eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بارم بندی سوالات نهایی فارسی و نکاتی درباره آن 🌺🍃قسمت دوم 💠قلمرو فکری کلا ۸ نمره شامل دو قسمت است : 🟠قسمت اول مفهوم ۴ نمره : 🔰 درک و دریافت ابیات و عبارات ،مفهوم ابیات و عبارات ،باورهای مردم نسبت به موضوعی، درک و دریافت روان خوانی ها، اشاره به موضوعات خاص ،ارتباط موضوعی ومعنایی ابیات باهم ، مفهوم های مشترک ابیات و عبارات ، مفاهیمی که باهم تقابل دارند ،مقصودها،توصیه ها و تاکیدها ،مقایسه ی مفاهیم، چراها ، بررسی ضرب المثل ها وارتباط آن ها با متن درس و... علاوه بر معنی ومفهوم گنج حکمتها و روان خوانیها و شعر خوانی ها گنج حکمتها ،روان خوانی ها و شعرخوانی ها را نیز یاد بگیرید چون اکثر این کنایات مفهوم عبارات را درخود گنجانده اند وممکن است سوال داده شود . 🟣قسمت دوم که معنی ابیات و عبارات ۴ نمره (۲نمره نثر،۲ نمره شعر)🔰 در قسمت معنی ها توجه کنید که حتما کلمات مهم آن بیت وعبارات معنی شود چون مصحح براساس آن کلمات کلیدی، معنی ها راتصحیح می کند. 🔸🔸🔸🔸🔸 📊 ازدروس نوبت اول ۱۰نمره و از دروس نوبت دوم ۱۰نمره سوال داده می شود. سوالات مفهومی یعنی اینکه مثلا درسوال کارگاه متن پژوهی درس ۱  در بیتی معادل معنایی واژه ی همسری را خواسته حال طراح می تواند همان بیت را بدهد ونقش دستوری واژه ها در آن بیت یا آرایه یا مفهوم آن بیت را بدهد.💯 یا طراح بیتی از یک درس و بیت دیگری از درسی دیگر بدهد و تفاوت ها و مشترکات آن را مورد سوال قرار دهد و...💯 درواقع دانش آموز باید  راه تشخیص ها را بلد باشد تا در هربیتی که سوال داده می شود پاسخ درست را بنویسید .💯 ✍فرحناز حسینی ، دبیر ادبیات استان البرز ، ۱۶خرداد ۱۴۰۳ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 کانال ادبیات جامع دهم (برای دیدن جزوه ها و نمونه سوالات مفهومی فارسی وارد کانال زیر شوید )⬇️⬇️⬇️ https://t.me/adabiyatjame1112
4_5987716303668909917.pdf
300.2K
🔴جمع بندی 🔸️ ۲ 🔴خودارزیابی 🔰🔰🔰 🌹فعل   🔸️🔹️🔸️🔹️ 🔷️کاری از: استاد منصور صالح نیا دبیر زبان و ادبیات فارسی https://eitaa.com/adabiyatjame1112
فارسی 2 خرداد402 (1).pdf
179.5K
طراح خانم لیلا پوزیده ،دبیرستان نمونه دولتی تبریز خرداد ۱۴۰۲ پاسخ در فایل بعدی https://t.me/adabiyatjame11 https://eitaa.com/adabiyatjame1112
ریز بارم فارسی2.pdf
156.7K
طراح خانم لیلا پوزیده ،دبیرستان نمونه دولتی تبریز خرداد ۱۴۰۲ https://t.me/adabiyatjame11 https://eitaa.com/adabiyatjame1112
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
🔴جمع بندی 🔸️#فارسی ۲ 🔴خودارزیابی 🔰🔰🔰 🌹فعل #مجهول   🔸️🔹️🔸️🔹️ 🔷️کاری از: استاد منصور صالح نیا د
دانش آموزان یازدهم فردا حتما یک سوال از مجهول کردن فعل سوال داده خواهد شد فایل بالا را مطالعه کنید👆 دوازدهمی ها هم ممکن است مجهول فعلی را بخواهند
4_5800904716854498046.pdf
354.4K
امتحان هماهنگ کشوری فارسی(۱) ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ (غائبین) ✅ با راهنمای تصحیح(پاسخ) https://eitaa.com/adabiyatjame1112
4_5987641244820443949.pdf
304.5K
امتحان هماهنگ کشوری فارسی(۱) شهریور ۱۴۰۲ ✅ با راهنمای تصحیح(پاسخ) https://eitaa.com/adabiyatjame1112
مواردی که فردا ممکن است سوال داده شود : تفاوت معنایی کجا (که "حرف ربط " / مکان "اسم") تفاوت معنایی چو یا چون ( وقتی _زیرا "حرف ربط" / مثل و مانند "حرف اضافه" یادتون باشه ادات تشبیه از نظر نقش دستوری همیشه است و اسم بعد از آن نقش دستوری دارد . گاهی به جای می از همی درفعل مضارع اخباری و ماضی استمرای استفاده می شود مانند همی برآمد ،همی برخروشید (ممکنه که بین همی و فعل اصلی فاصله بیفتد حواستون باشه باهم فعل بگیرید ) بین فعل های کمکی ماضی مستمرو مضارع مستمر هم ممکنه فاصله بیفتد مراقب باشید اشتباها دو تا فعل درنظر نگیرید مانند : داشتم درسم را با دقت نی خواندم که برق رفت . اینجا (داشتم می خواندم) یک فعل است (ماضی مستمر) و کلا ۲ جمله داریم . فرحناز حسینی ،کرج https://eitaa.com/adabiyatjame1112
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم: یکی از تیپ های سوالی که اخیرا زیاد شده وامکانش هست در آزمون فارسی به ان شکل سوال بدهند به صورت زیر است 👇 نقش دستوری در بیت زیر چیست؟ و یا آرایه ی مشترک در بین کلمات قافیه در بیت زیر چیست؟ یادتان باشد دراین نوع سوالات اول قافیه را پیدا کنید و بعد نقش دستوری آنها یا ارایه اش را بنویسید . توجه: ممکن است در بیتی قافیه جناس تام باشد (یعنی کلمات مثل هم نوشته شده باشند ولی معنای انها متفاوت باشد ) کلمات اسپ، کمند افگن ،درفشان  در گذر زمان تحول دارند . یادتان باشد زمانی که در سوال تعداد ترکیب های وصفی یا اضافی را خواستند اگر دو واژه وسطشان واو عطف بود و اولش یک هسته آمده بود به خاطر وجود دو ترکیب حساب کنید . مثلا این کتاب و دفتر این کتاب یک ترکیب وصفی این دفتر یک ترکیب وصفی با صدای دلنشین  و بلند صدای دلنشین یک ترکیب وصفی صدای بلند یک ترکیب وصفی در امتحان حواستان باشد وقتی می گویند منادا را مشخص کنید اشتباها نشانه ی ندا را همراه منادا ننویسید . وقتی درجملات مرکب از شما می خواهند جمله پایه( جمله هسته ) و جمله پیرو( جمله وابسته ) را مشخص کنید  حواستان باشد اشتباها حرف ربط وابسته ساز یا پیوند وابسته ساز را همراه جنله پیرو ننویسید نمره https://t.me/adabiyatjame11 https://eitaa.com/adabiyatjame1112
4_5989968103482594311.pdf
4.3M
 هنرستان،فنی ،کارو دانش (ایجاد سابقه تحصیلی) در فایل بعدی تاریخ : ۱۹خرداد ۱۴۰۳ @adabiyatjame1112