eitaa logo
محسن عباسی ولدی
57.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
350 فایل
صفحه رسمی حجت الاسلام #محسن_عباسی_ولدی متخصص | نویسنده | مدرّس 🌱 مسائل تربیتی و سبک‌زندگی‌دینی 🌐 پایگاه‌های اطلاع رسانی: ktft.ir/v 📬 ارتباط با مدیر: @modir_abbasivaladi 📱نشـانی صفحات مجازی حاج‌آقا در پیام‌رسان‌ها: @abbasivaladi
مشاهده در ایتا
دانلود
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : نگاهی نو به روایتی مشهور از حضرت امام صادق علیه السلام 👤 💠 @abbasivaladi
😃هُپ😃 🔸این بازی‏ برای کسانی که شمارش 🔢 را یاد گرفته‌اند و مضرب‏ ها ❎را هم تا اندازه‏ای بلدند، مناسب است. 🔹در این بازی، افراد، شروع به شمردن می‏ کنند. ساده‏ ترین شکل این بازی، آن است که وقتی به اعداد زوج⏪ یا فرد◀️ رسیدند، به جای گفتن عدد، «هُپ» بگویند و نفر بعدی هم عدد بعدی را بر زبان بیاورد. 🔸افراد در این بازی، نباید برای گفتن عدد یا هُپ، مکث کنند. مکث، به منزلۀ باخت 😞است. 🔹در شکل‏ های سخت‏ تر🧐 این بازی، باید مضربی از یک عدد مشخّص شود و افراد با رسیدن به آن، «هُپ» بگویند. 🔸مثلاً مضرب سه3⃣، این گونه است: یک، دو، هُپ😃، چهار، پنج، هُپ😃، هفت، هشت، هُپ😃. 🔹تعداد افراد حاضر در بازی👧🧒، نباید مضرب همان عددی باشد که انتخاب شده است؛ زیرا در این صورت، همۀ هُپ‏ ها به افراد مشخّصی می‏ افتد. 🔸مثلاً اگر تعداد افراد، چهار 4⃣نفر باشد و مضرب چهار 4⃣هم انتخاب شود، هُپ گفتن تنها به یک نفر می‏ افتد. 🔹تمرکز داشتن 🧠در سرعت و هماهنگی میان شنوایی👂 و گفتار🗣، دو ثمرۀ این بازی است. 📚 بازی ، بازوی تربیت ص ۱۰۵ @abbasivaladi
هدایت شده از لالایی خدا
محمد مهدی سهل البیع.mp3
1.85M
🔴 محمد مهدی سهل البیع ۵ ساله 🌹 فایلای ضبط شده رو به این آدرس بفرستید: 🍃 @modir_lalaiekhoda 🍃 @lalaiekhoda
هدایت شده از لالایی خدا
هلیا کهیلا.mp3
4.36M
و یکم 🔴 هلیا کهیلا ۵ ساله از شهر ری 🌹 فایلای ضبط شده رو به این آدرس بفرستید: 🍃 @modir_lalaiekhoda 🍃 @lalaiekhoda
هدایت شده از لالایی خدا
سیده حورا محمدی.mp3
6.18M
و دوم 🔴 سیده حورا محمدی ۷ سال و نیمه از تهران 🌹 فایلای ضبط شده رو به این آدرس بفرستید: 🍃 @modir_lalaiekhoda 🍃 @lalaiekhoda
🍃نفس زندگی قصّۀ درد کشیدنت را می‌شود از ذهنم پاک کنی؟ این قصّه دارد زندگی‌ام را بر باد می‌دهد. از هر طرف که به آن نگاه می‌کنم نتیجه‌اش می‌شود جمله‌ای که اگر باورش کنم دیگر نایی برای نفس کشیدن باقی نمی‌ماند. از این پنجره که نگاه می‌کنم تو را می‌بینم که از بی دینی‌هایی که می‌بینی داری درد می‌کشی. آرام و قرار نداری. آه می‌کشی و اشک می‌ریزی. هرکاری از دستت بر می‌آید،‌ دریغ نمی‌کنی. دستت را به دعا بر داشته‌ای و به خدا التماس می‌کنی. حالا به خودم نگاه می‌کنم که درد ندارم. راحت زندگی می‌کنم و دغدغه‌هایی غیر از دین دارم که جا را برای دغدغۀ دین تنگ کرده‌اند. خودم و خودت را که کنار هم می‌گذارم نمی‌توانم قبول کنم چنین خودی عاشق توست. چه طور می‌شود عاشق کسی بود و از همان چیزی که او را به درد می‌آورد به درد نیامد و به خود نپیچید. پس باید قبول کنم که من عاشق تو نیستم. این همان جمله‌ای است که نفس کشیدن را سخت می‌کند. می‌روم سراغ یک پنجرۀ دیگر. باز هم تو داری درد می‌کشی و پشت سر هم آه. برای چه؟ مهم نیست. آنچه اهمّیت دارد درد کشیدن و آه کشیدن توست. در این سو، من هم ایستاده‌ام و دارم تماشا می‌کنم تو را و درد کشیدنت را،‌ تو را و آه کشیدنت را. کمی سکوت می‌کنم شاید صدای شکستن استخوان‌هایم را بشنوم. خبری نیست، دردم نمی‌آید. باز هم خودم را می‌گذارم در کنار تو و آن جملۀ نفس‌گیر را تکرار می‌کنم: من عاشق تو نیستم. مگر می‌شود عاشق باشی و آه معشوق استخوان‌هایت را نشکند؟ پنجره‌های دیگر را رها می‌کنم. من همیشه می‌ترسم از باور این جملۀ ترسناک: من عاشق تو نیستم. این ترس،‌ درد دارد. من درد این ترس را حس می‌کنم. آقا! می‌شود دل به درد این ترس، خوش کنم و با خودم بگویم: فاصله‌ام به عاشق شدن، کمی کمتر از پیش شده؟ بگو می‌توانم، تا کمی آسوده‌تر نفس بکشم. شبت بخیر نفس زندگی! @abbasivaladi
محسن عباسی ولدی
samtekhoda 03.mp3
12.74M
💠 3 👤 📚 موضوع: راهکارهای ابراز محبت 🗓 چهار شنبه: چهارم تیر ماه1399 @abbasivaladi
محسن عباسی ولدی
📌شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، چه شد؟! ❓ما بیش از بیست سال از رادیو و تلویزیون شنیدیم، بیش از دو دهه در روزنامه‌ها و مجلّات خواندیم و در کلاس‌های مدرسه و دانشگاه به ما گفتند: «فرزند کمتر، زندگی بهتر!». حالا چه شده که درست، در جهت عکس آن، شعار می‌دهید و می‌گویید: «اشتباه کرده‌ایم»؟ کدام‌یک: «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یا «فرزند بیشتر، زندگی بهتر»؟ 🔰دلایل کنترل جمعیت در دهۀ شصت ✅ شنیدن دلایل مشخّص و جزئی اجرای سیاست‌های تحدید نسل از زبان دکتر علیرضا مرندی، وزیر بهداشت وقت، قابل توجّه است. ✳️ همان طور که می‌دانید، ایشان، یکی از فعّال‌ترین افراد در زمینۀ سیاست‌های تنظیم خانواده و کنترل جمعیت بود. ❇️ دکتر مرندی، در یکی از مصاحبه‌های خود، به دلایل ضرورت کنترل جمعیت در دهۀ شصت، اشاره می‌کند: 1⃣ افزایش مرگ و میر مادران و نوزادان ‼️در آن زمان، آمار مرگ و میر نوزادان و مادران، به شدّت بالا بود. مرگ مادران، بیش از ۲۵۵ در یکصد هزار تولّد زنده و مرگ بچّه‌های زیر پنج سال هم ۱۷۳ در هزار بود. ❌حالا این را با آمار امروز، مقایسه کنید که ظاهراً نسبت ۲۱ ـــ ۲۲ یا هجده در صدهزار است. 💯در هر جامعه‌ای معمولاً آمار بالای مرگ و میر در میان نوزدان و مادران، به جهت عدم وجود امکانات بهداشتی و نداشتن برنامۀ منظّم در باروری مادران است. 🔴 یکی از کارهایی که در این زمان انجام شد، آموزش مادران بود. در این آموزش‌ها به مادران گفته می‌شد که فاصلۀ میان بارداری‌ها را طوری تنظیم کنید که بدنتان، آمادگی پذیرش فرزند بعدی را داشته باشد و بچّه به این راحتی سقط نشود. ⬅️ ادامه دارد..... 📚ایران! جوان بمان! ص ۲۳ @abbasivaladi