eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
14.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رهنمود حسینی 🔹 و اتحاد، مسجد است و حسینیه! الآن ما در آستانه محرّم هستیم؛ حسینیه ‌های مان را پُر فروغ كنیم، بیانات نورانی را كه دنیا و آخرت با این بیان ‌ها حل می ‌شود مطرح شود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 رهنمود حسینی 🔹 و اتحاد، مسجد است و حسینیه! الآن ما در آستانه محرّم هستیم؛ حسینیه ‌های مان را پُر فروغ كنیم، بیانات نورانی را كه دنیا و آخرت با این بیان ‌ها حل می ‌شود مطرح شود. اخلاقِ ما، ادب ما، اجتهاد ما، ارتباط ما با خدا، نماز اول وقتمان، همیشه با باشیم، این یك است، خود سیدالشهدا ‏(سَلامُ الله عَلَیه) این طرز زندگی می ‌كرد. 🔹 فرمود هیچ كسی ممكن نیست با گناه به مقصد برسد؛ «مَنْ أَرَاد»، کسی بخواهد از راه باطل به مقصد برسد به عنوان اینكه ، وسیله را توجیه می ‌كند، «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَر». این منطق، منطق باطلی است كه هدف، را توجیه می ‌كند؛ اگر كسی خواست به مقصد برسد، از راه باطل نمی ‌شود به مقصد رسید، از راه حرام نمی‌ شود به مقصد رسید. 🔹 این بیان نورانی سیدالشهداء است كه اگر كسی خواست به وسیله كار حرام به نتیجه ‌ای برسد، او زودتر از دیگران به چاه می ‌افتد: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَر»، این بیانات نورانی حضرت در این گفته شود، آن سینه ‌زنی ‌ها و عزاداری‌ ها هم باید مطرح شود. آپارات: https://aparat.com/v/C1EFb 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1396/06/27 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تبلیغ شاخص 🔹 فكری را بخواهند ترویج بدهند، مكتبی را بخواهند بازگو كنند، اول كنند بعد كنند، این كار تبلیغات دینی نیست؛ كار تبلیغات دینی همین كار دانشگاه ها و كار حوزه ‌هاست منتها رقیق ‌تر و نرم‌ تر؛ یعنی هیچ حرفی بدون نخواهد بود و هیچ حرفی هم بدون ذكر نمی ‌شود، آن وقت چنین جامعه ‌ای، خواهد بود. 🔹 یك فرق جوهری بین تبلیغ ما و تبلیغ دیگران هست؛ ما جدّاً باید از بپرهیزیم، باید از بپرهیزیم! دست ما هم ـ به لطف الهی ـ پُر است. 🔹 حتماً انسان در موقع در موقع سخنرانی در موقع مداحی، فكری بکند و این ذوات قدسی را عرضه كند. هیچ وقت بی ‌مطالعه سخنرانی نكنید! بی ‌مطالعه چیزی ننویسید! آن ‌قدر علوم فراوان است كه كارِ شما، همان كار حوزه و دانشگاه باشد؛ یعنی و ، وگرنه «تبلیغ» و «تكرار» که دیگری هم همین كارها را می ‌كند. 📚 سخنرانی در جمع طلاب تاریخ: 1394/02/23 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 393 🔸 خانواده وقتی حضرت ابراهیم (علیه السلام) به فرمان خدا همسر و فرزند خود را به مكه آورد، دست به دعا برداشت و عرض كرد: پروردگارا! من برخی از فرزندانم (اسماعیل و نسل او) را در سرزمین بی‌كشت و زرع، در كنار خانه محترم تو سكونت دادم؛ پروردگارا! تا نماز را برپا دارند، پس دل‌های گروهی از مردم را به آنان گرایش ده و آنان را از میوه‌ ها و محصولات روزی عطا كن، باشد كه سپاسگزاری كنند[1]؛ همچنین جناب لوط كه پس از تلاش فرهنگی فراوان نتوانست مردم را از هلاكت برهاند برای نجات خانواده باایمان خود چنین دعا كرد: پروردگارا! من و خانواده‌ام را كه تنها گروندگان به من‌اند از وزر و وبال آنچه این مردم انجام می ‌دهند، رهایی بخش.[2] [1] . ﴿رَبَّنا اِنّى اَسكَنتُ مِن ذُرِّیتى بِوادٍ غَیرِ ذى زَرعٍ عِندَ بَیتِكَ المُحَرَّمِ رَبَّنا لِیقیمُوا الصَّلوٰةَ فَاجعَل اَفِـئدَةً مِنَ النّاسِ تَهوى اِلَیهِم وارزُقهُم مِنَ الثَّمَرٰتِ لَعَلَّهُم یشكُرون﴾ (سورهٴ ابراهیم، آیهٴ 37). [2] . ﴿رَبِّ نَجِّنى و اَهلى مِمّا یعمَلون﴾ (سورهٴ شعراء، آیهٴ 169). 📚 مفاتیح الحیات ص 257 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
12.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 پیام پویا ▫️ «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اُجُورَكُمْ بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ (عَلَیهِ السَّلَامْ) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ لِثاره (عَلَیهِ الصَّلَاةُ وَ عَلَیهِ السَّلَامْ)». ، همین جمله ‌هایی است كه شنیدیم؛ این شعار گذشته از اینکه ما را به یک دعوت می ‌کند، ما را به یک هم هدایت می ‌کند... 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 پیام پویا ▫️ «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اُجُورَكُمْ بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ (عَلَیهِ السَّلَامْ) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ لِثاره (عَلَیهِ الصَّلَاةُ وَ عَلَیهِ السَّلَامْ)». ، همین جمله ‌هایی است كه شنیدیم؛ این شعار گذشته از اینکه ما را به یک دعوت می ‌کند، ما را به یک هم هدایت می ‌کند. این دعا و شعار رسمی ما شیعه‌ هاست؛ بخش دوم این دعا برای همیشه یك پیام زنده‌ دارد و عاشورا را برای همیشه زنده نگه می ‌دارد. ما در این دعا از ذات اقدس الهی مسئلت می ‌كنیم آن توفیق را به ما بدهد كه ما خون ‌بهای «حسین بن علی» را بگیریم. این شعار تنها برای ثواب نیست، این است، این است بنابراین جریان كربلا و شهادت سالار شهیدان برای همیشه درس و پیامی برای گفتن دارد, این مطلب اول. ▫️ مطلب دوم آن است که «ریان بن شبیب» که خدمت امام رضا (سلام الله علیه) مشرف شد حضرت فرمود امروز اوّل مُحرّم است و گریه بر سالار شهیدان فضایل فراوانی دارد، آن ‌گاه وجود مبارك امام (سلام الله علیه) فرمود: «یا بْنَ شَبِیب» هر وقت به یاد «حسین بن علی» افتادی بگو: «﴿یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً﴾»؛ فرمود هر وقت به افتادی این «﴿یا لَیتَنِی﴾» را بگو؛ خب این یعنی چه؟ این پیام دارد! یعنی ای كاش من این را داشته باشم که در جهاد كنم و در راه دین شهید بشویم. این «﴿یا لَیتَنِی﴾» آرزوی است، آرزوی است و آرزوی است، پس این پیام زنده است! این یك خیال و آرزوی باطل كه نیست، این یك دستور است؛ فرمود هر وقت به یاد سیدالشهداء بودی بگو: «﴿یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً﴾». از آن طرف هم همین پیام هست؛ تنها به ما نگفتند كه و بگوییم ای كاش ما با شما بودیم و راه شما را می‌رفتیم، به آنها هم گفتند كه بگویید و می ‌فهمیدید که اینجا چه خبر است! هم همین حرف را دارد. آپارات: https://aparat.com/v/gYP7r 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/07/15 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 قيام حقّانی ▫️ نهضت سالار شهیدان حسین ‌بن ‌علی ‌بن ‌ابی طالب مطابق با هویت یعنی امام معصوم (سلام الله علیه) سامان پذیرفت. انسانِ كامل, است و اگر قیام و نهضتی داشته باشد در سامان می ‌پذیرد. ▫️ در قرآن كریم «حق» گاهی بر ذات اقدس الهی اطلاق می ‌شود: ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾. این حق همان است كه مقابل ندارد و اگر احیاناً باطل در مقابل آن قرار می‌گیرد، آن باطل, به معنای عدم و نیستی است و بطلان آن مربوط به صنم و وثن و مانند آن است. آن حق كه به معنای هستی محض است مقابلش فقط عدم است و اگر چیزی مقابل آن حق بود تقابلش به نحو تناقض است نه عدم و ملكه. ▫️ اما این حقّی كه انسان كامل در مدار آن است یا آن حق در مدار انسان كامل است، است; یعنی فعل خداست. در سوره مباركه «آل ‌عمران» و مانند آن آمده است: ﴿الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ﴾ پس یك حق است به معنای ذات خدا كه در دسترس احدی نیست و یك حق است به معنای كه صادر از خدا یا ظاهر از خدا سبحانه و تعالی است که ﴿الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ﴾. 📚 ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra