eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
ارزشیابی آغازین فارسی دهم (1).pdf
182.9K
۱۵ سؤال تستی از مهم‌ترین مباحث فارسی نهم+پاسخنامه نسخه‌ی PDF تنظیم : آقای رضا رضایی استان بوشهر، شهر برازجان https://eitaa.com/adabiyatjame1112
4_5789929911477079091.pdf
43.9K
درس پاسداری ازحقیقت طراح : خانم زهراکرمانشاهی ، بروجرد https://eitaa.com/adabiyatjame1112
با سلام آیدی بنده فرحناز حسینی 👇👇 @Fhossieni گویا همکاران و دانش آموزان اشتباها به آیدی دیگری جهت سفارش کتاب پیام داده اند . لطفا جهت سفارش فقط به آیدی بالا پیام دهید ❌ با سلام در پی سوال بعضی از همکاران که کتاب صفرتاصد انتشارات مهروماه را قبلا خریداری کرده بودند به اطلاع می رساند . این کتاب "ازصفرتاصد فارسی دوازدهم" انتشارات تیرگان اگرچه چند مولف مشترک با کتاب قبلی دارد ولی تمام نکات کتاب خط به خط از ابتدا مجدد توسط مولفان نوشته شده است و بسیاری از مطالب با کتاب قبلی فرق دارد. نمونه سوالات نهایی درس به درس دراین کتاب گنجانده شده است. هر ۴ درس یک نمونه سوال مستمر مفهومی آورده شده است . ۴ نمونه سوال دی ماه با بارم بندی جدید نوشته و آورده شده است . حتی ابیات کارگاههای متن پژوهی نیز تحلیل وبررسی شده است تا درنهایی اگر سوالی از این بخش ها داده شد دانش آموز به راحتی بتواند پاسخ بدهد. در پاورقی کتاب اختلاف نظرات همکاران دربعضی موارد بیان شده تا دبیر درجریان نظرات دیگر همکاران وکتب کمک آموزشی باشد وطراحان سوالات نهایی هم وقتی ببینند آن موارد اختلاف نظر وجود دارد در سوالات خود از آن ابیات وعبارات استفاده نکنند و از طرفی اگر استفاده کردند دانش آموزان بتوانند هر دو نظر را بنویسند تا نمره شان کم نشود . امید که مقبول افتد .🙏🌹
50789814830458.pdf
2.07M
+کارگاه متن پژوهی (گمان) به کوشش : خانم نجلا ابراهیمی‌طلب ،مشهد کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
لحن و شیوه ی خواندن . وقتی خواننده هنگام خواندن خود را در فضای  حسی-عاطفی اثر می یابد، در واقع با آن همراه و هم حس می شود؟ این یکسانی احساس با متن موجب می گردد تا خواننده خود را با کنش و خلق و خوی قهرمان یکسان ببیند ودر خود تغییر احساس کند.واز آن  سوی اگر خوانش درست و رسا نباشد قابلیت ها و شایستگی های اثر از دست خواهد رفت .پس لحن وخوانش در درک متن بسیار مهم و تاثیر گذار  انواع لحن: 1-لحن حماسی :لحنی کوبنده و استوار است خواننده اینگونه متن ها باید لحن خود را متناسب با  محتوا ی اشعار کند.ویژگی های آن.                             1-رعایت وزن شعر در خوانش            2- کشیدن آخرین بخش کلمه ی پایانی هر مصراع.ایجاد کشش  آوایی.                                            3-ادای درست و کامل تشدید.            4-استفاده از حرکات دست بودن حتی حالت های صورت.                    5-حماسه ها داستان های بلند و کاملی هستند وانواع لحن رادر خود دارند.خواننده باید با توجه به همه ی شرایط متن به اهنگ های فرعی در فضای حماسه توجه داشته باشد. 2-لحن تعلیمی: الف.گفت وگو.انواع دارد مناظره : رقابت در بحث و گفت وگو با پرسش وپاسخ. لحن پرسش کننده،تند ومحکم همراه با فخر فروشی است.و لحن پاسخ دهنده همواره آرام و متین  وبا خردمند ی همراه است. در این لحن برای پرسشگر،کشش آوایی ،حس غرور وخود خواهی برای پاسخگو:فروکش های لحن و حس گفتن کلمات عاقلانه و حکیمانه.                                        2-رجز خوانی که هر دو نفر به شرح دلاوری های خود با لحن حماسی  می پردازند. و3-گفت وگوی عادی :با توجه به فضای داستان و عواطف شکل خوانش و لحن خاص خود را در می یابیم. لحن طنز:غالبا در فرم حکایت بیان می شوند.معمولا در پایان به نتیجه می رسند.در طنز ها معمولا جملات پایانی باید بیشترین تاثیر را بر روی خواننده بگذارند لحن میهنی / وطنی شعر هایی که در وصف میهن سروده می شود  و شاعر می کوشد در آن با تحریک احساسات ملی گرایانه و وطن دوستانه ی مخاطبان  خود ،آنان را به پاسداری و نگهبانی از کشور خود بر انگیزد. باید با شور وحرارتی وصف نشدنی مردم را به دفاع از میهن خو د فرا بخواند. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 به کوشش بانو مریم لرکی کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم ،دوازدهم ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @adabiyatjame1112