eitaa logo
گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
335 دنبال‌کننده
167 عکس
31 ویدیو
104 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمودابادی
برای اطلاعات بیشتر در گوگل تصویر نویسی خوارزمی را جستجو کنید
هدایت شده از محمودابادی
نکات مهم در تصویرنویسی تصویر نویسی شامل سه بخش می باشد. ۱- عنوان تصویر ۲-جزئیات تصویر ۳- پیام تصویر ✅عنوان تصویر: مقصود آن است که بتوانید ، نامی کوتاه و گویا و مرتبط با تصویر و با نگاه نو و متفاوت و ادبی بنویسد. ✅جزئیات تصویر: در این بخش هر آنچه در تصویر می بینید، می شنیود، می بویید، می چشید و... و ارتباط اجزا و عناصر تصویر را که از بیرون و ظاهر تصویر نمایان است، توصیف کنید و با استفاده از درون و عمق و پس زمینه های تصویر، فهم خود را بنویسید. ( به صورت جملات انشایی بنویسد نه واژه واژه و یا ترکیب ) "تعداد سطر های در نظر گرفته شده بین ۵_۱۰ می باشد" ✅ پیام تصویر: هر تصویری پیام و پیام هایی دارد که شما می توانید یک یا چند پیام را کشف کنید و به صورت جملات انشایی و توصیفی بین ۳_۵ سطر بنویسد.
هدایت شده از محمودابادی
✳️ نگارش : دراین بخش، دانش آموز نخست موضوعی را از تصویر انتخاب می نماید، سپس در باره موضوع خوشه سازی می کند. موضوع انتخابی و خوشه سازی ها بهتر است در راستای مسایل فرهنگی ، اجتماعی و زندگی روزانه باشد تا بتواند انشایی تحلیلی و انتقادی بنویسد. آنچه در بخش نگارش مهم است، انتخاب موضوع می باشد که باید این موضوع از تصویر کشف شود و در تصویر موجود باشد. در واقع یکی از پیام های تصویر، به عنوان موضوع انتخاب می شود. در این بخش نباید مجددا ، تصویر را توصیف نمایید، بلکه لازم است انشایی کاملا آزاد و جدیدی بنویسد که در راستای موضوع انتخابی باشد. توصیه می گردد موضوع ، خوشه سازی شود و از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون به موضوع نگریسته شود . سپس خوشه سازی را در مقدمه به کار گیرد و موضوع را به طور کلی در مقدمه معرفی نمایید یا نمایی کلی از محتوای نوشته و بندهای بدنه در مقدمه بیاورید. در بندهای بدنه با استفاده از خوشه سازی ها، ابتدا یک جمله ی موضوع و کلیدی بنویسید،سپس جمله ی موضوع را با شیوه های گوناگون تقویت و تایید و حمایت و پشتیبانی کنید و بند را به پایان برسانید.در این قسمت می توانید با شرح و توضیح، توصیف، تفسیر و تحلیل کردن ، مقایسه کردن و... جمله های تکمیلی و تقویت کننده را بنویسید. در بند بدنه از شیوه های پرورش فکر و راه های فعال سازی ذهن استفاده شود بند نتیجه: در این بند فشرده و چکیده ی بندهای بدنه را می نویسید ولی با کاربرد کلمات و اصطلاحات نو و متفاوت با واژگان به کاربرده شده در بندهای بدنه تا خواننده احساس نکند که دوباره همان واژگان را تکرار نموده است. این شیوه یک پیشنهاد است و می تواند با بهره گیری از شیوه های نو و خلاقانه دیگری نیز نوشته شود. *** نکته ای که مهم است و به آن تاکید می گردد، این است که دربخش نگارش فقط موضوع از تصویر انتخاب می شود و دیگر اینکه در این بخش، درباره ی تصویر نوشته نمی شود، بلکه در اینجا باید یک انشای ساختاری و تحلیلی، درباره ی موضوع انتخابی وبافضا و رنگ و بوی ادبی نوشته شود. بخش جزئیات بین 5_10سطر می باشد. پیام تصویر بین 3_5سطر است. بخش نگارش بین 15_25سطر می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اداره کل آموزش و پرورش استان قم 📌اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوا 📌گروه آموزشی هوش مصنوعی ◀️کارگاه آموزشی مجازی آموزش پایتون ◀️ مخاطبان:(تمامی دبیران دوره اول متوسطه ) ◀️ تاریخ برگزاری:چهارشنبه 25 بهمن ◀️ ساعت: 10 تا 24 ◀️ دریافت گواهی دانش افزایی از طریق؛ qomgt.ir می باشد. ◀️ از طریق سایت qomgt.ir ← صفحه اصلی ← سامانه شرکت درکارگاه مجازی و آزمون آنلاین اداره تکنولوژی ، گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
سلام وعرض ادب نمایشگاه ادبیات آموزشگاه متوسطه اول حضرت زهرا(س) ناحیه ۱ قم
هدایت شده از کتیبه تاک
هوا بدون تو این روزها نفس‌گیر است هنوز بی‌تو از این زندگی دلم سیر است چقدر بی‌تو به تقویم کهنه زل بزنم به خود دروغ بگویم، که دست تقدیر است به دانه دانۀ تسبیح مادرم سوگند غروب جمعه پس از تو همیشه دلگیر است که گفته: سر به سر افسانه است آمدنت که گفته: نام تو در دفتر اساطیر است که گفته: صبح ظهور تو جنگ و خونریزی است که گفته: صبح ظهور تو عصر شمشیر است به ما نگاه نکن صبح جمعه بیداریم به ما نگاه نکن اشک‌مان سرازیر است کسی به آمدنت عاشقانه فکر نکرد که کار مردم وامانده رأی و تفسیر است بگو به من که چرا جاده‌ها نمی‌فهمند؟ تو هر زمان که بیایی از این سفر دیر است
✅ گروه آموزشی ادبیات فارسی دوره اول متوسطه استان کرمان با همکاری دبیرخانه ادبیات فارسی مستقر در استان بوشهر برگزار می‌نماید: ❇️ وبینار کشوری ساختار یک تدریس حرفه‌ای 👥 مخاطبین: کلیه دبیران ادبیات فارسی دوره اول متوسطه سراسر کشور 📆 زمان برگزاری: دوشنبه ۷ / ۱۲ / ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ ◀️ مدرس: حسین سالارگنجی، سرگروه ادبیات‌ دوره اول متوسطه استان‌ کرمان ⬅️ با حضور: جناب آقای بهرام جعفرزاده دبیر دبیرخانه کشوری ادبیات فارسی دوره اول متوسطه ✳️ پخش زنده در کانال دبیرخانه‌ی کشوری ادبیات: 🌐 Https://shad.ir/lit_gam1 🔸️به پاس قدرداني از حضور عزیزان، گواهی دانش افزایی صادر خواهد شد.
به نام خداوندگار قلم همزمان با ایام خجسته اعیاد شعبانیه و مقارن با میلاد حضرت حجت(عج) کتاب «کاوشی در فرهنگ عامه قم» نوشته مصطفی خرسندی از همکاران فرهنگی ناحیه ۱ قم، پس از رونمایی، توسط انتشارات ادبیات منتشر شد. نویسنده و پژوهشگر جوان این کتاب، اثر خود را در سه فصل و در ۵۶۰ صفحه به رشته تحریر درآورده است؛ فصل اول: قم: تاریخ، جغرافیا، مذهب؛ در فصل اول سیر تاریخی قم به اجمال از دوران تاریخی پیش از اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شده است. همچنین در این فصل دربارۀ اطلاق نام قم بر این شهر و وجوه بنای آن از دوران اساطیری تا دورۀ اسلامی با ایراد دلایل و اسناد مرتبط توضیحاتی بیان شده است. فصل دوم: فرهنگ، زبان و باورهای عامیانه؛ در فصل دوم به بررسی و معرفی فرهنگ، زبان و باورهای عامیانه و خرافات پرداخته شده است. فصل سوم: ضرب المثل ها، واژگان، اصطلاحات و کنایات؛ سومین و آخرین فصل دربرگیرندۀ دو بخش ضرب المثل ها و واژگان، اصطلاحات و کنایات است که مطابق با فهرست الفبایی، گردآوری شده است. _ناشر: نشر ادبیات _مرکز پخش: تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، شماره ۳۳، پخش دوستان. _مرکز فروش: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان دانشگاه، کتابفروشی توس. *خرید از کتابفروشی های معتبر* *جهت ارائه هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا مطالب مرتبط با موضوع کتاب برای استفاده در چاپ های بعدی با نشانی های زیر در ارتباط باشید. نشانی اینترنتی: khorsandi1917@gmail.com ایتا: mostafa_khorsandi اینستاگرام: mostafa._khorsandi *در انتشار فرهنگ شهرمان سهیم باشیم. @mostafa_khorsandi