#سیمرغ در ادبیات #تصوف نماد همه خدایی و وحدت وجود و رسیدن از کثرت به وحدت است و ما امروزه می بینیم که تمام جایزه ها و و لوح های تقدیر و نمادهای عالی کشور همین سیمرغ است !
داستان سیمرغ :
عطار نیشابوری در کتاب منطق الطیر ، جهان را به یک باغ تشبیه می کند که در این باغ تعدادی پرنده یا به تعبیر عطار، مرغ زندگی می کنند. مرغ، نماد انسان است. مرغ ها می دانند که یک سلطان دارند اما نمی دانند که سلطانشان چه کسیست و مکان سلطانشان کجاست.
پرنده ای به نام هدهد پیدا می شود که نماد انسان کامل یا قطب و مرشد در تصوف است. او می گوید من می دانم سلطان شما چه کسی است. سلطان شما سیمرغ است، مکانش هم بالای کوه قاف است و مسیر رسیدن به او را نیز می دانم با من بیایید تا شما را نزد او ببرم. مرغ ها(سالکین راه طریقت) خوشحال می شوند و همراه هدهد (انسان کامل) به سمت کوه قاف حرکت می کنند و در این مسیر، هفت مرحله را طی می کنند ولی در هر مرحله ای، تعدادی از مرغ ها از ادامه طریق باز می مانند و نمی توانند خودشان را به مرتبه بالاتر ببرند. تا زمانی که هدهد، پرنده ها را به مرحله هفتم و به بالا ی کوه قاف می رساند. در نهایت از هزاران مرغ فقط سی عدد مرغ موفق می شوند بالای کوه قاف برسند.
به تعبیر عطار، آنها حقیقت واحد متشخصی به نام سلطان یا همان سیمرغ را نمی بینند، بلکه زمانی که در آینه وجود نظر می کنند، خودشان را می بینند و می فهمند که سیمرغ (خدا) همان سی مرغی می باشند که به بالای کوه رسیده اند. بنابراین سی مرغ، همان تکه های بزرگ خدا می باشد که اگر جمع شوند سیمرغ را تشکیل می دهند.
#نقد_تصوف
🌐 @adyan8
قصه قورباغه با ده تا بچه.mp3
3.23M
📖 #قصه_شبِ_شبکه_ادیان😴🌙🌟🌠
9⃣
#قورباغه_با_ده_تا_بچه🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸🐸
گوینده: #استاد_سیدمحمدرضا_طباطبایی
✅قصه ها تاثیر فوق العاده ای بر تربیت فرزندان، همچنین ایجادِ ارتباطِ عاطفیِ مناسب میان والدین و فرزندان دارند.
🍬میتونین از قصه های شبکه ی ادیان موقعِ خواب برای دلبندانتون استفاده کنید.
چالش #قصه_گویی_شبکه_ادیان🗣👧👶👦
همه تون میتونین تو چالشمون شرکت کنین
قصه هایی که برامون ارسال میکنید:👇
بین پنج تا ده دقیقه باشن.⏰
نکات آموزنده ی اخلاقی یا مذهبی داشته باشند.
فیلم نباشه📽❌، به شکل ویس باشه.🎙🎼
ان شاء الله علاوه بر اشتراک ویسای قصه گویی استاد طباطبایی، از بین قصه هایی که برامون ارسال میکنید(ایتا یا تلگرام ارسال کنید) ، بهترینشون رو گلچین میکنیم با اسم خودتون میذاریم کانال.
@adyan_mazaheb
@S_talebi
🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یک_نکته_از_این_معنی..💯
#آثار_باستانی_ایران
ذلیل شدن ایرانی ها
آیا تا به امروز به این سوال فکر کرده اید که چرا با وجود تعلق داشتن بسیاری از #آثار_باستانی معروف و مشهور دنیا به #تمدن_ایرانی اکثر این ثروتهای ملی ما در موزه های اروپا و آمریکا نگهداری میشوند؟ چرا هیچگاه به ایران عودت داده نشدند؟
در زمان قاجار #فرانسوی_ها با ایران قرارداد کاوش باستانی داشتند و هر آنچه که بعنوان #آثار_تاریخی پیدا میکردند به موزه های فرانسه میفرستادند.
اما با آغاز سلطنت پهلوی در بین سالهای ۱۹۴۱ تا ۱۹۳۱ امتیاز کاوش آثار باستانی طی قراردادی به آمریکایی ها واگذارد شد.
آرتور اپهام پوپ، یکی از باستان شناسان مشهوری بود که بسیاری از آثار تاریخی ایرانیان را به کلکسیون دارهای خارجی میفروخت و از کشور خارج میکرد، با این وجود #رضا_شاه در سال ۱۹۳۱ از او و در سال ۱۹۳۵ از همسر وی با اعطای مدال تقدیر کرد.
✅در سال 1935 پس از خروج اولین محموله از اشیای مکشوفه در #تخت_جمشید سفیر آمریکا در ایران گفت:
《تعداد زیادی کامیون نیاز بود تا آثار باستانی متعلق به موسسه ی شرق شناسی از تخت جمشید برای انتقال به آمریکا، به بوشهر فرستاده شود.》
اروپایی ها و بعدتر آمریکایی ها به بهانه کاوش باستانی، و اینکه شما ایرانی ها توان حفظ آثار خودتان را ندارید، ثروت ملی ما را در دوره همین شاهان #پهلوی به تاراج بردند و حتی در زمان پهلوی نیز هیچ گاه حاضر نشدند ثروت های ملی تاریخی ایرانیان را به آنها پس دهند، البته قراردادهای کاوشگری با آمریکا از ترفندهای سلسله پهلوی برای حفظ رابطه با این کشور بود.
دکتر محمد قلی مجد در کتاب #تاراج_بزرگ با بهره گیری از اسناد وزارت خارج آمریکا این خیانت بزرگ را یک به یک و کاملا مستند مورد بررسی قرار داده است.
علیرضا زادبر
#تاریخ
#تحلیل
#ایران
🌐 @adyan8
جلسه پنجم کارگاه تربیت اعتقادی با موضوع نحوه پاسخ به سوالات نوجوانان در موضوع باستان گرایی، کورش، آیین زرتشت و... برگزار شد.
کاملا رایگان ویژه فعالان فرهنگی مخصوصا معلمان
دوره ای آموزشی در هفت جلسه، از شبکه ادیان، به صورت صوتی و مجازی برای عزیزانی که با شبهات نوجوانان سر و کار دارند(معلمین، مبلغین، روحانیون، فعالان صالحین، بسیج و ... )
درباره این دوره: 👇
1⃣ یک معلم موفق، متخصص و به روز، برای پاسخ به #شبهات_دانش آموزان باید چه کار کند
2⃣ دانش اموزان نوجوان، شبهات و پاسخ انها را چگونه می فهمند..
3⃣جامعه شناسی پاسخ به شبهات اعتقادی نوجوانان: جامعه ترکیبی دانش آموزان شیعی و اقلیّت ها
4⃣ چطور پاسخ شبهات دانش آموزان غیر مسلمان را بدهیم👌
5⃣ دانش آموزی که گرایش به الحاد و دیگر جریانات دینی پیدا کرده را چگونه راهنمایی کنیم
6⃣ یک معلم در محیط مخالف با فعالیت های دینی چگونه می تواند به دانش آموزان کمک کند🗣👥
7⃣ برای دانش آموزانی که تخصص کافی ندارند و آسیب دیده اند چه کتاب هایی را معرفی کنیم؟ (بیبلوتراپی)📚
8⃣ و پاسخ به تعدادی از شبهات رایج همراه با تمثیل و روش بیان برای دانش آموزان📝⁉️
برای عضویت رایگان ، اطلاعات خود را به ای دی زیر ارسال کنید:
نام دوره:
نام و نام خانوادگی:
شهر و محل فعالیت:
مذهب:
و رشته تحصیلی یا تدریس:
: 👇
🆔 @adyan10
🌺 eitaa.com/adyan8
#جنون_جنسی
خبری که از غربزده ها نخواهید شنید: بیش از 200 باپتیست(شاخه ای از مسیحیت سکولار)، و زیر دستان آنها به جرم تعرض جنسی گناهکار شناخته شدند...
در بین قربانیان کودک 3 ساله هم دیده می شود!
آخرِ برهنگی و آزادی #پوشش به دیوانگی و جنون جنسی ختم خواهد شد..
#مسیحیت
🌐 @adyan8