رهبر فرقه آخرالزمانی “ #اوم_شینری_کیو”، حقیقت عالی اُوُم، و شش عضو دیگر این گروه روز جمعه، ۶ ژوئیه درژاپن عدام شدند. این فرقه که توسط فردی به نام « #شوکو_آساهارا» در سال ۱۹۸۴ بنیان گذاشته شد، ازهنگام حمله با گاز به متروی توکیو در ۱۹۹۵ ازسوی بسیاری از کشورهای به عنوان گروهی #تروریستی شناخته میشود.
“شوکوآساهارا” در آن زمان درباره پیشگویی خود از #آخرالزمان گفته بود که در زمان به جلوسفر کرده و به سال ۲۰۰۶ میلادی رفته و با مردم درباره جنگ جهانی سوم سخن گفته است.
این فرقه در اوج فعالیت خود حدود ۱۰ هزار عضو در ژاپن و کشورهای دیگر داشت. برخی از اعضای آن در منطقه ای واقع در دامنه کوه “فوجی یاما” زندگی میکردند. در مدت زمان محاکمه رهبر فرقه و اعضای دخیل در حمله متروی توکیو که سالها به طول انجامید، هیچ یک از آنان انگیزه خود از این حمله #شیمیایی را آشکار نکردند.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
🔴پیامبرخواندهای که دستور به نابودی وحی میدهد!
📖با مطالعهی تاریخ فرقهی بهائیت درمییابیم که پیامبرخواندهی این فرقه، بارها دستور به نابودی نوشتهجات اصطلاحاً وحیانی خود داده است؛ همچنان که به نقل از #کاتِب #حسینعلی #نوری میخوانیم: «صدها هزار بیت که از سماء (: آسمان) مشیت ربّ البینات (: ارادهی پروردگار) نازل و اغلب به خطّ مبارک (:حسینعلی نوری) تحریر یافته بود، حسب الأمر در شطّ زوراء (: رودخانهی دجله) ریخته شد و محو گردید».
💠اما به راستی که پیامبرخواندهی بهائیت با چه توجیهی کسی را لایق شنیدن آثارش ندانسته و در این صورت، چه توجیهی برای نزول صدها هزار بیت و سپس نابودی آنها وجود داشته است؟! کدام پیامبر الهی در طول تاریخ دستور به نابودی آثار وحیانی خود داده است؟! آیا آیات الهی به عنوان امانتی در دست پیامبران برای ابلاغ به مردم نیست؟! همچنان که خدای تعالی میفرماید: «مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ... [مانده/99]؛ پیامبر وظیفهای جز رسانیدن پیام (الهی) ندارد». پس بر فرض قبولی ادعای پیامبری این مدعی، آیا این عمل او خیانت در ابلاغ پیام الهی نیست؟!
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
عبدالبهاء و تفسیر هزارسال پس از بهاءالله!
پیامبرخواندهی بهائی، دوامی هزار ساله برای مسلک خود تصور نموده است. عبدالبهاء نیز در تفسیر این هزار سال، در یکجا هرروز آن را معادل هزار سال برمیشمارد (یعنی تا 365 میلیون سال بعد پیامبری نخواهد آمد) و در جایی دیگر هزارسال را به 500 هزارسال تفسیر میکند.
⬛️نقد فرقههای صوفیه⬛️
🔹یکی از انحرافات در حوزه #عرفان_پژوهی یکی دانستن منشا عرفان و تصوف است.
🔹معمولا #مستشرقین و مدافعان تصوف، عرفان را مساوی با تصوف دانسته و تصوف را همان عرفان اسلامی میدانند. بنظر میرسد این گروه به جهت تطهیر چهره تصوف از تهمتهای وارده، دست به چنین کاری زدهاند.
🔹 #قطب یکی از #فرقههای_صوفی معاصر به جهت استفاده از بار مثبت #عرفان، تصوف را با عرفان مترادف دانسته و میگوید:
🔸«عدهای از شیعیان برای اینکه شناخته نشوند و برای اینکه بتوانند به افکار و عقاید خودشان سر و صورتی بدهند و دیگران را نیز ارشاد کنند، مجبور به گوشهگیری و زهد شدند! که به #زهاد شهرت یافتند و سپس نام دیگری در تاریخ اسلام یافتند که آن نام " #صوفی" بود و کمکم کلمه تصوف رایج شد...
🔸تصوف ذات #تشیع و معنای آن است... اساس و روح اسلام در تشیع است و روح تشیع در #تصوف است؛ تصوف غیر از تشیع نیست و تشیع واقعی هم غیر از تصوف نیست.»
تابنده نورعلی، آشنایی با عرفان و تصوف، حقیقت، تهران، 1383، چاپ سوم، صص 11- 7
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#ذکر_بیمعنی برای آگاهی عمیق!؟
یکی از اصول اساسی روش #مدیتیشن یا مراقبه غربی، تأکید بر « #مانترا» است. به این معنا که توصیه میشود واژهای بیمعنا را بگوئید تا در این بیمعنایی، تفکر ایجاد نشود و شما سریع بتوانید با شعور خلاق و آگاهی عمیق، مرتبط شوید.
مانترا در مقایسه با ذکر در #عرفان و مراقبه اسلامی، شیوهای ناقص است. در مدیتیشن، مانترا باید بیمعنا باشد تا تفکری ایجاد نشود و ارتباط، سریع باشد. حال آنکه در #عرفان_اسلامی، ذکر باید از همان ابتدا بامعنا، جهتدار و هدفمند باشد. #منبع؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص100
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#موجودات_غیراُرگانیک در عرفان حلقه
به اعتراف #طاهری سرکردهی عرفان حلقه، یکی از شاخصترین #درمانهای او خارج کردن موجودات غیرارگانیک از بدن آسیب دیدهگان بود. هرچند در کوتاهمدت و در سایهی #تلقین و ایجاد #ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد با استفاده از #اجنه، در درون برخی افراد نوعی #تسکین احساس میشود. اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد میشوند که منجر به #اختلال_روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان میگردد، به گونهای که افراد زیادی در عرفان حلقه گزارش دادهاند که حضور موجوداتی مانند جنّ را در زندگیشان حس میکنند.
#گواه_این_سخن؛ مراجعه کنندگان بی شمار به سایت انجمن نجات از حلقه است که هزینه های سنگینی را متحمل شدهاند و زندگیشان مختل شده است. عاقلانه انتخاب کنیم...
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✳️ابن تیمیه از منظر علمای شافعی✳️
🔥با ظهور ابن تیمیه و عرضه آرای مخالف کتاب و سنّت، تعداد زیادی از علمای مذاهب اعم از حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی، چه در زمان حیاتش و چه پس از وفاتش،
😡به مخالفت با وی پرداختند و به تبیین عقاید انحرافی او مبادرت ورزیدند که در این پست به آرای دو تن از علمای مذهب شافعی اشاره میکنیم:
✍1. محمد بن عبدالرحیم هندی ارموی(م715ق)
وی از علمای برجسته مذهب شافعی در فقه، اصول و کلام است که در سال 644 ق در هند به دنیا آمد و در سال 715ق در دمشق از دنیا رفت. وی از جمله کسانی است که برای مقابله با افکار انحرافی ابنتیمیه به مناظره با وی پرداخت.[1]
✍2. محمد بن محمد بن عمر بنمکی، معروف به ابن وکیل(م716ق)
وی از اهالی دمیاط است که با پدرش به دمشق آمد و به درجات علمی رسید و مدتی در حلب زندگی کرد و در سال 716ق در قاهره از دنیا رفت.
✍ زرکلی در شرح حال وی نگاشته است که وی از فقیهان و شاعران مذهب شافعی بود و هفت سال ریاست دارالحدیث اشرفیه دمشق را به عهده داشت.
😡وی از اوّلین کسانی است که اقدام به مناظره با ابنتیمیه کرد.[2]
📚پی نوشت:
[1]. معجم المؤلفین: عمر کحاله ، بیروت ـ لبنان: مکتبة المثنی، بیتا، ج10،ص161
[2]. الأعلام: خیرالدین زرکلی، بیروت ـ لبنان: دارالعلم للملایین، چاپ پنجم، 1980م، ج6، ص314
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
✍ النَّصیحة الذَّهبیّة ✍
📝نصیحتهای «ذهبی» عالم سنی، به «ابن تیمیه»🔥
✳️«شمسالدین ذهبی» از علمای معاصر «ابن تیمیه» و از استوانه های علمی اهل سنّت در زمینه های مختلف است.
📕وی صاحب تألیفاتی چون «الکاشف في معرفة من له روایة في الکتب الستّة» «تذکرة الحفّاظ» «میزان الإعتدال» و «تاریخ الإسلام» است.[1]
📝مشهور است که وی نصیحتی به ابن تیمیه داشته است که به«النَّصیحة الذَّهبیّة» معروف شده است قسمتی از این نامه را باهم مرور می کنیم، که خطاب به این تیمیه می نویسد:
😡تا به کی خود و مطالبی را که می پرانی و عباراتت را مدح میکنی و در مقابل، علما را مذمّت میکنی و بهدنبال عیوب مردم هستی؛
❌در حالیکه میدانی پیامبر از این کار نهی کرده، آنجا که فرمود: « مرده های خود را جز به خیر یاد نکنید؛ زیرا آنان در گرو اعمالی هستند که پیش فرستادند».[2]
👤اى مرد، قسم بهخدا، بايد مقابل زبانت را بگیری. تو بحثكننده اى هستى زباندان، كه نه آرام هستى و نه فروكش مىكنى. بپرهيز از اين لغزشهايى كه در دين دارى،
⚔حال اگر آن سخنان، كفرگويى باشد(که تو انجام میدهی)، قلبها را كور مى كند و پيامد خوبى نخواهد داشت.
🔥اى فرومايه، كسىكه از تو پيروى مى كند، اگر علم و دينش كم باشد، خودش را در معرض انكار خداوند و نابودى دينش قرار داده است.
👥👥پيروان تو نيستند، مگر عده اى دست و پا بسته و كم عقل، يا بىسواد و دروغگو و ابله، يا بيگانه اى ساكت كه مكرش قوى است، و يا فردى صالح، اما خشك و نفهم.
⁉️آیا وقت آن نشده که از کارهایت دست برداری؟ آیا وقت توبه و انابه ات فرا نرسیده است؟ آیا در سنین هفتاد سالگی نیستی و هنگام رحلتت فرا نرسیده است؟[3]
📚پی نوشت:
[1].سیرأعلام النبلاء: شمس الدین ذهبی، تحقیق: حسین اسد، بیروت: موسسة الرسالة، چاپ نهم، 1413ق ،سیر أعلام النبلاء، ج9، ص7-11.
[2]. المصنف: ابن ابی شیبه کوفی، تعلیق و تحقیق:سعید اللحام، بیروت ـ لبنان: دار الفکر، چاپ اول، 1409ق، ج3، ص245؛ كتاب الدعاء، ص572). «لا تذّكروا موتاكم إلّا بخير ، فإنّهم قد أفضوا إلى ما قدموا»
[3]. السیف الصّیقل في رد علی ابن زفیل: تقیالدّین سبکی شافعی، مصر:مکتبة زهران با مقدمه گروهی از علمای دانشگاه الازهر، بیتا. ص217ـ 218؛
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈