#شبهه
⚫️ علی (علیه السلام) را مردم نخواستند، در خانه نشست؟!
« در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند، نه همهی پایهی مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایهی اساسی دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. اگر کسی که برای حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همهی مردم هم که بر او اتفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعی است.
منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد. لذا رأی مردم هم لازم است. اسلام برای رأی مردم اهمیت قائل است. فرق بین دموکراسی غربی و مردم سالاری دینی همین جاست. »(رهبر معظم انقلاب ـ 26/9/1382 ـ دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه های قزوین)
✅پیش از پرداختن به جواب تفصیلى این نکته قابل تذکر است که فرض مطرح شده در سئوال، به هیچوجه در زمان ما واقع نشده است و آنچه در نوشتهها و سخنان دگراندیشان برونمرزى یا مقلدان داخلی آن ها ـ مبنى بر عدم مقبولیت نظام اسلامى در میان مردم ـ ادعا مىشود فقط براى ایجاد جو کاذب است.
در زمان حیات امام راحل (ره) نیز بارها از سوى مخالفان جمهورى اسلامى تبلیغ مىشد مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادى ناشى از جنگ و محاصره اقتصادى، از جمهورى اسلامى بریدهاند، ولى ما شاهد بودیم در همان اوضاع مردم به طور گسترده در صحنه حاضر مىشدند و از هیچ فداکارى دریغ نمىکردند و پـس از رحلت حضرت امام هم جریان اجتماعى همان شکل و جهت را حفظ کرده است؛ از این رو پشتیبانى مردم از نظام و رهبرى آن محفوظ است.
و وجود اعتراضات و انتقادات مردمی از وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی و عملکرد احزاب و جریانات سیاسی دلیل مخالفت با اسلام و حکومت بر اساس آموزههای دینی نیست بلکه اتفاقاً در بسیاری از موارد این نارضایتی ناشی از عدم قاطعیت و جدیت بر اجرای احکام متعالی اسلام ناب محمدی است.
پـس بـررسى این فرض و پاسخ گفتن به آن به معناى عدم مقبولیت نظام اسلامى و رهبرى آن از سوى مردم نیست.
🔰احتمال عدم مقبولیت نظام اسلامى از سوى مردم، به دو صورت متصور است:
1⃣اول- مردم به هیچ وجه حکومت دینى را نپذیرند؛ در این صورت اگر فرض کنیم امام معصوم (علیه السلام) یا فقیه داراى شـرایـط حاکمیت، در جامعه باشد، به اعتقاد شیعه او از جانب خدا حاکم و والى است، ولى حکومت دینى تحقق نخواهد یافت، زیرا شرط تحقق حکومت دینى پذیرش مردم است. نمونه بسیار روشن این فرض، 25 سال خانهنشینى حضرت على (علیه السلام) است. ایـشـان از سوى خدا به ولایت منصوب شده بودند، ولى حاکمیت بالفعل نداشتند، زیرا مردم با آن حضرت بیعت نکردند.
2⃣دوم- این است که حاکمیت شخصى که داراى حق حاکمیت شرعى است به فعلیت رسیده باشد؛ ولى پس از مدتى عدهاى به مخالفت با او برخیزند. ایـن فرض خود دو حالت دارد:
⏪یکى اینکه مخالفان گروه کمى هستند و قصد براندازى حکومت شرعى را ـ که اکثر مردم پشتیبان آن هستند ـ دارند؛ شکى نیست در این حال، حاکم شرعى موظف است با مخالفان مقابله کند و آنان را به اطاعت از حکومت شرعى وادار کند. نمونه روشن این مورد برخورد قاطع و خونین حضرت امیر (علیه السلام) با اصحاب جمل، صفین، نهروان پس از تحقق حکومت بود و در زمان کنونى برخورد جمهورى اسلامى با منافقان و گروههاى الحادى و محارب از همینگونه است، زیرا روا نیست حاکم شرعى با مسامحه و تساهل راه را براى عدهاى که به سبب امیال شیطانى قصد براندازى حکومت حق و مورد قبول اکثر مردم را دارند، باز بگذارد.
⏪صورت دوم از این فرض این است که بعد از تشکیل حکومت شرعى مورد پذیرش مردم، اکثریت قاطع آن ها مخالفت کنند؛ مثلاً بگویند: ما حکومت دینى را نمىخواهیم.
با توجه به جواب اجمالى پیش باید گفت: در این حال، حاکم شرعى، هنوز شرعاً حاکم است، ولى با از دست دادن مقبولیت خویش، اجازه اعمال حاکمیت مشروعش را از دست مىدهد. یعنی خدا با اولویت دادن به کرامت انسان ها و احترام به خواست مردم، اجازه حکومت را به حاکم مشروع اسلامی نداده است؛ چرا که حکومت اسلامی، حاکمیت بر قلب هاست و بدون خواست و رضای عمومی امکان تحقق هدف حکومت الهی که هدایت انسان ها و تحقق عدالت است وجود نخواهد داشت.
شـایـد بتوان دوران امامت امام حسن مجتبى (علیه السلام) و درگیرى ایشان با معاویه و فرار سران سپاه آن حضرت به اردوگاه معاویه را نمونه بارز از فرض اخیر دانست.
تاریخ نشان داد حضرت به علت پیروى نکردن مردم از ایشان، عملاً حاکمیت را به صورت مشروط به معاویه سپرد هرچند مردم هم، مکافات این بدعهدى و پیمانشکنى خود را دیدند و کسانى بر آنان مسلط شدند که دین و دنیاى آن ها را تباه کردند.
@aamerin_ir
#فیلم #جلسه یازدهم (قسمت اول ) دوره آموزشی
#واجب فراموش شده
با تدریس #استاد_علی_تقوی
📌جلسه یازدهم (قسمت اول )
در #یوتیوب با لینک زیر ببینید:
https://youtu.be/XY-q2vnQOZo
مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده
مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
@aamerin_ir
🚨🚨🚨رزم تلفنی
☎️📠✉️📱💻مطالبات مردمی
💠بسم الله الرحمن الرحیم 💠
🔸عرض سلام واحترام
باتوجه به تاکید آیات قرآن کریم به فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر واهتمام معصومین علیه السلام به این فریضه وهمچنین بیانات مقام معظم رهبری دراین زمینه،لازم است دراین برهه از زمان که فساد و بی بندوباری و ربا واختلاس و… رواج یافته ،
خواهان آن باشیم سطح آگاهی ومعرفت افرادجامعه نسبت به این فریضه افزایش یابد
لذا بارزم تلفنی شما خوبان به سازمان صدا وسیما،آموزش این مهم را مطالبه خواهیم کرد 👇👇
مطالبات شمامومنین :
✅تهیه وپخش برنامه های منظم ومستمردر این خصوص.
✅بهره مندی به جا واصولی در محتوای سریالهای تلویزیونی
✅دعوت ازکارشناسان زبده ومتخصص دراین زمینه همچون #استاد_علی_تقوی
در برنامه هایی همچون، #آفتاب_شرقی، #به_سمت_خدا وسایر برنامه های مذهبی
✅تماس با صدا وسیمای هراستان
شبکه ۱(مطالبه ازآفتاب شرقی وشبکه ۱)
۲۷۸۶۱۰۰۰
۳۰۰۰۰۱
https://telegram.me/TV.irib
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه ۲(مطالبه ازشبکه که چرا برنامه معارفی غیرازکوی محبت نداردآنهم فقط درمناسبتها روی آنتن میرود )
۲۷۸۶۲۰۰۰
۳۰۰۰۰۲
sima2@irib.ir
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه ۳
۲۷۸۶۳۰۰۰
۲۰۰۰۰۳۳۳
sima3@irib.ir
سمت خدا
۲۰۰۰۰۳۰۳
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه ۴
۲۶۲۱۵۶۰۰
۳۰۰۰۰۴
sima4@irib.ir
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه ۵
۲۷۸۶۵۰۰۰گویا
۲۳۵۱۱۰۰۰
۲۳۵۱۱۲۸۹نمابر
sima5@irib.ir
برنامه تانیایش
۱۰۰۰۰۵۲۳
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آموزش
۲۷۸۶۷۰۰۰
۳۰۰۰۰۷
htps://telegram.me/amoozeshtv
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه قرآن ومعارف سیما
۲۷۸۶۸۰۰۰
۲۷۸۶۰۱۱۴
۳۰۰۰۰۴۴۴۴
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رادیو معارف
مدیر:مجتبی توده ای
۰۲۵۳-۲۹۱۰۵۵۱-۲
۳۰۰۰۰۵۵۳
۰۲۱۲۷۸۱
www.radiomaaref.ir ادرس اینترنتی
radiomaaref@irib.irپست الکترونیکی
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رادیوقرآن
مدیر:استاداحمدابولقاسمی
۳۰۰۰۰۱۰۰
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
روابط عمومی صداوسیما
۰۲۱-۲۷۸۱
۱۶۲
فکس ۲۲۶۵۲۸۸۰
۳۰۰۰۰
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شبکه استانی البرز
روابط عمومی ۳۲۵۲۹۵۹۶
۱۰۰۰۲۱۶۰
واحدسیما۳۲۵۱۹۸۸۸
واحدصدا۳۲۵۶۳۵۱۱
info.allborz.irib.ir
1_15828475.mp3
3.1M
#پرسش_و_پاسخ
#استادتقوی
🔹 #قسمت_چهارم
✅ به نهضت آمرین بپیوندید:
http://eitaa.com/joinchat/1655439360C3ac9fe7eda
1_15259262.mp3
15.52M
🎤#صوت
#انسانِ_مُصلِح
#آموزش_عمومی_امر_به_معروف به زبان #ترکی_آذری ▶️
با تدریس #استاد_علی_تقوی
جلسه 3 از 15
@aamerin_ir
#امام_خمینی و #امربه_معروف
۱٦.تاحدامکان آبرو حفظ کنید.
برگرفته از کتاب #واجب_فراموش_شده درکلام #امامین_انقلاب
تالیف: #استادتقوی
@aamerin_ir
#توجیه_گناه_راچطورپاسخ_بدهیم!
۱۶.شماچکاره هستید…!!
@aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 برسد به دست آنهایی که به بهانه عدم تاثیر ، از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر فرار میکنند!
#استاد_علی_تقوی
💢 رهبری: احتمال تاثیر همه جا قطعی است...
🎬 @aamerin_ir
🔹رهبرانقلاب:
شغل اوّل زن تربیت فرزند است. نمیگوئیم شغل دیگر نداشته باشد، اسلام مانع نیست، اما اوّلین و اساسیترین و پراهمیتترین شغل زن، مادری است.
🆔 @aamerin_ir
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
دعـا پشــت دعــا براي آمـدنت!
گناه پشــت گناه براي نيامدنت!
دل درگيرميـــــان اين دوانتخاب!
کدام آخــر؟ آمـدنت يا نيامدنت؟
🌼اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَليِّکَ الفَرَج
@aamerin_ir
هرکه بي ولي باشد،عاقبت سيه بخت است
پيمودن راه حق،بي امـر ولي سخت است
انقلابمان هرگـز، منحــرف نخواهد شد
تا سيدعلي باشـد، ما خيالمان تخت است
🆔 @aamerin_ir
مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
برخامنه ای رهبر خوبان صلوات🌹 💠 @aamerin_ir
امام صادق علیه السلام :
از شام گاه پنجشنبه ، فرشتگانی با قلمهایی از طلا و لوحهایی از نقره ، از آسمان به سوی زمین میآیند و تا غروب روز جمعه ثواب هیچ عملی را نمینویسند به جز صلوات بر محمّد و آل محمّد (علیهم السّلام).
منلایحضرهالفقیه, جلد 1
@aamerin_ir
#سیره_شهدا ۱۸
#شهیدعلی_قوچانی
⚡وظیفه اصلی
✍وارد ساختمان سپاه که شد،چندتایی از بچه های سپاه رادید،حاج علی بین آنها بود و داشت حرف می زد؛بچه ها وظیفه ما.. ..
💥 @aamerin_ir
#فیلم #جلسه یازدهم (قسمت دوم ) دوره آموزشی
#واجب فراموش شده
با تدریس #استاد_علی_تقوی
📌جلسه یازدهم (قسمت دوم )
در #یوتیوب با لینک زیر ببینید:
https://youtu.be/PbaYW65kT4s
مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده
🚫دو تفکر غلط:
چون کسی فلان کارخوب رو نمیکنه منم نمیکنم.
فلان کاربدرو میکنم چون همه میکنن!! ❗️
@aamerin_ir
#امام_خمینی و #امربه_معروف
۱۷.خانمها مواظب غیبت و دروغ باشند ؛حتی به شوخی
برگرفته از کتاب #واجب_فراموش_شده درکلام #امامین_انقلاب
تالیف: #استادتقوی
@aamerin_ir
#توجیه_گناه_راچطورپاسخ_بدهیم!
۱۷به خودم مربوطه…!!
@aamerin_ir