eitaa logo
گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
336 دنبال‌کننده
167 عکس
31 ویدیو
104 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
31.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 خاطره مرحوم از ابداع و ذوق شعری استاد [اگر (در وجود شاعر) ذوق باشد، موانع هنرآفرین‌اند...] 🔗به کانال بپیوندید: @tarikhqom
گفتم نگرم روی تو، گفتا به قیامت گفتم روم از کوی تو، گفتا به سلامت
هدایت شده از درس یار ادبیات هشتم
فنون تدریس تدریس به مجموعه اعمالی که معلم برای جلب توجه شاگردان به تدریس اثر بخش و کارآمد‌تر اجرا می‌نماید، گفته می شود. آشنایی و آگاهی نسبت به فنون تدریس و اعمال آنها در کلاس درس توسط معلم، باعث می‌شود، وی بدون استفاده از خشونت و تنبیه بدنی، کلاس را مدیریت نموده و نظم را حاکم سازد. از جمله فنون تدریس می‌توان موارد زیر را بر‌شمرد: ۱- تدبیر منفی تدبیر منفی یکی از تکنیک‌های خانواده درمانی است و معلم به منظور ساکت کردن کلاس یا جلب توجه دانش‌آموزان از آن استفاده می‌نماید. بدین صورت که وقتی کلاس شلوغ می‌شود معلم طنین شادی صدای خود را کم کرده و بغض صدایش را افزایش می‌دهد و با این روش به کلاس نظم می‌بخشد. ۲- کم و زیاد کردن تن صدا به منظور جلب توجه شاگردان و وادار کردن آنها به گوش دادن، معلم باید با صدای یکنواخت صحبت نکند. نوسانات صدای خود را کم و زیاد کند تا دانش آموزان شنونده فعالی شوند. ۳- حرکت‌های معلم بین حرکت‌های معلم و توجه شاگردان رابطه مستقیم وجود دارد.(شعبانی،۳۸۲) هر چه حرکات هدفمند معلم و حرکت کردن به آخر کلاس و برگشتن و حرکات پایین کلاس معلم بیشتر باشد. معلم بر کلاس مسلط‌تر خواهد بود و شاگردان هم بیشتر به او توجه خواهند کرد و در نتیجه یادگیری بهتر صورت می‌گیرد. ۴- تاکید روی بعضی از مفاهیم و کلمات «نگاه کنید، دقت کنید» این کلمات خیلی مهمند و تکرار بعضی افعال و کلمات از جمله نکاتی است که به خاطر تاکید معلم، توجه شاگردان را جلب کند. ۵- اشارات معلم بعضی از ایماها و اشارات معلم، باعث دقت بیشتر شاگردان می‌شود: حرکات دست، چشم، ابرو، دهان، انگشتان و سر، مشتمل بر این حرکات است. ۶- مکث‌های به موقع و هدفمند برخی معلمان در حین توضیح دادن یا سخنرانی با مکث‌های به موقع حواس شاگردان را به مفاهیم جلب می‌نمایند. و سرو صدای دانش آموزان را کاهش می‌دهند و کلاس را اداره کنند. ۷- تشویق و تمجید دانش آموزان یکی از فنونی که به عنوان ابزاری موثر در اختیار معلمان، تشویق و تمجید است؛ البته تمجید عملکرد شاگردان، با ارزش‌تر از تشویق آنان است. زیرا تشویق شاگردان باعث به وجود آمدن آموزش و پرورش سود گرایانه می‌شود. همچنین معلم می‌تواند با توجه به سن دانش آموزان از تقویت پته‌ای نیز بهره ببرد. یا از کارت‌های تلاش، امتیاز و کارت جایزه بدین منظور استفاده کند. استفاده فاصله‌ای و نسبی متناوب از این ابزار، اثر بخشی آن را ارتقا می‌بخشد. ۸- نگاه‌های معنی‌دار گاهی نگاه‌های معنی‌دار معلم به دانش آموزی که به درس توجه ندارد یا سرو صدا می‌کند، باعث کاهش رفتار نا به جای او می‌شود. همچنین با عصبانیت نگاه کردن به دانش‌آموزانی که برای کلاس مزاحت ایجاد کرده‌اند؛ باعث می‌شود دانش?آموز وادار شود به درس‌های معلم گوش دهد. ۹- ضربه‌زدن به میز و صندلی گاهی معلم با ضربه زدن به میز یا تابلوی کلاس، توجه شاگردان به مطالب و مفاهیمی که ارائه می‌شود جلب می‌کند. ۱۰- تدوین قانون و مقررات کلاس تدوین قوانین کلاسی و تشریح آن برای دانش آموزان و آگاهی دادن به آنها باعث ایجاد نگرش می‌گردد و در نهایت موجب عملکرد مثبت فردی و گروهی می‌شود. لذا معلمان باید در تدوین مقررات کلاس به خصوص در روزهای اول دقت کافی داشته باشند. مهارت‌های مدیریت کلاس مدیریت کلاس بر دو مهارت به هم پیوسته و اساسی استوار است: ۱- تصمیم‌گیری ۲- اقدام تصمیم‌گیری یعنی، چه اقدامی را چگونه، چه وقت، و به وسیله چه کسی باید انجام داد. اقدام یعنی، عملی که در کلاس درس تحقق می‌پذیرد. مانند تأکید بر نکته‌های تدریس، استفاده از تخته سیاه و… از این رو، مهارت‌های اساسی و ضروری برای مدیریت کلاس درس، به منزله‌ اتخاذ تصمیم مناسب و تبدیل آن به اقدامی موثر است. مدیریت کلاس درس، زرهی نیست که معلمان از نخستین روز تدریس بر تن کنند و خود را در برابر مشکلات کلاس و چالش‌ها ایمن سازند، بلکه مهارتی است که هر روز با تجربه و تأمل و دقت معلم در کلاس کامل می‌شود و معلم را در امر تدریس کارآمدتر می‌سازد.
حکایت ۱۶ باب دوم.mp3
3.53M
سعدی » گلستان » باب دوم در اخلاق درویشان » حکایت شمارهٔ ۱۶ یکی از جملهٔ صالحان به خواب دید پادشاهی را در بهشت و پارسایی را در دوزخ. پرسید که موجبِ درجاتِ این چیست و سبب دَرَکاتِ آن چه؟ که مردم به خلاف این معتقد بودند. ندا آمد که این پادشه به ارادتِ درویشان به بهشت اندر است و آن پارسا به تقرّبِ پادشاهان در دوزخ. دَلْقت به چه کار آید و تسبیح و مُرَقَّع خود را ز عمل‌هایِ نکوهیده بری دار حاجت به کلاهِ بَرَکی داشتنت نیست درویش‌صفت باش و کلاهِ تَتَری دار  @hafez_adabiyat
اگر چه نزد شما تشنه ی سخن بودم کسی که حرف دلش را نگفت من بودم   دلم برای خودم تنگ می شود آری: همیشه بی خبر از حال خویشتن بودم   نشد جواب بگیرم سلام هایم را هر آنچه شیفته تر از پی شدن بودم   چگونه شرح دهم عمق خستگی ها را اشاره ای کنم, انگار کوه کن بودم   من آن زلال پرستم در آب گند زمان که فکر صافی آبی چنین لجن بودم   غریب بودم, گشتم غریب تر امّا: دلم خوش است که در غربتِ وطن بودم
تسلیت نمی گویم شاعر هرگز نمی میرد محمد علی بهمنی زنده ست با نفس های شاعرانه ی غزل هایش ... خودش اینگونه گفت: من زنده ام هنوز و غزل فکر می کنم.
هدایت شده از حافظ خوانی و ادبیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرمنده‌ام که همت آهو نداشتم... شعرخوانی مرحوم محمدعلی بهمنی در نجوا با امام رضا(ع) @hafez_adabiyat
✳️ شناسایی ترکیب وصفی و اضافی وسط ترکیب این‌‌ها را قرار می‌دهیم👇👇 معنا داد وصفی ✅ ی ✅ خیلی/بسیار آخر ترکیب این ✅ تر ✅ استفاده از فعل است مثال: مادر مهربان ✅ مادری مهربان ✅ مادر خیلی مهربان ✅ مادر بسیار مهربان ✅ مادر مهربان‌تر ✅ مادر ، مهربان است ⚠️اگر این‌هارا قرار دادیم و معنی نداد وصفی نیست و اضافی‌است ❌کلاسی مدرسه! ❌کلاس خیلی مدرسه! ❌کلاس بسیار مدرسه! ❌کلاس مدرسه‌تر! ❌کلاس، مدرسه است! ⚠️ یک نکته دیگر: مضاف‌الیه می‌تواند علامت جمع بپذیرد: دفترِ معلم‌ها/معلمان  ⚠️ ضمایر اگر به اسم بچسبند ترکیب اضافی میسازند: ضمایر شخصی جدا: من تو او ما شما ایشان / ضمایر شخصی پیوسته: َم   َت  َش   ِمان   ِتان  ِشان ضمایر مشترک: خود، خویش، خویشتن کتابم / کتاب من / کتاب خود / کتاب خویش
هدایت شده از کتیبه تاک
خواندی به استعاره که شاعر شنیدنی است شعری بخوان دوباره که شاعر شنیدنی است شعری بخوان برادر دریا که مانده ایم چون موج در کناره که شاعر شنیدنی است شاعر شنیدنی است ولی میل میل توست ما هیچ ما نظاره که شاعر شنیدنی است فانوس را بگیر و بخوان از غم غزل شب های بی ستاره که شاعر شنیدنی است تو زنده ای هنوز و غزل فکر می کنی شعری بخوان دوباره که شاعر شنیدنی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامه هاي عاشقانه - نيما یوشیج.pdf
214.1K
نام کتاب: نامه های عاشقانه نیمایوشیج این کتاب مجموعه ی کامل نامه هایی است که از نیما یوشیج باقی مانده است. او در طول زندگیش از هر نامه ای که برای هرکس می نوشت کپی یا رونوشت یا به اصطلاح خودش «مینوتی» برای خود و آیندگان نگاه می داشت که همانها اساس کار در تهیه این کتاب بوده است.
هدایت شده از ادبخانه
۲۴ 📗تحلیل تصویری هجای کوتاه و بلند در یک بیت استکان ها هجای کوتاهند، نلبکی ها همه هجای بلند/ وزن دوری گرفته سینی چای، بس که رقصیده هر النگویت/هجای کوتاه U ✍هجای بلند __ @adabkhane🔮
هدایت شده از کتابخانه صوتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دمی با شعر و صدای قیصر امین‌پور ای روزهای خوب که در راهید ای جاده های گم شده در مه ای روزهای سختِ ادامه از پشت لحظه ها به درآیید 🎧📚@ketab_suti 📚🎧
سلام دوستان و همراهان گرامی به امید خدا این هفته نشست ادبی ارک شعر را برگزار خواهیم کرد. تا دیداری تازه کنیم و عصری شاعرانه را در کنار هم رقم بزنیم. وعده ی ما: دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ ((خانه تاریخی ارک)) ا 🏡آدرس خانه تاریخی ارک🏡 خیابان معلم، کوچه ۲۱(کوچه ارک)، کوچه ۴، فرعی سمت چپ، پلاک ۵۵
💢اختتامیه دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲💢 ضمن تقدیر و تشکر از تمامی همکاران بزرگواری که در برگزاری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از مرحله مدرسه ای تا مرحله استانی، همکاری داشتند، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، با عنایت به اتمام مرحله استانی جشنواره، مراسم اختتامیه‌ای جهت تقدیر از دانش‌آموزان برتر و عوامل برگزار خواهد شد. 📆تاریخ: یکشنبه- 25شهریورماه1403 ⏱ساعت: 10:00 صبح 📍مکان: خیابان شهید لواسانی/بین کوچه 3و5/ خانه معلم شماره یک/ تالار آموزش 🔔لطفا ترتیبی اتخاد فرمایید تا زمان و مکان جلسه در اسرع وقت به اطلاع دانش‌آموزان برگزیده و برتر استانی رسانده شود. قطعا حضور هر چه بیشتر دانش آموزان و همکاران در برگزاری با شکوه تر این همایش تاثیرگزار خواهد بود.
هدایت شده از ادبخانه
🥇ماشاءالله🥇 🏅درود بر دانش آموزان ایرانی 2024🎖 🏆سوم جهان 🥇ده مدال طلای جهانی @adabkhane🏆
هدایت شده از کتیبه تاک
نگو کاشانه ای آتش گرفته در میخانه ای آتش گرفته دلیل اشک های شمع این است: پر پروانه ای آتش گرفته https://eitaa.com/aliasgharshiri
New Microsoft Word Document.pdf
276.1K
لینک گروه های درسی دروس دوره اول متوسطه استان قم در پیام رسان داخلی ایتا ( رسمی) و آدرس وب سایت گروه های درسی در سایت qomgt.ir در سال تحصیلی 404-1403 بازنشر حداکثری لطفا رسانه باشید . اداره‌ تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
📌 دبیرخانه کشوری کارآفرینی دوره اول متوسطه مستقر در استان کردستان با همکاری گروه کارآفرینی استان فارس برگزار می کند: وبیناری با موضوع تکنیک‌های شروع جلسه اول کلاس برای معلمان متوسطه اول Ice Breaker ؛ویژه بازگشایی مدارس مخاطبین🔽 ✅کلیه دبیران متوسطه اول سراسر کشور 📅تاریخ:دوشنبه ۲۶ شهریور ماه۱۴۰۳ ⏰ساعت ۱۰ تا ۱۲صبح 🔗لینک اسکای روم در نقش مهمان https://www.skyroom.online/ch/farsedu/gamoozesh ♨️با اهدای  گواهی حضور فرم ثبت حضور ۱۰ دقیقه قبل از اتمام وبینار  در فضای اسکای روم  وبینار به اشتراک گذاشته می‌شود و  به مدت ۱۵ دقیقه فعال خواهد بود. عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1057489820Caf7aafb9a1 اداره‌تکنولوژی،گروه‌های‌آموزشی‌وبررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology