💢بارم بندی سوالات نهایی فارسی #دهم و نکاتی درباره آن
🌺🍃قسمت دوم
💠قلمرو فکری کلا ۸ نمره
شامل دو قسمت است :
🟠قسمت اول مفهوم ۴ نمره : 🔰
درک و دریافت ابیات و عبارات ،مفهوم ابیات و عبارات ،باورهای مردم نسبت به موضوعی، درک و دریافت روان خوانی ها، اشاره به موضوعات خاص ،ارتباط موضوعی ومعنایی ابیات باهم ، مفهوم های مشترک ابیات و عبارات ، مفاهیمی که باهم تقابل دارند ،مقصودها،توصیه ها و تاکیدها ،مقایسه ی مفاهیم، چراها ، بررسی ضرب المثل ها وارتباط آن ها با متن درس و...
علاوه بر معنی ومفهوم گنج حکمتها و روان خوانیها و شعر خوانی ها #کنایات گنج حکمتها ،روان خوانی ها و شعرخوانی ها را نیز یاد بگیرید چون اکثر این کنایات مفهوم عبارات را درخود گنجانده اند وممکن است سوال داده شود .
🟣قسمت دوم که معنی ابیات و عبارات ۴ نمره (۲نمره نثر،۲ نمره شعر)🔰
در قسمت معنی ها توجه کنید که حتما کلمات مهم آن بیت وعبارات معنی شود چون مصحح براساس آن کلمات کلیدی، معنی ها راتصحیح می کند.
🔸🔸🔸🔸🔸
📊 ازدروس نوبت اول ۱۰نمره و از دروس نوبت دوم ۱۰نمره سوال داده می شود.
سوالات مفهومی یعنی اینکه مثلا درسوال کارگاه متن پژوهی درس ۱ در بیتی معادل معنایی واژه ی همسری را خواسته حال طراح می تواند همان بیت را بدهد ونقش دستوری واژه ها در آن بیت یا آرایه یا مفهوم آن بیت را بدهد.💯
یا طراح بیتی از یک درس و بیت دیگری از درسی دیگر بدهد و تفاوت ها و مشترکات آن را مورد سوال قرار دهد و...💯
درواقع دانش آموز باید راه تشخیص ها را بلد باشد تا در هربیتی که سوال داده می شود پاسخ درست را بنویسید .💯
✍فرحناز حسینی ، دبیر ادبیات استان البرز ، ۱۶خرداد ۱۴۰۳
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
کانال ادبیات جامع دهم (برای دیدن جزوه ها و نمونه سوالات مفهومی فارسی وارد کانال زیر شوید )⬇️⬇️⬇️
https://t.me/adabiyatjame1112
4_5987716303668909917.pdf
300.2K
🔴جمع بندی
🔸️#فارسی ۲
🔴خودارزیابی
🔰🔰🔰
🌹فعل #مجهول
🔸️🔹️🔸️🔹️
🔷️کاری از:
استاد منصور صالح نیا
دبیر زبان و ادبیات فارسی
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
فارسی 2 خرداد402 (1).pdf
179.5K
#فارسی
#یازدهم
طراح خانم لیلا پوزیده ،دبیرستان نمونه دولتی تبریز
خرداد ۱۴۰۲
پاسخ در فایل بعدی
https://t.me/adabiyatjame11
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
ریز بارم فارسی2.pdf
156.7K
#فارسی
#یازدهم
طراح خانم لیلا پوزیده ،دبیرستان نمونه دولتی تبریز
خرداد ۱۴۰۲
#پاسخ
https://t.me/adabiyatjame11
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
🔴جمع بندی 🔸️#فارسی ۲ 🔴خودارزیابی 🔰🔰🔰 🌹فعل #مجهول 🔸️🔹️🔸️🔹️ 🔷️کاری از: استاد منصور صالح نیا د
دانش آموزان یازدهم فردا حتما یک سوال از مجهول کردن فعل سوال داده خواهد شد فایل بالا را مطالعه کنید👆
دوازدهمی ها هم ممکن است مجهول فعلی را بخواهند
4_5800904716854498046.pdf
354.4K
#امتحان_هماهنگ
#فارسی_دهم
امتحان هماهنگ کشوری فارسی(۱)
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ (غائبین)
✅ با راهنمای تصحیح(پاسخ)
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
4_5987641244820443949.pdf
304.5K
#امتحان_هماهنگ
#فارسی_دهم
امتحان هماهنگ کشوری فارسی(۱)
شهریور ۱۴۰۲
✅ با راهنمای تصحیح(پاسخ)
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
مواردی که فردا ممکن است سوال داده شود :
تفاوت معنایی کجا (که "حرف ربط " / مکان "اسم")
تفاوت معنایی چو یا چون ( وقتی _زیرا "حرف ربط" / مثل و مانند "حرف اضافه"
یادتون باشه ادات تشبیه از نظر نقش دستوری همیشه #حرف_اضافه است و اسم بعد از آن نقش دستوری #متمم دارد .
گاهی به جای می از همی درفعل مضارع اخباری و ماضی استمرای استفاده می شود مانند
همی برآمد ،همی برخروشید (ممکنه که بین همی و فعل اصلی فاصله بیفتد حواستون باشه باهم فعل بگیرید )
بین فعل های کمکی ماضی مستمرو مضارع مستمر هم ممکنه فاصله بیفتد مراقب باشید اشتباها دو تا فعل درنظر نگیرید مانند : داشتم درسم را با دقت نی خواندم که برق رفت . اینجا (داشتم می خواندم) یک فعل است (ماضی مستمر) و کلا ۲ جمله داریم .
#نکات_شب_امتحان
#دهم
#یازدهم
فرحناز حسینی ،کرج
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم:
یکی از تیپ های سوالی که اخیرا زیاد شده وامکانش هست در آزمون فارسی به ان شکل سوال بدهند به صورت زیر است 👇
نقش دستوری #قافیه در بیت زیر چیست؟
و یا آرایه ی مشترک در بین کلمات قافیه در بیت زیر چیست؟
یادتان باشد دراین نوع سوالات اول قافیه را پیدا کنید و بعد نقش دستوری آنها یا ارایه اش را بنویسید .
توجه: ممکن است در بیتی قافیه جناس تام باشد (یعنی کلمات مثل هم نوشته شده باشند ولی معنای انها متفاوت باشد )
کلمات اسپ، کمند افگن ،درفشان در گذر زمان تحول #نوشتاری دارند .
یادتان باشد زمانی که در سوال تعداد ترکیب های وصفی یا اضافی را خواستند اگر دو واژه وسطشان واو عطف بود و اولش یک هسته آمده بود به خاطر وجود #واو_عطف دو ترکیب حساب کنید .
مثلا
این کتاب و دفتر
این کتاب یک ترکیب وصفی
این دفتر یک ترکیب وصفی
با صدای دلنشین و بلند
صدای دلنشین یک ترکیب وصفی
صدای بلند یک ترکیب وصفی
در امتحان حواستان باشد وقتی می گویند منادا را مشخص کنید اشتباها نشانه ی ندا را همراه منادا ننویسید .
وقتی درجملات مرکب از شما می خواهند جمله پایه( جمله هسته ) و جمله پیرو( جمله وابسته ) را مشخص کنید حواستان باشد اشتباها حرف ربط وابسته ساز یا پیوند وابسته ساز را همراه جنله پیرو ننویسید نمره #نمی_گیرید
#نکات_شب_امتحان
#دهم
#یازدهم
#دوازدهم
https://t.me/adabiyatjame11
https://eitaa.com/adabiyatjame1112
4_5989968103482594311.pdf
4.3M
#آزمون_نهایی
#فارسی۲
#پایه_یازدهم
#رشته هنرستان،فنی ،کارو دانش (ایجاد سابقه تحصیلی)
#پاسخ در فایل بعدی
تاریخ : ۱۹خرداد ۱۴۰۳
@adabiyatjame1112
4_5989968103482594312.pdf
4.31M
#آزمون_نهایی
#فارسی۲
#پایه_یازدهم
#رشته انسانی،تجربی و ریاضی
#پاسخنامه در فایل بعدی
تاریخ : ۱۹خرداد ۱۴۰۳
@adabiyatjame11