عبادت ستم ستیز.mp3
698.7K
💠 روز هفدهم ماه #جمادی_الاول 1443
🔹 عبادت ستم ستیز
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عبادت ستم ستیز
🔹 نماز ما، دستور #مبارزه_با_بیگانه_و_ظالم را می دهد، برای اینکه ما در نماز می گوییم: ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ﴾ خدایا #راه_راست را به ما نشان بده! این یک توضیح دو جانبه می خواهد که قرآن هر دو بخش آن را به عهده گرفته است. اینها چه کسانی هستند که خدا به آنها راه راست را نشان داد؟ ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ﴾ را مشخص کرد، فرمود: ﴿صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾، این ﴿أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾ چه کسانی هستند؟
🔹 ما دو تا بخش کمبود داریم که این را مشخص کنند: یکی اینکه آن #منعم_علیهم چه کسانی هستند؟ یکی اینکه راهشان چیست؟ چون این راه، راه جغرافیایی که نیست. در نماز هر شب و هر روز می خوانیم: ﴿اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ ٭ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ﴾، در سوره مبارکه «نساء» فرمود: «مُنعَم علیهم»، #انبیا_و_اولیا هستند: ﴿فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبِیینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِیقاً﴾، پس «مُنعَم علیهم»، انبیا و اولیا و صلحا و شهدا و اینها هستند. راهشان چیست؟ در قرآن کریم راه اینها را هم مشخص کرد؛ موسای کلیم عرض کرد خدایا! ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَی فَلَنْ أَكُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾؛ خدایا به پاس آن نعمتی که به من دادی من #هرگز_از_ظالم_حمایت_نکنم!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1396/11/26
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 دیدار پدر چهار شهید عراقی با آیت الله العظمی جوادی آملی
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حاج حیدر ابولیث، شیخ قبیله زیداوی بصره که چهار فرزند خود را در راه خدمت به #زائران_اربعین از دست داده است، با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار کرد.
🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی با ذکر مصائب کربلا و ثواب خدمت به #زوار_حسینی و مجاهدت در راه زنده نگه داشتن #شعائر_اهل_بیت_علیهم_السلام، از این خانواده عراقی دلجویی و برای آنان از خداوند صبر طلب کردند.
#بین_الملل
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره209
#فصل_ششم
#خوردن_و_آشامیدن
#برخی_آداب_سفره
🔸 آداب نوشیدن
با دست شسته: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: دستانتان را بشویید، آن گاه در آنها آب بنوشید، چرا كه هیچ ظرفی پاكیزه تر از دست نیست.[1]
[1] . اغْسِلُوا أیدِیكُمْ ثُمَّ اشْرَبُوا فِیها، فَلَیسَ مِنْ إناءٍ أطْیبَ مِنَ الیدِ (الجامع الصغیر، ج1، ص184).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 161.
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 #صحیفه_سجادیه یک کتاب علمی و درسی است/ اُنس با این کتاب شریف برای همه لازم است
👇👇👇👇👇
💠 #صحیفه_سجادیه یک کتاب علمی و درسی است/ اُنس با این کتاب شریف برای همه لازم است
🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به روال هفته های قبل، در جلسه درس خارج فقه روز چهارشنبه (1400.09.24)، بخشی از درس را به مباحث اخلاقی اختصاص دادند و با اشاره به فرازهایی از ادعیه #صحیفه_سجادیه اظهار داشتند: معمولاً دعاها محور اصلی شان طلب مغفرت و آمرزش و امثال ذلک است، اما صحیفه سجادیه یک کتاب علمی و درسی است؛ در عین حال که طلب مغفرت و امثال ذلک می خواهد، راه ذکر می کند، دلیل ذکر می کند و حقایق را بیان می کند.
🔸 ایشان ادامه دادند: مثلاً الآن پیش ما انسان فصل اخیرش ناطق است؛ «جوهر جسم نام حساس متحرک بالإرادة ناطق» این ناطق را ما فصل اخیر می دانیم، اما در #دعای_نورانی_امام_سجاد (ع) ناطق فصل اخیر نیست بلکه «حامد» فصل اخیر است؛ یعنی اگر انسان ناطق بود ولی خدا را حمد نکرد انسان نیست! مسلماً حضرت که نمی خواهد به کسی اهانت کند و بد بگوید! بلکه می گوید اگر کسی نداند این نعمت از کیست و این نعمت را بجا صرف نکند و لساناً نگوید «الحمد لله رب العالمین» بله! او «حیوان ناطق» است اما انسان نیست، چون فصل اخیر انسان، حامد بودن و حمید بودن است.
🔸 معظم له خاطرنشان کردند: در دعای اول #صحیفه_سجادیه که دعای حمد است می فرماید اگر امتی یا جامعه ای نعمت ها را صرف بکنند و خدا را حمد نکنند «وَ لَوْ کَانُوا کَذَلِکَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِیَّةِ إِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیَّةِ فَکَانُوا کَمَا وَصَفَ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ: ﴿إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا﴾»؛ این یک دعای مصطلح نیست، عقلی است. می گوید اگر کسی حیوان ناطق بود، نعمت های را صرف کرد، اما نگفت #الحمد_لله_رب_العالمین یعنی معتقد نبود که این نعمت از کجا آمده و چگونه باید صرف بکند، انسان نیست. او ناطق است، اما انسان نیست!
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/j83779
#اخلاق
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فیض آزادی
🔹 آنچه برای همه ما مهم است قبل از نجات دیگران آن است كه خود را آزاد بكنیم؛ چیزی بهتر از #آزادی نیست! ذات اقدس الهی پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را در كتاب های انبیای گذشته (علیهم السلام) به این وصف معرفی كرد كه ﴿یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الَّتی كانَتْ عَلَیهِمْ﴾؛ یعنی پیغمبر خاتم (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) دست و بال جامعه بشری را باز می كند، آن غل ها و آن زنجیرها را از دست و بال باز می كند؛ این بهترین وصف است! هیچ نعمتی به اندازه نعمت آزادی نیست و هیچ عذابی هم به اندازه سلب آزادی نیست!
🔹 ذات اقدس الهی وقتی جهنم را معرفی می كند، به آن سلب آزادی آن هم اشاره می كند؛ می فرماید جهنم نه تنها جای سوختن است بلكه جای سلب آزادی است؛ فرمود درهای جهنم بسته است. باز بودن در، آزادی است، انسان #احساس_آزادی می كند؛ ولو جهنمی نمی تواند از جهنم بیرون برود ولی در جهنم هم بسته است. درباره بهشت هیچ بهشتی حاضر نیست از بهشت بیرون برود و هیچ كسی هم حق ندارد بدون اجازه وارد بهشت بشود، ولی مع ذلك خدا می فرماید درهای بهشت باز است؛ این باز بودن در هم نعمتی است روی نعمت های بهشت، چه اینكه بسته بودن در جهنم هم عذابی است روی عذاب ها!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1374/02/12
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره210
#فصل_ششم
#خوردن_و_آشامیدن
#برخی_آداب_سفره
🔸 سر نکشیدن ظرف: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: از سر مشك [و ظروفی مانند پارچ] آب ننوشید[1]؛ و نیز فرمود: بسان چارپایان آب ننوشید. با دستانتان بیاشامید كه بهترین ظرف های شمایند.[2]
[1] . نَهَی (صلی الله علیه و آله و سلم) عَنِ اخْتِنَاثِ الأَسْقِیة (معانی الاخبار، ص281).
[2] . نَهَی أَنْ یشْرَبَ الْمَاءُ كَمَا تَشْرَبُ الْبَهَائِمُ وَ قَالَ اشْرَبُوا بِأَیدِیكُمْ، فَإِنَّهُ أَفْضَلُ أَوَانِیكُم (الفقیه، ج4، ص10).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 161.
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: سید محمد مقیمی، رئیس #دانشگاه_تهران و هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند.
🔸 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشتند: #عقلانیت و #معنویت که از برنامه های مهم شما در دانشگاه است، سفارشی نیست و با موعظه حل نمی شود! «عقلانیت» را الهیات فلسفه همراهی می کند و از آن تعریف ارائه می دهد.
🔸 ایشان ادامه دادند: ما یک فلسفه و حکمت عملی داریم که با مردم و جامعه سروکار دارد و مردم و افراد را تربیت می کنند، اما الهیات فلسفه یا فلسفه نظری داریم که می خواهد علوم را تربیت کند؛ یعنی برخلاف فلسفه عملی، طب را تربیت می کند نه طبیب را، در واقع #الهیات_فلسفه، علم را تربیت می کند نه عالم را و رهبری علوم را برعهده دارد.
🔸 معظم له خاطرنشان کردند: الهیات فلسفه، همه علوم را در قالب اضلاع یک مثلث می بیند؛ #قرآن_کریم نیز این مسئله را تایید می کند که هر موجود و پدیده ای در این جهان در قالب اضلاع سه گانه قابل بررسی است؛ چه کسی آن را خلق کرد؟ چگونه آن را خلق کرد؟ و چرا آن را خلق کرد؟ اما غرب این مثلث را مثله کرد، علم غربی تنها چیستی و چگونگی اشیاء و پدیده ها را مورد مطالعه قرار می دهد و به مبدأ و غایت آنها کاری ندارد، در نتیجه، غرب علم را به #لاشه_علم تبدیل کرد، نتیجه این علم مرده می شود آن جنگ های جهانی و این #جنگ_های_نیابتی که هر روزه شاهد آن هستیم.
🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: دانشگاه را #دانش اسلامی می کند و دانش را #معلوم اسلامی می کند و اسلامی بودن معلوم، وابسته به آن اضلاع سه گانه است، خروجی چنین دانشگاهی می شود دانشجویان عزیزی که پس از خروج از دانشگاه می گویند چه کسی جذب من می شود؟! من قدرت #کارآفرینی و تولید و حرکت دارم، نه اینکه چه کسی مرا جذب می کند؟! دانشجویی که خود دنبال جذب دیگران است نه اینکه بخواهد دیگران او را جذب کنند.
🔸 معظم له در بخش پایانی سخنان خود به مساله #مهاجرت_نخبگان علمی از کشور اشاره کردند و ابراز داشتند: #علاقه_به_وطن و حفظ کشور یک مساله فطری و دینی است، هر وقت دیدیم عزیزی از این نخبگان علمی از کشور مهاجرت کرد بر ما سخت گذشت، باید در دانشگاه ها طرزی این عزیزان دانشجو را تربیت کنید که اراده حفظ کشور و آبادانی کشور را داشته باشند و به جای جذب شدن در سازمان ها یا کشورهای دیگر، خود به دنبال جذب دیگران و شروع یک حرکت در راستای #آبادانی_کشور باشند.
▫️ در ابتدای این دیدار، رئیس دانشگاه تهران، گزارشی از رویکردها و برنامه های جدید دانشگاه تهران خدمت معظم له ارائه نمود.
منبع:
http://news.esra.ir/
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رضای محبوب
🔸 این چهارده نفر #کلهم_نور_واحد اگر یک بیانی را وجود مبارک حضرت امیر فرمود، همان بیان را وجود مبارک حضرت حجّت هم دارد... .
👇👇👇👇👇
💠 رضای محبوب
🔸 این چهارده نفر #کلهم_نور_واحد اگر یک بیانی را وجود مبارک حضرت امیر فرمود، همان بیان را وجود مبارک حضرت حجّت هم دارد، چون اگر ما خواستیم ببینیم، #منطق_حضرت_حجت_سلام_الله_علیه چیست؟ اگر فرمایش حضرت امیر را داشته باشیم، می فهمیم که وجود مبارک ولیّ عصر هم چه چیزی می خواهد بفرماید. وجود مبارک حضرت امیر فرمود؛ مردانی تربیت می شوند که اینها «الْآمِنُونَ» هستند، «الْمُطْمَئِنُّونَ» هستند، «الَّذِینَ یسْقَوْنَ مِنْ كَأْسٍ لا لَغْوٌ فِیها وَ لا تَأْثِیم»، «أُولَئِكَ شِیعَتُنَا وَ أَحِبَّتُنَا وَ مِنَّا وَ مَعَنَا أَلَا هَا شَوْقاً إِلَیهِم»، این علی است! می گوید دلم می خواهد، شیعیانم را ببینم! این حرف، #حرف_امام_زمان هم هست، حضرت آه می کشد، می گوید ای کاش من شیعیانم را می دیدم، دوستانم را می دیدم!
🔸 نه بی راهه برویم و نه راه کسی را ببندیم، این راه باز است، آن #نور_اول را قرآن به همه ما ـ به لطف الهی ـ داد؛ امّا باید بکوشیم، دومی را پیدا بکنیم. فرمود من دو تا نور دارم: یک نور دارم که راه را نشان می دهد، یک نور دارم میگویم تا کجا برو و چه چیزی را ببین! فرمود یک نوری است که ﴿یجْعَلْ لَكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِه﴾، این نور اول است، این #نور_علم است. یک نور دیگری در قرآن معرفی کرده است، فرمود: ﴿یهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ﴾؛ یعنی «الی نوره» آن هدف است.
🔸 #طالب شدن، #روحانی شدن، #عادل شدن، این #کف_انسانیت است، ولیّ شدن این راه است. وقتی امیرمؤمنان صریحاً می گوید، من مشتاق شیعیان هستم، این کم حرف است؟ ما به جایی برسیم که امام زمان بگوید؛ من مشتاق دیدن فلان کس هستم! این راه باز است. نه امام باید باشد نه امامزاده، یک طلبه ساده می تواند با #اخلاص_موحدانه ولوی و نبوی و علوی و فاطمی بودنش، این راه را برود.
آپارات:
https://aparat.com/v/ZPaLx
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی در جمع طلاب
تاریخ: 1395/11/07
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 سرّ رضا
🔹 حضرت امیر فرمود: من دوستی داشتم برادری داشتم که در چشمان من خیلی بزرگ بود، من او را بزرگ می دیدم؛ او نه امام بود و نه امامزاده؛ نه پیغمبر بود و نه پیغمبرزاده. همین حرف در بخش هایی از خطبه ها در کلمات قصار و اینها هست؛ فرمود: «عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَا دُونَهُ فِی أَعْینِهِم»، بعد در آن کلمه قصار دارد که «كَانَ لِی فیما مَضی اَخٌ فی الله و کان یعظِمُه فی عَینی صِغَرُ الدنیا فی عَینِه»؛ او در چشمان من بزرگ بود، من وقتی که او را می دیدم یک مرد با عظمت و بزرگ را می دیدم. چرا او در چشمان من بزرگ بود؟ چون دنیا در چشم او کوچک بود، خب این حرف حضرت حجت هم هست. اگر ما این طور باشیم نه تنها ما را می بیند، بلکه ما را به عظمت می بیند، پس این راه دارد.
🔹 پس اگر ما حضرت را ببینیم، زیارت است، ثوابی هم ممکن است داشته باشد؛ اما این مهم نیست، مهم آن است که حضرت ما را ببیند، آن هم نگاه تشریفی و #نگاه_کرامتی؛ آدم می شود #محبوب_امام_زمان! اینکه تلاش بکنیم حضرت را ببینیم، این، مقام نیست، باید تلاش بکنیم تا حضرت ما را ببیند و اگر خواستیم ببینیم که #رضای_حضرت چیست و برنامه حضرت چیست، برنامه حضرت قرآن است و نهج البلاغه؛ اینها یک نور هستند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 169
تاریخ: 1395/10/22
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره211
#فصل_ششم
#خوردن_و_آشامیدن
#برخی_آداب_سفره
🔸 طلا نبودن ظرف: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: كسی كه در ظرف طلا و نقره غذا می خورد یا نوشیدنی می آشامد در شكم خود آتش دوزخ را غرغره می كند.[1]
از سمت دستگیره ظرف ننوشیدن: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: آب را از سمت دستگیره آن ننوشید، چرا كه محل جمع شدن چرك و آلودگی است.[2]
[1] . إنَّ الّذى یأْكُلُ أو یشْرَبُ فى آنِیةِ الْفِضَّةِ وَالذَّهَبِ إنَّمَا یجَرْجِرُ فى بَطْنِهِ نَارَ جَهَنَّمَ (الجامع الصغیر، ج1، ص320).
[2] . لا یشْرَبَنَّ أَحَدُكُمُ الْمَاءَ مِنْ مُجَاوِرِ عُرْوَةِ الإِنَاءِ، فَإِنَّهُ مُجْتَمَعُ الْوَسَخِ (مكارم الاخلاق، ص424).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 162.
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مسیحیت مصلوب
🔹 الآن ما در آستانه #كریسمس هستیم که عید مسیحی هاست. وجود مبارك عیسای مسیح را پیامبر اسلام و ائمه (علیهم السلام) به خوبی شناختند و به ما معرفی كردند. در مكتب ما از ائمه (علیهم السلام) رسیده است كه وجود مبارك #عیسای_مسیح_سلام_الله_علیه فرمود نه تنها به كسی جراحت و ظلم وارد نكنید، بلكه اگر كسی مجروح شد و شما او را درمان نكردید شریك جُرم كسی هستید كه او را مجروح كرده است: «اِنّ التّاركَ شِفاء المجروح مِن جُرحِهِ شریكٌ لِجارحِهِ».
🔹 چنین دینی الآن در اسارت آمریكاست, چنین دینی الآن زنجیری شده است؛ آمریكا نه تنها بسیاری از كشورها را به بند كشیده, #مسیحیت_عظیم_الهی را به بند كشیده, دین مسیح را زنجیری كرده, انجیل مسیح (سلام الله علیه) را #زنجیری كرده است!
#کریسمس
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار جمعی از مهمانان خارجی با حضرت استاد
تاریخ: 1392/10/07
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره212
#فصل_ششم
#خوردن_و_آشامیدن
#برخی_آداب_سفره
🔸 شكسته نبودن محل نوشیدن: امام كاظم (علیه السلام) می فرماید: از جای شكسته ظرف آب ننوشید، چرا كه قرارگاه شیطان است؛ آشامیدن آب را با بِسمِ الله بیاغازید و با الحَمْدُ لله پایان دهید.[1]
[1] . سُئِلَ عَنْ حَدِّ الإِنَاءِ، فَقَالَ: حَدُّهُ أَنْ لا تَشْرَبَ مِنْ مَوْضِعِ كَسْرٍ إِنْ كَانَ بِهِ، فَإِنَّهُ مَجْلِسُ الشَّیطَانِ، وَ إِذَا شَرِبْتَ سَمَّیتَ وَ إِذَا فَرَغْتَ حَمِدْتَ اللَّه (مكارم الاخلاق، ج5، ص152ـ151).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 162.
🆔 @a_javadiamoli_esra
تمدن دینی.mp3
2.44M
💠 روز بیست و یکم ماه #جمادی_الاول 1443
🔹 تمدن دینی
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 تمدن دینی
🔹 دین به ما گفته است شما یک ملّت متدین و متمدّن باشید که تمدّنتان را همان تدینتان فراهم بکند؛ این خواسته دین است. برای این کار که خواسته اصلی و اصیل دین است، چندین کار انجام شد که دو کار، عنصر محوری این تمدّن و تدین است: یکی اینکه مکتبِ جامع سه عنصر را به ما داد و یکی اینکه خلقتِ جامع این سه عنصر را به ما داد؛ یعنی ساختار هستی ما با سه عنصر سامان پذیرفت و قرآن ما هم با سه عنصر، دین ما را معرفی کرد. آن عناصر سهگانه عبارت از این است که ما #قانون میخواهیم، چون بدون قانون نمی شود عمل کرد؛ #نیروی_اجرایی می خواهیم که قانون به عمل بیاید و نیروی داور و #قاضی می خواهیم که این عمل را با آن قانون بسنجد، اگر مطابق بود پاداش بدهد و اگر مخالف بود کیفر بدهد.
🔹 یعنی بدون این سه عنصر، جامعه ای متمدّن نخواهد بود. قانون حتمی است، اجرای قانون حتمی است، سنجش اینکه اجرا مطابق با قانون است یا نه هم حتمی است. این کار هم در #ساختار_هستی ماست و هم قرآن اینها را تبیین کرده است. اگر قانون باشد و اجرا نشود یا اگر اجرا بشود و کسی نباشد که تطبیق کند بین آن قانون و این اجرا، این تمدن حاصل نمی شود.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1396/06/02
🆔 @a_javadiamoli_esra