eitaa logo
گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
334 دنبال‌کننده
167 عکس
31 ویدیو
104 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️محور: ادبیات فارسی 🔘مکان داوری: دبیرستان فرزانگان 🔘روز داوری: سه شنبه 🔘تاریخ: ۱۹ اردیبهشت، 🔘مستندات اثر: طبق تصویر 🔘نحوه حضور دانش آموزان: حداقل نیم ساعت قبل از شروع مسابقه، با وسایل نوشتاری،لباس فرم مرتب دانش آموزی در محل مسابقه آماده باشند.
📣قابل توجه مدیران معزز ♻️اداره‌تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم 🆔‌@QomTechnology
اطلاعیه.... اصلاحیه زمان و روز اجرای مرحله ناحیه ای محور ادبیات فارسی. با سلام و درود و عرض خدا قوت، بدینوسیله به اطلاع می رساند، اصلاحیه مرحله ناحیه محور ادبیات فارسی در ناحیه ۴ به شرح اعلام می گردد: روز: پنجشنبه تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۲۱ ساعت: ۷:۳۰ مکان: دبیرستان فرزانگان نکته: .فقط دانش آموزانی حق شرکت دارند که قبلا اسامی آنها توسط مدیر از طریق اتوماسیون به آموزش ارسال گشته است. .رعایت پوشش دانش آموزی و اسلامی الزامی است. .دانش آموزان وسایل نوشتاری همراه داشته باشند. با تشکر .
در آستانه فرارسیدن امتحانات نکاتی برای طراحی سؤال:👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 1- در طراحی سوالات، ابتدا اهداف آموزشی امتحان مشخص گردد. الف) درج اهداف و محتوا در جدول ب) درج طبقات حیطه شناختی در جدول ج) مشخص نمودن انواع سوالات آزمون د) مشخص نمودن تعداد سوالات 2- طراحی باید بر اساس بارم بندی و بودجه بندی کتاب درسی صورت گیرد. 3- در طراحی سوالات ویژگی های دانش آموزان از قبیل سطح سنی، توانایی ها، استعداد ها، پایه تحصیلی و ... در نظر گرفته شود. 4- سوالات از آسان به مشکل طراحی شوند. 5- سوالات امتحانی باید بتواند میزان تحقق اهداف آموزشی را ارزیابی کند. 6- صورت سوال روشن ، واضح و شیوا باشد. 7- سوال، مختصر، ساده و سلیس نوشته شود. 8- سوال طوری طرح و تهیه شود که به طور مستقیم به هدف مورد اندازه گیری مربوط باشد. 9- سوالات بایستی موضوع مهمی را از محتوا مورد سنجش قرار دهد. 10- زمان مناسب پاسخگویی به هر سوال با توجه به قدرت متوسط دانش آموزان محاسبه و قید شود. 11- سوالات از نظر آیین نگارش و رسم الخط واضح و روشن باشد و علائم دستوری و نقطه گذاری در آن دقیقاً رعایت گردد. 12- سوال و جواب از نظر علمی ، آیین نگارش ، زمان پاسخگویی و بارم بازبینی شود تا خطا به حد اقل برسد. 13- متن سوال برای همه دانش آموزان یک مفهوم را القا کند تا همه بتوانند پاسخ مشخص و واحدی ارائه کنند. 14- حتی المقدور از بکار بردن کلمات منفی در متن سوال خودداری شود و در صورت ضرورت، کلمات منفی مشخص گردند. 15- در طراحی سطوح مختلف ارزشیابی ( آسان ، متوسط بالا، متوسط پایین و دشوار ) مد نظر قرار گیرد. * سوال دشوار، سوالی که حدود % 25 دانش آموزان بتوانند به آن پاسخ بدهند. * سوال متوسط بالا بین 25 تا %50 دانش اموزان و متوسط پایین 50 تا % 75 پاسخ صحیح بدهند. * سوالی آسان محسوب می شود که بیش از% 75 بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند. 16- مقیاس هر سوال متناسب پاسخ درست آن سوال باشد. 17- مقیاس هر سوال بسته به اهداف سوال باشد. 18- سوالات بر اساس سطوح مختلف یادگیری طراحی و ارزش گذاری شوند. 19- اگر در پاسخ به سوالی بین معلمان اختلاف نظر موجود باشد از طرح آن خودداری شود. 20- سوالات از نظر علمی، صحیح طرح شوند. 21- سوالات از روایی برخوردار باشند، سوال درس علوم ، ریاضی یا جغرافی را نسنجد. 22- سوالات از پایایی لازم برخوردار باشند. درصورت تکرار آزمون نتایج نسبتاً مشابهی حاصل گردد. 23- سوالات فقط از پایان دروس طرح نشودو از متن دروس کمک گرفته شود. 24- سوالات مستقل از هم طرح شوند. 25- در متن یک سوال پاسخ سوال دیگری دیده نشود. 26- سوالات چند قسمتی باید طوری طرح شوند که اگر دانش آموز نتواند به یکی از قسمت ها پاسخ بدهد از پاسخ دادن به بقیه قسمت ها محروم نگردد. 27- در سوالاتی که "پاسخ کوتاه" دارند ( بلی- خیر ) با کلماتی مانند "چرا؟ و چگونه؟" تکمیل نشود. 28- به فضای کافی جهت پاسخگویی توجه شود. 29- به مشخصات ظاهری سوال ( زیبایی، تراکم سوال ها، خط نگارش، وضوح اعداد، اشکال و ... ) توجه شود. 30- حتی الامکان سوالات تایپ شوند . 31- به ترتیب و چینش سوالات در برگه امتحانی دقت شود. 🍃 گروه بندی انواع سوالات👇🏼 👈🏻آسان به دشوار 👈🏻 به ترتیب مفاهیم عنوان شده در فصل های کتاب درسی 👈🏻 به ترتیب سطوح حیطه شناختی 👈🏻 به ترتیب بارم سوالات 32- در طراحی از کاربرد عبارات و واژه های نامفهوم و غیر مصطلح و مبهم پرهیز شود. 33- سوالات از محتوای کتاب درسی باشد و از پاورقی ها، مقدمه، حذفیات، بخش های مطالعه آزاد و زیرنویس عکس ها سوال طرح نشود. 34- در سوالات "صحیح - غلط" طول هر نوع سوال هم اندازه باشد. 35- در سوالات "جور کردنی" پاسخ ها یک مورد بیشتر از سوالات در نظر گرفته شود. 36- جای خالی سوالات "کامل کردنی" تا آنجا که ممکن است در قسمت پایانی سوال قرار گیرد. 37- در سوال "کامل کردنی" بیش از دو جای خالی در نظر گرفته نشود. 38- قبل از طرح سوالات به راهنمایی ها و دستورالعمل های موجود دقت شود. 39- قبل از طرح سوال به جدول ارزیابی سوالات امتحانی سری بزنید. ۴۰-زمان پاسخگویی به سوالات متناسب با سطح سوال. تعداد سوال و شرایط دانش آموزان مشخص گردد ارسالی همکار محترم خانم جعفری از ناحیه ۴
📣نواختن زنگ زبان فارسی در مدارس استان قم 🗓روز دوشنبه ۲۵ اردبیهشت ⏰ساعت ۳۰و۹ ✅مدیران مدارس با همکاری دبیران زبان و ادبیات فارسی روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی را گرامی می داریم. 💐 اداره‌تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم 🆔 @QomTechnology
هدایت شده از کانون نویسندگان قم
💢 شاهنامه‌خوانی 🔸 جلسه ماهانۀ شاهنامه‌خوانی 🔹 استاد حسین مقیمی 🔹زمان: یک‌شنبه‌های سوم هرماه جلسه اول: یک‌شنبه ۲۴اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۹:۳۰ 🔻مکان: قم، انتهای خیابان دورشهر، نبش میدان رسالت موسسه آموزش عالی طلوع‌مهر 🔹حضور برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است کانون نویسندگان قم https://eitaa.com/kanoonnevisandeganqom https://telegram.me/kanoonnevisandeganqom
📣نواختن زنگ زبان فارسی در مدارس استان قم 🗓روز دوشنبه ۲۵ اردبیهشت ⏰ساعت ۳۰و۹ ✅مدیران مدارس با همکاری دبیران زبان و ادبیات فارسی روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی را گرامی می داریم. 💐 اداره‌تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم 🆔 @QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسته شماره یک آنچه امسال باید درمورد امتحانات نهایی بدانید. اداره‌تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم 🆔@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا