eitaa logo
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
286 دنبال‌کننده
698 عکس
131 ویدیو
12 فایل
ارتباط با بنده @abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
ماشا الله به شیعیانِ مولا
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ماشا الله به شیعیانِ مولا
ان شا الله بحق عقیله ی بنی هاشم علیها السلام این بزرگوار از جا بلند بشن و نیازی به ویلچر نباشه
هدایت شده از ازدواج های مهجور
به مناسبتِ ولادت با سعادت دختِ ارشد امیرالمومنین علیهما السلام: زنان برای بهشتی شدن چه نیاز دارند و خالقشان از آنها چه خواسته؟؟ 🔴ورُوي عنها عليها‌السلام ـ أيضاً ـ : يقول جدّي الرسول الكريم : « إذا صلّت المرأةُ خَمسَها ، وصامَت شَهرها ، وحَفَظت فرجَها ، وأطاعت زوجها ، قيل لها : أُدخُلي الجنّة من أيّ أبواب الجنّة شئتِ ». ❇️ترجمه:: ●از حضرت زینب سلام الله علیها روایت شده است که فرمود: جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمود: اگر زنی نمازهای پنج گانه واجب خود را بخواند و روزه ماه رمضانش را بگیرد و دامان خود را از آلودگی حفظ کند و از شوهر خود اطاعت نماید ؛ به او گفته خواهد شد از هر دری از درهای بهشت که خواستی داخل شو 📚زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد/ ص۵۸۲ ✍🏽پ.ن: گاهی در جامعه مطالبی را بر زنان بار کرده اند که نه خالقشان خواسته است و نه بلحاظ عقلی مناسب روحیه و جسم زنانه میباشد . چیزی که خالق خواسته نه نفقه دادن و اشتغال است نه تحصیلات است نه تفسیر قرآن و تفقه در دین است نه ورود در مسائل سیاسی است این مطالب من درآوردی قطعا ذهنِ زنان جامعه را از وظایف اصلی و آنچه به آن مامور شده اند باز خواهد داشت و تا زمانی که اشتغالِ به حواشیِ مضر برطرف نشود نه عفت جامعه اصلاح میشود نه ازدواج تسهیل میگردد نه فرزند آوری به نتیجه ی مطلوب خواهد رسید گاهی میبینیم حتی از طرف کسانی که دلسوزِ مسئله ی جمعیت هستند تشویق به تحصیل (حالا در حوزه یا دانشگاه) وجود دارد یا موافقت با اشتغال زنان چه مستقیم و چه غیر مستقیم وجود دارد اینها تناقض است . اینکه یک مادر را در دانشگاه فرزند به دست نشان میدهند به عنوان نماد موفقیت اینها ضربه میزند 👈🏽چرا باید به جامعه القا کنی که ای زنی که مادر شدی و خانه داری تو به چیز دیگری به عنوان تحصیل در دانشگاه و حوزه نیازمندی و قهرمان کسیست که هم فرزندآوری کند و هم دانشگاه رود ؟؟؟ ✅خیر ، قهرمان و پیروزِ میدان آن بانویست که اشتغالات کاذب و مضر را ترک کرده و تمرکز زندگی اش به شوهر و فرزندانش بوده است .موفقیت و پیروزی از آن زنیست که در اطاعت از شوهر پیشی گرفته و مشغولِ جهاد حقیقیِ زنانه یعنی خوب شوهر داری کردن است. ✅پیروزی و موفقیت برای زنیست که توانسته دامن خود را از انواع خیانت ها پاک نگه داشته و در محیط اشتغال و تحصیل آلوده به انواعِ خیانت های خرد (کلیک کنید)نشود
کسانی که از موافقین مطالب ما هستند صرفا خواننده نباشید میدانید مطالبی بیان میشه که کمتر جایی مطرح شده از طرفی نیاز هست که بیش از اینها جار زده بشه لذا خودتون پست ها رو در گروها و حتی شخصیِ همگروهی ها و دوستان مجازی و ...ارسال کنید ولو اگر شجاعت نداشته باشید که بگید ما موافقیم بگذارید عضو کانال ها بشن ولو لسانا بگویند قبول نداریم و حتی جبهه بگیرند ولی وجدان اونها ضربه میخوره و پی به حقیقت میبره شمعی باشیم در ظلمات مفاسد دوران مدرنیته
فقط الاغ های دیوث راضی میشوند ناموسشان با نامحرمان تنها در آسانسور وارد شوند وقتی اسیرِ دنیای مسخره ی امروز و داده های عوامفریبانه ی روزگارِ بیغیرتانه ی امروزی میشوی خب طبیعتا باید هم دیوثانه جداسازیِ آسانسورِ زن و مرد را مسخره کنی یک مرد باغیرت هیچ وقت اجازه ی ورود ناموسش با نامحرم در آسانسور را نمیدهد و یک زن با حیا و با عفت هیچ گاه با اجنبی وارد آسانسور نمیشود.
لطفا برای استخاره ناشناس پیام ندید
توییتِ یک بیشرف تو چه کاره ی ایرانی؟؟؟؟ کجا شارع به تو اجازه داده برای یک انسان چنین تصمیم بگیری؟؟؟؟ مملکت صاحب نداره اینو تعزیر کنن؟؟؟؟ ظلم و سکوتِ همگانی که مقابلِ این ظلم ها به افغانی های عزیز شد از کم سابقه ترین های تاریخه ❎از مسخره ترین تقسیم بندی های موجود در دنیا تقسیم بندی بر اساس یک خط فرضیِ جغرافیاییست
حُمَادَیَاتُ النِّسَاءِ غَضُ الْاَبْصَارِ وَ خَفَرُ الْاَعْرَاضِ وَ قِصَرُ الْوَهَازَهِ
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
حُمَادَیَاتُ النِّسَاءِ غَضُ الْاَبْصَارِ وَ خَفَرُ الْاَعْرَاضِ وَ قِصَرُ الْوَهَازَهِ
«الوهازه»: شاید اگر سر و سنگین راه رفتن زنان با حیاء معنا شود بهتر باشد طبق کتب لغت یعنی کم بیرون رود و اگر رفت سر و سنگین و با حیا قدم بردارد
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹روابط عمومی و اجتماعی بودن،نام محترمانه ای بود که برنایز روی کارهای بی ربط گذاشته بود... امروز هزاران مطلب را مافیا های جهان بر زنان ما بعد از زنان غربی بار کرده اند ، برنایز ها بیشتر شده اند و با شعار های استقلال زنان و ... زنِ اصیل و نجیب را بی ارزش جلوه داده اند مسلمان تا زمانی که برای امیال خود از قیاس و استحسانات در تاویل و تفسیر مکتب وحی استفاده میکند از این برنایز ها در امان نیست و همواره بازیچه ی سیاست مداران و ثروتمندانِ جهان قرار خواهد گرفت و کلید غلبه ی بر نیرنگِ برنایز ها اطاعتِ بی چون و چرا نسبت به مکتبِ وحی است.
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
متنِ ارسال شده‌ی ایثارگر کیست ؟ مومنین و مومنات وقت آن رسیده است که از قضاوت شدن نترسیم و صریحا تف به روی مردان بی غیرت بیندازیم و حق را به حق دار بدهیم و بُتی را که شیاطین از زنِ شاغل ساخته اند و آن را نمادِ ایثار معرفی کرده اند در هم شکنیم ، زیرا چه کسی هست که نداند ایثارگرِ واقعی ،خانمِ خانه نشین هست که حقِ خود را طلب میکند در حالی که گذشتن از آن برایش آسان تر از به دست آوردنِ آن هست او هر روز به تنبلی و بی هنری متهم میشود و نیش ها را به جان میخرد و مافیای بیرون کشیدنِ زنان حتی تا درون خانواده اش نفوذ کرده اند... و او را در هر فرصتی که دست دهد متهم به تنبلی و یا سنتی بودن میکنند ... و دیگران را از کمک به او منع میکنند و حتی نفقه و حقوق واجبش را از او دریغ میکنند و حتی از ملاقاتِ فرزندی که خود زاده است منع میکنند که اگر او را میخواهد باید تسلیمِ یک شغل بشود ... اوست که اتهامات را به جان میخرد و از اینکه خود را در نظر فرزند ایثارگر جلوه دهد میگذرد تا اجازه ی پیروزی به باج گیر ندهد... ایثار حقیقی را با فدا کردنِ خود و فرزندش انجام میدهد ،تا که تسلیم نشود و باعث نشود مردانِ طماع دیگری هم با دیدنِ تسلیم شدنِ او الگو بگیرند و همسرِ خود را در ازای مبلغ ناچیزی، در اختیارِ کارفرمایان قرار دهند ... و چه به راستی که پیامبر فرمود هرکه دختر به شرابخوار دهد دختر به زنا داده است ... و اکنون این حدیث بسط دارد و دختر دادن به خیلی های دیگر ،دختر دادن به زنا هست ... پس لطفا به کسی که توانایی اداره ی زندگی را ندارد دختر ندهید زیرا ممکن است دختر به زنا داده باشید ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لاسیدن های دکتر و مجری تمومی نداره ❌ وقتی این برنامه ها رو در اختیار زن و بچت قرار دادی انتظار نداشته باش زنت یه لاس زنِ با مرد ها نشه و اگه شد خودتو مذمت کن چون این تربیت خودته صدا و سیما مخربترین مجموعه ی تربیتی برای خانواده ی شیعست و اگر میبینی در گروه های مجازی گفتگو های چادری ها و ریش دارها به این اندازه عادی شده بدون که این فقط ظاهرشه چون جای دیگه(تلوزیون) یاد گرفته بیش از این ها هم ایرادی نداره ❎روایت اول:: مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل 14/273 🔸پنج چيز همراه با پنج چيز می‏شود و آتش براى آن پنج چيز لازم است ... تا آنجا كه گويد: و هركس با دختران و پسران شوخى كند پس حتماً به زنا می‏افتد و آتش، زناكار را قطعى است. ❎روایت دوم:: من لا يحضره الفقيه 4/6 🔸رسول خدا صلی اللّه علیه وآله فرمان داده بود که زن مسلمان با مردان نامحرم بیش از پنج کلمه – که آن هم در موضوعات ضروری باشد- سخن نگوید. ❎روایت سوم:: ثواب الأعمال و عقاب الأعمال 283 🔸هر كس با زن نامحرم شوخى‏ كند، براى هر كلمه ‏اى كه در دنيا با او سخن گفته است هزار سال او را در دوزخ زندانى می‏كنند.
🏴ان شا الله بحول و قوه ی الهی خطبه ی مبارکه ی فدکیه را بخش بخش در کانال قرار میدیم باشد که انتشارِ فریادِ مظلومیتِ صدیقه ی کبری سلام الله علیها موجب تقرب به حضرتِ حجت روحی له الفداء شود .
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی ۱ ۱،لَمّا اَجْمَعَ اَبُوبَكْرٍ عَلى مَنْعِ فاطِمَةَ  عليها السلام فَدَكاً وَ صَرَفَ عامِلَها مِنْها وَ بَلَغَها ذَلِكَ، لاثَتْ خِمارَها عَلى رَأْسِها وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِها، وَ اَقْبَلَتْ فى لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَوْمِها، تَجُرُّ أَدْراعَها، تَطَأُ ذُيُولَها، ما تَخْرِمُ مِشْيَتُها مِشْيَةَ رَسُولِ اللّه‏ِ  صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله  آن گاه كه ابوبكر تصميم قطعى گرفت فدك را از دست حضرت فاطمه  عليها السلام بگيرد، نماينده ى او را از فدك بيرون راند. اين خبر به حضرتش رسيد. او مقنعه بر سر كرد و پوشش سرتاسرى پوشيد و در ميان بانوان خدمت گزار و خويشاوند به راه افتاد. لباس هاى او به زمين كشيده مى ‏شد و زير پايش مى رفت. راه رفتن او از راه رفتن پيامبر  صلى الله عليه و‏آله وسلم چيزى كم نداشت و آن را به ياد مى آورد.
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی ۲ ۲.حَتّى دَخَلَتْ عَلى اَبِى ‏بَكْرٍ الْمَسْجِدَ وَ هُوَ فى حَشْدٍ مِنَ الْمُهاجِرِينَ وَ الاَْنْصارِ وَ غَيْرِهِمْ. فَنِيطَتْ دُونَها وَ دُونَ النّاسِ مُلاءَةٌ فَجَلَسَتْ. ثُمَّ أَنَّتْ أَنَّةً ارْتَجَّتْ لَهَا الْقُلُوبُ وَ ذَرَفَتْ لَهَا الْعُيُونُ وَ اَجْهَشَ الْقَوْمُ لَها بِالْبُكاءِ وَ النَّحِيبِ، فَارْتَجَّ الْمَجْلِسُ...  در مسجد وارد بر ابوبكر شد كه با بسيارى از مهاجران و انصار و ديگر مردمان نشسته بود. پس ميان مردمان و حضرتش پرده‏ اى آويخته شد. آن حضرت نشست و آه جان سوزى كشيد كه دل ها لرزيد و اشك ها فرو ريخت و صداى گريه و ناله از مردمان برخاست و مجلس به هيجان رفت.
🏴خطبه فدکیه، فغان دخت نبی ۳ ۳.ثُمَّ اَمْهَلَتْ هُنَيَّةً حَتّى اِذا سَكَنَ نَشِيجُ الْقَوْمِ وَ هَدَأَتْ فَوْرَتُهُمْ، اِفْتَتَحَتِ الْكَلامَ بِحَمْدِ اللّه‏ِ وَ الثَّناءِ عَلَيْهِ وَ الصَّلاةِ عَلى رَسُولِهِ، فَعادَ الْقَوْمُ فى بُكائِهِمْ، فَلَمّا اَمْسَكُوا عادَتْ  عليهاالسلام فى كَلامِها فَقالَتْ:... آن گاه لحظه ‏اى درنگ فرمود تا مردمان آرام گرفته از خروش افتادند. آن گاه سخن خويش را با حمد و ستايش خداوند و درود بر پيامبر  صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله ‏وسلم آغاز فرمود. مردمان دوباره به گريه افتادند. همين كه از گريه باز ايستادند، براى بار دوم آغاز سخن كرده و اين گونه فرمود:....
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی ۴ ۴.اَبْتَدِءُ بِحَمْدِ مَنْ هُوَ اَوْلى بِالْحَمْدِ وَ الطَّوْلِ وَ الْمَجْدِ. اَلْحَمْدُ للّه‏ِِ عَلى ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلى ما اَلْهَمَ، وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ، مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَها، وَ سُبُوغِ آلاءٍ اَسْداها، وَ اِحْسانِ مِنَنٍ والاها.اَحْمَدُهُ بِمَحامِدَ جَمَّ عَنِ الاِْحْصاءِ عَدَدُها، سخنم را با ستايش خدا آغاز می ‏كنم. ستايش آن ‏كه به سپاس و بخشش و بزرگى سزاوارتر است. تمامى ستايش و سپاس ويژه ى خداوند نيكى و الهام است.او را ثنا مى گويم؛ به خاطر احسان هايى بى‏شمار كه در سپاس نگنجد و ادراك و هوش بشر را احاطه بر حدود آن ها نا ممكن باشد.
4_5873244640567629565.mp3
13.41M
شماره ی یک توضیح و شرحِ با سرعتِ ۲x گوش بدید
4_5873244640567630743.mp3
4.93M
شماره ی دو توضیح و شرحِ با سرعتِ ۲x گوش بدید
4_5873244640567635933.mp3
8.41M
شماره ی سه و چهار توضیح و شرحِ با سرعتِ ۲x گوش بدید
صوت ها رو گوش میدید ادامه بدیم؟؟
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی۵ ۵.وَ نَأى عَنِ الْمُجازاةِ أَمَدُها،: وَ تَفاوَتَ عَنِ الاِْدْراكِ أَبَدُها، وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها، وَ اسْتَخْذَى الْخَلْقَ بِاِنْزالِها، وَ اسْتَحْمَدَ اِلَى الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها، وَ ثَنّى بِالنَّدْبِ اِلى اَمْثالِها. خداوند كه براى پيوستگى نيكى ها، مردمان را به سپاس فراخوانده و براى سرشارى آسودگی ‏ها، به فروتنى وا داشته و بر دوباره‏ طلبى احسان ها، دعوت كرده تا آن ها را بيشتر و برتر بخشايش كند.
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی۶ ۶.وَ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللّه‏ُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الاِْخْلاصَ تَأْوِيلَها، و ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَبانَ فِى الْفِكَرِ مَعْقُولَها. و گواهى مى دهم كه خداوندگارى به جز اللّه‏ نيست، يگانه ‏اى كه انبازى بر او نبوده؛ [لا إله إلاّ اللّه‏] كلمه اى است كه خداوند تحقّق و تجسّم بيرونى آن را اخلاص مردمان قرار داده و آن‏چه از آن [لا إله إلاّ اللّه‏] قابليت دريافت دارد، در دل ها به وديعت نهاده [توحيد فطرى]. [او از توحيد] آن چه قابل تعقّل است، در انديشه ها روشن كرده است.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
و همان کلام همیشگی رو بگم : عمده ی مخالفت با پوشیه از طرف چادری های روسری رنگی و مکشفه های گردی صورت است چون حجابِ ناقصشون زیر سوال میره وگرنه کسی که دوستدارِ حیا و عفت باشه عاشقانه پوشیه میزنه و دوست خواهد داشت .
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی۷ ۷.اَلْمُمْتَنِـعُ مِنَ الاَْبْصارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الاَْلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الاَْوْهامِ الاِْحاطَةُ بِهِ. اِبْتَدَعَ الاَْشْياءَ لا مِنْ شَىْ‏ءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَأَها بِلاَ احْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها. خداوندى كه چشم ها را توان ديدنش نبوده و زبان ها را ياراى توصيف او نباشد و انديشه ها را گنجايش احاطه بر او نيست تنها اوست كه اشياء را بدون ماده اى پيشين، آفريد و آن ها را بى‏طرح و نقشه اى به ظهور آورده است.
🏴خطبه فدکیه ، فغان دخت نبی ۸ ۸.كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ، وَ ذَرَأَها بِمَشِيَّتِهِ، مِنْ غَيْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلى تَكْوِينِها، وَ لا فائِدَةٍ لَهُ فى تَصْوِيرِها، اِلاَّ تَثْبِيتاً لِحِكْمَتِهِ، وَ تَنْبِيهاً عَلى طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ، وَ دَلالَةً عَلى رُبُوبِيَّتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِيَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ. ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلى طاعَتِهِ وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلى مَعْصِيَتِهِ، ذِيادَةً لِعِبادِهِ عَنْ نَقِمَتِهِ، وَ حِياشَةً لَهُمْ اِلى جَنَّتِهِ. پس اشياء را تنها به قدرت خود، هستى بخشيد و به خواست خود پديدار نمود. او كه نيازى به ايجاد هستى نداشته و در صورتگرى آن ها بهره‏ ى برايش نيست؛ مگر آن كه نشان دهد حكمت خود را و بيدار كند آفريده ها را در فرانبردارى و نمايش دهد توانايى اش را و مردمان را به پروردگارى خود رهنما باشد و ايجاد نمايد بندگى را در آفريدگان و نيرومندى و شكوه بخشد دعوت خود را از بندگان! آن گاه براى سوق آنان به بهشت و فرمان ‏بردارى خود، پاداش و براى بازدارى شان از دوزخ و سرپيچى از فرمانش، كيفر آورده است.