🔲❗️#پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله):
❇️آنکه کار آخرتش را درست کند،
خداوند کار دنیایش را سامان می دهد.
📚بحار، 72:305
#ارزش لعن و ارزش صلوات
✨مرحوم شیخ ابوالحسن مرندی(م 1309 قمری) در کتاب «مجمع النّورَین»، در فصل: «في بَيانِ أنَّ ثَوابَ اللَّعْنِ اَزيَدُ مِن ثَوابِ الصَّلَواتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ مِِن ثَوابِ السَّلامِ» می نویسد:
نُقِلَ مِن خَطِّ مُحَمَّدِ بنِ الحَسَنِ الحُرِّ العامِلِیِّ المُجاوِرِ بِالمَشهَدِ المُقَدَّسِ الرَّضَوِیِّ اَنَّ أميرَ المُؤمِنينَ كانَ يَطُوفُ بِالكَعبَةِ فَرَآى رَجُلاً مُتَعَلِّقاً بِأستارِ الكَعبَةِ وَ هُوَ يُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ يُسَلِّمُ عَلَيهِ. وَ مَرَّ بِهِ ثانِياً وَ لَم يُسَلِّمْ عَلَيهِ فَقالَ: يا أميرَ المُؤمِنينَ! لِمَ لَم تُسَلِّم عَلَیَّ هذِهِ المَرَّةَ؟ فَقالَ: خِفتُ أن اَشغَلَكَ عَنِ اللَّعنِ، وَ هُوَ اَفضَلُ مِنَ السَّلامِ.
از دست خط مرحوم شیخ محمّد حرّ عاملی، مجاور مشهد مقدّس رضوی، نقل شده است که: روزی امیرالمؤمنین علیه السلام در حال طواف کعبه بود، پس مردی را دید که پرده خانه کعبه را گرفته و بر محمّد و آلش، صلوات می فرستاد، پس حضرت به او سلام کردند. بار دوم حضرت او را دیدند، ولی بر او سلام نکردند. آن مرد سؤال کرد: ای امیرالمؤمنین! چرا بار دوم بر من سلام نکردید؟ فرمودند: ترسیدم تو را از لعن کردن باز دارم، زیرا فضیلت لعن از سلام دادن، بیشتر است(۱
✨مرحوم آیت الله محمّدباقر زند کرمانی(م 1389 قمری) در «امارة الولایة» می نویسد:
جاءَ رَجُلٌُ خَیّاطٌ بِقَمیصَینِ اِلَى الإمامِ الصَّادِقِ علیهِ السَّلامُ قالَ: عِندَما كُنتُ أخِیطُ أحَدَ القَمِیصَیْنِ كُنْتُ اُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عِندَما أخِیطُ القَمِیصَ الآخَرَ كُنتُ ألعَنُ أعداءَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، فَأیُّ القَمیصَینِ تَختارُهُ؟ فَاختارَ الامامُ الصّادِقُ عَلَیهِ السَّلامُ القَمیصَ الَّذِی كانَ الْخَیّاطُ عِندَ خِیاطَتِهِ یَلعَنُ أعدائَهُم. فَقالَ: إنِّی أُحِبُّ هذَا القَمیصَ أكثَرَ.
مرد خیاطی دو پیراهن نزد حضرت صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن، صلوات برمحمّد و آل محمّد می فرستادم، و هنگام دوختن دیگری لعن بردشمنان محمّد و آل محمّد. شما کدامیک را می خواهید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود، انتخاب نمود و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم(۲
📜 مجمع النورین، ص ۲۰۸
📜إمارة الولایة ص ۵۱
🌺☀️ #پناه آخر الزمان
💎✨وَاعْلَمُوا أَنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ، وَ قَائِلٌ مُصَدَّقٌ، وَ أَنَّهُ مَنْ شَفَعَ لَهُ الْقُرْآنُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ شُفِّعَ فِيهِ، وَ مَنْ مَحَلَ بِهِ الْقُرْآنُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صُدِّقَ عَلَيْهِ
🔖🔖 « #بدانيد قرآن، شفاعت کننده اى است که شفاعتش مورد قبول و گوينده اى است که سخنش مقبول است. کس که قرآن در روز قيامت براى او شفاعت کند مشمول شفاعت مى شود و آن کسی که قرآن در قيامت از وى شکايت کند گواهى اش بر ضد او پذيرفته خواهد شد»
📜خطبه ۱۷۶
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
📡 کانال رسمی شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)
✳️انتخاب مسئول در حکومت اموی
👇👇همراه ما باشید :
|اینستاگرام| : Valiasraj.tv@
|ایتا|:eitaa.com/Valiasraj_tv
🌐 https://t.me/valiasr_tv تلگرام
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
28.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ Video ]
بسم الله الرحمن الرحیم
📡 کانال رسمی شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)
✳️دید طالبان نسبت به حکومت
👇👇همراه ما باشید :
|اینستاگرام| : Valiasraj.tv@
|ایتا|:eitaa.com/Valiasraj_tv
🌐 https://t.me/valiasr_tv تلگرام
☘️عمار بن یاسر می گوید ، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند :
➖به آن کس که به من ایمان آورده و مرا تصدیق نموده سفارش می کنم به ولایت علی بن ابی طالب.
▫️هر کس ولایت او را بپذیرد در حقیقت ولایت مرا پذیرفته و معتقد به ولایت من ولایت الهی را پذیرفته،
▫️و هر کس او را دوست بدارد در حقیقت مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست داشته باشد در حقیقت خدا را دوست داشته،
▫️و هر کس او را دشمن بدارد حقیقتاً مرا دشمن داشته و هر کس با من دشمنی ورزد در واقع با خداوند، دشمنی ورزیده است.[
14640 -عَنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ قَالَ:
«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -:
▫️" أُوصِي مَنْ آمَنَ بِي وَصَدَّقَنِي بِوِلَايَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ،
▫️منْ تَوَلَّاهُ فَقَدْ تَوَلَّانِي، وَمَنْ تَوَلَّانِي فَقَدْ تَوَلَّى اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ -
▫️ومَنْ أَحَبَّهُ فَقَدْ أَحَبَّنِي، وَمَنْ أَحَبَّنِي فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ تَعَالَى،
▫️ومَنْ أَبْغَضَهُ فَقَدْ أَبْغَضَنِي، وَمَنْ أَبْغَضَنِي فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ - عَزَّ وَجَلَّ -».
📚االفردوس : ج 1 ص 429
امالی شجری : ج 1 ص 134
کنز العمال، 32953
مجمع الزوائد ومنبع الفوائد : الهيثمي، نور الدين ج : 9 ص : 108
@Yaranmontzar
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
💎 #اصطلاحات | عدالت اقتصادی
🔹عدالت، مخصوصا عدالت اقتصادی، ویژگی بسیار مهم دولت اسلامی است و در کنار تقوا، شاخص جامعه اسلامی بهشمار میرود.
🔸عدالت اقتصادی یعنی مراعات حقوق اقتصادی افراد در حوزه رفتارها و روابط اقتصادی است.
🔹در اندیشه اسلامی، عدالت اقتصادی مصداقی از عدالت در معنای وسیع آن است. اندیشمندان اسلامی، عدالت را توازن، تعادل، تساوی، رعایت استحقاقها و رعایت حقوق افراد دانستهاند.
🔸سید قطب، عدالت را مساوات عام انسانی میداند که تعادل همه ارزشها از جمله ارزش اقتصادی را در نظر دارد و این مساوات، بهطور دقیق با همه شرایط و مقتضیات سازش دارد.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید.
📥 wikifeqh.ir/عدالت_اقتصادی
📎 #اصطلاحات
📎 #اقتصاد
📎 #عدالت_اقتصادی
🔰 کانال ویکیفقه
🆔 @wikifeqh
🔵❗️#پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ وَالْعَمَلُ تابِعُهُ يُلهَمُ بِهِ السُّعَداءُ وَ يُحْرَمُهُ الأْشقياءُ.
علم ودانش پيشواى عمل است و عمل پيرو آنها است. به خوشبختان دانش الهام مى شود و بدبختان از علم ودانش محرومند.
📖الأمالى شیخ طوسى، ص۴۸۸، ح۳۸
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
🌲🌵 #الإمام عليّ عليه السلام ـ في خُطبَةِ يَومِ الفِطر ـ
إنَّ الدُّنيا دارٌ رَضِيَ اللّه ُ لاِءَهلِهَا الفَناءَ ، وقَدَّرَ عَلَيهِم بِهَا الجَلاءَ ، فَكُلُّ ما فيها نافِدٌ ، وكُلُّ مَن يَسلُكُها بائِدٌ ، وهِيَ مَعَ ذلِكَ حُلوَةٌ غَضِرَةٌ ، رائِقَةٌ نَضِرَةٌ ، قَد زُيِّنَت لِلطّالِبِ ، ولاطَت بِقَلبِ الرّاغِبِ ، يُطَيِّبُهَا الطّامِعُ ، ويَجتَويها الوَجِلُ الخائِفُ ، فَارتَحِلوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ مِنها بِأَحسَنِ ما بِحَضرَتِكُم مِنَ الزّادِ ، ولا تَطلُبوا مِنها سِوَى البُلغَةِ ، وكونوا فيها كَسَفرٍ نَزَلوا مَنزِلاً فَتَمَتَّعوا مِنهُ بِأَدنى ظِلٍّ ثُمَّ ارتَحَلوا لِشَأنِهِم ، ولا تَمُدّوا أعيُنَكُم فيها إلى ما مُتِّعَ بِهِ المُترَفونَ ، وأضِرّوا فيها بِأَنفُسِكُم ، فَإِنَّ ذلِكَ أخَفُّ لِلحِسابِ ، وأقرَبُ مِنَ النَّجاةِ .
امیرالمومنین عليه السلام ـ در خطبه روز عید فطر ـ فرمودند:
دنيا سرايى است كه خداوند براى اهل آن ، فنا خواسته، و كوچيدن از آن را برايشان مقدّر ساخته است. بنا بر اين، هر آنچه در دنياست ، تمام شدنى است، و هر كه در آن گام نهد ، از بين رفتنى . با وجود اين، دنيا شيرين و لذيذ است، و خوشايند و دل نشين. خود را براى طالبش آرايش كرده است، و به دلِ خواهانش مى چسبد. شخص آزمند ، آن را خوش مى يابد، و انسان بيمناكِ ترسان ، از آن بيزار است. پس ـ خدايتان رحمت كناد ـ از دنيا با بهترين توشه اى كه در اختيار شماست ، كوچ كنيد، و جز به قدر كفاف ، از آن مجوييد، و در دنيا چونان مسافرانى باشيد كه در منزلى فرود آمدند و از كمترين سايه آن استفاده كردند و سپس در پى كار خويش رفتند. در دنيا به ناز و نعمتى كه مرفّهان از آن برخوردارند ، چشم مدوزيد، و در آن به خويشتن محروميت دهيد؛ چرا كه اين كار ، حساب [روز قيامت] را سبك تر مى كند و به نجات ، نزديك تر است.
📖مصباح المتهجّد، ص۶۶۰، ح ۷۲۸
📖بحار الأنوار، ج ۹۱،ص ۳۰، ح۵
📖نهج البلاغة ،خطبة ۴۵
📖روضة الواعظين، ص ۴۸۲
🌸🌼وَ مِنْهُ عَنْ وَهْبِ بْنِ مُنَبِّهٍ قَالَ: إِنَّ مُوسَی علیه السلام نَظَرَ لَیْلَةَ الْخِطَابِ إِلَی کُلِّ شَجَرَةٍ فِی الطُّورِ وَ کُلِّ حَجَرٍ وَ نَبَاتٍ یَنْطِقُ بِذِکْرِ مُحَمَّدٍ وَ اثْنَیْ عَشَرَ وَصِیّاً لَهُ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ مُوسَی إِلَهِی لَا أَرَی شَیْئاً خَلَقْتَهُ إِلَّا وَ هُوَ نَاطِقٌ بِذِکْرِ مُحَمَّدٍ وَ أَوْصِیَائِهِ الِاثْنَیْ عَشَرَ فَمَا مَنْزِلَةُ هَؤُلَاءِ عِنْدَکَ قَالَ یَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّی خَلَقْتُهُمْ قَبْلَ أَنْ أَخْلُقَ الْأَنْوَارَ خَلَقْتُهُمْ فِی خِزَانَةِ قُدْسِی تَرْتَعُ فِی رِیَاضِ مَشِیَّتِی وَ تَتَنَسَّمُ مِنْ رَوْحِ جَبَرُوتِی وَ تُشَاهِدُ أَقْطَارَ مَلَکُوتِی حَتَّی إِذَا شِئْتَ بِمَشِیَّتِی أَنْفَذْتَ قَضَائِی وَ قَدَرِی یَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّی سَبَقْتُ بِهِمُ السُّبَّاقَ حَتَّی أُزَخْرِفَ بِهِمْ جِنَانِی یَا ابْنَ عِمْرَانَ تَمَسَّکْ بِذِکْرِهِمْ فَإِنَّهُمْ خَزَنَةُ عِلْمِی وَ عَیْبَةُ حِکْمَتِی وَ مَعْدِنُ نُورِی قَالَ حُسَیْنُ بْنُ عُلْوَانَ فَذَکَرْتُ ذَلِکَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام فَقَالَ حَقٌّ ذَلِکَ هُمُ اثْنَا عَشَرَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلِیٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ وَ مَنْ شَاءَ اللَّهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّمَا سَأَلْتُکَ لِتُبَیِّنَ الْحَقَّ لِی قَالَ أَنَا وَ ابْنِی هَذَا وَ أَوْمَأَ إِلَی ابْنِهِ مُوسَی وَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِهِ یَغِیبُ شَخْصُهُ وَ لَا یَحِلُّ ذِکْرُهُ بِاسْمِهِ .
🔹🍂🍂 #وهب بن منبه می گوید: حضرت موسی در شب گفتگو با خدا در طور، چشمش به هر درختی و هر سنگ و گیاهی که میافتاد، دم از ذکر محمّد و دوازده وصیّ
بعد از او میزدند.
موسی گفت: خدایا! چیزی را نمی بینم که خلق کرده باشی، جز اینکه دم از ذکر محمّد و اوصیای دوازده گانه بعد از او میزنند. مقام آنها در نزد تو چقدر است؟ خداوند فرمود: ای پسر عمران! من آنها را پیش از آفرینش انوار در خزانه قدسم آفریدم، که در ریاض مشیّتم میخرامیدند و از روح جبروتم تنفس میکردند و شاهد اطراف ملکوتم بودند، تا زمانی که با مشیّت خود خواستم و قضا و قدر خود را به اجرا در آوردم.
ای پسر عمران! من به وسیله آنها مسابقه ای ترتیب دادم تا بهشتم را به ایشان زینت بخشم. ای پسر عمران! به وسیله ذکر آنها تمسک بجو، زیرا آنها نگهبانان علم و جایگاه حکمت من و معدن نورم هستند.
حسین بن علوان گفت: این حدیث را برای حضرت صادق علیه السّلام نقل کردم. فرمود: واقعیت دارد. آنها دوازده نفر از آل محمّدند؛ علی و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمّد بن علی و هر کس را که خدا بخواهد. گفتم: آقا! من این را برای شما عرض کردم تا حق را برایم آشکار فرمایید. فرمود: من و این پسرم (اشاره کرد به پسرش موسی) و پنجم فرزندش که
از دیدهها غایب میشود و حلال نیست بردن نامش.
📖محتضر،ص ۱۵۱
📖بحارالانوار، ج۲۶،ص۳۰۸،ح۷۳
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
🔖🔖 #امیرالمومنین عليه السلام فرمودند :
نَحْنُ الشِّعارُ و الأصحابُ ، و الخَزَنَةُ و الأبوابُ ، و لا تُؤتَى البُيوتُ إلاّ مِنْ أبوابِها ، فمَنْ أتاها مِن غيرِ أبوابِها سُمِّيَ سارقا .
ما خاصان و ياران و گنجوران نبوّت و درها[ى رسالتيم ]و به درون خانه ها، جز از درهاى آن نتوان وارد شد، و آن كه جز از درها، به خانه ها درمى آيد، دزد ناميده مى شود.
📜نهج البلاغة،خطبة۱۵۴
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
✅❗️علت اختلاف در روز اول و آخر ماه مبارک رمضان در کلام امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام
💎✨عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی الْعَطَّارِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ أَبِی الْجَوْزَاءِ الْمُنَبِّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْنِ ثَابِتِ بْنِ هُرْمُزَ الْحَدَّادِ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِیفٍ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ: یَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ یَرْتَفِعُ فِیهِ الْفَاحِشَةُ وَ لَتُصَنَّعُ وَ یُنْتَهَکُ فِیهِ الْمَحَارِمُ وَ یُعْلَنُ فِیهِ الزِّنَا وَ یُسْتَحَلُّ فِیهِ أَمْوَالُ الْیَتَامَی وَ یُؤْکَلُ فِیهِ الرِّبَا وَ یُطَفَّفُ فِی الْمَکَایِیلِ وَ الْمَوَازِینِ وَ یُسْتَحَلُّ الْخَمْرُ بِالنَّبِیذِ وَ الرِّشْوَةُ بِالْهَدِیَّةِ وَ الْخِیَانَةُ بِالْأَمَانَةِ وَ یَتَشَبَّهُ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ یُسْتَخَفُّ بِحُدُودِ الصَّلَاةِ وَ یُحَجُّ فِیهِ لِغَیْرِ اللَّهِ. فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ الزَّمَانُ انْتَفَخَتِ الْأَهِلَّةُ تَارَةً حَتَّی یُرَی هِلَالُ لَیْلَتَیْنِ وَ خَفِیَتْ تَارَةً حَتَّی یُفْطَرُ شَهْرُ رَمَضَانَ فِی أَوَّلِهِ وَ یُصَامُ الْعِیدُ فِی آخِرِهِ- فَالْحَذَرَ الْحَذَرَ حِینَئِذٍ مِنْ أَخْذِ اللَّهِ عَلَی غَفْلَةٍ فَإِنَّ مِنْ وَرَاءِ ذَلِکَ مَوْتَ ذَرِیعٍ یَخْتَطِفُ النَّاسَ اخْتِطَافاً حَتَّی إِنَّ الرَّجُلَ لَیُصْبِحُ سَالِماً وَ یُمْسِی دَفِیناً وَ یُمْسِی حَیّاً وَ یُصْبِحُ مَیِّتاً فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ الزَّمَانُ وَجَبَ التَّقَدُّمُ فِی الْوَصِیَّةِ قَبْلَ نُزُولِ الْبَلِیَّةِ وَ وَجَبَ تَقْدِیمُ الصَّلَاةِ فِی أَوَّلِ وَقْتِهَا خَشْیَةَ فَوْتِهَا فِی آخِرِ وَقْتِهَا فَمَنْ بَلَغَ مِنْکُمْ ذَلِکَ الزَّمَانَ فَلَا یَبِیتَنَّ لَیْلَةً إِلَّا عَلَی طُهْرٍ وَ إِنْ قَدَرَ أَنْ لَا یَکُونَ فِی جَمِیعِ أَحْوَالِهِ إِلَّا طَاهِراً فَلْیَفْعَلْ فَإِنَّهُ عَلَی وَجَلٍ لَا یَدْرِی مَتَی یَأْتِیهِ رَسُولُ اللَّهِ لِقَبْضِ رُوحِهِ وَ قَدْ حَذَّرْتُکُمْ إِنْ حَذَرْتُمْ وَ عَرَّفْتُکُمْ إِنْ عَرَفْتُمْ وَ وَعَظْتُکُمْ إِنِ اتَّعَظْتُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ فِی سَرَائِرِکُمْ وَ عَلَانِیَتِکُمْ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِینَ.
💜💚امیرالمؤمنین عليه السلام فرمودند :
روزی خواهد امد که فحشا زیاد می شود و محارم هتک می شوند و زنا آشکارا انجام می شود ، غصب اموال ایتام حلال می شود ، ربا خواری رواج می یابد ، کم فروشی باب می شود ، شراب جو حلال می گردد ، رشوه را با نام هدیه پرداخت می کنند ، خیانت در امانت می کنند ، مردان خود را به شکل زنان و زنان خویش را به هیئت مردان در می آورند ، نماز سبک شمرده می شود ، مردم برای غیر از خدا حج به جا می آورند .
🔸❗️وقتی آن روز فرا رسد گاهی هلال روز اول ماه بزرگ تر می شود به نحوی که مردم در دو شب آن را می بینند و گاهی ناپدید می شود به حدی که مردم روز اول ماه را روزه نمی گیرند و روز عید فطر را به نیت روز آخر ماه رمضان روزه دارند.
آگاه باشید ، آگاه باشید زمانی که از خدا غافل شوید مرگ های ناگهانی زیاد می شود به شکلی که مرد روز سالم و سلامت از خواب بیدار می شود ولی شب در قبر می خوابد و یا شب سالم سر بر بالش می گذارد ولی دیگر بیدار نمی شود .
وقتی آن زمان رسید باید انسان قبل نزول بلا وصیت نامه اش را نوشته باشد و واجب است نماز را از ترس فوت نماز در آخر وقتش ،در اول وقتش برپا دارد. هر کس آن زمان را درک کرد شب با وضو به بستر رود و اگر امکان داشت همیشه با وضو باشد این کار را انجام دهد زیرا او همیشه در ترس است و نمی داند که چه زمانی ملک الموت برای قبض روح ، سراغش می آید.
🔶🔹شما را هشدار دادم اگر هوشیار شوید و آگاه نمودم اگر آگاه شوید و پند دادم اگر پند گیرید ، در خلوتگاه ها و غیر آن تقوای الهی پیشه کنید تا مبادا بمیرید مگر این که مسلمان باشید. [خداوند در قرآن کریم می فرماید : کسی که از دینی غیر از اسلام پیروی کند اعمالش پذیرفته نمی شود و او در روز قیامت از زیان کاران است]. آل عمران،آیه۸۵.
📖بحار الانوار،ج۹۳،ص۳۰۳،ح۱۹
📖فضائل الاشهرالثلاثه للصدوق ،ص۹۱،ح۷۰
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
🔲✨با وجود فضائلی که قابل شمارش نیست می شود به دیگری اقتدا کرد
براستی چرا عده ای امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام که تمام زندگیش سرشار از فضیلت هست وخدا اورا برای هدایت انسانها برگزیده را کنار زده اند و به دنبال افرادی دیگر رفته اند
⬅️و بسیار هم عجیب است که ابن ابی الحدید از علمای اهل سنت نیز اقرار می کند که مفضول یعنی ابوبکر و عمر را بر افضل یعنی علی علیه سلام مقدم دانستیم
ابن أبي الحديد ميگويد:
⛔️ #الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي فَضَّلَ الْمَفْضولَ عَلَي الافْضَلِ
خدا را شكر مفضول را بر فاضل مقدم نمودند
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🗓 امروز: #پنجشنبه
🌞 ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
🌙 ۱۰ شوال ۱۴۴۳
🌲 ۱۲ می ۲۰۲۲
📿 #ذکر_روز:
🤲 لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین 🤲
نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار
🔺 #زیارت_روز_پنج_شنبه🔺
🌹 امروز متعلق است به:
💎 حضرت حسن بن علي العسكري عليه السّلام.
🌺 #اذکار_روز_پنجشنبه 🌺
- لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (100 مرتبه)
- یا غفور یا رحیم (1000 مرتبه)
- یا رزاق (308 مرتبه) برای وسعت رزق
@Yaranmontzar
#اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌾
#نهج_البلاغه
💠امام عليه السلام در اين سخن پربار مىفرمايد: «كسى كه در نسبت دادن امورى كه مردم ناخوش دارند به آنها شتاب كند، مردم نسبتهاى ناروايى به او مىدهند»؛ (مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ، قَالُوا فِيهِ بِمَا لَا يَعْلَمُونَ) . عيبجويى و ذكر عيوب مردم هرچند آشكار باشد كارى است بسيار ناپسند و اگر كسى نيت امر به معروف و نهى از منكر داشته باشد نبايد منكراتى را كه از بعضى سر زده آشكارا و در ملأ عام بگويد، بلكه اينگونه تذكرات بايد خصوصى و مخفيانه باشد؛ ولى به هر حال از آنجا كه مردم از گفتن عيوب و كارهاى زشتشان به صورت آشكارا ناراحت مىشوند و در مقام دفاع از خود بر مىآيند يكى از طرق دفاع اين است كه گوينده را متهم به امورى مىكنند كه چه بسا واقعيت هم نداشته باشد تا از اين طريق ارزش سخنان او را بكاهند و بگويند: فرد آلوده حق ندارد ديگران را به آلوده بودن متهم كند. بنابراين اگر انسان بخواهد مردم احترام او را حفظ كنند و نسبتهاى ناروا به او ندهند و حتى عيوب پنهانى او را آشكار نسازند بايد از تعبيراتى كه سبب ناراحتى مردم مىشود بپرهيزد و در يك كلمه، بايد احترام مردم را حفظ كرد تا آنها احترام انسان را حفظ كنند
#حکمت_35
🔶 http://eitaa.com
@Yaranmontzar
🏷 به خدا شِكوه مىكنم!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸«... از انكار كنندگانِ فضيلت و برترى آنان و از كسانى كه پس از من حرمت ايشان را زير پا نهند، به خدا شِكوه مىكنم! و خداوند خود، براى حمايت و يارى عترتم و امامان امّتم و براى انتقام گرفتن از منكرانِ حقّ آنان، بسنده است، «و به زودى، كسانى كه ستم كردند، خواهند دانست كه به چه بازگشتگاهى باز مىگردند».
🔹«... إلَى اللّهِ أشكُو المُنكِرينَ لِفَضلِهِم و المُضَيِّعينَ لِحُرمَتِهِم بَعدي وكَفى بِاللّهِ ولِيّا وناصِرا لِعِترَتي و أئِمَّةِ اُمَّتي و مُنتَقِما مِنَ الجاحِدِينَ لِحَقِّهِم، «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَـلَمُواْ أَىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ ».
📚 كمال الدين : ص ٢٦٠ ح ٦
📅 #مناسبت : #8شوال ، تخریب بقاع متبرکه ائمه (ع) در بقیع توسط وهابیون (۱۳۴۴ ق)
@Yaranmontzar
💠 امام علی عليه السلام فرمودند:
🍃 چشم، نگهدارنده نشيمنگاه است.
🔹 مرحوم سيد رضى در توضيح اين گفتار مى گويد: «اين كلام امام(عليه السلام) از تشبيهات عجيب است. امام(عليه السلام) نشيمنگاه را به مَشك تشبيه كرده و چشم را به بندى كه بر دهانه مشك مى بندند كه هرگاه بند را رها كنند مَشك نمى تواند آنچه در آن است نگهدارى كند، مشهور است كه اين سخن نخست از پيامبر(صلى الله عليه وآله) شنيده شده ولى جمعى آن از اميرمؤمنان(عليه السلام) نقل كرده اند، اين را مبرد در كتاب المقتضب در باب اللفظ بالحروف آورده و ما در كتاب مجازات آثار النبوية درباره اين استعاره و تشبيه سخن گفته ايم».
📚 نهج البلاغه #حکمت_466
🔶 http://eitaa.com
@Yaranmontzar
🗓 #مناسبتها_گذشته
💠هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام در #بقیع
🔹در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیون کوردل پس از اشغال مکه با هدایت عبدالعزیزبن سعود مسیر مدینه را در پیش گرفتند و پس از مقابله با مدافعان شهر آن را به تصرف خود درآورده و در اقدامی شوم قبور ائمه بقیع را تخریب کردند.
وهابیون همچنین ضریحی که بر روی قبور حضرات معصومین امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قرار داشت را خراب کرده و آن را با خود بردند.
آنها همچنین در این حرکت کوردلانه، قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم(ص)، قبر امالبنین مادر حضرت ابوالفضل(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(علیه السلام) و ... را تخریب کردند.
🔸بقیع یکی از پر خاطرهترین مکانهای مدینه است که نخست آن را بقیع الغرقد مینامیدند.
بقیع در زمان #پیامبر_اکرم_(ص) به عنوان زیارتگاه بوده و آن حضرت برخی شبها خانه را ترک کرده و تنها به بقیع میرفته و در آنجا به راز و نیاز با خدا میپرداخته است.
▫️ قبر عباس عموی گرامی رسول خدا(ص) نیز در این قبرستان است و در کنار آن نیز قبر دیگری است متعلق به فاطمه بنت اسد و به احتمال ضعیف متعلق به #حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها،که قبل از ویرانی ساختمان این حرم مطهر، همه این قبور ششگانه در زیر یک گنبد و دارای ضریح و صندوق زیبا بودند.
▫️ برخی دختران پیامبر اکرم(ص) و نیز برخی از یاران نزدیک ایشان در بقیع مدفونند؛
#هشتم_شوال
@Yaranmontzar
🏷 از آن بر شما مىترسم!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸«ترسناكترين چيزى كه از آن بر آينده شما مىترسم، منافقِ زباندان است».
🔹«إنّ أخوَفَ ما أخافُ عَلَيكُم بَعدي كُلُّ مُنافقٍ عَليمِ اللِّسانِ ».
📚 منية المريد : ص ١٣٧
@Yaranmontzar
| #شرح_حدیث |
💢خودش عمل نمیکند!
🔅 #امام_سجاد_علیه_السلام :
🔸همانا منافق، (از بدی) نهی میکند ولی خودش دست نمیکشد و دستور به چیزی میدهد که خودش عمل نمیکند و چون به نماز میایستد، رو به این سو و آن سو میگرداند..
▫️ «إنَّ المُنافِقُ یَنهی وَ لایَنتَهی وَ یَأمُرُ بِما لا یَأتی وَ إذا قامَ إلَی الصَّلاةِ إعتَرَضَ».
📚 کافی، ج ۲، ص ۳۹۶
✍🏻 شرح
«نفاق»، دوگانگی در ظاهر و باطن و گفتار و کردار است.
آن که چیزی میگوید که به آن عقیده ندارد، یا بر خلاف عقیدهاش کاری را انجام میدهد، یا در اعمالش ریا و تظاهر است، «منافق» است.
تاریخ اسلام، همیشه از نفاق پیشگان ضربه خورده و منافقان دشمنان سرسخت اسلام و مسلمانان بوده و هستند و مسلمانان باید هوشیار باشند و منافقان را بشناسند، تا از سوی آنان از پشت خنجر نخورند.
در قرآن، یک سوره به نام «منافقون» است.
❖ در آیات فراوان دیگری (از جمله در سورهی توبه و نساء) به معرفی آنان و ترسیم ویژگیهای اخلاقی و رفتاری و گفتاری آنان پرداخته است.
☆ در این حدیث، سه نشانه برای منافق مطرح شدهاست:
۱┈• این که از کارهایی که ناپسند است نهی میکند، ولی خودش از انجام آن کارها پرهیز نمیکند.
۲ ┈• این که به کارهای خوب دستور میدهد، ولی خودش انجام نمیدهد.
❀ مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند (حافظ.)
۳ ┈• وقتی نماز میخوانند، فکر و توجهشان به جای دیگر است و در واقع، نماز را نه از روی عقیده و به عنوان یک تکلیف دینی، بلکه برای این که خود را مسلمان معرفی کنند و مردم را فریب دهند، میخوانند، از این رو هنگام نماز، حضور قلب و خشوع ندارند و به این طرف و آن طرف نگاه میکنند.
آنچه مایهی ارزش عملی است، اخلاص است.
و آنچه اعمال را بیارزش میکند، نفاق است.
📘 #جواد_محدثی ، حکمت های سجادی
@Yaranmontzar
💎قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
لَوْ أنَّ عَبْداً عَبَداللهَ مِثْلَ ما قامَ نُوحٌ فی قَوْمِهِ،
وَکانَ لَهُ مِثْلُ احُدٍ ذَهَباً فَأنْفَقَهُ فی سَبیلِ اللهِ،
وَ مُدَّ فی عُمْرِهِ حَتّی یحُجَّ ألْفَ عام عَلی قَدَمَیهِ،
ثُمَّ قُتِلَ بَینَ الصّفا والْمَرْوَةِ مَظْلُوماً،
ثمَّ لَمْ یوالِک یا عَلِی، لَمْ یشُمَّ رائِحَةَ الجَنّةَ وَلَمْ یدْخُلْها.
💎رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود:
▫️هرگاه بنده ای خدا را به مدت عمر نوح که در میان قومش قیام کرد [نهصد و پنجاه سال ] به عبادت خدا بپردازد،
▪️و به مقدار کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند،
▫️ و بر فرض به قدری عمر کند تا بتواند با پای پیاده هزار سال حج به جا آورد،
▪️و بعد (دربهترین مکان) بین صفا و مروه به ناحق کشته شود،
🔺 اما ولایت تو را قبول نداشته باشد بوی بهشت به مشام او نمی رسد و داخل آن نمی شود.[1]
📚الفردوس، 364: 3/ 5103؛
تنزیه الشریعة، 1، ص 398؛
المناقب خوارزمی، 67/ 40.
@Yaranmontzar
🏷 مانع خشم خدا!
🔅 #حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها :
🔸«خداوند... نيكى كردن به پدر و مادر را، براى جلوگيرى از ناخشنودى [خدا] واجب كرده است».
🔹«فَرَضَ اللّهُ... بِرَّ الوالِدَينِ وِقايَةً عَنِ السَّخَط».
📚 كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ٣ ص ٥٦٨ ح ٤٩٤٠
•❀• ذکر امروز :لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (۱۰۰ مرتبه)
@Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اعضای جدید ملاحظه بفرمائید ♦️👆👆
مدعی دروغین مهدویت و یمانی احمد بصری . شخصی جاهل و بی سواد ،
نه زبان عربی و نه قران خواندن بلد است در این کلیپ ملاحظه بفرمایید .
(نشر حد اکثری)
@Yaranmontzar
💠عمر ابن خطاب میگوید :علی دارای دوازده امتیاز است که یکی از انها در احدی نیست که اگر یکی از انها برای من بود سر مباهات به اسمان میافراشتم
🔮1.در خانه کعبه متولد شد
🔮2.اسم او در اسمان تعیین شد
🔮3.همسرش دختر رسول خدا و بهترین زنان عالم بود
🔮4.پسرانش بهترین خلق خدا بودند 🔮5.عقد او در اسمان بسته شد
🔮6.عاقد او خدا بود
🔮7.در حین تولد به صورت پیغمبر متبسم گشت و ایات الهی را قرات نمود
🔮8.لقب امیر المومنین را از خدا داشت و مختص او شد
🔮9.احدی بر فصاحت و بلاغت او نبود 🔮10.اشجع الناس بود
🔮11.قضاوتش بی بدیل
🔮12.عبادتش بی مثال بود
📚(ذخایر العقبی فی مناقب ذو القربی ص77)
@Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی(ع)فرمودند: 🌷هيچ شرافتي برتر از اسلام نيست و هيچ عزتي گرانبهاتر از تقوا، هيچ پناهگاهي بهتر و نگهدارنده تر از ورع ( و پرهيز از شبهات ) نمي باشد
هيچ شفيعي نجات بخش تر از توبه
هيچ گنجي بي نياز كننده تر از قناعت
و هيچ سرمايه اي براي از بين بردن فقر بهتر از رضا به مقدار حاجت نمي باشد.
آنكس كه به مقدار نياز اكتفا كند، به آسايش و راحتي هميشگي دست يافته و در فراخناي آسودگي جاي گرفته است
در حالي كه دنيا پرستي كليد رنج و بلا و مركب تعب و ناراحتي است.
حرص و تكبر و حسد انگيزه هايي هستند براي فرو رفتن در گناهان ،
و شرّ و بد كاري ، جامع تمام ( اين) عيب هاست.
📚حكمت ٣٧١ نهج البلاغه
🔸http://eitaa.com
@Yaranmontzar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠امام علی(ع):
♦️چونان كسى مباش كه بدون عمل ، به آخرت اميد دارد و با آرزوهاى دراز ، توبه را به تأخير مى اندازد
در نكوهش دنيا چون پارسايان سخن مى گويد . اما رفتارش رفتار دنيا خواهان است.
📚( نهج البلاغة : الحكمة ۱۵۰ )
🔸http://eitaa.com
@Yaranmontzar