هدایت شده از 🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
🎙ترجمه گویای فارسی
📖صفحه ۳۴۴
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
هدایت شده از 🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
344-menshavi-tah.mp3
7.91M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۴۴
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
هدایت شده از 🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
#ترجمهی_سورهی_مبارکهی_مومنون
پس هنگامى كه تو و كسانى كه همراه تواند بر كشتى نشستيد، بگو: ستايش خداى را كه ما را از اين مردم ستمپيشه رهايى بخشيد. (28)
و بگو: پروردگارا، مرا از طوفان نجات ده و بر خشكى فرود آور، فرودى كه قرين خير و بركت باشد، كه تو بهترين نجاتدهندگان و نيكوترين فرودآورندگانى. (29)
به يقين در اين داستان نشانههايى [بر يكتايى خدا و ربوبيّت او] است. و دعوت نوح و پيامدهاى آن آزمونى از جانب ما بود و ما قطعا آزمايشكننده بوديم. (30)
سپس از پى آنان نسلى ديگر (قوم ثمود) را پديد آورديم. (31)
و در ميانشان پيامبرى از خودشان به رسالت فرستاديم با اين پيام كه: خداوند يكتا را بپرستيد كه شما را جز او معبودى شايسته پرستش نيست؛ آيا از كيفر او پروا نمىكنيد كه به يكتايى او كفر مىورزيد؟ (32)
و مهتران قومش كه به خدا كافر شده و ديدار آخرت را دروغ شمرده بودند، و ما در زندگى دنيا آنان را از نعمت فراوان برخوردار ساخته بوديم گفتند:
اين مرد جز بشرى مانند شما نيست؛ از آنچه شما مىخوريد او نيز مىخورد و از آنچه شما مىآشاميد او نيز مىآشامد. اگر پيامى از غيب به او رسيده بود به شما نيز مىرسيد؛ (33)
و سوگند ياد مىكنيم كه اگر از بشرى مثل خودتان كه هيچ امتيازى بر شما ندارد پيروى كنيد، قطعا در آن صورت زيانكار خواهيد بود. (34)
آيا او به شما وعده مىدهد كه وقتى مرديد و خاك گشتيد و استخوانى چند شديد، حياتى دوباره مىيابيد و از گورها براى حساب و جزا بيرون آورده مىشويد؟ (35)
دور است دور آنچه شما را به آن وعده مىدهند. (36)
[بدانيد كه] زندگى جز اين زندگى ما در دنيا نيست كه پيوسته نسلى از ما مىميرد و نسلى ديگر پديد مىآيد، و ما برانگيخته نمىشويم. (37)
او از جانب خدا رسالتى ندارد بلكه مردى است كه سخن دروغينى را كه خود ساخته به خدا بسته است، و ما به او ايمان نخواهيم آورد. (38)
پيامبرشان گفت: پروردگارا، من مردم را به عذاب هشدار دادم و آنان عذاب را دروغ شمردند، اينك تو مرا به وسيله همان عذابى كه چون بدان انذارشان كردم دروغگويم پنداشتند، يارى ده. (39)
خدا در پاسخ او فرمود: قطعا پس از اندك زمانى با مشاهده عذاب پشيمان خواهند شد. (40)
آنگاه صيحهاى مهيب آنان را به حق فروگرفت، و آنها را همچون خاشاك سيلابها قرار داديم. پس دورى از رحمت خدا بر ستمپيشگان باد. (41)
سپس از پى آنان نسلهاى ديگرى پديد آورديم. (42)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
هدایت شده از 🌹تلاوت روزانه یک صفحه قرآن، هدیه به شهیدان آن روز🌹
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۴۵🌷
هر گروهی به آنچه نزد خود دارد، خوشحال است:
یکی از صفات و ویژگی های ناپسند که می تواند مانع فهم حقیقت شود، «تعصّب جاهلانه» است؛ یعنی پافشاری بر عقیده ی نادرستی که هیچ دلیل علمی و عقلی آن را تأیید نمی کند و تنها به سبب خو گرفتن با آن و وجود آن در آیین و رسوم نیاکان یا علاقه ی افراطی، از آن پیروی می شود. بر اساس آیات قرآن، تمام پیامبران با این خصلت بد در میانِ مردمِ زمانشان مواجه بودند؛ چنان که در آیه ی 23 سوره ی زخرف می خوانیم: «پیش از تو نیز در هیچ شهری، پیامبر هشدار دهنده ای را نفرستادیم مگر این که ثروتمندان مست و مغرور آن گفتند: ما پدران خود را بر آیینی یافتیم و راه آنان را پیش می گیریم.» آیه ی مورد بحث نیز به همین حقیقت مهم روانی و اجتماعی اشاره می کند. آری، تعصّب جاهلانه ی احزاب و گروه ها باعث می شود که هر یک، راه و آیینی را برای خود برگزینند و دریچه های مغز خود را به روی هر سخن دیگر ببندند و اجازه ندهند شعاع تازه ای به مغزشان بتابد و حقیقتی را بر آنان روشن کند. این حالت که از خودخواهی و خودبینی و خودپسندی سرچشمه می گیرد، بزرگ ترین دشمن تبیین حقایق و رسیدن به اتحاد و وحدت امّت هاست. این خوشحال بودن به راه و رسم خویش و احساس تنفّر و بیگانگی از هر چه غیر آن است، گاه به جایی می رسد که اگر انسان سخنی برخلاف راه و رسم خویش بشنود، انگشت در گوش می گذارد و جامه بر سر می کشد و پا به فرار می گذارد تا مبادا بر خلاف آنچه با آن خو گرفته، حقیقتی برایش روشن شود.
قرآن کریم از قول حضرت نوح بیان می کند: «خدایا، من هر زمان که آن ها را دعوت کردم که [ایمان بیاورند] و تو آن ها را بیامرزی، انگشتان خویش را در گوش هایشان قرار دادند و لباس هایشان را بر خود پیچیدند و بر مخالفتشان پافشاری کردند و به شدّت تکبر ورزیدند.» پیشوایان دین نیز ما را از این اخلاق زشت بازداشته اند و برای آن، آثار و عواقب بسیار بدی برشمرده اند. در حدیثی از پیامبر می خوانیم: «هر کس که در دلش به اندازه ی ذرّه ای تعصّب جاهلانه داشته باشد، خداوند او را در روز قیامت همراه با بیابان نشین های [کافر و نادان] دوران جاهلیّت محشور می کند.» در روایت دیگری از همان حضرت نقل شده است: «هر کس تعصّب جاهلانه ورزد یا برایش تعصّب ورزند، پیوندش با ایمان قطع می شود.»
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
آداب معاشرت در آینه نهج البلاغه .xmind
50.7K
--------------- ✿﷽✿ -------------
#حکمت11
#بخشش_در_آینہ_نهج_البلاغہ
یڪے از ارزش هایے ڪہ بہ حفظ ڪیان خانوادہ واجتماع ڪمڪ میڪند،گذشت انسان هاست،بخصوص اگر این گذشت در عین قدرت و البتہ در حقوق فردے صورت گیرد، فضلیت بالاترے خواهد بود.و این امر قطعا میتواند در شڪل گیرے جامعہ مهدوے موثر باشد
براے فهم بهتر این حڪمت نورانے
آن را با ڪل نهج البلاغہ بررسے ڪردیم
🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸
✅علت عطا وبخشش های خداوند
💢ستایش غیر خدا را نکنیم:
خدايا! درهاى نعمت بر من گشودى كه زبان به مدح غير تو نگشايم. و بر اين نعمتها غير از تو را ستايش نكنم، و زبان را در مدح نوميد كنندگان، و آنان كه مورد اعتماد نيستند باز نكنم.
✅رابطه بخشش با شکرگزاری
💢ستايش خداوندى را سزاست كه حمد و ستايش را به نعمتها، و نعمتها را به شكرگزارى پيوند داد!
✅سفارش امام علیه السلام در برابر نعمت های الهی
❗️شکر فراوان:
💢اى مردم، شما را به پرهيزگارى، و شكر فراوان در برابر نعمتها، و عطاهاى الهى، و احسانى كه به شما رسيده سفارش مىكنم، چه نعمتهايى كه به شما اختصاص داده، و رحمتهايى كه براى شما فراهم فرمود..
#نهج_البلاغه،
📚خطبه91بند15
خطبه114بند1
خطبه188بند1
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
لازم بہ ذڪر است در تمام موارد تنها منبع مورد استفادہ، خود نهج البلاغہ باترجمہ مرحوم دشتے میباشد، با این رویڪرد ڪہ نهج البلاغہ بہ تنهایے تا حدزیادے میتواند مفسّر بخشهاے مختلف خود باشد.
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@nahjolbalagheiha
┗━━━🍂━
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
کانال مداحی۱۴ - ' [t.me-X-settagbot] (2).mp3
5.79M
#مناجات با امام زمان(عج)
🎵آنقده روسیاهم وهواپرستم
🎤امیر #عباسی
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 #پرسمان_مهدوی
⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
#سلام_مولای_مهربانم 💗
صبح ها را بہ سلامے بہ تو پیوند زنم
اے سر آغازترین روز خدا صبح بخیر
بہ امیدی ڪہ جوابے ز شما مےآید
گفتم از دور سلامے بہ شما صبح بخیر
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 #پرسمان_مهدوی
⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
#وظایف_منتظران ۱۵
👌🏼 اجتماع مردم براى يارى امام زمان
☑️ یکی از مهمترین وظایف شیعیان نسبت به امام عصر(عجل الله فرجه) اتّفاق و اجتماع بر یاری امام عصر است
🔺 زیرا در کاردسته جمعی تاثیری هست که در کار انفرادی نیست. "واعْتَصِموٰا بِحَبْلِ اللّٰه جمیعاً وَلٰاتَفَرَّقوٰا"
🔅 امام زمان میفرماید :
اگر شیعیان ما در وفای پیمانی که از ایشان گرفته شده یک دل و مُصمَّم باشند، نعمت دیدار ما از آنان به تاخیر نمی افتاد.
📘مكيال المكارم ج۲؛ بحارالانوار ج۵۳
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 #پرسمان_مهدوی
⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
📚 #معرفی_کتاب
📙 پرتوی از آیه های مهدوی
✍️ نویسنده : محسن قرائتی
💎این اثر نگارشی است ساده اما گویا و مستند ار مهم ترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدوی بوده و توسط حجت الاسلام قرائتی در آثار مکتوب و نیز در طول بیش ار سه دهه در ضمن برنامه درس هایی ار قرآن ارائه شده و اینک با حفظ قالب پرجاذبه تبلیغی ایشان ، تدوین یافته است.
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 #پرسمان_مهدوی
⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
#دانستنیهای_مهدویت
🏝جزیره خضرا🏝
📌قسمت 1⃣ از 3⃣
❓بسیاری می پرسند آیا واقعاً امام زمان (ع)در این جزیره دوردست در اقیانوس اطلس زندگی می کند⁉️
❓ آیا چنان که برخی می گویند: یاران و فرزندان آن حضرت نیز در این جزیره اند؟و...
👈🏼در پاسخ این پرسش ها باید گفت که موضوع «جزیره خضرا» به عنوان محل اقامت و زندگانی حضرت ولی عصر(ع)در عصر غیبت کبری، برگرفته از حکایتی است که عالمان شیعه، درباره استناد آن، اتّفاق نظر ندارند❗️
عده ای آن را پذیرفته و عده ای آن را بی اعتبار دانسته و اساساً وجود چنین جزیره ای را رد می کنند.
🔬 برای روشن تر شدن موضوع به بررسی این دیدگاه ها و مهم ترین دلایل دو گروه می پردازیم:
🔘 الف)دیدگاه موافقان ✅
👈این گروه از عالمان شیعه حکایت جزیره خضرا را این گونه نقل می کنند:
👳شخصی به نام «زین الدّین علی بن فضل مازندرانی»، در سال 690 ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی 🚣 در دل آب، حرکت می کند تا به جزایر روافض (شیعیان)می رسد.
🏝 در آنجا مطلع می شود که جزیره ای به نام جزیرة خضرا وجود دارد که فرزندان حضرت ولی عصر(ع)در آنجا زندگی می کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می ماند. پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیره خضرا، به این جزیره می آید.
👮 ناخدای کشتی، او را با نام و نام پدرش، صدا می زند و می گوید: «مشخصات تو را به من گفته اند و اجازه داده اند که تو را به جزیره خضرا ببرم». آنگاه او را به آنجا می برد. پس از شانزده روز دریانوردی، سرانجام به «آب های سفیدی» می رسند و ناخدا توضیح می دهد که این آب ها، مانند «سور بلد» (دیوار شهر)جزیره را در بر گرفته است و کشتی های دشمنان، هرگز نمی توانند از آنها بگذرند و به برکت وجود حضرت ولی عصر(ع)در آن غرق می شوند.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
🏞سپس به جزیره خضرا می رسد. در آنجا جمعیت انبوهی را با بهترین لباس ها و نیکوترین وضع مشاهده می کند و شهری بسیار آباد، با درختانی سرسبز و انواع میوه ها و بازارهای بسیار و ساختمان های مجلل از سنگ های شفاف رخام می بیند. شخص بزرگواری به نام سیّد شمس الدّین که او را نوة پنجم امام زمان (ع)معرفی می کنند، مسئول تعلیم، تربیت و اداره جزیره خضرا و نایب خاص حضرت(ع)در آن جزیره است.
🗞او مستقیماً از امام(ع)فرمان می گیرد، ولی آن حضرت را نمی بیند و تنها، هر صبح جمعه نامه ای به خط امام(ع)در نقطه معینی گذاشته می شود که در آن، اوامر آن حضرت و آنچه تا یک هفته مورد نیاز خواهد بود، نوشته شده است.
👳علی بن فاضل، مدت هجده روز، در آن جزیره اقامت می کند، و از محضر سیّد شمس الدّین، استفاده می کند و پس از آن، به او دستور می رسد که به وطنش بازگردد.[1]
📜 براساس حکایت علی بن فاضل، امام مهدی(ع)و فرزندان ایشان، در جزیره خضرا، واقع در اقیانوس اطلس سکونت دارند، و همه ساله، در موسم حج، حج می گزارند و پس از زیارت پدران و اجداد طاهرینشان(ع)در حجاز، عراق و طوس، مجدداً به این جزیره باز می گردند. آن حضرت(ع)غالباً دراین جزیره اقامت دارند.[2]🕋
👳علی بن فاضل، آنچه را از سخنان سیّد شمس الدّین، استفاده می کند در کتابی به نام الفوائد الشّمسیّه گرد می آورد و ماجرای تشرف خود را برای تنی چند از عالمان معاصر خویش بازگو می کند.
✍🏼 «فضل بن یحیی طیبی»، نویسنده قرن هفتم هجری قمری، در 11 شوال 669 ق، این حکایت را از زبان علی بن فاضل در شهر حلّه می شنود و آن را در کتابی با نام جزیرة الخضراء گرد می آورد. این کتاب، از سوی عالمان زیر مورد توجه واقع شده است:
▪️ شهید اوّل، آن را به خط خود نوشته، و خط او در خزانه امیرالمؤمنین (ع)پیدا شده است.
▪️محقق کرکی، آن را به فارسی برگردانده است.
▪️علّامه محمّد باقر مجلسی، آن را در بحارالأنوار نقل کرده است.
▪️ شیخ حر عاملی، آن را در کتاب إثبات الهداة درج نموده است.
▪️ وحید بهبهانی، به مضمون آن فتوی داده است.
▪️ بحرالعلوم، در کتاب رجال خویش، آن را مورد استناد قرار داده است.
▪️قاضی نورالله شوشتری، محافظت بر آن را بر هر مؤمنی لازم داشته است.
▪️ میرزا عبدالله اصفهانی (افندی)آن را در کتاب ریاض العلماء نقل کرده است.
▪️میرزای نوری، آن را در کتاب جنةالمأوی و النجم الثاقب آورده است.
📝 پی نوشت ها:
📙1. ناجی النجار، جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا، ترجمه و تحقیق علی اکبر مهدی پور، چاپ ششم، قم، مؤلف، 1411 ق، صص 52 ـ 54.
📙2. همان.
📎 ادامه دارد...
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 #پرسمان_مهدوی
⚜️ @P_Mahdavi
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
💠من اعلام میکنم به همه کسانی که دستاندرکارند، من با هیچ کدامتان عقد اخوت نبستم. و اگر #عقد_اخوت هم بسته بودم، خلاف میکردید، میگفتم.
اصلاح بکنید خودتان را
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ٢١۵
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از فقه و معارف
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖شرح حدیثی از امام رضا (علیهالسلام)
✅راه جذب دلها، منتقل کردن سخن نیک اهلبیت (علیهمالسلام)
💠رهبرانقلاب: امام علیبنموسیالرّضا (علیه الصّلاة و السّلام) به یکی از یاران خود فرمود: «رحم اللَّه عبدا احیا امرنا»؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند. این راوی میگوید: «فقلت له کیف یحیی امرکم»؛ چه جوری میشود که امر شما، مطلب شما، موضوع مورد اهتمام شما زنده شود؟ «قال یتعلّم علومنا و یعلّمها النّاس»؛ علوم ما را فرا بگیرند، معارف اهلبیت را فرا بگیرند، آن را به مردم، به دلهای مشتاق، به ذهنهای جستجوگر منتقل کنند. «فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا».(۱)
🔸برای گسترش معارف اهلبیت هیچ لازم نیست شما به این در و آن در بزنید؛ هیچ نیازی ندارد به بداخلاقی کردن و متعرض این و آن شدن؛ همین اندازه کافی است که معارف اهلبیت را درست فرا بگیریم، آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسانشناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب میکند، آنها را دنبال راه ائمه به راه میاندازد.
۱۳۸۹/۰۸/۰۳
١) معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص ۱۸۰ ؛
💻 @khamenei_maaref