52029052530605.pdf
1.43M
#فارسی_دوازدهم
#درس_پنجم
#دماوندیه
#روانخوانی
#جاسوسی_که_الاغ_بود
#تحلیل+کارگاه متن پژوهی
به کوشش : خانم نجلا ابراهیمی طلب ، مشهد
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
پاسخ_خودارزیابی_های_درس_چهارم_ــ_علوم_و_فنون_یازدهم.pdf
607.9K
#پاسخ_خودارزیابی
#علوم_فنون_یازدهم
#درس_چهارم
به کوشش : استاد مسعود ولد آبادی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
پاسخ_خودارزیابی_های_دروس_چهارم_و_پنجم_ــ_علوم_و_فنون_دوازهم.pdf
965.4K
#پاسخ_خودارزیابی
#علوم_فنون_دوازدهم
#درس_۴_۵
به کوشش : استاد مسعود ولد آبادی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
هدایت شده از کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
❌📣به منظور راحتی کار اعضای محترم کانال زین پس نمونه سوالات فقط در کانال آزمون سرای ایران گذاشته می شود 👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Azmoonsarayeiran
218_52329345883977.pdf
1.27M
#فارسی_دوازدهم
#درس_ششم
#نی_نامه
#گنج_حکمت
#آفتاب_جمال_حق
#تحلیل+کارگاه متن پژوهی
به کوشش : خانم نجلا ابراهیمی طلب , مشهد
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#درس_دوم
#عینک_نوشتن
#استاد_حسین_طریقت
اهداف درس :
▪️آشنایی با نوع نگاه نویسنده،
▪️توانایی تشخیص نوشته های خیال انگیز و نوشته های عینی،
▪️تقویت توانایی تولید نوشته های خیال انگیز و عینی،
▪️تقویت نگاه نویسنده به کاربرد ارزش معنایی واژگان
▪️آشنایی با نوع نگاه نویسندگان به موضوعات .
افزایش توانمندی فراگیران در تولید نوشته هایی مبتنی بر محسوسات،
▪️تقویت و دست ورزی فراگیران در گسترش مثل .
روش های تدریس
در این درس یک موضوع خاص را از منظر های گوناگون مورد بررسی قرار می دهیم ویا با عبارتی با « عینک های » مختلف موضوع را می پرورانیم
▪️گام اول :
پیشنهاد موضوع
برای شروع با اجرای « بارش فکری » موضوعاتی را با هم فکری دانش آموزان انتخاب کرده ،بر تابلو می نویسیم .
مثلا : جاده ، برف ، تاکسی ،شهر ،کوه ، داستان ،دوست ،نوروز ،...
▪️گام دوم :
انتخاب موضوع
از بین عنوان های مطرح شده ،یکی را به عنوان موضوع با همیاری بچه ها انتخاب می کنیم عنوانی که قابلیت نوشتن و نگاه از زوایای مختلف داشته باشد .
موضوع « کوه »
▪️گام سوم :
انتخاب منظرهای گوناگون
در این مرحله از بچه ها می پرسیم که : از چه منظرهایی می توان به موضوع انتخاب شده، نگاه کرد؟
پاسخ ها ممکن است این گونه باشد:
نوشتن از منظر ادبی، مذهبی، علمی ، تخیلی، فرهنگی، تاریخی و ...
▪️ گام چهارم :
نوشتن به صورت فردی
در این مرحله دانش آموزان در مدت زمانی مشخص بر اساس علاقه ی خود یکی از منظرها را انتخاب و با 👓 مخصوص آن منظر ، یک بند درباره موضوع مورد نظر می نویسند .
▪️گام پنجم:
نوشتن به صورت گروهی
در این مرحله بچه ها یی که از منظر ی مشابه به موضوع نگاه کرده اند ،در یک گروه قرار می گیرند و نوشته های خود را در گروه جدید می خوانند .(البته آهسته و درون گروهی )سپس با انتخاب بخش هایی از نوشته های هریک از اعضای گروه ،متنی به صورت گروهی نوشته ،و سپس سخن گوی گروه در کلاس ارائه می دهد .
مزایای این روش
★شناخت علاقمندی و نوع نگاه هریک از دانش آموزان به موضوع مورد نظر .
★مقایسه عینی نگاه تک بعدی و نگاه همه جانبه به یک موضوع .
★آموزش و تقویت تبدیل نوشته های فردی به نوشته های گروهی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰
@adabiyatjame1112
#سال_یازدهم
#درس_دوم
#گسترش_محتوا
✳️هدف کلی درس:
گسترش محتوا با برجسته کردن زمان و مکان رویداد و فضا سازی
◀️در پایان درس، دانش آموزان باید بتوانند:
1⃣زمان و مکان و فضای نوشته دیگران را تشخیص دهند.
2⃣ در نوشته های شان فضا سازی کنند. جزئیات و ریزه کاری های موضوع را توصیف کنند.
مراحل نوشتن در کتاب نگارش ۲ به شش قسمت تقسیم می شود .
1⃣ انتخاب موضوع :
در این درس دبیر باید موضوع هایی را پیشنهاد کند که قابلیت نوشتن و برجسته کردن " زمان "، " مکان " ، " فضاسازی " و " توصیف جزئیات " را داشته باشد .
💢چند موضوع پیشنهادی :
✔️ یکی از مراسم و آداب رسوم محل زندگی تان را شرح دهید .
✔️ بهترین روز زندگی من!
✔️ تلخ ترین حادثه ایی که برای من اتفاق افتاده !
✔️ و . . .
2⃣تجسم :
اکنون دانش آموز موضوع را در ذهنش تجسم کرده و طرح آن را می ریزد.
مثلا: دانش آموزی موضوع «بهترین روز زندگی من » را انتخاب کرده، حال زمان این رخداد، مکان وقوع آن، فضای این روز را تجسم می کند.
3⃣ بعد از تجسم "طرح نوشته" را روی کاغذ می آورد.
در اين "طرح" بند بدنه به سه بخش تقسیم می شود( آموخته های درس اول)
🛑 یک بند مقدمه
🛑بندهای بدنه ، که خود لهديه بخش تقسیم می شود .
الف - بند توصیف زمان و مکان
ب- بند فضا سازی،
پ- بند جزئیات ماجرا
🛑بند جمع بندی
4⃣ پیش نویس :
در این مرحله با پاسخ به پرسش ها پیش نویس متن را آماده می کنیم . در مورد موضوع ، هر چه به ذهن مان می رسد، بدون محدودیت و خود سانسوری می نويسيم.
بگذارید کبوتر ذهن آزادانه در فضای موضوع پرواز کند .
چون در مرحله بعد ، می توانیم مطالب زائد را حذف کنیم .
5⃣ ویرایش و بازبینی:
اکنون ، متن را می خوانیم، واژه ها عبارات، جملاتی و . . . که به انسجام متن لطمه زده را حذف می کنیم .
واژگانی که با فضای متن همخوانی ندارد را تغییر می دهیم . جملات و عبارات را با حروف "ربط عطفی" و " تقابلی " منسجم می کنیم.
6⃣ تولید متن :
متن ویرایش شده را پاکنویس می کنیم .
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰
@adabiyatjame1112
35.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نگارش_یازدهم
#درس_دوم
#گسترش_محتوا(۱) ، زمان و مکان
📖توضیح درس ۲+ پاسخ به کارگاه نوشتن + شعر گردانی وتوضیح آن
قالب محتوا : فیلم باپرده نگار
⏰مدت زمان : ۱۷ دقیقه
مدرس : خانم فرحناز حسینی ،استان البرز (کرج)
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
اوزان همسان تک پایه و دو لختی.pdf
590.2K
#علوم_وفنون_ادبی
#پایه_یازدهم
#اوزان_همسان_تک_پایه_ودولختی موجود در بخش عروض
به کوشش : خانم نیره السادات ابطحی ، اصفهان
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰
@adabiyatjame1112
2_5348248771975198990.pdf
512.9K
🔴باتوجه به نهایی شدن
درس فارسی برای هرسه پایه دوره دوم متوسطه
🔽🔽🔽🔽🔽
ابیات و عبارات خارج ازمتن دروس موجود در کارگاه متن پژوهی را جدی بگیریم.
🟢فارسی دوازدهم
نمونه سوال امتحانی
🔵فصل دوم(دروس۳و۵)
(ادبیات پایداری)
🟠طرّاح:
استاد منصورصالح نیا
دبیر زبان و ادبیات فارسی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112