eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5999177191970047733.pdf
357.9K
(علوم انسانی) خارج از کشور خرداد ماه ۹۹ ارسالی: استاد عبدالرزاق امیری دبیر ادبیات شیراز پاسخنامه تشریحی🔑 گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
۹۹ صفحه ۱۱ کتاب درسی: عنوان گنج حکمت در این قسمت همچنان به اشتباه "خلاصه دانش‌ها" است؛ درصورتی‌که باید "پیرایه خرد" باشد. صفحه ۱۵۱ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس یکم، واژه "فرج" مربوط به درس هشتم "سفر به بصره" بوده و در اینجا اشتباه آمده‌است. صفحه ۱۵۴ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس هشتم، واژه "رمه" مربوط به درس پنجم "بیداد ظالمان" بوده و در اینجا اشتباه آمده‌است. صفحه ۱۵۷ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس یازدهم، واژه "فراق" مربوط به هیچ درسی نیست! صفحه ۱۵۷ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس دوازدهم، واژه "جاه" مربوط به هیچ درسی نیست! صفحه ۱۵۷ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس دوازدهم، واژه "دد" مربوط به هیچ درسی نیست! آقای آرش یاری گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
۹۹ صفحه ۱۶۵ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه ستایش، واژه "تحفه" مربوط به درس یکم "شکر نعمت" بوده و در اینجا اشتباه آمده‌است. صفحه ۱۶۸ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس پنجم، واژه "فغان" مربوط به درس شانزدهم "کباب غاز" بوده و در اینجا اشتباه آمده‌است. صفحه ۱۷۰ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس هشتم، واژه "عجین‌آمدن" مربوط به هیچ درسی نیست! صفحه ۱۷۵ کتاب درسی: در بخش واژه‌نامه درس شانزدهم، واژه "پاپی‌شدن" آمده‌است که در متن این درس وجود خارجی ندارد! آقای آرش یاری گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
50.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رشته ادبیات و علوم انسانی مدرس : آقای دکترحجت کجانی حصاری ١٢ تیر ماه ٩٩ گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
4_5764870606960986156.pdf
276.6K
مجموعه سوالات نهایی رشته علوم انسانی همراه با پاسخ نامه گردآوری : گروه زبان و ادبیات فارسی آذربایجان شرقی سرگروه استان خانم حکیمه خوش نظر گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال آزمون سرای ایران 🔰🔰🔰 @Azmoonsarayeiran12
بودجه بندی امتحان نهایی پایه دوازدهم رشته علوم انسانی محدوده ۸۰ و ۲۰ درصدی در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ : 🔶 پایه دوازدهم رشته انسانی به شرح زیر است : 👇👇👇👇 ‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‏‌‌‌‏‌‌‏‌‌ 🔶 در ۸۰ درصد بخش حضوری و اجباری امتحان نهایی علوم و فنون ادبی پایه دوازدهم رشته انسانی از اول صفحه ۷ تا آخر صفحه ۹۴ می باشد. ( از اول درس یک تا پایان درس نهم ) 🔶 در فایل ۲۰ درصد حذفیات امتحان نهایی علوم و فنون ادبی پایه دوازدهم رشته انسانی از صفحه ۹۵ تا پایان صفحه ۱۲۲ کتاب می باشد. ( از اول درس ده تا پایان درس دوازدهم ) 🔶 تاریخ و ساعت برگزاری امتحان نهایی رشته علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی روز یک شنبه مورخ ۱۳۹۹/۴/۱۵ در ساعت هشت صبح می باشد. 🔶 گرد آورنده : آقای علی شجاع @adabiyatjame1112
4_5767079792109160501.pdf
285.1K
همراه با پاسخ تشریحی 🔑 ۱۵ تیر۹۹ رشته علوم انسانی و معارف اسلامی کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
به نام خداوند جان و خرد 🖊📋 پاسخنامه آزمون نهایی علوم و فنون (۳) تاریخ :۹۹/۴/۱۵ با حضور جمع کثیری از دبیران ادبیات ایران به شرح زیر اعلام می گردد: سوال اول :پاسخ های مشابه صائب است 🌀سوال ۶: الف در جای خالی شعر نیمایی نمره دارد قسمت ب:جای خالی(کاهش) نوشته باشد نمره دارد 🌀سوال ۷:به همسان نمره داده شود چون وزن را در صورت سوال نخواسته است و اگر دانش اموز فقط مشخص کند قسمت الف همسان است نمره باید داده شود و قسمت ب هم فقط نوشته شود ناهمسان کافی است 🌀 سوال ۸ ذکر دلیل ترجیحا نمره کامل دارد هم رکن بندی را باوزن اشتباه کرده است صورت سوال باید اینگونه می شد : کدام رکن بندی ترجیح دارد؟ مفعول مفاعیل مفاعیل فعولن مستفعل مستفعل مستفعل مس تف وزن هر دو یکی است به دو شیوه و حتی اگر دانش آموزی بنویسد هردو در یک وزن هستند باید نمره بگیرد یک وزن هستند! در ضمن در این سوال شعر را اشتباه تایپ کرده..یک« از » ..اضافه است 🌀سوال۱۰: اگر به جای شماره‌ی هجا خود هجا را هم بنویسد نمره داده شود. 🌀سوال ۱۱ : برای تقطیع دو مصراع و توجه به اختیارات وزنی یک نمره در نظر گرفته است بسیار کم است اختیارات شاعری مورد سوال وسط مصراع حکم پایان مصراع را دارد و... در کتاب دوازدهم نیامده است. در پاورقی کتاب نکته ای گفته است مطلب وزن دوری به پایه یازدهم مربوط است 🌀سوال ۱۲:قسمت«د» که پاسخ لف ونشر هست بهتر بود از کتاب طرح می شد سوال ۱۳ :گزینه ب اگر کسی مراعات نظیر هم انتخاب کرده بود ، نمره داده شود چون از نظر دانش آموز ممکن است این آرایه شاخص باشد و زودتر به ذهن برسد. 🌀سوال ۱۴:انواع لف ونشر را در ابیات زیر مشخص کنید الف:گر دهدت روزگار دست و دهان زینهار هرچه بدانی مگوی هرچه توانی نکن ب: ذکر رخ وزلف تو دلم را وردی است که صبح وشام دارد قسمت الف مشوش ب. مرتب کمی دشوار هست بهتر بود ازنمونه های کتاب طرح می شد 🌀سوال ۱۵:حتما نباید بگویند خطا و صواب دو امر متضادند بنویسند معنی آنها مخالف هم است کافی است در این سوال نباید عین بارم تصحیح کرد. فقط مفهوم را برسانند کافیست 🌀سوال ۶ ۱:خود طراح گفته کدام آرایه به اشاره دانش اموز باید نمره تعلق بگیرد. 🌀سوال ۱۹: قسمت الف، به جای مناظره، اگر پرسش وپاسخ یا سوال و جواب بنویسند به جهت ارفاق نمره داده شود 🌀سوال ۱۹: در قسمت ویژگی فکری به هر گونه اشاره ای در حوزه قلمرو فکری نمره داده شود 🌀سوال ۲۰:متن از جلال ال احمد است متن برای دانش آموزان غریب و درک آن مشکل است در قسمت ب کنایه دوم:خودم را دم چک گرفتم برای دانش آموز نامانوس است سرزنش کردن بهتر بود 🌀سوال ۲۳:دو تقطیع هم ندارد،اگر به جای فع لن←مستف هم بنویسند نمره دارد دو وزن هم ندارد طراح، تفاوتی بین وزن و رکن بندی قائل نشده است وزن شعر و تقطیع آن این است مفعول/ مفاعلن / فعولن مستفعل/ فاعلات/فع لن یعنی فقط رکن بندی به دو شکل است وزن و تقطیع یکی است. 🌀سوال ۲۳: اگر به جای فع لن مستف بنویسد نمره دارد. 🌀سوال ۲۴:آرایه قسمت مشخص شده زیر را بنویسید چه خوش گفت پیغمبر راستگوی ز گهواره تا گور دانش بجوی زیر مصرع دوم خط کشیده شده بیت اول در پاسخنامه تضمین نوشته در صورتی که تلمیح به حدیث اطلبوالعلم من المهد الی اللحد است. قسمت ب این سوال بهتر بود از نمونه کتاب باشد 🌀سوال ۲۵: علاوه بر تلمیح به تضمین هم می شود نمره داد 🌀سؤال ٢٦: در سؤال گفته موضوعات تلخ و شيرين و سووشون رو بنويسيد در پاسخ نامه نوشته موضوع تلخ و شیرین داستان تا جايي كه ميدانيم داستان قالب محسوب ميشود سؤالش مشكل داره موضوع با قالب فرق دارد. 🌀سوال ۳۱:نمره داده شده مناسب نیست. تعیین پایه های آوایی و وزن مصراع را خواسته است و نیم نمره درنظر گرفته اند ←در چه هنگامی بگویم من در چ هن گا می ب گو یم من منظور(۲۵/.) فاعلاتن فاعلاتن فع(۲۵/.) چگونه نمره را تقسیم کنیم اگر دانش آموز یک رکن را درست تشخیص داده بود بهتر بود سوالی داده می شد که دانش آموز وزن بیت را بیابد صورت این سوال صورت سوال مشکل دارد دو شکل رکن بندی دارد وگرنه وزن یکی است. 🌀سوال۳۳مراعات نظیر هم یک آرایه است: بلبل و گل و غنچه با هم مراعات دارند و یا بلبل عاشق گل است و می تواند آرایه تشخیص باشد با احترام فراوان به کوشش جمعی از مدیران و دبیران 🌿🌿🌿🌿 لطفا جهت هماهنگی در تصحیح این موارد را به اطلاع سرگروههای مناطق وهمکاران در حوزه تصحیح برسانید . کانال ادبیات جامع یازدهم ودوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5771391488302778491.mp3
49.2M
🏷 بیست دقیقه‌ی تاثیرگذار 🔶 توصیه‌های بسیار مهم استاد مهدی نظری 👈🏻 تحلیل امتحان نهایی علوم و فنون ۹۹ ⌛️مدت تحلیل : ۲۰ دقیقه استاد ۳ ۱۵ تیر ۹۹ رشته انسانی @adabiyatjame1112
51.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همراه با نمونه تست کنکور سال۹۸ تمام رشته ها ۱۹ تیرماه ماه ٩٩ کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
2_5190857457735304969.pdf
6.52M
Zahra: (فایل کتاب) سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ 🟣رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
2_5210685732603037634.pdf
8.15M
(فایل کتاب) سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ 🟣رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112