اگر قرآن شفادهنده است.
(و نُنزّل من القرآن ما هو شفاء)
¹اسراء،۸۲
خاک قبر امام حسین(ع)نیز شفاست!
(طین قبر الحسین شفاء من کلّ داء)
²منلایحضر،ج۲؛ص۴۴۶
اگر قرآن منار حکمت است!
¹الحیاه،ج۲،ص۱۴۰
امام حسین نیر باب حکمت اللهی است!
(السلام علیک یا باب حکمه رب العالمین)
²مفاتیحالجنان
اگر قرآن امر به معروف و نهی از منکر میکند،
(فالقرآن آمرُ و زاجر)
¹نهجالبلاغه،خطبه۱۸۲
امام حسین (ع) نیزفرمود:هدف من از رفتن به کربلا،امر به معروف و نهی ازمنکر است!
(ارید ان آمر بالمعروف و اَنهی عن المنکر)
²سموّاالمعنیفیسمواالذّات،۹۶
اگر قرآن نور است
(نوراً مبینا)
¹نساء،۱۷۴
امام حسین نیز نور است!
(کنت نوراً فی الاصلاب الشامخه)
²کاملالزیاراتص۲۳۰
عشاق المهدی (عج)
اگر قرآن نور است (نوراً مبینا) ¹نساء،۱۷۴ امام حسین نیز نور است! (کنت نوراً فی الاصلاب الشامخه) ²کامل
#مدیران میتوانند برای کانالین شان استفاده کنند...
با ذکر منبع گذاشتم!
تا با مدرک مقیاس کرده باشیم!
🔰گزارشی مستند از حوادث بعد از کربلا...
(برگرفته از احادیث اهلبیت (ع) و اسناد معتبرتاریخی)
|نویسنده:محمدمحمدیان|
#مقدمه_قسمت_اول
<<< ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله أموات بل أحياء ولكن لا تشعرون »بقره/آیه۱۵۴
و به آنها که در راه خدا کشته می شوند ، مرده نگویید بلکه آنان زنده اند ، ولی شما نمی فهمید !
« و لا تحسين الذين قتلوا في سبيل الله أمواتا بل أحياء عند ربهم يرزقون»آل عمران/آیه۱۶۹
هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند ، مردگانند یک آنان زنده اند ، و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
🔶 آری شهادت ♦️،
مرگ نیست که غبار رکود و سکون و رخوت را در فضای جامعه بپراکند ، شهادت، حیاتی برتر است که خـون تـازه ای در رگ های جامعه تزریق می کند و حرکت و پویایی و تحول و تعالی را به ارمغان می آورد . اگر شهیدان مرده نیستند که حتما نیستند پس شهادت پایان کار آنها نخواهد بود و چراغی که از پرتو مجاهدت شهیدان برافروخته می شود تا ابد راه رهپویان حق و حقیقت را روشن خواهد ساخت .
شهیدان کربلا بهترین شـاهـد بـرای زنـده بـودن مقتولین در راه خدا هستند ، و بلکه بسیار زنده تر از کسانی که نام خود را زندگان روی زمین گذاشته اند و گاهی جز مردگان متحرک نام دیگری نتوان بر روی آنها نهاد !
با شهادت حسین بن علی علیهالسلام یاران وفادارش کار دیـن تـمـام نـشد و چراغ هدایت خاموش نگشت ! کربلا پایان یک حادثه تلخ و غمبار نبود!
کربلا آغاز یک نهضت بزرگ حماسی بود تا ارکان اسلام ناب را مستحکم و طنین آوای توحید را تا قیام قیامت در محمدی گوش زنده دلان به صدا درآورد .
🔰گزارشی مستند از حوادث بعد از کربلا...
🔶🔶🔶
#مقدمه_قسمت_دوم
**** امـام حـسین ﷺ ولی خـدا و حجـت حـق الهـی بـود و با بصیرت فوق العاده ای که داشت می دانست شجره طیبه ای که با شهادت او و یارانش در سرزمین کربلا غرس می شود نیاز به آبیاری و محافظت دارد ، تا این نهـال پربرکت تبدیل به درخت تنومنـدی گردد که همه آزادی خواهان جهان در طول تاریخ در سایه آن به جهاد در راه خـدا بپردازند و امید به وعده های الهی را بیاموزند و استقامت در مسیر حق را تعلیم ببینند و قربانی شدن برای آرمانهای الهی را تجربه کنند .
امام حسین ﷺ برای آبیاری و محافظت از نهال تازه غرس شده شهادت خویش در کربلا ، برنامه ریزی دقیقی داشت . امام ﷺ بـا همـراه ساختن خانواده اش و سپردن پرچم نهضت خویش به دسـت بـا کـفـایـت خـواهر گرانقدرش زینب کبری سلام علیها استمرار راهش را حتمی و قطعی ساخت و همه نگرانی ها را از پایمال شدن خون شهیدان کربلا برطرف کرد و شعله ور ماندن نور خدا را تضمین نمود .
بسیاری از افراد حکمت همراهی خانواده امام حسین ﷺ را در ایـن سـفر پرابهام و پر خطر نمی دانستند و سیاستمدارانی همانند عبدالله بن عباس که در دلسوزی و خیراندیشی آنها تردیدی وجود نداشت زبان به اعتراض گشودند واز حضرت خواستند برای محافظت از حرمت بانوان از همراهی آنها با کاروان اجتناب نماید !
ولی امام حسین ﷺ می دانست در چـه راهـی قـدم گذاشته است و نقش زنان و حتی کودکان در استمرار این راه چه خواهد بود !
در آن روزگاری که از رسانه های خبری امروزی خبری نبود و تنها رسانه موجود سخنرانی و ایراد خطبه و سرودن شعر بود که سینه به سينه نقل می شد و معدود نویسندگان نیز آنها را ثبت و ضبط می کردند ، دختران رسول خدا اور رسالت سنگینی را بر دوش گرفتند و در کمـال مظلومیت و در سخت ترین شرایط اسارت با سخنرانی های آتشین و پرسوز و گداز توانستند کار صدها رسانه را انجام دهند و خطبه هایشان را سینه به سینه در جهان اسلام و نسل به نسل منتقل کنند تا پیام نهضت کربلا زنده و تأثیر گذار بماند و راه جهاد و شهادت پرنشاط و پررهرو باشد .
شیرِ در قفس و اسیر در بند و غرق در زنجیر باز هم شیر است و ذرهای از ابهت و شجاعتش کاسته نمی شود ! اسیران کربلا شیرزنانی بودند که حتی در لباس اسیری احساس ضعف و حقارت نکردند و مقهور و مغلوب دشمن به ظاهر پیروز و سرمست قدرت نشدند و لحظه ای حس شکست خوردن را به دل خویش راه ندادند ! کودکان و نوجوانان این قافله نیز کمتر از پهلوانان میدان جنگ و رزم نبودند و گویی از پستان شجاعت شــر نوشیده بودند و در دامن شهامت و جسارت پرورش یافته بودند .
#نشرباشما
#نشر_حداڪثری
Reza Narimani - Salam Aghaye Mehraboon (128).mp3
14.64M
آقا بہ مادرٺ قســم
بہ موے دخترٺ قسـم
دیگہ بٌریدَم از همہ...💔🥀
بہ اشڬ روضہ هاٺ قســم...🥀
#مداحے_احساسی
#آسیـد_رضا_نریمانے
#مخصوص_محباݩ_الـحسیـن...♡
꯭•• ꯭🌿 ꯭ •• ꯭ 🌿 ꯭ ꯭••
@molay_man
꯭•• ꯭🌿 ꯭ •• ꯭ 🌿 ꯭ ꯭••
#نشر_حداڪثری
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🌱 انجام عمل مخلصانه سخت است و شاید محال،
اما اشک برای امام حسین(ع) یک عمل مخلصانه است که خداوند متعال به راحتی به ما اجازه داده است.
خدایا ممنونتم که به من حسین(ع) دادهای.
◾️علیرضا پناهیان
@Panahian_ir
هدایت شده از خُذْنیِ مَعَکْ 🕊 مرا با خودت ببر🇵🇸
هَرطرفمینِگرۍنامِحُسیناستوحُسین،
اۍدَمشگرم،سَرشرفتوَلۍقولَشنَہ!
『خٌذْنیِ مَعَكْ』
[✾@khodaaa112✾]
هدایت شده از خُذْنیِ مَعَکْ 🕊 مرا با خودت ببر🇵🇸
#بدونشوخی🖐🏼
اشتباهاستاینکهبگوییمپشیمانی
چهسود؟!یکپشیمانمیشناسم؛
سودکردهحُرشده!!
『خٌذْنیِ مَعَكْ』 [✾@khodaaa112✾]
هدایت شده از آخر الزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | قربان آن دل...
◾ رهبر انقلاب: امام صادق (علیه السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مینشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعهی هیئات. بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل! [میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئلهی ما را زنده نگه دارید.
۱۴۰۰/۱۱/۳
هدایت شده از مدافعان حـــرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرتـآقـٰا🌱
هدایت شده از مدافعان حـــرم
آره آقامون اینجوری میخواست دست شون رو بگیره و راه درست رو نشون شون بده ..؛)
هدایت شده از قدسیان
الحمدلله الذۍ خلق الحسین.
براۍ بـے قرار ها قرار آفرید.🖤'
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_اول
🔺بر خلاف دنیای امروز که به ثروت ، نیرو ، اطلاعات ، تخصص ، تکنولوژی و حمایت دیگران تکیه دارد ، اسلام کارایی و نقش همه ی آنها را در کنار ایمان به خدا ، اخلاص ، نشاط و انگیزه میداند .
نمونه ها :
نماز بی نشاط ، مورد انتقاد قرآن است . « قاموا کسالی »
¹سوره،نساء/آیه۱۴۲
اتفاق بی نشاط ، مورد انتقاد قرآن است . ( همکار هون .
²سوره توبه /آیه ۵۴
انجام کار بدون نشاط یا همراه با بهانه گیری ، به منزله ی انجام ندادن آن است ، بنی اسرائیل چون بعد از بهانه گیره های زیاد ، گاوی را ذبح کردند قرآن می فرماید : گویا ذبح نکردند . « فذبحوها و ما كادوا يفعلون)
³بقره/آیه۷۱
بارها قرآن از کسانی که هنگام رفتن به جبهه بی نشاط بودند ، انتقاد کرده است . « اثاقلتم الى الارض )
⁴توبه/۳۸
از ایمان و توجه کسانی که تنها به هنگام اضطرار روبه خداوند میکنند ، انتقاد کرده و میفرماید : همین که در آستانه غرق شدن قرار گرفتند ، خدا را می خوانند ولی همین که نجات یافتند ، فراموش میکنند . « فاذا ركبوا في الفلك دعـوا اللـه ... فلما نجاهم الى البر اذا هم يشركون )
⁵عنکبوت/۶۵
ایمان در لحظه ی خطر کار فرعونی است که در آستانه ی غرق شدن گفت : ایمان آوردم و خداوند در پاسخ او فرمود : « آلآن و قد عصيت قبل )
⁷یونس/۹۶
در کربلا نشاط بود ؛ امام حسین ﷺ فرمود : مرگ مانند گردنبند در سینه دختران جوان است .
فرزند سیزده ساله امام حسن ( حضرت قاسم ) فرمود : مرگ نزد من از عسل شیرین تر است .
یاران امام حسین می گفتند : اگر بارها زنـده شـویـم بـازکشته شویم دست از تو برنمیداریم!
نشاط بالاتر از رضایت و تسلیم ریشه ی نشاط ایمان به راه ؛رهبر و هدف است، و بی نشاطی نشانه ی باور نداشتن راه ؛ رهبر و هدف است!
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_دوم
اسلام به انگیزه انسان بسیار توجه دارد،حتی سیر کردن گرسنگان اگر بر اساس اخلاص نباشد،و انگیزه ی غیر اللهی داشته باشد،بی ارزش است!
یکیاز سوره های قرآن سوره ی (عبس) است، که در ده آیه ی اول آن به شدت انتقاد میکند،که چرا به روی نابینایی عبوس شد،در حالی که نابینا نه عبوسیّت را میبیند،و نه خنده را؛ اما اسلام اصل عبوس بودن را زشت میداند،نه بخاطر فهمیدن یا نفهمیدن مردم، اسلام ارزش ها و ضد ارزش ها را واقعی میبیند، نه قراردادی ،سیاسی،اقتصادی،و تعصبی.
انگیزه ی امام حسین علیه السلام خودنمایی و قدرت طلبی و انتقام نبود،انگیزه امام و یارانش اصلاح در دین جدّش بود!
انگیزه ی یارانش رسیدن به مال مقام و تظاهر نبود! آنان با خدا معامله کردند،و لذا کودک اسیر شده ی امام، در برابر کاخ بنی امیّه سخنرانی میکند و میفرماید: به عدد دانه های شن خـدا را شکر میکنم ؛ « الحمدلله عدد الرمل و الحصی » و زینب کبری پس از شهادت عزیزانش میفرماید : چیزی جز زیبایی ندیدم ؛
« ما رايت الا جمیلا » در حالی که اگر انگیزه غیر خدا باشد ، باید گلایه ها و ضعفها و ناسپاسی ها در کار باشد .
خلاصه آنکه گرچه اسلام به آمادگی همه جانبه در بـرابـر دشمن توجه دارد ؛ « واعدوا لهم ما استطعتم من قوة »
⁸انفال/۶۰
به آموزش های تخصصی عنایت دارد ، گرچه نزد بیگانگان باشد ؛ « اطلب العلم و لو بالصين »
به حمایت افـراد توجه دارد ؛ « تعاونوا على البر و ۱۷ التقوى )
مائده/۲
به ثروت و اطلاعات توجه دارد ، اما همه ی اینها به منزله ی عینک وسیله ی دیدن هستند ، لکن کار دیدن از چشم است و توان تنها از اوست ؛ « و ما توفيقي الا بالله » و نصرت تنها از او می باشد ؛ « و ما النصر الا من عند الله »
🔹قرآن و امام حسین(علیه السلام)🔹
🔶انگیزه ، اخلاص ، نشاط و آگاهی در کربلا🔶
#بخش_سوم
اما آگاهی :
امروز خلبانان متخصص ، منطقه ای را بمباران می کنند ، بدون آنکه بدانند چرا و برای چه ؟
در کربلا همه ی یاران امام حسین ﷺ آگاه بودند . از آغـاز سفر تا کربلا تمام جملات امام نشانه ی این بود که این سفر کامیابی مادی نیست و برگشتی ندارد ، یک انتخاب آزادانه ، آگاهانه ، مخلصانه و عاشقانه بود .
، در اسلام اشک و سوزی ارزش دارد که بر اساس آگاهی باشد ؛ « اعينهم تفيض من الدمع مما عرفوا »
باور و یقین که آمد ، انسان در کار خود تردید ندارد . زینب كبرى خطاب به یزید می گوید : مـن تـو را پست و کوچک میدانم ؛ « اتی لاستصغرک »
آری اگر انسان در اثر معرفت و شناخت یقین پیدا کرد ، پخته میشود و هیچ پخته ای خام نمی شود ، ولی اگر بر اساس احساسات و شعارها داغ شد ، ممکن است بعد از مدتی گرفتار تردید و سرد شود ، چون هر داغی سرد میشود .
در قرآن دو نوع دخول داریم : یکی دخول مردم در فضای ایمان و دیگری دخول ایمان در فضای دل . داخل شدن مردم به ایمان آسان است ؛ « یدخلون في دين الله افواجا » اما داخل شدن ایمان در دل ، کار سختی است ؛ « و لمـا يـدخل الايمان في قلوبكم »
اکنون که این سطرها را مینویسم ، شبی است که حضرت علی در روز آن در غدیر خم به امامت نصب شد ، همانها که « يدخلون في دين الله افواجا » بودند ، صحنه را دیدند و تبریک هم گفتند ، اما پس از چندی علی را رها کردند ، زیرا ایمان در قلبشان داخل نشده بود . این است تفاوت دخول مردم در دین با دخول دین در مردم.
#نشر_حداڪثری