى را می افزايد.
🔸محبوبا! تهيدست و خسته هجران طولانی ات مى باشم و سرمايه اى جز «وِلاء و عشقت» ندارم تا خريدارت شوم، مرا بپذير و به خود راه ده...
🔸
🌐 «جمال آفتاب و آفتاب هرنظر» (تقریر آیتالله سعادتپرور از شرح علامه طباطبایی بر اشعار حافظ)، ج۶، ص١٣٧-١٣٩.
🔸
💞 @WahdatZojat
در #پاسخ به سوالی، که خانمی در کوره ی عشق به گزینه همسر مورد علاقه شان، ذوب شدند و سوختند، و در افسوس و حسرت، خودشان را در محرومیت از وصال آن عشق باختند.
✅ سه صوت در ادامه👇مبتنی بر #سوالی_کلیدی که در تصویر بالا👆اشاره شده
لینک مطلب در کانال وحدت زوجات👇(۸بهمن٩۶)
💞 https://t.me/wahdatzojat/93
44213992_010920225025.mp3
15.84M
#پاسخ🔈 مقدمه اول👆 ١/٣
🔻خداوند #فاعل_بالعشق است و هستی را به #حب_ذاتش آفریده است
🔻سرایت عشق خدا به خودش، با نورش در تمام هستی، که همه آینه ها و ظهوراتِ مقید و محدود از ظهورِ نامتناهیِ عشق خدا به خودش هستند.
💞 @WahdatZojat
44213992_010920225658.mp3
20.46M
#پاسخ🔈 مقدمه دوم👆 ٢/٣
🔻دنیا محل #ابتلای_عشق_حق است، که هرکسی چقدر به آن میثاق و عهدش در شهود #حضرت_عشق وفادار مانده، و چقدر #شدت_صدق در عبودیت و #اظهار_عشق دارد؟
🔻امتحان به ابتلائات، مرتبه عشق را معلوم میکند.
💞 @WahdatZojat
44213992_010920230007.mp3
28.9M
#پاسخ پایانی🔈 و نتیجه👆 ٣/٣
🔻ازدواج و #تعددزوجات و هر لذت و #ارتباط_عاطفی در دنیا، #ابتلای_عشق_حق است، که دارد میآزماید عبدش را، که چقدر وفادار به #عهدعشق_حق مانده، تا به مراتب بالاتر عشق دعوتش کند
🔻محبت، ظهور #وحدت_عشق_حق است
🔸
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖
💞 eitaa.com/WahdatZojat
💞 t.me/WahdatZojat
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
پخش زنده در اینستاگرام (live) با موضوع :
سیستم های موثر بر نظام خانواده
پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹
ساعت ۲۲
https://instagram.com/hhosna.ir
#اقامه_خانواده_توحیدی
آدرس پایگاه اطلاع رسانی:
hhosna.ir
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
ارتباط با ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞 امروز میخوام یه هک زندگی (مهارت میانبر برای زندگی بهتر) بهتون بدم 😍👌😎
🌐 instagram.com/p/CF9dk4yh2a-/
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از نماینده گراف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سالی 700 هزار قتل در ایران؟
▪️حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نماینده گراف توضیح می دهد
💢با رسانه #نماینده_گراف همراه باشید...
👤 @namayande_graph
پاسخ #استاد_طاهرزاده👆
به #سوال_کاربران
✨آیا میتوان نیاز غریزی و عاطفی تعداد زیاد زنان (مطلقه و بیوه و مجرد بالای۳۰) و فشارهای روانی وجسمانی و خوف گناه ناشی از آن را نادیده گرفت؟
🌐 lobolmizan.ir/quest/17305
🔸
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat
توحید در وحدت زوجات
پاسخ #استاد_طاهرزاده👆 به #سوال_کاربران ✨آیا میتوان نیاز غریزی و عاطفی تعداد زیاد زنان (مطلقه و بیوه
بسم الله
#تعدد_زوجات_پیامبر
#تعدد_زوجات_امیرالمؤمنین
#پرسش_و_پاسخ
#استاد_طاهرزاده
🔸فکر نکردن به موضوع عدم ازدواج زنان، مشکل را پیچیدهتر خواهد کرد!
🌐 http://lobolmizan.ir/quest/17361
🔸 ١
❓ #سوال: به چه دلیل پیامبر فرمودن تا حضرت خدیجه زنده باشن من زن دیگه ای نمی گیرم؟ و مشابها حضرت علی؟ چه دلیلی داره؟ ممنون میشم به تفصیل بیان کنید.
✅ #پاسخ_استاد:
🔻در مورد رسول خدا «صلواتاللّه علیه و آله» [در زمان تأهل و حیات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) ]، هنوز جنگی شروع نشده بود تا جهان اسلام از یک طرف با زنان شهداء روبهرو شود و از طرفی با همسران کسانی که در جبههی مقابل کشته شده بودند و آن شهر فتح شده بود؛ مسئله همینطور است که میفرمایید.
🔻ولی در مورد علی«علیهالسلام» در موقعی که هنوز زهرای مرضیه«سلاماللّهعلیها» در قید حیات بودند، موضوع فرق میکند به طوریکه به عنوان نمونه در بعضی از متون خبری داریم که:
🔻[ در زمان تأهل و حیات حضرت زهرا (سلام الله علیها) ]، حضرت امیرالمؤمنین علی «علیهالسلام» در جنگ یمن با کنیزی که از خمس غنائم بود و از سهم پیامبر «صلواتاللّهعلیهوآله» محسوب میشد، همبستر شدند و خالدبن ولید برای آنکه آن حضرت را در مقابل پیامبر بدنام کند، نامهای از طریق «بَریده» به رسول خدا«صلواتاللّهعلیهوآله» مینویسد.
🔻بريده مى گويد: «وارد مدينه شدم و به مسجد رفتم. رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) در منزل بود و گروهى از يارانش بر در خانه پيامبر بودند. آن ها گفتند: چرا زودتر از ديگران خود را به مدينه رسانده اى؟ گفتم: به دليل كنيزكى است كه على از خمس غنايم جنگى برداشته است. آمده ام اين خبر را به رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) گزارش دهم. آن ها گفتند: آرى اين خبر را به پيامبر برسان; زيرا با اين خبر على از چشم پيامبر خدا (صلى اللّه عليه وآله) مى افتد.
🔻 رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) اين گفت و شنودها بين من و آن ها را در منزلش مى شنيد. در اين هنگام رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) از اتاق بيرون آمد. يكى از آن چهار نفر برخاست و عرض كرد: اى رسول خدا! آيا نظر نمى كنى كه على چه كرده است؟ و قضيّه كنيز را خبر داد. رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) روى مبارك از او برگرداند و جوابى نفرمود.
🔻 دومين و سومين نفرى كه همراه بريده بودند نيز به همين گونه اظهار نظر كردند، ولى رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) از آنان نيز روى گرداند. بريده مى گويد: «من نامه خالد را به پيامبر تقديم كردم. او با دست چپ نامه را از من گرفت. من سرم را پايين انداختم و شروع به بدگويى از على كردم تا اين كه سخنانم به پايان رسيد و سرم را بلند كردم.
🔻در برخى از متون آمده است: بريده گويد: «من از كسانى بودم كه بغض و كينه زيادى از على داشتم. از اين رو، از على بد گفتم و كلامم كه به پايان رسيد، سرم را بالا گرفتم. ناگاه آن چنان خشمى در چهره رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) مشاهده نمودم كه مانند آن را جز در جنگ با يهود بنى قريظه و بنى نضير نديده بودم. سپس پيامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
🔸"ماذا تريدون من علي؟ ماذا تريدون من علي؟ ماذا تريدون من علي؟ إنّ عليّاً منّي وأنا منه، و هو ولیّ كلّ مؤمن بعدی".
🔻" از على چه مى خواهيد؟ از على چه مى خواهيد؟ از على چه مى خواهيد؟ به راستى كه على از من است و من از على هستم، و او مولا و سرپرست هر مؤمنى بعد از من است."
🔻 و شنيدنى است كه بنا بر نقل سنن الكبرى تأليف بيهقى، معرفة الصّحابه تأليف ابونُعَيْم اصفهانى، تاريخ مدينة دمشق نگارش ابن عساكر، سُبُل الهُدى والرَّشاد و منابع ديگر، بريده مى گويد:" سپس رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) به آنان فرمود:
🔻"إنّ له في الخمس أكثر من ذلك. به راستى كه بهره على ازخمس بيش ازاين است".
🔸
🔻موضوع را در رابطه با مشکل جامعه بررسی کنید که اگر زنان بیشوهر به عنوان یک پدیده در جامعه شکل گرفتند، آیا اسلام راهکاری نسبت به آن دارد؟! یا آنکه باید نسبت به آن بیتفاوت بود؟
🔻 این وظیفهی زنان و مردانی است که از همه جهات میتوانند نسبت به این موضوع، رفعِ مشکل کنند نه مردانی که یا به دنبال شهوترانیِ بیشتر باشند و یا اگر بخواهند به این عمل اقدام کنند، متهم به زنبارگی میشوند.
💎 ادامه 👇👇👇
🔸 ۲
🔻اگر پدیدهی زنان بیشوهر مشکلی برای جامعه بشود و عدهای در شرایطی باشند که بتوانند نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند؛ اینان نیز به عنوان انسانهای متعهد، مورد نظر هستند. در سورهی نساء با نظر به همین مشکل، بحث چندهمسری پیش آمده است و علامهی طباطبایی با توجه به اینکه زنان زودتر از مردان آمادهی ازدواج میشوند؛ روشن میکنند که در عین بیشتربودنِ تعداد مردان، باز زنان آمادهی ازدواج، بیشتر از مرداناند. و از این جهت موضوعِ بیتفاوتنبودن نسبت به این کثرت پیش میآید.
🔻 بالاخره نباید نسبت به این موضوع بیتفاوت بود و جرأت فکرکردن به خود نداد. در حالیکه با فکرکردن به چنین موضوعاتی حتماً افقی گشوده میشود و روشنیگاهی مطابق حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ مدّ نظرها قرار میگیرد. بنده تصور میکنم فکرنکردن به این موضوع، مشکل را پیچیدهتر کرده و ما را با فجایعی روبهرو میکند که دیگر قابل جبران نباشد.
🔸
✅ کانال توحید در #وحدت_زوجات، و #وحدت_زناشویی در ازدواج
💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat
توحید در وحدت زوجات
پاسخ #استاد_طاهرزاده👆 به #سوال_کاربران ✨آیا میتوان نیاز غریزی و عاطفی تعداد زیاد زنان (مطلقه و بیوه
بسم الله
🔴 #ده_نکته در #تعددزوجات
🔻 #استاد_طاهرزاده
🔸 ١
🔸ده نکته گزیده از پاسخهای #استاد_طاهرزاده به پرسشهای پیرامون #تعددزوجات و #چندهمسری (با ازدواج دائم یا موقت) جهت حل مشکلاتِ عدیده ی تنهایی و بحران عاطفی و مالی و غریزی در زنانِ بیشوهر و محروم مانده از حق زوجیت و تأهل👇
🔶
۱🔻در پاسخ به #پرسش17305 :
🌸 زنانِ شوهردار در صورتیکه شوهرشان زن دومی را اختیار کند، خللی در شخصیت و زندگیشان پیش نمیاید، زیرا زندگی را در معنایی وسیعتر جستجو میکنند، و وقتی شوهرشان با زن دیگری ازدواج (دائم یا موقت) کند بالاخره در راه شرعی مشکلاتِ زنانِ بیشوهر را رفع کرده، وگرنه شیطان از طریق غیر شرعی راههای خود را میگشاید.
✨ t.me/wahdatzojat/101
✨ lobolmizan.ir/quest/17305
🌷
۲🔻در پاسخ به #پرسش5433و5496 :
🌸 هم برای مردان و هم برای زنان، جایگاه «همسر دوم مرد» گم شده است. زنان و مردان باید بدانند همسر دوم برای ادامهی هوسبازی مرد نیست بلکه شرایطی است که در آن شرایط وظیفهی مرد اقتضاء میکند نگذارد خانم دیگری گرفتار بیثمری و بیسرپرستی باشد.
✨ lobolmizan.ir/quest/5433
✨ lobolmizan.ir/quest/5496
🌷
۳🔻در پاسخ به #پرسش5656 :
🌸 [در عدم پذیرش فرهنگ اسلامی تعدد زوجات با حفظ شرایطش]، مشکل آن است که ما هنوز نتوانستهایم خود و جامعه را در راستای توصیههای امامان معصوم (علیهم السلام) تربیت کنیم همچنانکه نتوانستهایم عمیقاً اهداف عالیهی رهنمودهای معصومین (علیهم السلام) را با نگاه فقهی و فقاهتی درست تبیین نماییم وگرنه محال است سخنانی که دقیقاً مطابق فطرت انسانی است مورد بیمحلی و انکار قرار گیرد. «یا بد گفتهایم ، یا بد عمل کردهایم». هدف امام معصوم را که تنها و تنها برای سعادت دنیا و آخرت ما است بفهمیم و جامعهی خود را و روح و روان خود را نیز در راستای تحقق توصیههای امامان معصوم آماده و تربیت کنیم.
✨ lobolmizan.ir/quest/5656
🌷
۴🔻در پاسخ به #پرسش5433 :
🌸 [اینکه میفرمایید "من به هیچ وجه نمی توانم ارتباط شوهرم را با زن دیگری (هرنوع ارتباط شرعی) قلبا و عقلا بپذیرم و برایم قابل تحمل نیست و احساسی ایجاد می شود که شرحش سخت است"]، این احساس، یک احساس عالی نیست، چون همهی افق زندگی خود را شوهر خود قرار دادهاید و از این جهت جایگاه خود را در عالم درست تحلیل نمیکنید. در حالیکه وسعت شما به وسعت اُنس با خدا است و در این راستا شوهرتان جایگاه خاص خود را دارد حال اگر بنا به ضرورت عقلی و شرعی لازم بود که سرپرستی یک خانم دیگر را به عهده بگیرد و آن خانم را تا مرز مادرشدن جلو ببرد، میتوانید تحمل کنید و یک ذره هم از چشمتان نمیافتد بلکه احترام لازم را برای او قائل خواهید بود.
✨ lobolmizan.ir/quest/5433
🌷
۵🔻در پاسخ به #پرسش5579 :
🌸 چنانچه شرایط طوری باشد که مرد احساس وظیفهی شرعی کند در زندگیبخشیدن به یک خانم به طوری که وجود مردان مجرد به هر دلیلی مشکل را مرتفع نسازد، دیگر شرط قبل از ازدواج در این مورد معنا نمیدهد زیرا شرطی است در راستای ترک واجب شرعی که به خودی خود باطل است. عرض بنده از یک جهت توجه دارد به سؤال محمدبن سنان از امام رضا«علیهالسلام» که: «کتب الیه فیما کتب: وَ مِن علل تحلیل اربع نسوة لرجل واحد»؟ به حضرت نوشت که علل حلالبودن چهارزن برای یک مرد چیست؟ حضرت جواب دادند: «لِأنّهُنَّ اکثر مِن الرّجال» زیرا زنان بیشتر از مردان هستند.
🌸 وقتی کارشناسان خطر آیندهی کشور ما را پیرشدن جامعه میدانند و اینرا خطری حتی بزرگتر از مشکلی که جنگ برای ما بهبار آورد پیشبینی میکنند و تأکید مقام معظم رهبری در تلاش برای تولد فرزندان بیشتر است و خداوند نیز دختران و زنانی را پروریده است که در صورت ازدواج با آنها این مشکل برطرف میشود، آیا نباید در این مورد هم تأمل نمود؟
✨ lobolmizan.ir/quest/5579
🌷
۶🔻در پاسخ به #پرسش5606 :
🌸 حقیقتش بنده هم از نوع صحبت آن خانم (در پرسش 5579) ناراحت شدم ولی فکر کردم به جای پرداختن به محتوای سخن آن خانم، موضوع را برایشان روشن کنم تا خودشان متوجه ضعف گفتارشان بشوند و حدس میزنم خودشان متوجه شدهاند که خیلی تند قضاوت کردهاند و در بعضی موارد از مرز شریعت پا را به بیرون گذاشتهاند که خطر هلاکت هست.
✨ lobolmizan.ir/quest/5606
🌷
۷🔻در پاسخ به #پرسش5450 :
🌸 دو نفر از زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) کنیز بودند که ایشان را آزاد کرد و سپس با آنها ازدواج نمود؛ اگر هدف پیامبر از ازدواج مجدد، صرف لذت بردن بود، لذت بردن از این دو کنیز، بدونِ ازدواج نیز ممکن بود؛ با این تحلیل، آزاد کردن ایشان و سپس ازدواج نمودن بی فایده بود. [بلکه ایشان به حقوق زنان، احترام و کرامت بخشیدند.]
💎ادامه👇👇
🔸 ٢
🌸 حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) در برابر همه ظلم و ستم ها به زنان، به مبارزه برخاست، زنده به گوری دختران را گناهی بزرگ و نابخشودنی بر شمرد، به زنان ارزش و احترام داد و در پیشگاه خداوند معیار تقرب و برتری را تقوا قرار داد، نه جنسیت؛ و نیز کوشید تا با طُرُق ممکن آن وضع ناشایسته را برطرف نماید. لذا آن حضرت در همین مسیرِ «تبعیض زدایی» و «شخصیت دادن به زنان» است که میفرمایند که: «من زنان را دوست دارم»، و این دوستی را در کنار دوستی و علاقه به نماز قرار می دهد.
🌸پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواسته است که با این روایت و روایات مشابه آن، به مسلمانان بقبولاند که آیینِ اسلام با «رُهبانیت» و «تَرک زنان» همسو نیست، بلکه یک مسلمان، هم «باید ازدواج کند» و «از بوی خوش استفاده کند» و هم «به عبادت خداوند بپردازد و نماز بخواند».
✨ lobolmizan.ir/quest/5450
🌷
۸🔻در پاسخ به #پرسش5450 :
🌸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تنها با زبان و گفتارشان مسلمانان را به این امر خدا پسندانه (تعدد زوجات با زنانِ بیشوهر) تشویق ننمود، بلکه در عمل نیز به تشویق مسلمانان اقدام نمود و خود در نگهداری از یتیمان و بیچارگان پیشگام شد، و زنان بیوه و بیسرپرست و یتیم دار را با پیوند زناشویی به خانه خویش برد و در این کار برای دیگران [ اسوه ی حسنه و ] الگوی پسندیدهای شد. این بهترین راه برای حل مشکل زنان محسوب می شد؛ چرا که زنانِ مؤمنه ی بیسرپرست، به حکم شرع مقدس اسلام، نمی توانستند به نکاح مردان کافر درآیند.
✨ lobolmizan.ir/quest/5450
🌷
۹🔻در پاسخ به #پرسش18 :
🌸 هر اتحادی اگر در مسیر شرعی باشد با عالم تکوین مرتبط است و از جمله این ارتباطها، ارتباط زن و شوهر است که به مثابهی یگانگی بین عقل و نفس است و این یگانگی و یا عشق، عامل تداوم وجود و حضور و شور و شعف می باشد، چه وجود و بقاء زن و شوهر، چه وجودِ فرزندی که حاصل این یگانگی و نزدیکیِ زن و شوهر است.
🌸 در هر حال، این نزدیکیِ زن و شوهر، صورت زمینی عشق موجود بین عقل کلی و نفس کلی در عالم اعلی است، همچنانکه صفات الهی در ذات حق یگانهاند و کثرت صفات مانع وحدت ذات نمیشود و از عشق و یگانگی نسبت به هم دست بر نمی دارند.
🌸 در لذّتِ نزدیکی زن و شوهر، اسم ربّ و اسم لطف و اسم باقی و ... بههم میآویزند تا شیرینیِ بقاء و شعفِ حضورِ دو همسر در وجود هر دو ظاهر گردد و از این بستر به مرتبهی عالیتر آن اسماء منتقل شوند؛ و لذا نه باید از آن لذتِ زناشویی فاصله گرفت، و نه باید در آن مرتبه اش متوقف شد [ و به حق و حقایق باطنی و شهود اسمائی در خزائنِ نامتناهیِ آن لذّت و عشق و یگانگی رسید].
🌸 بر عکسِ لذاتِ شرعی که دارای باطنِ قدسی و عمقِ معنوی است، لذاتِ حرام [و نامشروع] بیباطن و بیریشه می باشند و به همین جهت عمق جان مرتکبین را ارضاء نمی کنند ولذا آنها گرفتار کثرت لذات دنیایی می شوند. بنابراین به «جایگاه یگانگی در خانواده» به عنوان «اولین هسته توحیدی» باید توجه کرد [و تمام زنان بیشوهر را از حق زوجیّت و داشتن خانواده و رسیدن به لذتِ یگانگی و وحدتِ در زناشویی بهرهمند نمود].
✨ lobolmizan.ir/quest/18
🌷
۱۰🔻در پاسخ به سوالی که در #کنفرانس_فرانسه مطرح شده بود:
🌸 وقتى در جامعهْ، زنانِ بسيارى بیشوهر باشند، در آن شرايط است كه اسلام اجازه میدهد مرد با آن زنان ازدواج كند تا علاوه بر سرپرستى آنها، از خطر به فساد افتادن آنها در جامعه جلوگيرى نمايد. وقتى زنانِ بىشوهر در تحت سرپرستى مرد خاص قرار نگيرند خطر به انحراف كشيدن مردان زيادى نيز هست و لذا همان خانمى كه مانع همسر دوم شوهرش میشود زمينه ى آلوده كردن شوهر خود و شوهر بقيه زنان را از جهتى فراهم كرده است. آيا جواز ازدواج با بيش از يك همسر در شرايط خاص، به نفع مردهاست و يا به نفع زنها؟
✨ کتاب «زن، آنگونه كه بايد باشد»، ص۶۴
✨ lobolmizan.ir/post/1191
🔶
✅ کانال توحید در وحدت زوجات
💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖
💞 t.me/WahdatZojat
💞 eitaa.com/WahdatZojat