💥💥💥ثبتنام در #دورهآموزشمجازیتاریخعلوماسلامی #تمدید شد.
⛔️ #آخرینفرصتثبتنام: ۱۵ تیرماه ۹۷
بسته #آموزشمجازی مدرسهآفاق
➕/🎴 #تاریخعلوماسلامی
👈 تاریخفقهواجتهاد
👈 تاریخکلام
👈 تاریخاخلاق
👈 تاریخفلسفهاسلامی
🔰لینکثبتنام:
http://yon.ir/Fdx7d
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
💥💥💥ثبتنام در #دورهآموزشمجازیجریانشناسی #تمدید شد.
⛔️ #آخرینفرصتثبتنام: ۱۵ تیرماه ۹۷
بسته #آموزشمجازی مدرسهآفاق
➕/🎴 #جریانشناسیایرانمعاصر
🔰اساتید:
#حمیدپارسانیا
#عادلپیغامی
#رضاامیرخانی
#عبدالحسینخسروپناه
#موسینجفی
#صادقکوشکی
#موسیفقیهحقانی
#منوچهرمحمدی
و...
🔰لینکثبتنام:
http://yon.ir/NkYVg
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
#درسگفتار
➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم
#دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه
⭐️⭐️⭐️
🔻سلسله جلسات پیش روی، درس های دکتر مهدی نسرین در دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۳ می باشد. این درس ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفه علم ارایه شده است.
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/8C9qH5
#منبع: سایت صدانت
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
#درسگفتار ➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم #دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه ⭐️⭐️⭐️ 🔻سلسله جلسات پیش روی، درس ه
#درسگفتار
➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم
#دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه
⭐️⭐️⭐️
🔻تحولاتی که پس از قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی با ظهور دانشمندانی نظیر گالیله، نیوتن و کپلر آغاز گردید و با ماکسول، فارادی، پلانک، هایزنبرگ ادامه پیدا کرد، فهم انسان از جهان را بهصورت بنیادین تغییر داد. این تحول بزرگ گرچه در حیطهٔ علم رخ داد، اما تبعات فکری و فلسفی بسیاری نیز بههمراه داشت و پرسشهای جدید فلسفی ایجاد کرد که تا پیش از آن وجود نداشتند.
🔻فلسفه علم پیامدهای فکری-فلسفی علوم را از جنبههای گوناگون تاریخی، منطقی و روششناسی تحلیل و بررسی میکند.
🔻فلسفهٔ علم نسبت به بسیاری از شاخههای دیگر، فلسفه بسیار تازه و جوان است. اگر برخی از اظهارِ نظرهایِارسطو، فرانسیس بیکن در قرنِ شانزدهم، و تعدادِ اندکشماری از متفکرانِ قرنِ نوزدهم مانندِ جان استوارت میل، ویلیام هیول، و جان هرشل را استثناء کنیم، بحثهایِ جدی، متمرکز و مفصل در این عرصه را نخستین بارپوزیتیویستهایِ منطقی در قرنِ بیستم گسترش دادند. بعدها بحثها در موافقت و مخالفت با فرانسیس بیکن واستقراگرایان، و نیز با پوزیتیویستهایِ حلقهٔ وین منجر به پیدایشِ مکاتبِ بسیار مهمِ دیگری در فلسفهٔ علم گردید.ابطالگرایی، واقعگرایی (رئالیسمِ علمی)، و نسبیگرایی از آن جمله هستند.
🔻سلسله جلسات پیش روی، درس های دکتر مهدی نسرین در دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۳ می باشد. این درس ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفه علم ارایه شده است.
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/8C9qH5
#منبع: سایت صدانت
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
➕/🔰#نظرسنجی مدرسهآفاق در آستانه #سومین سال آغاز فعالیتها
🎁🎁🎁 #هدیهشرکتکنندگان:
اعتبار خرید محصولات و درسگفتارها تا سقف ۸۰ هزار تومان
🔰#لینکشرکتدرنظرسنجی:
http://yon.ir/qYXRL
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
مدرسهآفاق منتشر کرد: ➕/🔻ایدهآلیسم آلمانی| ۱۲ جلسه بازپخش درسگفتار #دکترسیدحمیدطالبزاده پیرامون ا
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻ایدهآلیسم آلمانی| ۱۲ جلسه
بازپخش درسگفتار #دکترسیدحمیدطالبزاده پیرامون ایدهآلیسم استعلایی و مطلق
⭐️⭐️⭐️
🔻ایدئالیسم آلمانی، نام جنبشی در فلسفه آلمان است که در دهه هشتاد قرن هجدهم میلادی آغاز و در دهه چهل قرن نوزدهم پایان یافت. مشهورترین نمایندگان این جنبش، کانت، فیشته، شلینگ، و هگل هستند. هرچند تفاوتهای بزرگی میان این چهره هاست، اما همگی در پذیرش ایدئالیسم، مشترکند. ایدئالیسم استعلائی کانت، آموزه فلسفی معتدلی درباره تمایز میان پدیدارها واشیاء فی نفسه بود، که مدعی بود متعلقهای شناخت انسان، پدیدارهایند و نه اشیاء فی نفسه. فیشته، شلینگ، و هگل، با تبدیل ایدئالیسم استعلائی کانت به ایدئالیسم مطلق این دیدگاه را به افراط کشاندند.
🔻اهمیت ایدئالیسم آلمانی در این است که دربردارنده برداشتی نظام مند از همه بخشهای فلسفه است؛ از جمله: منطق،مابعدالطبیعه، و شناخت شناسی، فلسفه اخلاق و سیاست، و زیبایی شناسی.
🔰#دریافتفایل:
https://goo.gl/cjL2y2
.
🔰مدرسه آفاق در پیامرسان #ایتا و #سروش:
@ A F A G H E H E K M A T
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه
بازپخش درسگفتار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی پیرامون تحول فقه
🔰 #دریافتفایل:
http://yon.ir/OqpW5
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
مدرسهآفاق منتشر کرد: ➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه بازپخش درسگفتار حجت الاسلام والمس
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه
بازپخش درسگفتار #حجتالاسلاموالمسلمیناحمدمبلغی پیرامون تحول فقه
.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی؛ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این درس گفتار به بیان دیدگاه خود پیرامون نقش تحولات اجتماعی در شکل گیری و فهم اندیشه های فقهی می پردازند.
.
مجموعه پرسش هائی که در این درس گفتار به آن ها پرداخته شده است به شرح ذیل می باشد:
.
اهمیت پژوهش تاریخی یا اندیشه ورزی تاریخی در پژوهش های علمی بویژه علم فقه چیست؟ آیا عوامل فرافقهـی مانند تحولات اجتماعی و وضعیت سیاسی جوامع بر فهم فقهی فقیهان تاثیرگذار بوده است؟ .
در صورت تأثیرپذیری فقه از ساختار اجتماع و تکوین اندیشه های فقهی در قلمرو فرهنگی، معرفتی و اجتماعی یک زمان معین و مشخص، آیا امکان روایت تاریخی یا بازسازی ذهنی این رویداد وجود دارد؟ دلالت های این بازخوانی برای امروز و فردای فقه ما چیست؟
.
💎دریافتفایل:
yon.ir/OqpW5
.
💎مدرسه آفاق در پیامرسان #ایتا و #سروش:
@ A F A G H E H E K M A T
#فقه #تحولات_اجتماعی #مبلغی #مدرسه #آفاق #فلسفه_فقه #گذار #درسگفتار
🍂🍂شهادت امام صادق(ع)؛ رییس مذهب تشیع، تسلیت باد.🍂🍂
#استادمیرباقری:
➕/🔻علوم و معارفی که امام صادق(ع) منتشر کردند، بشر را تا قبل از ظهور کفایت میکند.
«وجود مقدس امام صادق(ع)، حيات طیبه و علم و معارف را تا آن اندازهای که میتوانست در قبل ظهور تحقق پیدا کند، در عالم انسانی دمیدند و بسط دادند؛ زيرا بنا بر فرمایشهای ائمه اطهار(ع)، حقايق تا دوره ظهور، محجوب است و آن مقداري که ممکن بود واقع و ظاهر شود، به وسيله امام صادق(ع) - هم به نحو کلي به دوستان اهل بيت(ع) و هم به نحو جزئي براي خواص- واقع شد؛ هم در زمان اهل بيت(ع) بوده و هم در بعد از آن زمان تاكنون.
اگر هم اکنون افرادي مثل جابر وجود داشته باشند، علم امام صادق هم هست! اگر کسي "ظرف" شد امام صادق(ع) هم منتظرند؛ امام صادق(ع) ابايي ندارند که تعليم کنند.
فقط مسئله اين نيست که امام صادق(ع) "فقه" فرمودهاند، بلکه حياتي در عالم انساني دميدند و نوري را در عالم انساني تجلي دادند که اين نور، شیعه را تا عصر ظهور میبرد. اين علم و حقيقتي که از آستان آن حضرت اظهار شد، دريايي از نور و حيات است تا در آن شناوري کنيم و در آن زنده و متنعم باشيم و تا قبل از ظهور کفايت مي کند و انسانها به اندازه ظرفشان از اين دريا و از اسرار آن و از ظاهر و باطن آن بر میدارند».
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
➕/💥در نظرسنجی ما شرکت کنید و هدیه بگیرید.
🎁🎁🎁 #هدیهشرکتکنندگان:
اعتبار خرید محصولات و درسگفتارها تا سقف ۸۰ هزار تومان
🔻مدرسه آفاق در آستانه #سومین سال آغاز فعالیتهای خود، ضمن قدردانی از زحمات اساتید گرانقدر و همراهی دانشپژوهان، همه عزیزان را دعوت می کند تا در نظرسنجی ارزیابی فعالیتهای مدرسه شرکت کرده و با مشارکت #دقیق و #همدلانه خود، ما را در اجرای صحیح و ارتقاء کیفی برنامهها یاری نمایند.
🔰#لینکشرکتدرنظرسنجی:
http://yon.ir/qYXRL
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
toras_sobhani.mp3
17.66M
➕/🔻تراث حکمی امام رضا(ع)
#وجود ۱۲ اصل بنیادین حکمی و معرفتی تفکر شیعی در میراث رضوی
بازپخش گفتار #حجت الاسلامدکترمحمدتقیسبحانی در نشست تخصصی تراث حکمی امام رضا(ع)
@afaghehekmat
#اطلاعیه
با توجه به اتمام مهلت ثبت نام دوره های مجازی #جریانشناسیایرانمعاصر و #تاریخعلوماسلامی، به اطلاع می رساند دانش پژوهان این دورهها، تا پایان شهریورماه فرصت دارند، تقریرات خود را از طریق صفحه شخصی خود جهت #ارزیابی پایان دوره و #صدورگواهی ارسال نمایند.
#مدرسهدرسگفتارآفاق