eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان ▫️
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی پیامی را صادر نمودند. ◀️ متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن آلرحیم ِ﴿إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصاد﴾ شناسنامه صهیونیسم در فرهنگ وحی الهی كید خائنانه و مكر ددمنشانه است، آنچه در این ایام بر مردم بزرگوار لبنان خصوصاً حزب الله از رژیم غاصب اسرائیل گذشت مصداق بارز ﴿لاتَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَى خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾ است. اكنون كه متأسفانه نهادهای بین المللى و سازمان های جهانی برغم مسئولیتی كه دارند بی تفاوتند، از خدای سبحان درخواست اجابت قاصمانه و از امت اسلامی، مسئلت غیرت خالصانه و از همه عدل مداران حمایت قاطعانه داشته و داریم. تاریخ: ۱۴۰۳/۰7/03 جوادى آملى 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(216) 🔸 جهاد که از و جلوه ای از جلال و جمال هماهنگ خداست، بر مؤمنان واجب است، اگرچه با طبع آنان ناملایم است. البته کراهت جهاد به حدی نیست که موجب حرج و نفی وجوب آن شود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(216) 🔸 جهاد که از و جلوه ای از جلال و جمال هماهنگ خداست، بر مؤمنان واجب است، اگرچه با طبع آنان ناملایم است. البته کراهت جهاد به حدی نیست که موجب حرج و نفی وجوب آن شود. 🔸 علت کراهت مؤمنان از جنگ سختی ها، زیان های مالی و جانی، ناامنی و گرانی است که جنگ در پی دارد و طبع هر انسانی از این امور گریزان است؛ نه اینکه خود را در برابر دشمن ضعیف می دانستند و نگران شکست اسلام بودند، و نه اینکه براثر عطوفت و رأفتی که در پرتو تربیت اسلامی پیدا کرده بودند جنگ و خونریزی را، هرچند با کافران و مشرکان بر نمی تافتند و امید داشتند با تبلیغ و موعظه آنان را که بوده اند به راه آورند، هر چند احتمال این گونه از امور بعید نیست. 🔸 این آیه نیز نخواسته مؤمنان را به دلیل کراهت از جنگ مذمت کند، بلکه خواسته است معیار محبّت و کراهت و خیر و شر را معرفی کند نه خواسته طبع، زیرا تنها خداست که علم مطلق است و همه چیز را می داند و انسان جاهل است و از این رو در تشخیص خیر و شر سخت نیازمند عقل و نقل معتبر است، تنها با تن دادن به رهنمودهای الهی است که می تواند به خیر برسد و از شر برهد. ◀️ انسان های خودساخته در پرتو ایمان به خدا و دل کندن از مظاهر فریبنده دنیا دشواری قتال را از یک سو به آسانی و کراهت طبیعی جنگ را از سوی دیگر به تبدیل می کنند. 📚 تسنیم، جلد 10 ، ص534 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرازی از پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی ▫️ زندگی سراسر فخر این _ در آن اربعین گیری های او... _ در آن ناله ها و گریه های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فرازی از پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی ▫️ زندگی سراسر فخر این _ در آن اربعین گیری های او، _ در آن روزه های متصل و مرتبط ماه رجب و شعبان و رمضان او، _ در آن سحرخیزی های ممتد او، _ در آن ناله ها و گریه های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. ▫️ از این کارها زیاد داشت، از این ناله ها زیاد داشت، از این گریه ها زیاد داشت، از این شب زنده داری ها زیاد داشت، از این تعلیم و تربیت های خالصانه زیاد داشت؛ _ شاگردانی تربیت کرد که هم اکنون به فیض الهی از اساتید سرآمد حوزه ها هستند و موفق اند. _ کتاب های گراسنگی چه کتاب های درسی، چه کتاب های مرجعی، یا تالیف کرد یا تصنیف کرد یا تحقیق کرد و آثار گذشتگان را احیا کرد. هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، هم در ، انسان جامعی شد که توانست انسان هایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند. 📚 پیام تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله حسن زاده آملی تاریخ: 1400/07/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 23. بدعتگذاران 🔹
 برخورد با بدعتگذاران
... در روایات، شیوه‌ هایی برای مبارزه با بدعت و بدعتگذاران توصیه شده است: دوری و اعراض؛ برائت و نفرت؛ سبّ و لعن؛ روشنگری و افشاگری و تهدید و ارعاب. رسول خدا (ص) فرمود: از اهل تشكیك و بدعت ـ كه پس از من می ‌آیند ـ آشكارا بیزاری بجویید، فراوان آنان را سبّ كنید و با بیان انحراف‌ های آنان، بترسانیدشان تا به فساد در دین طمع نورزند و مردم از آنان دوری جویند و بدعت ‌هایشان را فرا نگیرند. خدا با این كارها برای شما حسنات می ‌نویسد و درجاتتان را در آخرت بالا می ‌برد. [1] [1]. إِذَا رَأَیتُمْ أَهْلَ الرَّیبِ وَ الْبِدَعِ مِنْ بَعْدِى فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَكْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِیهِمْ وَ ... (الكافى، ج2، ص375). 📚 مفاتیح الحیات ص 515 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 خیانت سکوت 🔸 فرمود: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ کسی که باید حق را بگوید ولی ساکت است، این یک است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 خیانت سکوت 🔸 ذات اقدس الهی فرمود یک عده از حیوانات پست تر هستند، این سرتاسر حق است! شما در این فیلم ها می بینید که وقتی گرگی گوسفندی را درید، اگر ببیند این مادر است، این را رها می کند؛ این به مراتب از گرگ بدتر است! بدتر از جنگ جهانی اول و دوم، روزانه است، یک عده هم نگاه می کنند و به او اسلحه می دهند! 🔸 الآن بسیاری از کشورهای غربی یا به صهیونیست ها اسلحه رایگان می دهند یا اسلحه می فروشند. این طور لبنانی های عزیز را، عزیز را، مسلمان های عزیز را به خاک و خون کشیدن و کردن، کار اینهاست. 🔸 فرمود: ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ﴾؛ ﴿وَ مَنْ لَمْ یحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾، ﴿وَ مَنْ‏ لَمْ‏ یحْكُمْ‏ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون‏﴾. 🔸 یک وقت است انسان حکم می کند به «غیر ما أنزل الله»، خب این بین الغی است؛ یک وقت در جایی که باید حکم بکند به «ما أنزل الله»، ساکت است. اگر کسی در جای حق، [حق را نگوید و] ساکت باشد خطرش این است؛ این سه آیه می گوید این ، جُرم است! 👈 اگر مسیحی هستی ساکت نباش! اگر یهودی هستی ساکت نباش! اگر مسلمان هستی ساکت نباش! 🔸 فرمود: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»؛ کسی که باید حق را بگوید ولی ساکت است، این یک است. الآن بسیاری از این کشورهای غربی، در برابر جنایات در ، شیطان دهن بسته اند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/zxozefm ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/XUHAP21bGkQ 📚 درس خارج فقه قضا و شهادت جلسه 99 تاریخ: 1403/07/01 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
سرای آزمون
🔹 الآن ما در کلاس نشستیم! تعبیر لطیف قرآن را ببینید که چیست؛ فرمود: ﴿فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَكْرَمَن﴾؛ ولی ﴿إِذَا مَا ابْتَلاَهُ َقَدَرَ عَلَیهِ رِزْقَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَهَانَن﴾؛ یعنی ما اگر انسان سالم باشد مریض نباشد، می‎گوید خدا مرا گرامی داشت و اگر بیمار بشود می‎گوید خدا مرا تحقیر کرد؛ در مسائل مالی این طور است، در سلامت بدن این طور است. 🔹 فرمود: ﴿كَلَّا﴾! الآن افرادی که سالم ‎اند مبتلا به سلامت‎ اند و آنها که در بیمارستان‎ اند مبتلا به مرض ‎اند؛ «مبتلا» یعنی «ممتحَن»؛ در هر دو جا تعبیر به «ابتلا» کرده است. 🔹 فرمود: ﴿فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیقُولُ رَبِّی أَكْرَمَن﴾؛ یعنی اگر ما او را مبتلا بکنیم به ثروت، مبتلا بکنیم به مال، مبتلا بکنیم به جوانی، می‎گوید من در گرامی داشت خدا هستم و اگر مبتلا بکنیم به بیماری، می ‎گوید خدا به من اهانت کرد! فرمود: ﴿كَلَّا﴾! هر دو امتحان است. 👈 آنها که در بیمارستان ‎اند مبتلا به بیماری ‎اند، کسانی هم که در منزل دارند استراحت می‎ کنند مبتلا به سلامت ‎اند؛ هر دو آزمایش است. 📚 سوره مبارکه نبأ جلسه 1 تاریخ: 1398/08/18 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (41) 🔸 خدای سبحان به مسلمانان دستور داد برای جنگ با کافران سبک بار و مجهز کوچ کرده و در راه خدا با مال و جان کنید، زیرا خیرتان در آن است، اگر بدانید: ﴿اِنفِروا خِفافاً وثِقالاً وجاهِدوا بِأمْوالِکُم وأنفُسِکُم فی سَبیلِ اللّهِ ذلِکُم خَیرٌ لَکُم إن کُنتُم تَعلَمون﴾ ... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (41) 🔸 خدای سبحان به مسلمانان دستور داد برای جنگ با کافران سبک بار و مجهز کوچ کرده و در راه خدا با مال و جان کنید، زیرا خیرتان در آن است، اگر بدانید: ﴿اِنفِروا خِفافاً وثِقالاً وجاهِدوا بِأمْوالِکُم وأنفُسِکُم فی سَبیلِ اللّهِ ذلِکُم خَیرٌ لَکُم إن کُنتُم تَعلَمون﴾ . سپس پرده از کار منفعت طلبان برداشت و فرمود: برخی چنین اند که اگر کالایی نزدیک و سفری کوتاه و آسان باشد، تو را پیروی می کنند، وگرنه سوگند یاد می کنند که اگر می توانستیم با شما می آمدیم. 🔸 خویشتن را هلاک می کنند. خدا می داند که دروغ می گویند. این گروه اگر واقعاً به در راه خدا دل بسته بودند و قصد خروج داشتند، مقدّمات آن را فراهم می کردند؛ لیکن خداوند دوست ندارد که دینش را به دست افراد تبهکار یاری کند، از این رو آنان را بر اثر تکویناً از این کار بازداشت و توفیق جبهه رفتن را از آنان گرفت و به آنان گفته شد که همراه سالمندان و خردسالان و نوباوگان در خانه بنشینند: ﴿لَو کان عَرَضاً قَریباً وسَفَراً قاصِداً لاَتَّبَعوکَ ولکِن بَعُدَت عَلَیهِمُ الشُّقَّةُ وسَیَحلِفونَ بِاللّهِ لَوِ استَطَعنا لَخَرَجنا مَعَکُم یُهلِکونَ أنفُسَهُم واللّهُ یَعلَمُ إنَّهُم لَکاذِبون... ٭ ولَو أرادوا الخُروجَ لأعَدّوا لَهُ عُدَّةً ولکِن کَرِهَ اللّهُ انبِعاثَهُم فَثَبَّطَهُم وقیلَ اقعُدوا مَعَ القاعِدین﴾ ، چون به مخالفت با رسول خدا مسرور بودند. 🔸 در آیه اخیر، آوردن فعل مجهول ﴿قیل﴾ برای عظمت فاعل است؛ چون گاهی مخاطب آن قدر پست است که خداوند با او به طور مستقیم سخن نمی گوید. نیز خطاب ﴿اقعُدوا﴾ تکوینی است؛ یعنی تکویناً توفیق قیام و شرکت در جبهه از آنان گرفته شد، چون لیاقت جهاد ندارند، وگرنه تشریعاً بر همگان جهاد با و حضور در میدان نبرد واجب است. ◀️ این
سلب توفیق
برای آن بود که اگر این تبهکاران در میدان نبرد هم حاضر می شدند، برای جنگ و جنگجویان مفید نبودند، بلکه زمینه شکست مسلمانان را فراهم و در کارشان اخلال می کردند، چون برخی از آنان برای بیگانگان می کردند و خداوند به احوال ستمگران و نیّات منافقان ظالم، داناست: ﴿لَو خَرَجوا فیکُم ما زادوکُم إلاّ خَبالاً ولأوضَعوا خِلالَکُم یَبْغونَکُمُ الفِتنَةَ وفیکُم سَمّاعونَ لَهُم واللّهُ عَلیمٌ بِالظّالِمین﴾ . «خَبال» نوعی بیماری است که زمینه جنون و آسیب فکری را فراهم می کند که معمولاً در حیوان پدید می آید و درون او اثر می گذارد، پس منظور از خبال، مطلق فساد نیست، بلکه بدین معناست که گروه یاد شده چون هستند، میان مسلمانان رسوخ می کنند و آنها را می ترسانند و آنها را فراهم می آورند. 📚 تسنیم، جلد 10 ، ص561 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 23. بدعتگذاران 🔹
 برخورد با بدعتگذاران
... امام صادق (علیه السلام) فرمود: سه چیز است كه دوری جستن از آن‌ها بر هر كس لازم است: نزدیك شدن به اشرار، گفت و گو با زنان [نامحرم با احتمال آسیب] و همنشینی با اهل بدعت. [1] [1]. ثَلاثٌ یجِبُ عَلَی كُلِّ إِنْسَانٍ تَجَنُّبُهَا: مُقَارَنَةُ الأَشْرَارِ وَ مُحَادَثَةُ النِّسَاءِ وَ مُجَالَسَةُ أَهْلِ الْبِدَع (تحف العقول، ص319). 📚 مفاتیح الحیات ص 517 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
کریمه عترت

🔹 اگر در روایات ما آمده است كه قم است یعنی این بی بی كه اینجا نزول اجلال فرمود، این منطقه را با بركت كرد. 👈 اگر كسی در حرم اهل بیت باشد و نتواند بالنده بشود، ضرر كرده است! این كرامت برای این بی بی و این خاندان است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
کریمه عترت

🔹 چند امام در فضیلت این بی بی سخن گفتند، دستور زیارت دادند؛ وجود مبارك امام نهم فرمود عمه ما در است که با جلال و شكوه از آن حضرت یاد كرده است. این ، این مكان را شرف بخشید! اگر در روایات ما آمده است كه قم است یعنی این بی بی كه اینجا نزول اجلال فرمود، این منطقه را با بركت كرد. 🔹 وجود مبارك رسول گرامی(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) وقتی وارد مكه شدند، آن سرزمین را مشرّف كردند؛ فرمود: ﴿لاَ أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ ٭ وَأَنتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾؛ جدّ بزرگوارش مكّه را به عنوان ﴿الْبَلَدِ الْأَمِینِ﴾ كرد، ایشان هم قم را حرم اهل بیت كردند. 👈 اگر كسی در حرم اهل بیت باشد و نتواند بالنده بشود، معلوم می ‌شود ضرر كرده است! اینجا جای بالندگی و شكوفایی است. این كرامت برای این بی بی و این خاندان است. 🔹 ذات اقدس الهی به عنوان معلّم اكرم ظهور كرده است: ﴿اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ٭ الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ﴾. اگر گفتند معلّمِ اكرم تدریس می ‌كند یعنی می ‌دهد؛ اگر گفتند خدای اكرم درس می ‌دهد یعنی درس كرامت می‌ دهد؛ فرمود: ﴿اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ٭ الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ﴾. اینها شاگردان خدای اكرم ‌اند و این حضرت می ‌شود بیت! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/ruzbhap ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/Em3RKsaRi9U 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1388/08/01 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
سیاحت محققانه
🔹 خداوند ما را نه تنها به فراگیری تاریخ دعوت كرد، بلكه ما را به تحلیل تاریخی و تحلیل آن امهات و اصول تاریخی فرا خواند. یك وقت كسی كتاب تاریخ را تورق می ‌كند و یك وقت خودش متن تاریخ را می‌ بیند؛ سرزمین ها را می ‌بیند، علل سقوط و صعود را می ‌بیند، علل پیروزی یا شكست را بررسی می ‌كند. از نظر قرآن كریم ما باید بین سیاحت در زمین كه هدف قرآنی دارد، با تفریح و تماشا فرق بگذاریم. 🔹 یك وقت است كسی ، صحنه بازی را تماشا می ‌كند و یك وقت است كسی ، صحنه بازی را زیر نظر دارد. شما می ‌بینید بسیاری از این صحنه ‌های بازی، تماشاچیان فراوانی دارد؛ عده ‌ای كودك ‌اند و نوسال ‌اند، آنها از این هیاهو و از این جمعیت و از این توپ زدن ها و از این كف زدن ها و سوت كشیدن ها لذت می ‌برند؛ اما چطور شد كه یك گروه شكست خورد و دیگری پیروز شد را نمی ‌دانند، فقط داوران صحنه می ‌دانند و گروه كمی از بینندگان. 🔹 هدف قرآنی ناظر به آن محققانی است كه صحنه گیتی را تورق می ‌كنند نه كتاب تاریخ بخوانند. آن كسی كه است،# سیر_افقی دارد؛ این سیر افقی در حقیقت تماشاست، كار محققانه نیست. قرآن ما را به این سو فرا نخواند، قرآن ما را به فرا خواند. 🔹 سیر عمودی آن است كه دو بال ﴿هو الاوّل و الآخر﴾ را روی تمام این صحنه ‌ها اضافه كنیم یعنی ببینیم حرف اول را در این جهان چه كسی زد و حرف آخر را در این صحنه چه كسی گفت. این می ‌شود ، این عبرت آموز است و پیام دارد. 👈 وقتی انسان عبرت می‌گیرد كه تماشاچی نباشد؛ تماشاچی، یك انسان ایستاست ولو جهان را بگردد؛ اما ، یك انسان پویاست ولو در جای خود بنشیند. 📚 دیدار مسئولین سمینار فرهنگی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با حضرت استاد تاریخ: 1373/10/15 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
کریمه عترت

🔹 وجود مبارك امام نهم فرمود عمه ما در است که با جلال و شكوه از آن حضرت یاد كرده است. این ، این مكان را شرف بخشید! اگر در روایات ما آمده است كه قم است یعنی این بی بی كه اینجا نزول اجلال فرمود، این منطقه را با بركت كرد. 👈 اگر كسی در حرم اهل بیت باشد و نتواند بالنده بشود، معلوم می ‌شود ضرر كرده است! اینجا جای بالندگی و شكوفایی است. این كرامت برای این بی بی و این خاندان است. 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1388/08/01 🌐 https://esra.ir/ 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ (154) 🔸 ، زنده و منشأ اثر است؛ هم اهل دنیا و بازماندگان خود را بیدار و نورانی می کند و هم به برزخیان روح و ریحان می رساند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ (154) 🔸 اعتقاد به و کامیابی شهید، از عوامل مهم پایداری و پیروزی است. در صدر اسلام بر اثر بدیهی نبودن اصل حیات برزخی یا ثمربخش بودن آن نزد همه، گروهی از معاد باوران را نوعی ناکامی و محرومیت می پنداشتند، چنان که منافقان و کافران بر اساس باور نادرستی که از مرگ داشتند شهادت را زوال و به هلاکت افکندن خویش می دانستند، از این رو با پدیده جنگ، منافقانه برخورد می کردند و اهل تبطئه (به تأخیرانداختن و به کُندی حرکت کردن) بودند. 🔸 مرگ انتقال از نشئه ای به نشئه دیگر و وفات است؛ نه زوال و نابودی و فوت، و راز اینکه خدای سبحان در برخی موارد از کافران و منافقان به «اموات» تعبیر کرده این است که گاهی «موت» به معنای زوال اثر انسانی است؛ نه زوال هستی، و اطلاق آن بر کافران نیز به لحاظ بی اثر بودن آنان است، بر این اساس، نهی این آیه شریفه از کاربرد تعبیر «اموات» درباره شهیدان، هم توهم نابودی و هم توهم بی اثر بودن آنان را دفع می کند. 👈 ، زنده و منشأ اثر است؛ هم اهل دنیا و بازماندگان خود را بیدار و نورانی می کند و هم به برزخیان روح و ریحان می رساند. 🔸 همه انسان ها پس از مرگ زنده اند و هیچ کس مرگِ به معنای فنا و نابودی ندارد؛ لیکن راز نهی از توهم مرگ درباره شهیدان، آن گونه که درباره دیگران پنداشته می شود، تذکر این نکته است که آنان دارند. در آیات دیگر نیز با بیان بهره مندی شهید از رزق حسن و روزی خاص نزد خداوند، توهم اینکه شهادت سبب محرومیت و ناکامی شهید شود ردّ شده است... . 📚 تسنیم، جلد 7 ، ص603 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 23. بدعتگذاران 🔹
برخورد با بدعتگذاران
... همچنین آن حضرت [امام صادق(ع)] فرمود: با اهل بدعت همراهی و همنشینی نكنید كه نزد مردم یكی از آن‌ها به شمار می ‌آیید، [زیرا] رسول خدا (ص) فرمود: انسان بر دین دوست و همنشین خویش است. [1] [1]. لا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ وَ لا تُجَالِسُوهُمْ فَتَصِیرُوا عِنْدَ النَّاسِ كَوَاحِدٍ مِنْهُمْ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِB: الْمَرْءُ عَلَی دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِه (الكافى، ج2، ص375). 📚 مفاتیح الحیات ص 517 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 برکت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔸 وجود مبارک از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است، است؛ ولی بهره‌ برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی، فخر دیگری است... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
برکت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔸 وجود مبارک از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده است، یک فخر است؛ ولی بهره‌ برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی، فخر دیگری است. 🔸بودند کسانی که از همین خاندان به دنیا آمدند، برادر امام رضا (سَلامُ الله عَلَیه) هم بودند، ولی مورد عنایت آن حضرت قرار نگرفتند؛ اما وقتی خود آن حضرت، در زیارت کریمه اهل بیت به ما می‌گوید به عرض ادب کنید و بگویید: «السَّلَامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا أُخْتَ وَلِی اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیكِ یا عَمَّةَ وَلِی اللَّه‏» ◀️ یعنی از هر سه جهت، شما از حوزه ولایت بهره بردید؛ هستید، هستید، هستید. نه تنها او دختر موسی بن جعفر است، است. بعضی ‌ها دختر موسی بن جعفر بودند، فرزند موسی بن جعفر بودند، ولی شاید فرزند نبودند. 🔸 صرف اینکه از نظر شناسنامه‌ ای کسی دختر امام باشد یا خواهر امام باشد دخیل نیست. وجود مبارک طبق این زیارت مأثوری که هست، نشان می‌ دهد که از سه مجرا از فیض خاص ولایت برخوردار بود. 👈 اینکه علم از نشأت می ‌گیرد به جهان می ‌رسد، اینکه باید از قم برخیزد، اینکه هم ‌اکنون هم مسئولیت اساسی علمی و ثِقْل علمی به عهده قم هست، اینها به همین ذات مقدسه است. ↙️ آپارات با کیفیت مناسب: https://aparat.com/v/LKTBj 📚 سخنرانی در جمع خادمین حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاریخ: 1396/05/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مصاف مرگ افکن
🔹 مرگ اگر مرد است گو نزد من آی ٭٭٭ تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ من از او عمری ستانم جاودان ٭٭٭ او ز من دلقی ستاند رنگ رنگ 🔹 آدم بزرگی است؛ اما این حرف خیلی از او بزرگ ‌تر است که من مرگ را می ‌میرانم! برای اینکه مرگ می‌خواهد چه بگیرد؟ این بدن مرا می ‌گیرد ولی من جانم را از دست مرگ نجات می‌ دهم. «مرگ اگر مرد است گو نزد من آی»؛ من پیروز هستم، من پشت مرگ را به خاک می ‌مالم. 🔹 مرگ مگر از من چه می ‌گیرد؟! مرگ، بدنی می ‌گیرد که این بدن پوسیدنی است، خب بعد دوباره زنده می‌ کنند؛ اما من جانم را از دست مرگ می ‌گیرم و ابدی می ‌شوم. ما این هستیم؛ این است. 📚 دیدار هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) تهران تاریخ: 1398/06/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra