eitaa logo
استاد ابوالفضل بهرامپور
2.5هزار دنبال‌کننده
311 عکس
141 ویدیو
3 فایل
کانال رسمی نشر آثار استاد ابوالفضل بهرامپور آدرس پایگاه اطلاع رسانی استاد http://www.bahrampur.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری 📌 اینجا ایران است و این معلم برای دانش اموزان همین کشور تدریس میکند 💡 عدالت اموزشی هدف قران @abahrampur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺آن سوی هستی قصه چیست ؟ ✍️ تفسیر آیات برزخ و معاد ( قسمت سوم ) @abahrampur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 پیام ولایت ❇️ در مورد پیامبر اعظم (صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم) در قرآن آیات متعدّدی وجود دارد؛ بعضی از این آیات خیلی تناسب روشنی با وضع کنونی بشر پیدا میکند که وقتی انسان آیه را میخواند، میبیند کأنّه همین امروز و برای بشرِ امروز نازل شده. ⬅️ یک آیه، این آیه‌ی شریفه است که در سوره‌ی برائت است: لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن اَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیم؛(۱) که این دو جمله‌ی اوّل آیه مربوط به همه‌ی آحاد بشر است؛ کما اینکه در آیه‌ی دیگر هم میگوید: یـاَیـُّهَا النّاسُ اِنّی رَسولُ اللهِ اِلَیکُم [جَمیعًا]؛(۲) همه‌ی بشر مخاطب پیامبر اکرمند. 🔹 این دو جمله، دو جمله‌ی خیلی مهمّی است: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم؛ رنج شما آحاد بشر بر پیامبر اعظم گران می‌آید و او از رنج شما رنج میبرد؛ بعدی «حَریصٌ عَلَیکُم»؛ دلسوز شما است، مشتاق شما است، علاقه‌مند به سرنوشت شما است؛ این خطاب به همه‌ی آحاد بشر است. .. @abahrampur
💡 دین چیست و چه ضرورتی دارد ؟(قسمت ششم) 🔺 مختصری دربارۀ علت و معلول ✍ موجودی را که به وسیلۀ موجود دیگری موجود شده باشد، معلول می نامند. پدید آوردنده ی معلول را علت نام داده اند. این علت نیز به نوبۀ خود معلول علت قبلی است ولی این سلسله علت‌ها تا بی نهایت نیست، بلکه می‌رسد به آن علتی که دیگر خودش معلول نیست. مثل این مثال ناقصی که می‌آوریم: من از پدر و مادرم متولد شدم و او هم از قبلی تا می‌رسیم به آدم که اولین انسان از خاک آفریده شد و بعدی‌ها از راه پدر و مادر متولد شدند. شما اگر بگوئید من از این متولد شدم و او هم از قبلی و از آدم. دوباره آدم از من متولد شده این می‌شود دور و دور باطل است و اگر بگوئید آدم هم از یک آدم دیگر متولد شد این می‌شود تسلسل و باطل است زیرا من پرسیده‌ام این از آن علت پدید آمده و بعد تا بی نهایت می‌گویند آن هم از قبلی پدید آمده. شما در اینجا جواب مرا ندادید فقط یک مشت معلول را نشان دادید من می‌خواهم علتّی را به من نشان دهید که خودش معلول نیست و آن را علت العلل یا واجب الوجود می‌نامند. وجود برای خدا ذاتی است همانطور که چربی برای روغن و رطوبت برای آب امر ذاتی است. واقع شدن تسلسل در این، خود دلیل بر واقع نشدن آن امر است ؛ این همان تعبیر فلاسفه است که می گویند : تسلسل محال است . ؟ @abahrampur