فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* اصل مشکل را باید در ناکارآمدی دانشگاه در تربیت #متخصص_کارآمد و متعاقبا تحریف عبارت نخبه جستجو کرد. *
تداوم انقلاب اسلامی
* اصل مشکل را باید در ناکارآمدی دانشگاه در تربیت #متخصص_کارآمد و متعاقبا تحریف عبارت نخبه جستجو کرد.
* اصل مشکل را باید در ناکارآمدی دانشگاه در تربیت #متخصص_کارآمد و متعاقبا تحریف عبارت نخبه جستجو کرد. *
#نخبه ای که با داشتن مدرک ارشد #اقتصاد مجبور به کولبری در مرز باشد بیش از اینکه نشان از رشد #بیکاری و وخامت اقتصادی و یا #بیعدالتی در کشور باشد، نشانه ضعف #نظام_آموزش_عالی در تربیت نیروی انسانی #کارآمد است.
دانشگاهی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آن نتواند حسب تخصص اش کارآفرینی کند و یا حداقل برای خودش کار پیدا کند، باید درش گل گرفته شود.
فارغ التحصیل چنین دانشگاهی هم لزوما نخبه نیست.... باید در تعریف عبارت نخبه تجدید نظر کرد
https://www.instagram.com/p/CAdwa5ZA_ys/?igshid=g28st05dykti
* قتل رومینا، کشتار خانواده: جلوی هردو را باید گرفت *
در قتل #رومینا چند محور را باید از هم تمییز داد: 1- #غیرت_جاهلی 2- #غیرت_دینی 3- #بی_غیرتی
غیرت امری ذاتی برای انسان است. غیرت ورزی انسان به خانواده اش به نوعی تلاش برای حفظ حریم خانواده از گزندها و آسیب ها و فروپاشی هاست. خانواده هویت بخش و حافظ و راهنمای فرد برای زیست فردی و اجتماعی است. پس بی غیرتی زمینه ساز اضمحلال خانواده و متعاقبا بروز بحرانهای فردی و اجتماعی است. با فروپاشی خانواده ها رومیناها قربانی خواهند شد... تجربه غرب در نفی غیرت و ترویج بی غیرتی و فروپاشی خانواده و اضمحلال فرد و جامعه، پیش روی دیدگان ماست.
دین هم این میل و نیاز ذاتی انسانی را به خوبی تبیین کرده و حد و حدود و احکام آن را مشخص نموده است. چرا که دین به دنبال صلاح و فلاح فردی و اجتماعی انسان است و از این رو به حفظ حریم خانواده توجه جدی دارد.
غیرت جاهلی صورت تحریف یافته غیرت ذاتی انسانی است که به دلیل نداشتن آموزش و عقلانیت کافی منجر به رفتارهای افراطی و غلط میشود. اعراب جاهلی هم حسب آن نیاز و میل انسانی غیور بودند ولی الگو و راه غیرت ورزی را در زنده به گور کردن دختران میدیدند. دین اسلام با صحه گذاشتن به میل و نیاز فطری انسانی، الگو و راهکار درست غیرت ورزی را نشان داده است.
چند روزی از قتل رومینا می گذرد. واقعیت این است که پدر رومینا دچار غیرت جاهلی است. برخی از بی غیرتان عالم هم اشتباه این مرد جاهل را بهانه کرده و به میل فطری انسانی حمله کرده اند و مدافع بی غیرتی شده اند. در حالی که در مقابل غیرت جاهلی باید غیرت دینی را توسعه داد نه بی غیرتی را. حال پرسش این است که ما برای آموزش و توسعه غیرت دینی چه کرده ایم؟ دستگاههای فرهنگی و آموزشی ما برای آموزش غیرت دینی و مهارت افزایی مردم در مواجهه با مسائل ناموسی چه کرده اند؟ نظام مشاوره کشور و رسانه ها و قوه قضائیه و ... میتوانند در این باب دو صفحه برنامه آموزشی به ما گزارش بدهند؟ متعاقبا اینکه چه کسانی در طی سالها با هجمه به دین و غیرت دینی فرآیند آموزش غیرت ورزی دینی را مختل کرده اند؟ آیا مقداری از تقصیر این پدر جاهل را نباید در کسانی جستجو کرد که مانع از آموزش درست این مرد شده اند؟
کم کاری نهادهای رسمی در آموزش که مشخص است و باید که بازخواست شوند. مروجان بی غیرتی و مانعان آموزش صحیح غیرتورزی دینی هم در جامعه ما مشخص هستند... این مروجان در چند دسته قرار میگیرند. اول کسانی که مستقیما به دین و رفتارهای دینی و شرعی هجمه میکنند. دوم کسانی که زیرساختهای رفتارهای بی دینی و غیر شرعی را ایجاد میکنند. مثلا اینستاگرام زیرساخت توسعه بی دینی در جامعه ماست. عاملان حفظ و توسعه این پلت فوروم هم مشخص هستند. باید یقه ایشان را هم گرفت.
باید جلوی قتل رومیناها را گرفت، ولی برای این مهم نباید خانواده را کشتار کرد. کسانی که به بهانه قتل رومینا به جنگ غیرت اصیل انسانی که مقوم نهاد خانواده است رفته اند، دارند خانواده را سلاخی میکنند.
تنها راه حل مشکلات فوق هم آموزش و ترویج غیرت دینی است و لاغیر...
https://www.instagram.com/p/CAzyk6bA8tR/?igshid=1fscdhxdyvbb0
تداوم انقلاب اسلامی
#وکلای_ملت از طریق شبکه ای که برای ملت #فیلتر شده، لابد دارند اقداماتشان را در حل مسایل و مشکلات #ملت گزارش میدهند!
آقایان! اگر #توییتر چیز خوبی است پس چرا فیلترش کرده اید؟ بر بستر یک پلت فورم غیرقانونی اصلا برای چه کسی حرف میزنید؟ برای ملت؟!
وقتی از ضعف #سواد_حکمرانی_فضای_مجازی حرف میزنیم مصداقش میشود این مورد...
مسوولان ما بیش از مردم نیازمند #آموزش حکمرانی فضای مجازی هستند...
https://www.instagram.com/p/CBGd2xrAfdB/?igshid=1h84tyb0j4mqn
#مهدی_نصیری نوشت:
خلاصه:
..." در حسرت کمبود *حاج حیدر* های شجاع و وفور انقلابیون محافظه کار و اشعری مسلک..."دهها نفر از سرشناسان و غیر سرشناسان سالهاست که نسبت به فاجعه فساد اقتصادی در کشور و قوه قضاییه هشدار می دهند اما تحلیل و دریافت نظام این بود که اینها سیاه نمایی است و فساد سیستماتیک نیست و تضعیف نظام است و ... اگر پس از انقلاب، انقلابیون بیشتری از سنخ حاج حیدر پرورش داده بودیم و نه انقلابیون محافظه کار، شعاری، فاقد تحلیل، اشعری مسلک، ذوب در ولایت و .... اکنون شاهد این نکبتها نبودیم."....اله
شاه بیت این نوشته تکریم حاج حیدر نیست بلکه اثبات * فساد سیستماتیک * در قوه قضائیه و نظام است... همان چیزی که رهبری صراحتا با آن مخالف است. اصل نقد نصیری هم به خطاب به رهبری است نه کسانی که ذوب در ولایت می نامد..
ولی نصیری توجه ندارد که #فساد_سیستماتیک توسط خود سیستم قابل اصلاح نیست. فلذا وقتی خود سیستم قوه قضائیه خودش دارد خودش را نظارت و اصلاح میکند همین کفایت میکند که بفهمیم سیستم دچار فساد سیستماتیک نیست هرچند که عمیقا دچار فساد باشد که هست... شاه بیت موضع رهبری هم همین است: سیستم به صورت سیستماتیک میتواند خودش را #نظارت و #اصلاح کند فلذا به جای آیه یاس خواندن (همان کاری که نصیری نظرا و عملا انجام میدهد)، به فرآیند اصلاح کمک کنید.
* در باب حضور مسوولان نظام در پلت فورمهای فیلتر شده خارجی و .... *
در مورد یادداشت انتقادی ای که بنده در باب حضور و فعالیت نمایندگان مجلس (و تمام مسوولان حکومتی) در پلت فورمهای فیلتر شده خارجی نوشتم، برخی تعریض هایی داشتند که لازم دیدم توضیحاتی چند ارائه بدهم:
اصل اشکال دو مقوله دارد:
الف- فعالیت در پلت فورم * فیلتر شده * خارجی (مثل توییتر، تلگرام و ...)
ب- فعالیت در پلت فورم * فیلتر نشده * خارجی (مثل اینستاگرام، واتس آپ، لینکدین و ...)
1- اصل اشکالی قبلی بنده در مقوله اول بود. بدین صورت که جمهوری اسلامی نمی¬تواند از سویی خودش یک سرویس (مثل توییتر و تلگرام) را فیلتر کند و از حضور مردم در آن ممانعت کند و از سویی دیگر مسوولان همین نظام و مدافعان آن (امت حزب الله) با استفاده از فیلترشکن در سرویس ممنوعه حضور بیابند و برای مخاطب مردم تولید محتوا کنند. این روند به غیر از اینکه غیرقانونی است واجد وجوهی از بلاهت و سفاهت هم هست و مهمتر اینکه مشوق مردم برای حضور بیشتر در سرویس های فیلتر شده غیرقانونی است. طبعا در این مقوله باید * مردم عادی * را از * مسوولان * جدا کرد... شاید مردم عادی را به طور کامل نتوان توجیه یا ممانعت کرد که در پلت فورم فیلتر شده و غیرقانونی فعالیت نکنند ولی مسوولان نظام و مدعیان انقلاب و اصول، مطلقا حق چنین قانون شکنی را ندارند.
2- البته فعالیت در پلت فورم خارجی (اعم از فیلتر شده و نشده) با هدف تبیین مواضع کشور برای مردم دنیا و پاسخ به هجمه ها و ... بحث دیگری است که سازوکارِ نداشتهء خودش را می طلبد. لازم به توضیح است که محتوای تولیدی مسوولان کشور ربط دقیقی به این محور ندارد و تحلیل محتوای تولیدات رسانه ای ایشان نشان میدهد که مخاطب اصلی تولیدی ایشان، مردم داخل کشور و همچنین سایر مسوولان نظام هستند. البته امت حزب الله در عین اینکه در تبیین مواضع کشور برای مردم دنیا و پاسخ به هجمه ها تولید محتوای زیادی دارند ولی حجم تولیدی آنها هم بیشتر برای مخاطب و مسائل داخلی است... این غلط است.
3- نکته مهم دیگر ابهامی است که بعد از فیلترینگ تلگرام رخ داده است. بدین صورت که تلگرام فیلتر شده ولی فرآیند مهاجرت به درستی شکل نگرفته است و صرفا قسمتی از جریانهای انقلابی و دینی و همچنین مردمی که دسترسی چندانی به فیلترشکن ندارند از آن خارج شده اند و بخش عمده ای از مردم همچنان در بستر تلگرام فعال هستند و طبعا عدم حضور فعالان انقلاب اسلامی در این بستر خسارتهای جدی¬ ای در پی خواهد داشت... دوستانی که مسوول مدیریت فیلترینگ تلگرام و مهاجرت مردم بوده و هستند باید بدین ابهام پاسخ بدهند.
4- در مقوله دوم، مسوولان فضای مجازی کشور اصولا باید فرآیند محدودیت سرویسهای خارجی و توسعه سرویسهای داخلی را در دستور کار قرار دهند. همان کاری که در ظاهر در باب جایگزینی تلگرام با پیام رسانهای داخلی سعی شد انجام شود (فعلا در ارزیابی صداقت و کارآیی این اقدام حرفی نمیزنم) ولی وقتی از منظر یک کارشناس و فعال فضای مجازی به موضوع مینگریم باید توجه داشته باشیم که وقتی به دلیل آزادی پلت فورم خارجی (مثل اینستا و واتس آپ و ... ) عملا نظام خودش مردم را به خارج از مرزهای مجازی خود هدایت کرده است و غالب مردم در آن حضور و فعالیت دارند، پس حضور کارشناسان و فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در این بسترها لازم و ضروری است... البته در این حضور چند اصل را باید رعایت کرد. اول اینکه این حضور صرفا برای تولید محتوا برای کاربران و مردم است و دلیلی ندارد که ارتباطات فردی و گروهی کارشناسان با همدیگر در بستر پلت فورمهای خارجی باشد. مثلا گروه مجازی گفتگوی فعالان فرهنگی یا گروه هماهنگی دوستان مدرسه یا گروه هماهنگی هیات محله و... ضرورتی ندارد در بستر واتس آپ باشد. دوم اینکه اصولا بستر اصلی تولید محتوا باید پلت فورمهای داخلی باشند و متعاقبا محتوای تولید شده با لینک داخلی ها، در پلت فورم خارجی بازنشر شود.
5- مواردی که در بالا ذکر شد بیشتر از جنس * سواد حکمرانی * است تا *سواد کاربری * ... دوباره متذکر میشوم که #سواد_حکمرانی_فضای_مجازی مسوولان و فعالان فضای مجازی پایین است و باید آموزش ببینند.
https://ble.ir/aidinligh2
https://eitaa.com/aidinligh2
sapp.ir/aidinligh2
#حکمرانی_فضای_مجازی
🔶 از سوی #عزیز_نجف_پور رییس مرکز مطالعات #فضای_مجازی پژوهشگاه مطرح شد:
🔰 #مجلس شورای اسلامی در راستای تقنین و اجرایی شدن سیاستهای مصوب شورای عالی مجازی، باید اقدام به تشکیل #کمیسیون_تخصصی_فضای_مجازی نماید.
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/ktfmajazi
https://ble.ir/aidinligh2
https://eitaa.com/aidinligh2
sapp.ir/aidinligh2
تداوم انقلاب اسلامی
#عضو_حقیقی #شورای_عالی_فضای_مجازی و #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی و رییس پیشین #صدا_و_سیما ی جمهوری اسلامی که #منصوب_رهبری است به صورت غیرقانونی در پلت فورم #فیلتر شده توییتر وارد شده و از همخوانی با #خوانندگی_زن توسط #کویتی_پور حمایت میکند.
حالا این خیلی مهم نیست... باید دید با این منطق، در صدا و سیما و شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی چه فاجعه ای بالا آورده و می آورند...
https://ble.ir/aidinligh2
https://eitaa.com/aidinligh2
sapp.ir/aidinligh2
* کرونا، مجازی شدن کشورها و چالش حکمرانی و الزامات مجازی سازی ایران *
....
نجف پور الزامات مجازی شدن جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی را با تاکید بر ضرورت در اختیار گرفتن حکمرانی فضای مجازی در ۶ محور بیان کرد که شامل موارد زیر است:
اول: لازم است چشم انداز و اسناد کلان جمهوری اسلامی بر اساس آینده سایبری-فیزیکی بازطراحی شود. اگر حال فعلی و آینده محتوم کشور، مجازی-فیزیکی است معنی ندارد که در چشم انداز و اسناد بالادستی، فضای مجازی جایگاه درستی نداشته باشد و یا اینکه برنامه هفتم توسعه با رویکرد دو ساحتی سایبری-فیزیکی طراحی شود.
ما قبلاً در برنامه ششم توسعه بر اساس رویکرد دوساحتی، سیاستها و احکام برنامه ششم را به مرکز ملی فضای مجازی و مجلس پیشنهاد دادیم ولی متاسفانه فضای مجازی محدود به فناوری اطلاعات و ارتباطات شد و هیچ دلالت روشنی به سایر حوزههای راهبردی حکمرانی جمهوری اسلامی پیدا نکرد.
دوم: اصولاً باید ساختار حاکمیت بر اساس الزامات سایبری-فیزیکی بازطراحی و ارتقا یابد و ساختارهای موجود کفاف حکمرانی مجازی جمهوری اسلامی را نمیدهند. مثلاً لازم است کمیسیون تخصصی فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.
سوم: تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات واقعی و به صورت غیرنمایشی و بر حسب تعاریف و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، لازمه امکان تحقق حکمرانی جمهوری اسلامی است. در وقایع آبان ۹۸ بر همگان به صورت عینی و عملیاتی روشن شد که پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات یک دروغ بزرگ بوده است.
چهارم: مردمی سازی فضای مجازی و معماری فضای مجازی بر اساس جامعه ایرانی ضرورت و الزام دیگری است که باید رعایت شود. اگر فضای مجازی یک جامعه بر بستر فناوری اطلاعات است پس ساختار اجتماعی این جامعه نیز باید متناسب با ساختار اجتماعی جامعه فیزیکی و سبک زندگی و اهداف، نیازها، ارزشها، سلایق و فرهنگ جامعه ایرانی معماری و توسعه یابد.
اندرو فینبرگ در کتاب reinventing the internet به تفصیل این موضوع را توضیح داده است. مشارکت روشمند متخصصان داخلی در توسعه محصولات و سرویسهای داخلی و بها دادن به آنها هم یکی دیگر از شاخههای مردمی سازی است.
پنجم: اعمال حکمرانی صرفاً محدود به حوزه داده نیست؛ این در حالی است که چند وقتی است که نگاههای مهندسی صرفاً از حکمرانی داده حرف میزنند در حالی که حکمرانی باید در ساحات کلان، اجتماعی و داده انجام شود که لازمه این امر تعیین مرزهای مجازی و متعاقباً اعمال حاکمیت جدی بر آنها است.
ششم: امروزه خارجیها از طریق پلتفرمها اقدام به مداخله در امور جامعه ایرانی میکنند که طبعاً در کنار مواجهه و کنترل اینها، باید به طور جدی توسعه پلتفرمهای مختلف خدماتی و ارتباطی توسط مجموعههای داخلی در دستور قرار گیرد....
https://www.mehrnews.com/news/4983371/%D8%AA%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
####
https://ble.ir/aidinligh2
https://eitaa.com/aidinligh2
sapp.ir/aidinligh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این موجودات کثیف را در تاریخ با نام * آمریکایی * خواهند شناخت...