فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با یه لگد به رقصش اورد😂😂
🙂🙂🙂🙂
🙃🙃🙃🙃
@
#@ تورم فرهنگی یافرهنگ تورمی ؟!
_دراقتصاد ؛ هرگاه سطح قیمت کالا هاوخدمات درکشور افزایش پیداکنند این افزایش عمومی قیمت را تورم می نامند.
تورم منشا مختلفی دارد:
1_تورم ناشی ازتقاضا ؛ هرگاه افزایش تقاضا نسبت به عرضه کالاوخدمات بیشترشود درنتیجه کمبود آنها ؛قیمت های آن افزایش می یابد افزایش تقاضا یابراثر افزایش جمعیت کشوریا براثر افزایش درامد مردم است
البته مصرف ناشی ازکم کردن پس انداز ویاوام واعتبارات گرفتن هم میتواندباشد دولت ژاپن مردم را تشویق به مصرف بیشتروپس اندازکمترمیکنددرحالی که ملت ایران( بیشترناشی از کاهش ارزش پول ) میلی به پس انداز ندارند...
2_ تورم پولی ؛
تورم پولی ناشی ازافزایش چاپ اسکناس ،پول بی قائده وافزایش نرخ اعتباردهی بانکها میتواندباشد
3_ تورم ناشی ازفشار هزینه های تولید؛
زمانی که هزینه تولیدکالا وخدمات افزایش یابدهزینه دستمزد نیروی انسانی ،هزینه تهیه مواداولیه ،هزینه سرمایه وسرمایگذاری و...افزایش یابدعرضه کننده مجبوراست قیمت کالاوخدمات راافزایش دهد...
4_ نرخ بهره وری واثربخشی؛
نرخ بهره وری واثربخشی نیروی انسانی (ابتکارات ،نواوری ،خلاقیت و...) میتوانددرمیزان عرضه تاثیرگذارباشد
مثلا وقتی آدام اسمیت نظریه تقسیم کار را مطرح کرد وددرصنایع مختلف فراگیرشددربعضی ازکارخانه جات تاهزاربرابر تولید افزایش پیداکرد(اصل تقسیم کارآدام اسمیت رفاه مردم جهان را دههابرابربیشترکرد) وقیمت هاشدیداا کاهش یافتند.وبرعکس ؛کاهش اثربخشی وبهره وری باعث کمبودتولیدوافزایش تورم است
5_ تورم ساختاری ؛
تورم ساختاری ناشی از معیوب وناکارامدبودن تمام بخش های اقتصادی ،بازرگانی ،....،وخصوصا ضعف درمدیریت خردوکلان کشوراست .
ناهماهنگی شدیددرتوسعه بخش های اقتصادی ،مدیریت ضعیف آنها واختلالات دربخش های بازرگانی،صنعتی،کشاورزی وغیره باعث تورم می شود
مطالعه دربخش های مختلف کشور میتوان فهمیدکه فقط تورم پولی نیست بلکه درتمام بخش های سیاسی ،اجتماعی،آموزشی،و...تورم دیده میشود که میتوان تورم فرهنگی نامید میل به ورم و بزرگ شدن بی پشتوانه درتمام مدیران و بخش های اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی،آموزشی خصوصی و دولتی ومردم بیش از اندازه است
به عنوان مثال تعداد د انشگاه واندازه آنهادر کشور درطی دو_سه دهه پوشالی وارمثل تورم پولی 600 الی 1000 درصد افزایش کمی بی کیفیت داشته اند.واحدهایی به اسم دانشگاه درکشورکه نتنها امکانات پیشرفته جدیدیک دانشگاه رابلکه امکانات پایه مثل کلاس وآزمایشگاه وکارگاه راهم ندارندوبدون حتی 5درصداستاندارداموزشی با سوال های امتحانی ازقبل خودافشایی شده با بالاترین نمرات مدرک می گیرندوبه عنوان کارشناس ،متخصص ،مهندس ،حقوقدان به مشاغل واردمیشوند وازان طرف جابرای متخصصان واقعی تنگ میشود
😢😢😅
حوزه های علمیه تورم زده تراست وقتی افرادی راباعباوعمامه که حتی از معنی ظاهری قرآن هم بی اطلاعند حجت اسلام ومسلمانان معرفی میکنند ؟!!! آیت الله که واویلا..!!! این تورم نیست ؟!
من تعجبم ازروحانیون که چرا سعی نمی کنندکاربرد این واژه ها را برای خودشان ممنوع کنند ؟! چون فقط امامان معصوم وپیامبرص را میتوان حجت اسلام یا آیت خداوندنامید.
امامان ع علم وعقل کل بودندامااین فردبه چه دانش ،مهارت یا کراماتی حجت اسلام معرفی شوند یا آیت الله ؟!
پس می بینیم که تورم تا چه حدی درجامعه عمیق شده که حتی بخش های دینی هم ازآن محصون نمانده است !!!
وقتی آخوندی را حجت اسلام بنامندبااین توهم رفته رئیس جمهور شده؛ بدون اینکه اقتصادوبازارو...بشناسد.ودستیارانش ومشاورانش هم مثل خودش و...
با چاپ اسکناس جدید مفت ومجانی پول سازی میکندبدون اینکه بداندکه چاپ اسکناس جدیدیعنی چه؟ و
چه خیانت ها وجنایت هاوقتل وغارت ها ودزدی هایی ناشی ازچاپ اسکناس جدیدوافزایش نقدینگی ایجادمیشود؟؟!
_باچاپ پی درپی اسکناس وافزایش نقدینگی پول رایج دردست مردم اعتبارخودش راازدست می دهد
_مردم می فهمندکه نبایدپس انداز کردوحتی بهتراست ازجایی وام بگیرند.
_مردم دیگربه دیگران عمل حسنه قرض نمی دهندزیرا پول اینده برابرالان ارزش ندارد.
_تامیتوانندکالا وخوراکی انبارکنندکه چقدرازانها فاسدوخراب میشود.!!!
_تابتوانند کلاه دیگران را بردارند یا قرض راپس ندهند چرا که نهایتا دادگاه پول بی ارزش شده را ازانها می گیرد.
_اگرجایی برای سرمایگذاری مناسب ندارندزمین های موادوبایر خریداری میکنند
و...و..؟!؟!
این رئیس جمهورها ،معاونین انها،دستیاران انهاو..می دانسته چه ابرگناه نابخشودنی ای را انجام داده اند؟!
این 200_300نماینده طی ده دوره مجلس چی !؟
این نماینده هاهم ازاین جنایت هاوخیانت ها وظلم وستم ها وغارت ها بی اطلاع بوده اند؟!؟!
همه این تخریب ها درچاپ اسکناس های جدیداست فساد وظلم وجنایت بخش های دیگرچی؟
😭😭😭😭
حکومت سازی_پاکزادیان .م
پژوهشگرمسائل کلان ملی
https://eitaa.com/YAD_PAKZAD
#
# علت جرایم اختلاس ها ووام های رابطه مداری ؟! وضعف قانونی نمایندگان مجلس ...؟!
درحالی که بانک های دولتی ونیمه دولتی مثل بانک سرمایه برای جذب سپرده های های صاحبان حساب خود بیش از 18درصد بهره پرداخت می کنند اما بدلیل روابط های پنهان وپیدا بااشخاص خاص ؛وام هایی بابهره ای زیر بهره پرداختی به سپرده گذاران خود پرداخت کرده ومی کنند که درعمل اختلاس نام دارد ...وچنانچه این موضوع اختلاس هم کشف شودنهایتا مسئولان بانک هارا باجرایم های اداری نازل بابت این اختلاس توبیخ میکنندکه این جرایم نه بازدارنده است ونه جبران کننده آن خسارت هایی که ازنظرفرهنگی ،اجتماعی،مالی به بیت المال وسیستم بانک داری می زند...
واقعا وظیفه نمایندگان مردم درمجلس چیست 😱😱😨
چرا نمایندگان ملت ،حداقل قانونی راتصویب نمی کنندکه اختلاس گران رادرصورت مرتکب چنین جرم هایی لااقل مشمول جریمه حداکثر نرخ سودبانک های خصوصی وادارکنند؟!
نمایندگان میتوانندباچنین مجازاتی حداقل خسارات واردشده به بیت المال را جبران کنندزیرا اگرقرارباشد منابع بانک ها صرف برنامه های مالی پیش بینی شده نشود نرخ این منابع بایدبا حداکثرنرخ خریداران این منابع درکشور بیشترباشد .
😱😱😱
چارچوب دولتی که بی درو پیکر است .چرا ساختارقانون گذاری کشوربی دروپیکراست ؟!
وظیفه ما مردم است که نمایندگان خودرا استیضا کنیم
حکومت سازی_پاکزادیان .م
پژوهشگرمسائل کلان ملی
https://eitaa.com/YAD_PAKZAD
#
#@ ضرورت تغییرات کمی وکیفی آموزش مدارس به سمت کسب وکاردرسن 15_14سالگی!
قطعا جایگاه هرکشوری را آموزش مدارس ودانشگاههای آن کشور به پیش می برند وظایف مدارس درکشور تربیت وپرورش نوجوانان برای اجتماعی شدن وجامعه پذیری ،آشنایی باکسب وکار و فهم وظایف ومسولیت هایی است که انها درآینده بایدبه عهده بگیرند دراین راستا برای رسیدن به چنین اهدافی درتربیت بچه ها؛
1_معمولا درسال های اولیه خواندن ونوشتن همراه ایجادانگیزه های مختلف مسئولیت پذیری،فداکاری،هم زیستی مسالمت آمیز،پیشرفت وترقی خواهی شخصی وملی رادر متون آنها برنامه ریزی میکنند
2_ ودرمرحله دوم برنامه ریزان مدارس اطلاعات ضروری ومهمی را که تمام مردم جامعه لازم دارندآموزش وتعلیم می دهند تا مدرک دیپلم رادریافت کنندبخش اعظم اطلاعات ومهارتهای مهم زندگی به امور کارآفرینی ،دانش مالی،حقوقی(قانون ومقررات بازرگانی ومدنی) بایدبرگردد چرا که 90درصدمسایل زندگی به شغل وکسب وکارو درامدافرادوابسته است نه به شعروداستان و...
بعدازمرحله دیپلم گرفتن اکثرافراد جامعه برای شروع زندگی مستقل احتیاج به درآمد وشغل و تناسب بین هزینه ها،مصارف وفراهم کردن منابع دارند وبایدوارد کسب وکارواقعی شوندلذا ادامه تحصیل آنها خصوصا اگرحوصله وتوان ذهنی لازم وامکانات مناسب آموزشی را نداشته باشند عقلانی نخواهدبود ودرصدی ازآنها که توان تحصیلات تخصصی وامکانات ان رادارندبه سمت دانشگاهها می رونداما درهیچ کشوری نه امکان آن هست ونه ضرورت آن که همه افرادجامعه تحصیلات دانشگاهی را ادامه دهندچرا که بیش از 70درصدمشاغل تولیدی وخدماتی ؛ ضرورتی به تخصص های دانشگاهی نیست زیرا هم چندسال ازوقت آنهاگرفته میشود وهم طی این چندسال به جای داشتن درآمدبایدهزینه زیادی پرداخت شودعلاوه برانها تحصیلات دانشگاهی وتخصصی به هوش واستعدادمضاعفی لازم است که اکثریت مردم ازآن برخوردارنیستند.
مقاطع تحصیلات دانشگاهی استانداردی جهانی داردنه بومی ومنطقه ای ...که بایدفراگرفته شودوالا مدرک کاغذی بدون کیفیت علمی جزهزینه وایجادتوقع کاذب فایده ای نخواهدداشت به قول سقراط اینکار احمق رااحمق تربارمی آورددوره لیسانس یاکارشناسی که درایران برگزارمیشودنباید باآلمان یاامریکا می گذراندفرقی داشته باشدچرا که تمام تئوری ها،نظریه هاو دانش آن رشته که درجهان وجودداردوقدرت تجزیه وتحلیل آن دانش رابایدبدست آورد تانام کارشناس برفردنهاد
باتوجه به مواردفوق آیادر دانشگاههای ایران چنین استانداردی رعایت میشود؟!
اگرنیست
پس چه لزومی دارد دولت سعی کندکه همه افرادجامعه این راه بیهوده وباطلی که هزینه وفرصت زیادی را می طلبدرا طی کنند؟
برای رسیدن به کیفیت استانداردجهانی سه رکن اساسی آموزش بایدرعایت شود؛
1_کیفیت منابع وبرنامه ومحتوای آموزشی
2_سطح استاندارد مربیان واساتید آموزش
3_امکانات وابزارهای پیشرفته آموزشی
_3رکن اساسی اموزش درمدارس ایران؛
1_کیفیت منابع ومحتوای آموزشی درمدارس ایران آنقدر غیرمرتبط است که دانش اموزان بعد12سال تحصیل وکسب دیپلم ؛الفبای کسب وکاروتجارت وتولیدوکارآفرینی ،درآمدیاقوانین حقوقی آنهارا نمی دانندچنین فردی درسن 18 و19سالگی (علاوه برخدمت سربازی ) چگونه وارد حوزه کارواشتغال شده وزندگی مستقلی برای خودتشکیل دهد؟
درکجای برنامه های پرورشی وعملی ؛انگیزه ترقی خواهی،استقلال طلبی ،نواوری وتحمل ابهام و ....تقویت میشود؟
2_کیفیت مربیان ومعلمان اموزشی که ازکمترین حقوق ودستمزد واز ضعیف ترین فارغ التحصیلان انتخاب میشوند...وقتی معلمان مسافرکشی الگوی دانش اموزان باشندچه انتظاری از شاگردانشان می رود؟
3_وقتی دغدغه مسولان مدارس به قطعی آب وبرق و...است مدل هاوابزارهای پیشرفته که بایددراختیاراموزش باشدحرف زدن ندارد...!!
_وضع دانشگاههای کشور ازمدارس تاسفبارتراست حداقل همت وجدیتی در آموزش واستانداردی در مدارس وجوددار داما نوددرصددانشگاهها حتی 20درصد حجم استانداردکمی آموزش را فرانمی گیرند...مراکزی رامیشناسم که به اسم دانشگاه درخانه اجاره ای بدون کلاس وکارگاه وازمایشگاه دردههارشته مهندسی وتربیت بدنی سالانه چندهزارنفررابانمرات بالا فارغ التحصیل میکنند!!!
بااین وصف چرا دههامیلیون دانش اموزبایددوازده سال ازعمرخودرا صرف گرفتن دیپلم کنند؟!
بااین وضعیت مدارس ودانشگاه کشورنه تنهافاصله مابا جهان کمترنمی شودبلکه فاصله ها روزبروزبیشترخواهدشد
اگرقرارباشدوضعیت کشورتغییرکندباید80درصدمحتوای اموزشی مدارس درجهت کارآفرینی ومدیریت،دانش مالی وبازاروقوانین حقوقی تغییرکند دردبیرستان های آمریکا درسی بنام مدیریت سهام دربورس دارندکه ازکارشناس های بازرگانی ما باسوادتر میشوند...
وهم 50درصدباید به محتوای برنامه هاافزایش یابد وامورتربیتی وپرورشی درزمینه انگیزه ترقی خواهی ،استقلال طلبی ،سخت کوشی ،صداقت ،پذیرش مسئولیت شخصی واچتماعی سنگ تمام بگذارند.
#مدارس
حکومت سازی_پاکزادیان .م
پژوهشگرمسائل کلان
https://eitaa.com/YAD_PAKZAD
بخش دوم ضرورت تغییرات ...وگرفتن دیپلم در14_15سالگی...
برای دیپلم گرفتن 8تا9سال هم کفایت می کندچرا که بحث مقاطع تادیپلم امادگی خواندن
_نوشتن واطلاعات عمومی است بابالارفتن سطح اطلاعات خانواده ها و...نیازی به 12سال تحصیل برای دیپلم نیست واگرقرارباشدفاصله ماباجهان اول کمترشودبایدراههای میانبروکارامدتری پیش بینی شودکه مبتنی بربلوغ دینی هم باشدسن بلوغ دینی وپذیرش مسولیت اجتماعی براساس احکام اسلامی 15سال است لذا اموزش 6تا14 سالگی همراه چند دوره کوتاه مدت فنی وحرفه ای وبالابردن کیفیت ومحتوای اموزشی بهترین وبهینه ترین راهکاری است که باکم شدن سال های آموزش میتوان مقداری دربودجه مدارس صرفه جویی شده که البته برای اموزش باکیفیت کافی نیست وبایدبودجه مدارس کشوررا حداقل چندبرابرکندتانتیجه ان رادرصنعت وتولیدواشتغال بدست اوردبرای ایجاداشتغال بیشتربعدازفارغ التحصیلی چه بهترکه بودجه های ایجادمشاغل را دراموزش پیشرفته ترو اثربخش ترصرف کردودانش اموزی که باسیستم آموزشی حساب شده و فوق پیشرفته پرورش یابد نه تنها اشتغال خودش راحل میکندبلکه دههانفردیگررا میتواندجذب کارآفرینی خودش کند...
این یک حقیقت است که 70الی 80درصدمشاغل (اصل شایستگی پست باشاغل ؛ اشخاص نبایدازنظر توان وتحصیلات فاصله زیادی (چه کمتروچه بیشتر)با پست موردنظرداشته باشند) درکشورها احتیاجی به تحصیلات دانشگاهی ندارد لذا اگر این نسبت اضافه تر باشدنه تنها منافع نداردبلکه غیراز هزینه اموزش اضافی وهزینه فرصت زمانی ، خسارت زیادتری که به سیستم وفرد تحمیل می کند اصل اور سایزبودن شاغل نسبت به پست است (افرادی که ازپست موردنظرخود شایسته تر،توانمندترو...باشندوشغل نسبت به شاغل فقیرترباشد شاغل انگیزه برای انجام کارندارد .لذا همچنان که کمبودمتخصص به شغل ضربه می زندتخصص وتوانمندی زیادترازشغل هم زیان اوراست مثل این است که سرلشگری را نگهبان شرکتی کنید...
پس تحصیلات دانشگاهی بیشترازحدلازم هم نه تنهابرای کشور مفیدنیست بلکه غیرازهزینه داربودن بشدت مخرب است.پدیده مخربی که دراین باره درکشورما بوجودامده این است که ؛کسانی که بابدون مشقت وسختی زیاددرس خوان بوده اندحوصله وتحمل خیلی ازکارهای بی هویت وغیرمنطقی راندارندودرعوض کسانی که مدرک بدون زحمت گرفته اندچون توقع انهاخیلی کمتراست با چاپلوسی و تسلیم برابررفتارغیرمنطقی جایگاه متخصصان راگرفته اندو افرادلایق اکثرا ازپست های ادارات دولتی چه مستقیم وچه داوطلبانه اخراج شده اندومهاجرت تنهاراه نجات انهاشده است...
لذا برای حذف این مشکلات اولا استاندارد سفت وسختی برای دانشگاههاخصوصاغیردولتی هاوضع کرده تا هجوم داوطلبان به دانشگاههاکاهش یابد
دومادولت چرابایدهزینه اضافی تحصیلات بالاترازنیازاداره رابپذیردتابرای کسب مدرک بالاتر همه کارمندان باانواع حیله ها وترفندها دنبال مدارک تقلبی باشند
استانداردجهانی نسبت تحصیلات 20به 80درصداست یعنی 20درصددیپلم هابه تحصیلات دانشگاهی احتیاج دارندوازبین فارغ التحصیلان کارشناسی 20درصدبه تحصیلات ارشد راه پیداکنندو...
با 8ساله شدن دوران ابتدایی ودبیرستان و شروع ان از6سالگی باعث میشوددوره دبیرستان درسن 14یا15سالگی پایان یابدوکسانی که به دانشگاه راه یابند باپیش دانشگاهی جبرانی وکارشناسی در18 یا19سالگی کارشناس میشوندواگربحث سربازی پسران به نوعی با تحصیلات هماهنگ شود چون دوسال وقفه بعدازتحصیلات 90درصدعلم وانگیزه انهارا می بلعد وبهتراست به جای نظامی گری همه خصوصا تحصیل کرده ها افرادداوطلب سرباز های حرفه ای راجایگزین وضعیت اجباری شودبااین کار جوانان کشور اقتصادایران را به عرش می رسانند...
#آموزش وپرورش #مدارس
حکومت سازی_پاکزادیان .م
پژوهشگرمسائل کلان ملی
https://eitaa.com/YAD_PAKZAD
#