eitaa logo
آب و سراب
218 دنبال‌کننده
167 عکس
50 ویدیو
3 فایل
نقد «تصوف فرقه‌ای» و فرقه «اسماعیلیه» وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @haqpajouhi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حق پژوهی
📚 ناصر خسرو و مواضع کلامی ضد اسماعیلیه 🔻اسماعیلیه و تلفیق فلسفه نو افلاطونی با اندیشه‌های متفکران اسلامی ✍️ نویسنده: اطهر تجلی اردکانی #️⃣ | 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
📢 | ویژه مساجد برگزار کننده‌ اعتکاف در استان خراسان رضوی 🔹اعزام اساتید متخصص نقد فرق جهت برگزاری کلاس، سخنرانی، جلسه‌ پرسش و پاسخ و حلقه‌ معرفت در اعتکاف 📞 برای ثبت درخواست با شماره‌
09044983144
تماس بگیرید. 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
13.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 انحرافات صوفیه و دوری از اهل بیت علیهم السلام 🎙آیت الله نوری همدانی #️⃣ | 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
🔴 حمله گروهک مجذوبان‌نور به سیدعلیرضا جذبی به دلیل مواضع حجاب و عفاف 🔻 رسانه «مزار سلطانی»، وابسته به تعدادی از دراویش گنابادی رادیکال، در مطلبی با عنوان «حجاب؛ اسم رمز سرکوب»، مخالفت خود را با مسئله حجاب و عفاف بیش از پیش آشکار کرده است. این رسانه که بسیاری از اعضای آن سابقه‌ای در آشوب‌ها و شرارت‌های داخلی دارند، با انتشار این مطلب، به نظر می‌رسد سه هدف اصلی را دنبال می‌کند: 1️⃣ مخالفت با حجاب و عفاف: این رسانه با طرح‌های ضدحجاب، که ریشه‌های آن را می‌توان در اتاق‌های فکر سرویس‌های جاسوسی مانند موساد، ام‌آی‌سیکس و سیا جستجو کرد، به مقابله با ارزش‌های اسلامی برخاسته است. 2️⃣ مخالفت با سیدعلیرضا جذبی: جذبی، قطب فعلی دراویش گنابادی، فردی معقول و پایبند به ارزش‌های اسلامی است. او بارها بر رعایت حجاب و عفاف تأکید کرده و حتی مریدان خود را در خارج از کشور به رعایت پوشش مناسب توصیه نموده است. این مواضع باعث شده تا گروهک مجذوبان‌نور به مخالفت با او برخیزد. 3️⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و همراهی با دشمنان انقلاب: اعضای این گروهک، بارها در تقابل با نظام جمهوری اسلامی و همراهی با جریان‌های برانداز ظاهر شده‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به نقش‌آفرینی آنان در حوادثی مانند «غائله کوار» و «گلستان هفتم تهران» اشاره کرد که لیدری این آشوب‌ها بر عهده برخی از اعضای همین گروهک بود. 👈 جالب توجه است که فرقه گنابادیه، با وجود برخی بدعت‌ها و انحرافات، همواره در آموزه‌های خود بر رعایت حجاب و عفاف تأکید داشته است. منابعی مانند «رساله پنده صالح» و بیانیه‌ها و سخنرانی‌های اقطاب و مشایخ این طریقت، گواه این ادعا هستند. ⚠️ این اقدامات گروهک مجذوبان‌نور نه تنها نشان‌دهنده انحراف از آموزه‌های اصلی دراویش گنابادی است، بلکه همسویی آنان با جریان‌های معاند نظام جمهوری اسلامی را نیز آشکار می‌سازد. آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پوشش خبری اعلام موجودیت جبهه موسوم به احیای قانون اساسی مشروطه وابسته به فرقه دراویش گنابادی، توسط شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال. آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
| عنکبوت های دنیادار: دلایلی بر رد ادعاها و بافته های تصوف فرقه ای ✍️ عبدالرحیم بیرانوند کتابی که با هدفِ رد ادعا ها و بافته های تصوف و نمایاندنِ بدعت ها و انحرافات این فرقه به رشتۀ تحریر در آمده است. نویسنده با جمع آوری نظرات و نقل قول های برگزیده از دراویش و بزرگان صوفیه، سعی در القای این مطلب دارد که صوفیه فرقه ای بدعتگزار در دین اسلام هستند و بر طریقتِ پیامبر «ص» نیستند . با تمسک به احادیثِ منقول از ائمه، آنها را حیله گر و خراب کنندۀ دین و خاموش کنندۀ نور خدا معرفی می کند. عبدالرحیم بیرانوند البته تایید می کند که تصوف با عرفان ، تفاوت دارند و راهِ عرفای واقعی از راهِ دراویش و صوفیه جداست که آنها را با عنوانِ عنکبوت های دنیادار مورد خطاب قرار می دهد. این کتاب در ۵ بخش تهیه شده است: بخش اول: «کلیات» بخش دوم: «بدعت‌ها و انحرافات اعتقادی» بخش سوم: «بدعت‌ها و انحرافات فقهی» بخش چهارم: «دیدگاه امام خمینی درباره صوفی‌گری» بخش پنجم: «دراویش و سیاست». آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
| قصه صوفیان ✍️ محمد رضا لایقی ص۱۶۴ 🔴 تجسم صورت مرشد در عبادات و همه احوال 📍 یکی از بزرگترین انحراف های این فرقه، دستور اکید بزرگان آن به اتباع خود برای در نظر داشتن تصویر قطب در همه احوال، خصوصاً زمان عبادت کردن اعم از ذکر و ورد و نماز و... است. ملا سلطان گنابادی در ولایت نامه، فکر مصطلح نزد صوفیه را عبارت از در نظر آوردن صورت مرشد توسط سالک می داند. 📍 نور علیشاه ثانی چنین می نویسد: «مقلد را ناچار است که در وقت عمل مطاع را در نظر آورد، بلکه در نماز جماعت ملتفت باشد که اقتدا به که می نماید!» 📍 عارفان و بزرگان شیعه بر این نظریه به شدت می تازند و آن را شرک می دانند. شهید مطهری پس از نقل نظر ملاسلطان در ولایت نامه درباره فکر مصطلح صوفیه چنین می نویسد: « آنچه مراشد صوفیه -بعضی از آنها - در باب در نظر گرفتن صورت مرشد در نماز گفته اند یا کشیش ها اقرار به گناه ها [را] در حضور کشیش لازم شمرده اند، شرك است... مرحوم آقای بروجردی تصلب و تعصبی در این جهات داشت.» آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻تلاش امام صادق علیه‌السلام برای جلوگیری از انحراف اسماعیلیه 🎙حجت الاسلام توحیدی #️⃣ | 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
هدایت شده از حق پژوهی
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱امیرالمؤمنین علیه‌السلام، جامع تمام ارزشها و صفات مورد احترام همه‌‌ى انسانها 🎙 رهبر معظم انقلاب #️⃣ | 💡حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
31.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دیدگاه صوفیه درباره «طریقت و حقیقت» و خانقاه در تصوف 🎙 استاد توحیدی آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|
نقد صوفی.pdf
533.3K
| نقد صوفی؛ آسیب شناسی تصوف اسلامی ✍️فاطمه مدرسی، منصور مام علیپور چکیده مقاله: تصوف به عنوان نظام فکری فراگیر، در اعضا و جوارح فرهنگ ما ایرانیان، به رغم این همه دگرگونی و دگرگیسی، ریشه دوانده است و بخش گسست ناپذیری از فکر و فرهنگ ما محسوب می شود؛ به گونه ای که تصور فرهنگ ایرانی بدون این عنصر مسیر نیست؛ اما این تصوف در طول تاریخِ دورودراز خود، دوست و دشمنان زیادی داشته است و البته خواهد داشت. بر این اساس ما در این پژوهش به روش توصیفی ـ تحلیلی در پی بررسی نقد صوفیان (درون مکتبی) و با تکیه و تأکید بیشتر غیر صوفیان (برون مکتبی) از جریان تصوف هستیم؛ تا از میان این دو نوع تفکر انتقادی به شناخت بهتر و بیشتری از جریان تصوف دست یابیم. در جریان نقد درون مکتبی ابن جوزی را به عنوان نمایندۀ این گروه برگزیده ایم. در پایان نتیجه ای که حاصل شده است، این است که از همان روزگار آغاز تصوف، این نحله فکری بر پایه تفکر انتقادی ایجادشده است و نقد جزو جدایی ناپذیر آن محسوب می شود. آب و سراب؛ نقد «اسماعیلیه» و «تصوف فرقه‌ای»|وبگاه|ایتا|