eitaa logo
کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
11.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
4.7هزار فایل
آخرین جلسات دروس و مباحث حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) در قالب تصویر، صدا و متن بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء معاونت رسانه ارتباط با ادمین: @bonyad_esra_admin فهرست: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/11098
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کیمیای طهارت 🔹 اگر ما باشیم جامعه یقیناً سالم می ‌شوند! قبل از اینكه از ما علم طلب بكنند از ما می ‌طلبند؛ طهارت جاذبه ایجاد می ‌كند. اگر ما انسان صالحی بودیم همین كه از كوی و برزن عبور می‌ كنیم به مردم نور می ‌دهیم ﴿وَجَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾؛ این ‌طور نیست كه حالا نیازی به منبر باشد یا نیازی به سخنرانی باشد. 🔹 اگر كسی بود همین كه در كوی و برزن راه می‌ رود؛ دارد می‌ رود برای درس، دارد می‌ رود برای بحث، دارد می ‌رود برای انجام كار، آشنایان او كه او را می ‌بینند متعظ می ‌شوند ﴿وَجَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾. این می ‌شود جاذبه بعد كم ‌كم می ‌شود ! خود ائمه (علیهم السلام) این كیمیاگری را با سبك خاصی برای اوحدی از شاگردانشان داشتند و تمام این صنعت در اختیار وجود مبارك است. 📚 .سخنرانی عمومی تاریخ: 1381/07/30 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 کلمات الهی 🔹 گاهی عباسیان به این فكر بودند كه را هم به عنوان ابن ‌الرضا به دربار فرا بخوانند بعد بگویند ابن‌الرضا با ما ساخت. وقتی همین موسی مبرقع مورد سؤالات ابن ‌اكثم قرار گرفت این سؤال ها را به حضور آورد [كه] یكی از سؤال ها این بود: اینكه خدا فرمود اگر دریا مركب بشود و دریاهای دیگر آن را كمك بكنند و به مدد آن بیایند, تمام نمی ‌شود یعنی چه؟ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) به موسی فرمود: «نَحنُ كَلِماتُ اللّه الَّتی لا تَنفَدُ وَلا تُدرَكُ فَضائِلُنا». 🔹 بعد از اینكه معنای ظاهری آیه را بیان فرمود, آن مصداق كامل آیه را هم تطبیقاً ذكر فرمود؛ فرمود ما هستیم كه زوال ‌ناپذیریم و فضایل ما به پایان نمی ‌رسد. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1372/09/26 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
anbiya_062 ads ss.mp3
7.43M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه 🔹 جلسه: 62 تاریخ: 1389/10/18 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 گستره رحمت 🔹 گاهی دستور می‌ دهد المنتقم، القهّار و مانند آنها ظهور كنند، گاهی دستور می‌ دهد الرئوف، العفوّ و الرحیم ظهور كنند. آن بزرگواری كه گفت: پیر ما گفت خطا بر قلم صُنع نرفت ٭٭٭ آفرین بر نظر پاك خطاپوشش باد همین است. قبلاً این كتاب حافظ را مثل رسائل و مكاسب درس می ‌خواندند منتها یك عرفان فارسی است، در این بیت می‌ گوید كه استاد ما گفت عالَم هیچ جا اشتباه نیست، هیچ جا عذاب نیست، هیچ جا درد نیست، هیچ جا رنج نیست! خب شما این دردها و عذاب ها را نمی ‌بینید یا می ‌بینید؟! نه نیست، چرا؟ برای اینكه آن درد و عذاب یك طرف، این نشاط و سرور یك طرف، هر دو زیر پوشش الرحمن ‌اند. شما اگر این درد را ببینید می ‌رنجید می ‌گویید مصیبت است و باید صبر كرد، آن نشاط را ببینید می ‌گویید نعمت است و باید شكر كرد؛ ولی را كه ببینید این الرحمن هم آن جهنم و قهر و انتقام خدا را پوشش می ‌دهد، هم این مِهر و لطف و صفا و وفای الهی را پوشش می ‌دهد. 🔹 «پیر ما گفت خطا بر قلم صُنع نرفت» هیچ جا قهری نیست هیچ جا عذابی نیست «آفرین بر نظر پاكِ خطا پوشش باشد»؛ بر آن نظر كه الرحمن را دید که آن الرحمن هم المنتقم و القهّار را پوشش می ‌دهد، هم الرّحیم و اللطیف را پوشش می‌ دهد، بنابراین عالَم با دارد می ‌گردد. كلّ عالم با رحمت دارد اداره می‌ شود؛ مهندس جهان با دارد كار می ‌كند! 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 25 تاریخ: 1390/12/02 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
anbiya_063 ads ss.mp3
9.43M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه 🔹 جلسه: 63 تاریخ: 1389/10/19 🆔 @a_javadiamoli_doross
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 جذب و دفع ناب 🔹 ما كه انسانیم كه نمی ‌توانیم به هر چیزی گرایش داشته باشیم یا از هر چیزی جدا باشیم. ما یك داریم، این جذب و دفع در هر موجودی هست؛ این جذب و دفع در خاك هم هست در گیاهان هم هست. بالاتر از گیاهان در سطح حیوانات هم هست؛ منتها به صورت شهوت و غضب است. این شهوت و غضب قدری كه رقیق ‌تر شد به صورت محبّت و عداوت در می ‌آید، قدری كه لطیف ‌تر شد به صورت ارادت و كراهت در می‌آید، وقتی خیلی شد به صورت تولّی و تبرّی در می ‌آید. 🔹 این تولّی و تبرّی امروز همان جذب و دفع چند قرن قبل است؛ منتها در جماد كه هست جذب و دفع است، در حیوان كه هست شهوت و غضب است، قدری بالاتر كه آمد محبّت و عداوت است، قدری كه رقیق‌ تر شد ارادت و كراهت است، یك وقت شد می ‌شود تولّی و تبرّی. 📚 سوره مبارکه شعرا جلسه 13 تاریخ: 1391/01/20 🆔 @a_javadiamoli_esra