eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
( ویژه دبیران) مدرس: خانم فرحناز حسینی، استان البرز ✳️نوشته های ذهنی (جانشین سازی ) مقدمه: این درس قرار دادن خود به جای موضوع یا پدیده ای دیگر و نگریستن به جهان پیرامون با نگاه پدیده ها و اشیاء است. ▪️در جانشینی باید عواطف، حس و حال، نوع نگرش، لحن کلام و شیوه ی بیان متناسب با موضوع باشد. مانند نوشتن از آفتاب از زبان یخ، به همین منظور پیش از نوشتن باید اطلاعات وشناخت کلی درباره چیستی، ویژگی ها و کارکرد موضوع به دست آورده شود . 💥روش تدریس پیشنهادی: روش بدیعه پردازی این روش بر بنیان پنج مرحله بنا نهاده شده است. عنصر اصلی دراین روش استفاده از قیاس هاست که به وسیله ی آن؛ موضوعی معمولی و آشنا با شیوه ای نو بررسی و بیان می شود. ❄️موضوع : زمستان❄️ 1⃣مرحله ی نخست:توصیف شرایط موجود دانش آموز موضوع مورد نظر را توصیف کند و آنچه را که می بیند و حس می کند بنویسد و توصیف کند. مثلا زمستان سرد است . آخرین فصل سال است. سه ماه دارد. نام اولین شب زمستان یلدا است . 2⃣مرحله ی دوم : قیاس مستقیم در این مرحله معلم از دانش آموز می خواهد دست به قیاس مستقیم بزند. نمونه ی مورد قیاس را معلم می تواند انتخاب کند و یا دانش آموز هم می تواند آن را انتخاب نماید مثلا زمستان مانند حلقه ای پاییز را به بهار وصل می کند . نفس سرد زمستان همانند آه سردی طبیعت را منجمد می کند 3⃣مرحله سوم : قیاس شخصی( جانشین سازی ) در این مرحله معلم از دانش آموزان می خواهد خودشان را به جای مفهوم مورد نظر قرار دهند و از زبان او سخن بگویند واحساساتش را بیان کنند . مثلا : از اینکه با آمدنم پرندگان کوچ می کنند و به جاهای گرمسیر کوچ می کنند غمگینم . گاهی که خشمگین می شوم ،با سر و صدا و هیاهو توفان به راه می اندازم. 4⃣مرحله ی چهارم : تعارض فشرده ( هماورد ناسازها ) دراین مرحله معلم می خواهد دانش آموزان براساس توصیفهای ارائه شده در قیاس شخصی مفاهیم متضاد را ارائه نمایند وسپس از میان این قیاس ها بهترین را انتخاب کنند مثل : ساکت و پر هیاهو خشمگین و مهربان آرام و بیقرار 5⃣مرحله ی پنجم :بررسی مجدد تکلیف اولیه در این مرحله دانش آموزان به مسئله یا تکلیف اولیه بر می گردند و درباره ی موضوع زمستان نوشته ای خلق می کنند . کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
( ویژه دبيران) مدرس : استاد حسین طریقت 💢«گفت و گو»آیین درویشی نبود، ورنه با تو ماجراها داشتم! ✳️روش تدریس پیشنهادی: 🛑پیش سازمان دهنده در این روش دبیر اطلاعات قبلی دانش آموزان را سازماندهی می کند تا به آموزش آموزه های جدید درس برسد. مانند: بهره گیری از آموزه های درس های دوم و سوم (روش های گسترش محتوا ) کتاب نگارش ۲ یا سازماندهی آموزه های درس ۸ نگارش ۱(نوشته های داستان گونه ) 🛑قبل از تدریس دبیر متن های گفت و گو محوری که از قبل انتخاب کرده در کلاس بخواند: ◀️ صمیمی و دوستانه: گفت و گوی بین دوستان در روان خوانی: "اولین روزی که به خاطر دارم " کتاب فارسی ۲ ◀️بیان مفاخره و برتری جویی: گفت و گوی «رستم و اشکبوس» کتاب فارسی ۱ ◀️ اعتراض و تظلم خواهی: گفت و گوی بین «کاوه و ضحاک» درس ۱۲ کتاب فارسی ۲ ◀️ حدیث نفس و درد دل کردن: گفت و گوی: «گون و نسیم» در شعر استاد شفیعی کدکنی ✳️مراحل تدریس: 1⃣انتخاب موضوع: سعی کنید موضوعی عینی انتخاب کنید. موضوع هایی چون: آسمان، زمستان، کوه و . . . 2⃣طراحی گفت و گو: برای موضوع انتخابی طرح گفت و گویی پی ریزی کنید. مثلا اگر موضوع آسمان را انتخاب کردید; طرفین گفت وگو می تواند موارد زیر باشد: 💢گفت وگوی: ماه و خورشید 💢گفت گوی: آسمان و انسان 💢گفت گوی: ستاره با شهاب 💢گفت گوی: ابر با باد 💢گفت و گو: باران با باغ ◀️موضوع گفت گو موضوع گفت و گو ها می تواند متنوع باشد: صمیمی و دوستانه، مفاخره و برتری جویانه، اعتراضی و. . . باشد. 3⃣تولید متن براساس طرح نوشته شده، متنی بنویسید و گفت و گوی طراحی شده را در میان متن جا دهید. ✅نکات مهم : کل متن انشا گفت و گو نباشد. دو با سه بند گفت و گو کافی است. ◀️ اگر موضوع آسمان را انتخاب کردید: بند اول: توصیف آسمان بند دوم: گفت و گو بند سوم: گفت وگو بند چهارم: نتیجه گیری از گفت و گو 🌿🌿🌿🌿🌿 گفت و گو عنصر مهم هر متن است. گفت و گو به متن تحرک می دهد و آن را از حالت یک نواختی بیرون می آورد. نویسنده توانا از خلال گفت گو ها به شکل غیر مستقیم اطلاعاتی به خواننده منتقل می کند. ❌هرگز در گفت گو به شکل مستقیم، اطلاعات را به خواننده منتقل نکنید. در این صورت متن گفت و گو ملالت آور می شود. کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5846162698512893467.pptx
2.84M
خلاصه ی درس هفتم +پاسخ خودارزیابی +نمونه های نثر و نظم خارج از کتاب فرمت powerpoint تهیه و تنظیم : خانم فرحناز حسینی از البرز(کرج) کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5783163886286932109.pdf
1.11M
تحلیل +کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم ماندانا مهتاب از تهران کانال ادبیات جامع دهم و یازدهم و دوازدهم 🇮🇷 🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5785117306132629822.pdf
410.2K
تحلیل + کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم مینا فرشید راد از زنجان کانال ادبیات جامع دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5783163886286932201.pdf
839.4K
(تحلیل +کارگاه متن پژوهی) ۲۲بهمن به کوشش : خانم ماندانا مهتاب از تهران کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5783163886286932110.pdf
757.3K
(تحلیل +کارگاه متن پژوهی) به کوشش : خانم ماندانا مهتاب از تهران کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5783057830659491963.pdf
601.8K
شرح درس+ پرسش کارگاه به کوشش : خانم فرحناز حسینی(استان البرز) ، خانم زینب یزدانی (استان تهران ) کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5924549468027356772.pdf
781.5K
به کوشش: خانم سهیلا محسنی از تهران همراه درک و دریافت شعر کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5773881182060022444.pdf
3M
شرح درس+ تحلیل کارگاه به کوشش : آقای غلامحسن رضایی از بابل، کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5911301864741145206.pdf
505.3K
(تحلیل +کارگاه متن پژوهی) (تحلیل به کوشش : دکتر امیدعلی شیخی کن کت از شهرستان نورآباددلفان استان لرستان گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5787400175739734532.pdf
595.5K
(ص ۸۵ شیرزنان) تحلیل +کارگاه متن پژوهی به کوشش : دکتر امیدعلی شیخی کن کت از شهرستان نورآباددلفان استان لرستان کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112