eitaa logo
زلال معرفت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
139 فایل
ارتباط با ما 👇 ✅️ انتشار و بهره‌بردارى با ذکر منبع موجب امتنان است. تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
زلال معرفت
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝هشت شکل تحریف امام ۱۴خرداد #رحلت_امام_خمینی ره#چهارده_خرداد۵ ▪️نکته دیگری که اکنون به
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝هشت شکل تحریف امام ۱۴خرداد ره۶ 5⃣- تبدیل اسلام سیاسی – فقاهتی امام به اسلام رحمانی: ▫️اسلام در ابعاد مختلف فقهی، سیاسی، عرفانی، جهادی و البته دارای ابعاد عطوفت و مهربانی است، اما هنگامی که رنگ سیاست و حکومت به خود می‌گیرد محتوای آن از مسیر ((فقه سیاسی)) می‌گذرد و باید و نباید‌های آن نیز توسط فقه برجسته می‌شود. ▪️اسلام در کنار همه ابعاد به بعد قسط، عدل تاکید دارد و از قوه قهریه با عنوان ((میزان)) نام می‌برد. ▫️امام خمینی (ره) معتقد است فقه همه این موارد را متناسب با زمان و مکان راهگشا می‌کند و گره‌های انطباقی سنت – مدرنیته با فقه پویا و مبنی بر دو عنصر زمان و مکان قابل بازنمایی است. ▪️امام معتقد است «حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه علمی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است. ▫️حکومت نشان دهنده جنبه علمی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است. « فقه تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است» (صحیفه امام، جلد ۲۰ ص. ۲۸۹). ▪️از نگاه امام «معضلات اجتماعی سیاسی، نظامی، فرهنگی» از راه فقه حل می‌شود، اما فقه به دلیل نداشتن قرینه انطباقی در آموزه‌های علوم انسانی غربی بسان عقده‌ای در گلوی روشنفکران گیر کرده است و تلاش نمودند با طرح مسائلی مانند «حق» در مقابل «تکلیف» به چالش با آن برخیزند. ▫️از سوی دیگر روشنفکران به دلیل عدم احاطه و عدم صلاحیت عرفی در ورود به حوزه فقه تلاش می‌نمایند آن را پاسخگوی نیاز بشر امروز ندانند. ▪️طرح اسلام رحمانی یکی از شگرد‌های مذکور است که در پرتو آن دو مسئله را دنبال می‌نمایند. اول نزدیک کردن اسلام به یکی از اصول لیبرالیسم – یعنی تساهل و تسامح- و ارائه اسلامی که هیچ قید و کنترلی را قائل نیست و حکومت نقشی در اصلاح رفتار اجتماعی مسلمانان ندارد. ▫️دلیل دوم استفاده از اسلام رحمانی برای رهایی از قوه قهریه حکومت است طراحان این موضوع علاقه‌مند به رحمانیت حکومت‌اند و توقع دارند حکومت از افعال غیر عادی و حتی توطئه‌های امنیتی با تساهل بگذرد و اقتدار خود را به رخ نکشد. ▪️حالا آنکه در سیره امام چنین تساهل و تسامحی وجود ندارد و امام قاطعیت خود را در برخورد با متخلفان (چه روحانیت و چه مدیران کشوری) بار‌ها به ظهور رسانده است و در سیره وی ثبت است. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝هشت شکل تحریف امام ۱۴خرداد ره۷ 6⃣- اصالت خانوادگی در تفسیر امام: ▫️برخی از اقوام درجه دو و سه امام که داشته‌ها و سرمایه اجتماعی خود را از امام دارند تلاش می‌نمایند از این ره‌آورد ارجعیتی برای خود قائل شوند. ▪️این جماعت دو دسته‌اند: عده‌ای که واقعاً به تصویری که از امام در حوزه اجتماعی وجود دارد احترام می‌گذارند و امام را در ترازی نشان می‌دهد که مردم هزار، هزار فرزندانشان را به فرمان و عشق او به قربانگاه فرستادند. ▫️اما برخی دیگر هستند که در پایبندی‌های فقهی و احکامی نیز دچار تعارض هستند، اما علاقه‌مندند که با تابلو امام شناخته شوند. ▪️بعضی برای توجیه حقانیت و مشی فعلی خود به ارائه خاطره یا سخنی از اندرونی امام روی می‌آورند که بعضاً توهین به امام محسوب می‌شود. ▫️ جنبه‌های حکومتی – سیاسی و جهانی امام فراتر از انحصار خون و نژاد است و از آن جاکه بیان و قلم امام در دسترس همگان هست نباید به تفسیر‌های خانوادگی، خصوصاً از دسته دوم توجه نمود. ▪️ کسانی که رفتار سیاسی، اولویت‌های فردی، دغد‌غه و هویت اجتماعی شان فاصله زیادی با امام دارد نباید به این وادی وارد شوند. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝هشت شکل تحریف امام ۱۴خرداد ره۸ 7⃣- استفاده از روش‌های پست مدرن برای تفسیر و فهم امام: ▫️در سال‌های اخیر مسئله نقد یا روز آمد کردن اندیشه امام مورد توجه قرار گرفت. برخی برای ایجاد قابلیت نقد امام توصیه می‌کردند که باید وی را معادل ((مکتب)) فرض نماییم و برخی دیگر برای انطباق امام با رهاورد بشری غرب تلاش کردند با روش‌های تاویلی و تفسیری به انطباق روی آورند. ▪️البته این دسته می‌دانند که انطباق اندیشه امام با رهاورد‌های علمی – بشری غرب به دلیل پیروی امام از ((معرفت ذاتی)) امکان پذیر نیست، چرا در جهان بینی امام انسان موجودی دو بعدی است که حکومت نسبت به هر دو بعد اخروی و دنیوی وی مسئولیت دارد. ▫️اما برخی برای پرستیژ سازی مقابل غرب تلاش می‌نمایند امروزی بودن امام را با غربی بودن خلط نمایند. ▪️دسته دیگری نیز هستند که در صدد ارائه تصویری ماهوی از امام هستند، اما جایگاه اجتماعی امام این جسارت را از آنان گرفته است و به همین دلیل با روش‌های تفسیری و قالب‌های شبه علمی امام را به خود نزدیک می‌نمایند. ▫️معرفت غربی به جهت نسبی بودن، سیالیت و جوهر ستیزی در نقطه مقابل امام قرار دارد؛ بنابراین در تفسیر وی نیز باید از روش‌هایی بهره جسته که با معرفت ذاتی تعارض نداشته باشد. ▪️اگر امام با روش‌های قیاسی، کلامی، نقلی، عقلی، وحیانی و درون دینی به حوزه علم آورده نشود، نه تنها تحریف خواهد شد که کم‌کم و در بستر تاریخی به موجودی انسان گرا و دمکراسی‌خواه تقلیل داده خواهد شد. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝هشت شکل تحریف امام ۱۴خرداد ره۹ 8⃣- انطباق عرفی و عرفی‌سازی ▫️عرفی‌سازی، اجتماع، فرهنگ و منزلت‌ها از اصول پذیرفته شده زیست غربی است. حاکمان تراز اول در نظام‌های مشروطه غربی «مصلوب‌الید» هستند و نقش تشریفاتی به خود گرفته‌اند. ▪️ رهبر در جامعه اسلامی از جایگاهی تمام کنندگی، صلابت و گره‌گشایی برخوردار است و مردم نیز در روز حادثه و سختی‌ها، فتنه‌ها وشبهات از او انتظار دارند ه. به میدان بیاید. ▫️برخی از روشنفکران که بین قدرت و روشنفکری رفت و برگشت دارند در صدد ارائه چهره‌ای تزیینی از امام دیروز برآمدند تا بتوانند به تعبیر خود «مردم سالاری فزاینده» را توجیه نمایند. «امام در کار‌های دولت‌ها دخالتی نداشت» ▪️ «امام در عرصه اجرایی وارد نمی‌شد» و یا نظر سعید حجاریان که مثال ملکه انگلستان را برای حیطه وظایف، ولی فقیه مناسب می‌داند، نمونه‌هایی از امام بی‌خاصیت و تزئینی است، حال انکه امام به نخست وزیری که ذیل رئیس جمهور تعریف می‌شد، به وزیر، به قاضی (فهیم کرمانی) به صدا و سیما و ... نهیب می‌زد و این نهیب‌های امام در تاریخ انقلاب مضبوط و مکتوب است. ▫️روشنفکران برای عرفی‌سازی سیاست و حکومت باید از سراندیشه و سیره امام بگذرند و برای این مجبورند امام را در جایگاه عرفی رهبران عالی جهان نشان دهند. ▪️ حال آنکه مطلقه بودن، ولی فقیه از اصول اندیشه مشخص امام است و امام ولایت فقیه را واجد صلاحیت برای مقابله با دیکتاتوری می‌داند؛ ▫️بنابراین کسی که بالقوه باید با دیکتاتور برخورد کند نمی‌تواند از عرف پادشاهان انگلیس، اسپانیا یا ژاپن پیروی نماید و فاقد اختیار باشد. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زلال معرفت
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ ▪️می‌گویند ما آب مجانی می‌خواستیم ما برق مجانی می‌خواستیم ▫️ما همچون مادرمان فاطمه، فدک را برای دنیایمان می‌خواستیم... ▪️همین‌قدر دنیاطلب، همین‌قدر زشت... چقدر این وصله‌ها ناجورند... ▫️ وصله‌هایی که سال‌هاست بر پیکر انقلاب سنگینی می‌کند؛ اما این رسم زمانه است، انگار انقلابی که با اسم مادرمان استوار شده و آرزوی دیرینه‌ی او بود، باید اندکی از مظلومیت‌های او را به دوش بکشد... ▪️ در این میان عده کمی فهمیدند که ما نه برای آب مجانی و نه برای برق مجانی، که برای تجدید عهدی ازلی، انقلاب کردیم. ▫️عهدی که ما را از بی‌طرفان (یا بهتر بگویم بی‌شرفان) زمان امام حسین علیه السلام جدا می‌کند؛ آن‌هایی که تنها تماشاچی عاشورا بودند. ▪️ و ما را به یارانی تبدیل می‌کند که قبل از ارسال نامه به امام، وارد صحنه‌ی مبارزه شدند و حکومت زمینه ساز را به وجود آوردند. ▫️ ۱۵ خرداد، بخش کوچکی از آزمون سخت منتظران مهدی موعود بود، آزمونی که با خون‌ پاک شهدایش امضا شد و نمره‌ی قبولی گرفت. آزمونی که تا روز ظهور ادامه دارد... ▪️ یاد و خاطره‌ی شهدای و ره را گرامی می‌داریم. ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📝 🔎"حکمت ۶ نهج البلاغه ی امام علی علیه السّلام" 🔻ارزش راز دارى و خوشرويى(اخلاقى، سياسى، اجتماعى):(۲) 3⃣در سومین جمله مى فرماید: «تحمل ناراحتى ها گور عیب هاست».  📌▫️اشاره به این که بسیار مى شود انسان از رفتار بعضى از دوستان و آشنایان و یا حتى افراد عادى ناراحت مى گردد و یا مشکلات و مسائلى در زندگى پیش مى آید که انسان را نگران مى سازد.    ▫️کسانى که این گونه ناملایمات را تحمل کنند به فضیلت بزرگى دست یافته اند که عیوب انسان را مى پوشاند و به عکس، افراد ناصبور و بى حوصله داد و فریاد بر مى آورند و به سخنان یا کارهایى آلوده مى شوند که سر تا پا عیب است.  📌▫️سپس امام(علیه السلام) در چهارمین و آخرین نکته مى فرماید: «آن کس که از خود راضى باشد افراد خشمگین بر او بسیار خواهند بود».  ▫️ دلیل آن روشن است، زیرا فرد از خود راضى انتظار دارد دیگران براى او احترام فراوان قائل شوند، همه به او سلام کنند، در مجالس، صدر مجلس را به او اختصاص دهند، روى حرف او سخنى نگویند و پیوسته زبان به مدح و ثنایش بگشایند.  📌▫️هنگامى که این گونه احترامات را نمى بیند و مردم او را در جایگاه اصلى اش مى شناسند نه آنچه خودش ادعا دارد نسبت به مردم بدبین مى شود و زبان به بدگویى مى گشاید و بى اعتنایى پیشه مى کند و همین امر مردم را به او خشمگین مى سازد.  ▫️ در غررالحکم نیز از امیر مؤمنان(علیه السلام) نقل شده که فرمود: «میوه ى درخت خودپسندى عداوت و دشمنى است». ‏🌷هدیه به لبخند(عج) 📌زارع پور 📚 ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مغالطه هر بچه مدرسه ای می داند.mp3
6.05M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧🎼 🔎 🔺 مغالطه «هر بچه مدرسه‌ای می‌داند» ▫️ حربه اصلی در جنگ روانی 📄 توضیح مکتوب مغالطه «هر بچه مدرسه‌ای می‌داند» پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۴ دقیقه و ۱۰ثانیه ) 📌 حجت الاسلام امینی_خواه ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🔎۱۳ 🔻 مغالطه «هر بچه مدرسه‌ای می‌داند» ▫️وقتی کسی در بحث و جدل برای اینکه سخن خود را درست و مطابق با واقع و به عنوان یک امر بدیهی معرفی کند -سخنی که نباید در آن شک و شبهه‌ای کرد- ادعا می‌کند که آن مطلب را هر بچه مدرسه‌ای می‌داند یا بدیهی جلوه می‌دهد. 📌شخص مخاطب که نمی‌خواهد با اعتراض خود اعتراف کرده باشد، آنچه را کودکان و هر بچه مدرسه‌ای می‌فهمند، درک نمی‌کند؛ به ناچار مجبور می‌شود که ساکت بنشیند و دم نزند و در صحت آن مطلب شک و تردیدی روا ندارد. 📌در این مغالطه شخص به جای برهان و دلیل و پیش از ارائه دلیل سعی می‌کند بداهت و وضوح مسئله مورد بحث را مفروض بگیرد و مقبولیت آن را از سوی مخاطب مورد تائید قرار دهد؛ ▫️اما نه از طریق متقاعد کردن منطقی او؛ بلکه از راه ایجاد احساس ترس و شرمندگی که مبادا گفته شود او به‌اندازه یک بچه مدرسه‌ای هم نمی‌فهمد. 🔻مثال: 1️⃣ هر کودکی درک می‌کند که وقتی یک جامعه با تورم شدید روبرو است، دولت باید آزادی بیشتری به مردم و مطبوعات بدهد و نسبت به آن‌ها سخت نگیرد 2️⃣ این حقایق را به‌عنوان امر بدیهی تلقی می‌کنیم و نیازی به اثبات آن‌ها نمی‌بینیم. یعنی هر کس با آن مخالفت کند احمق است. 3️⃣ دانشجوی ترم اول اقتصاد هم می‌داند که برای خروج از رکود و تورم باید سرمایه‌های خارجی را وارد چرخه تولید کرد. 🎙 توضیح صوتی مغالطه «هر بچه مدرسه‌ای می‌داند» 📌ازAminikhaah ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔺 سه سکانس از زندگی علیه السلام در سه اپیزود 🏴فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام تسلیت باد ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🎬 🔺 بگو از بقیع که یک سنگ مزارم نداشته پیشنهاد دانلود✌️ ⏰( ۶دقیقه و ۷ثانیه ) 📌 مجید بنی فاطمه ڪانال زلال مــ💖ــعرفت @ZolaleMarefat_f ┅═✧❁🔆❁✧═┅