یادداشت های اربعین ۱۴۰۴|قسمت پنجم
🌱«سیب های کالِ طریق»
✍️به قلم طیبه فرید
چهارشنبه شب است و ما در حیاط موکبی در طریق زیر درخت نخلی که خرمایش هنوز نرسیده نشسته ایم تا نفسی تازه کنیم و باز این صراط مستقیمی که به امام می رسد را پشت سر بگذاریم. ما هیچوقت دلمان نشُد دست به سفره سلاطین عرب و غیر عرب ببریم، نه اینکه دستمان نرسیده باشد! نه ! زیارت عتبات دوره صدام را خیلی از ننه باباهای ایرانی یادشان نرفته! اگر می گفتند فلان چیز هدیه صدام است خیلی ها رغبتشان نمی شُد!
اما حالا در عوض سال هاست اربعین تا اربعین، می رویم مزه نان و کباب داهاتی های عاشقِ شارع نجف کربلا را با خنکای شربت عَمانی می چشیم. ما بعد از اینهمه سال آداب سفره داریِ شان را می شناسیم. می دانیم تا تَهِ غذایمان را نباید بخوریم. دست مان آمده داهاتی های طریق، توی اندرونیِ شان منتظرند ما که دست از سفره کشیدیم ته مانده غذایمان را تبرکاً بردارند! می دانیم روستایی های شارع نجف کربلا را خودِ خدا مأمور کرده تمام سال را تا سر حدِّ مرگ جان بِکَنَند و به جز گُذران روزهای سختِ زندگی، بقیه سرمایه جیبشان را ذخیره کنند برای همین چند روز اربعین. تا شاید روی آن ها که امام معصوم گفت: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی» کم شود. رویِ آدم هایی که دنیا مغرورشان کرده و بهره عمرشان را به هیچی می فروشند. شاهد کمالات حسینیِ دهاتی هایِ طریق، دودِ زغال است و بخار کتری ها و جلینگ جلینگ کُپ های بی دسته قهوه توی دست مردها و سینی های لبالب از بشقاب های قیمه نجفی و شاورما و نانِ صمونِ فلافل به دلِ رویِ سر جوان ها. مردم بی بضاعت طریق بی هیچ بِده بِستانی کل پس اندازِ یک ساله شان را برای اربعینِ ابی عبدالله فوقِ اَعیانی خرج می کنند.
توی شلوغی های شارع نجف کربلا حرف از موشک و شهادت و جنگ و غزه هست اما هنوز میوه غزه اش به بلوغ سیب سرخ نرسیده! فعلا خرماهای کال سر شاخه های نخلِ حیاط موکب است. هنوز نسبت مردم مسیر با غزه آن قدرها عمیق نشده که اجتماع قلبی که امام در نامه شیخ مفید نوشته بود محقق شده باشد!
ما زائریم و آینه مردم مُضیف. نمی دانیم شب را توی کدام موکب این بیابان سر روی زمین می گذاریم و با چی قرار است خندق بلایِمان را پُر کنیم...
عین داهاتی های شارع که زغالِ اجاقشان که فاش می شود خبر ندارند کی قرار است میهمان سفره شان باشد!
تا اینجا دلم به یاد غزاوی ها می تپد! به تریج قبایم برخورده که خیال کردند حشدالشعبی را می شود منحل کرد و حزب الله را خلع سلاح!
در تمام طریق، جلوی موکب ها ، وقتی لیوان زائری پر می شود از شربت لیمو ، یاد چشمهای سنوار توی گلویم بغض می شود و می شکند. خنکای شربت که از بین شیشه خورده های توی گلویم پائین می رود صدای عزت را از حنجره تشنه اش می شنوم:
«مذاکره ای در کار نیست؛ یا پیروز میشویم یا کربلا رخ میدهد»
به خودم می گویم خدا را چه دیدی شاید خیلی دور نباشد که راه قدس از شارع نجف کربلا بگذرد و هر مضیف، موکبِ مهمات و سازماندهی مجاهدین باشد و هر زائر، مجاهدِ حسینی طریق الاقصی.
ان شاالله.
#اربعین
#طریق الاقصی
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
آه غَزّه
و ما ادراک غزه
✍بتول آرست
مرا ببخش که سیر خوابیدم و تو گرسنه بودی
مرا ببخش که من سرپناه داشتم و تو ...
قلمم عاجز از توصیف دردهای توست #غزه
کاش اسمت را باریکه ی غزه نمی گذاشتند
شاید اینقدر نحیف و لاغر نمیشدی ...
آه از درد بی امانت
آه از فریاد بی صدایت
کاش صالح اعلاء برایت بخواند
« کاش من همه بودم
با همه دهان ها تو را صدا میزدم...»
شاید صدایش به گوش جهانیان میرسید
آااااه غزه ی صبور
آاااه غزه ی مقاوم
آااه غزه ی با ایمان
و تو چقدر مقتدرانه با دست خالی به جنگ کفر تا دندان مسلح رفتی
آه یحییٰ
کِی از تو بنویسم ؟
از رشادت هایت بگویم که چگونه یک تنه لرزه بر اندام یک لشگر انداختی
یا از مظلومیتت که بعد از شهادتت گفتند تو سه روز بود گرسنه بودی و در میدان میجنگیدی
آاه غزه
من در مقابل پروردگار از خودم چگونه دفاع کنم که در قبالت چه کردم ؟
ای مقتدرِ مظلوم
ای غزه ی بی پناه
سینه مالامال درد است ، ای دریغا ....
«کاش میشد که تو با معجزه ای برخیزی ...»
#غزه
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
#روایتگری_بانوان | مزهی ایمان
بسم الله الرحمن الرحیم
قدیم تر ها که داستان حضرت عیسی(ع) را می خواندم دلم لبریز از شوق می شد.
قصه ی حواریونی که گرد عیسی(ع)جمع شدند و زندگی مومنانه را در محضر عیسی چشیده بودند تا بعدا به میان مردم بروند و دین حقیقی را نیز به آنها بچشانند...
همیشه دلم عیسی نفسی می خواست تا به گردش حلقه بزنیم و صبحگاهان تا شامگاهان از نور وجودش بهره ها ببریم...
تا اینکه در یک ظهر گرم تابستان در میان پرتوی بی امان خورشید به دشت نینوا رسیدم ...
تازه آن وقت بود که چشم باز کردم و خود را میان انبوه حواریون دلداده ی سید الشهدا یافتم.
آرزوی دیرینه ام بود که تحقق پیدا کرده بود.
تا چشم کار می کرد ایمان بود که در هر جا جلوه کرده بود.
امامم را چون نوری تابنده در همه جا می یافتم که آغوش گرمش را برای تربیت حواریونش باز کرده است.
میان تمام آن شلوغی و همهمه ها رنگی از حقیقت اسلام می دیدم که به همه چیز معنای جدیدی بخشیده بود...
حقیقتی که همیشه به دنبالش بودم را در آن ازدحام پیدا کرده بودم.
حقیقت صبر، حقیقت فداکاری، حقیقت عشق و بغض به تمامی ظلم ها در اوج خودش نمایان بود.
من قطره ای بودم در میان دریای مواج و خروشان عشاق الحسین(ع) و سرمست و شیدا از آن حضور بی مانند...
از صبحگاهان تا شامگاهان زیستن را در پناهش می آموختیم .
حال و هوایی وصف ناپذیر و عجیب...دیگر تنها در قالب تنگ و محدود خود نبودیم از تن دست شسته بودیم و طهارتی روحانی پیدا کرده بودیم.
چشمی زیبا بین یافته بودیم که ما رایت الا جمیلا را برایمان تفسیر می کرد...
وقت جدایی غم سنگینی بر قلبم فشار می آورد ...باید تمام چیزهایی را که چشیده بودم و با چشم قلب روئیت کرده بودم را با خود همرا می کردم تا هنگامه ی بازگشت از سفر توشه ای کنم برای زندگی ی جدیدم ...دیگر آن آدم قبل نبودم ماموریتی داشتم تا با معناهایی که یافته بودم رنگ جدیدی به زندگی ام بدهم باید کاری می کردم تا مردم سرزمینم هم مزه ی ایمان کامشان را شیرین تر کند باید چشیدنی هایم را با آنها قسمت می کردم ...
خورشیدی که در کربلا بالا گرفته بود ...داشت پرتو خود را تا بی نهایت وسعت می داد.
غروب خورشیدِ دشت نینوا نوید طلوع در بیت المقدس را گواهی می داد.
الیس الصبح بقریب
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
ا ﷽ ا
گرسنگی از زاویهای دیگر
"بی حجابها گرسنهاند."
نه، نه...اشتباه نکنید؛ این حرف من نیست. حرف یکی از استاندارهای دولت وفاق است. البته من هم با ایشان موافقم. و به نظرم این قشر خیلی بیشتر ازآنکه فکرش را بکنید، فقیرند.
بی حجابها گاهی آنقدر فقیرند که حتی برای خرید یک روسری نخی به طول و عرض صدو بیست سانت هم پول ندارند و اغلب یا روسری ندارند یا پولشان فقط کفاف خرید یک روسری توری بچهگانه را میدهد.
تازه اینکه چیزی نیست؛ آنها گاهی حتی نمیتوانند روزی سه وعده غذای خانگی گرم برای حیواناتشان بخرند و اغلب غذای بیرونی سردِ از دهن افتاده سفارش میدهند؛ چه برسد به اینکه بخواهند یک قواره چادر ایرانی غیرنانو بخرند حتی از همین معمولیهایش.
از مانتو و شلوار هم که دیگر حرف نمیزنم. خودتان میدانید که بازار مانتو شلوار رسمی و با حجاب، چقدر سیاه است. این طفلکیها اگر بتوانند مانتو شلوار بخرند پولشان فقط در حد این مدلهای کوتاهِ جلو باز است. دگمه و آستین خودش کلی قیمت مانتو را بالا میبرد.
بعضیهایشان حتی ازین هم فقیرترند. تمام لباسهایشان پاره و پوره است. پول ندارند حتی پارهگیها را وصله پینه کنند.
آدم دلش برای بعضیهایشان بیشتر از بقیه میسوزد. آخر فقر تا کجا ؟ طرف آنقدر ندار است که مجبور است با نیم تنه بیاید بیرون و برود دنبال بدبختی اش. از کنارش که رد میشوی صدای قار و قور شکمش را به راحتی میشنوی.
تازه خیلیهایشان غیر از اینکه گرسنهاند و فقیرند زشت هم هستند. مدام مجبورند ژل تزریق کنند به همه جایشان ، و یک عالمه عمل انجام بدهند و کلی وقت و هزینه صرف چیتان پیتانشان کنند؛ بلکه وقتی از خانه بیرون میروند لااقل جذاب به نظر برسند تا دچار افسردگی ناشی از گرسنگی و نداری نشوند.
من هم با جناب استاندار موافقم که اینها تا گرسنهاند نمیشود برای حجابشان کاری کرد؛ فقط نمیدانم چرا جناب استاندار برای این فقرا کاری نمیکند؟
طرح اهدای روسری رایگان، مانتو و شلوار قسطی همراه با بن معیشتی هفتگی شاید بتواندبخشی از مشکلات این قشر فقیر و گرسنهی جامعه را حل کند؛ که آنها هم راحتتر بتوانند ماهانه به عمل کج و کولهگیهای سر و صورتشان و نگهداری حیوانات خانگیشان بپردازند.
پن۱:
از مشکلات مملکت خویش لااقل
فکری به حال گشنگی بیحجاب کن
#استاندار_مازندران جوری گفته "اعتقادی به حجاب و عفاف ندارد، وقتی مردم گرسنهاند" که انگار همهی بی حجابها فقیر و گرسنهاند.
پن۲ : فقط معلوم نیست با حجابها از کجا میآورند که اِنقدر خرج حجابشان میکنند؟ خصوصا اهالی غزه، انگار نه انگار که همه جوره توی محاصرهاند.
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
✍طاهره قادری
تفاوت نوع پوشش برخی خانم ها تو شهر ما تقریبا اینجوریه که وقتی دقیقا از مرز بالاشهر به سمت پایین شهر رد میشی،انگاری یهو از غرب ولنگار به مرکز اسلام رسیدی؟
دقیقا میشه تاثیر مراتب اقتصادی را بر حجاب زنان مسلمان دید!
جنابان تفکرات استاندار مازندران لطفاً این تناقض حجاب و اقتصاد را حداقل تو شهر ما توضیح بدید!
@beheshteh_8487
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
در دوران زندگانی امام علی علیه السلام، وقتی که عثمان خلافت را به دست گرفت، با فسادها و ظلم های بسیارش مردم آن زمان را بر آن داشت تا علیه او شورش کرده و او را به قتل برسانند.
مردم پس از آن آمدند خدمت امیرالمونین علیه السلام و مضطرانه با حال پشیمانی از ایشان خواستند تا زمام امورشان را بر عهده گیرد، در این حال، حضرت که ندامت و اصرار آن مردم را دیدند، ناچار خلافت بر آنها را پذیرفتند.
حالا ما مردمان این زمان نیز،
باید عثمان زمانه خود را به قتل برسانیم و سراغ حاکم عادل زمانه برویم و از او بخواهیم که بیاید و خودش زمام امورمان را به عهده بگیرد.
عثمان زمانه ما، هوای نفسمان است!
اکنون عثمان زمانه ما، حاکمان و دولتمردان فاسد کشورمان هستند!
تمام ظالمان و فاسدان در هرجای دنیا که حکومت را به دست گرفته اند، عثمان زمانه اند!
به طور حتم قتل نفس به دست خودِ ماست! اما به یاری خدا!
قتل هوای نفس یعنی کنترل نفس و سپردن اختیارش به دست خدای خالق مهربان.
قتل حاکمان ظالم، لزوما به معنای کشتن و ریختن خونشان نیست، گاهی مقابله با ظلم آنهاست، باید جلو ظلمشان را گرفت، باید فریاد دادخواهی از مظلومان را سر بدهیم، باید در برابر زورگویی هایشان کوتاه نیاییم!
حاکم عادل زمانه ما مهدی است!
اوست که از نظرها غائب است اما از دل های عاشقانش لحظه ای جدا نیست!
خدایا
برسان مهدی را ...!
ما او را می خواهیم...!
خدایا کمک کن تا عثمان های زمانه خود را به قتل برسانیم!
آن گاه گریه کنان نزد مهدی برویم و ملتمسانه و مضطرانه از او بخواهیم تا بیاید و زمام امورمان را خودش برعهده بگیرد!
آمین
✍فاطیما_طهورا
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
« امتحان واقعی، همینجاست…»
✍ #سیده_الهام_موسوی
وقتی برق قطع شد و گرمای سنگین بر من چیره شد، نفس کشیدنم هم دشوار شد. همان لحظه یاد کسانی افتادم که روزها و ماههاست در چنین وضعیتی زندگی میکنند؛ نه یک ساعت و دو ساعت، بلکه شب و روز.
آنان نه برق دارند، نه آب کافی، نه غذای درست و حسابی. با این حال، لبهایشان به ذکر خدا باز است و دلشان هنوز روشن.
اما ما چه؟!
ما میدانیم بعد از یک ساعت و نیم برق برمیگردد، امیدی در دل داریم، و باز هم بیتاب میشویم. همینجا بود که از ناتوانی خودم خجالت کشیدم.
امتحان واقعی همینجاست؛ جایی که پای ادعاهایمان به میان میآید.
چقدر پای حرفمان هستیم؟ چقدر طاقت داریم؟
هنوز مثل مردم غزه با جان، عزیزان و سرزمینمان امتحان نشدیم، اما باید از خود بپرسیم: تحمل ما تا کجاست؟
«وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ ٱلْخَوفْ وَٱلْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ ٱلْأَمْوَٰلِ وَٱلأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِ ۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّٰبِرِينَ»
(و قطعاً شما را به چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش اموال و جانها و میوهها میآزماییم؛ و بشارت ده به شکیبایان.)
سوره بقره، آیه 155
خدایا…
در این غربال آخرالزمان به ما رحم کن.
ما را با امتحانی نیازمون که از مسیرت دور شویم.
یا أرحم الراحمین
پیامبر اکرم ﷺ فرمودند:
«أشدُّ الناس بلاءً الأنبياءُ ثمّ الأمثلُ فالأمثلُ»
(سختترین بلاها برای پیامبران است، سپس برای کسانی که در ایمان برترند، و بعد به ترتیب برای دیگران.)
بحارالأنوار، ج 67، ص 237
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
ای کاش...
✍ مخدره چمنخواه
ای کاش میدونستی با این نوع پوشش و قیافه، چقدر زندگیها را بهم زدی. چقدر باعث طلاق شدی. چقدر باعث بلوغ زودرس نوجوانان شدی.
ای کاش میدونستی با بدحجابی و بیحجابی، چقدر جوانان که تملک مالی برای ازدواج ندارند، به گناه آلوده کردی.
ای کاش میدونستی، مربی بدی برای دختربچهها هستی.
ای کاش میدونستی، چقدر خودت را ارزان فروختی. بلکه ارزان هم نه! مفت فروختی!
و حتی گاهی خودت را به حراج گذاشتی. داد زدی آهای مردم! بیایید من را ببینید.
ولی خیلی از این موضوعات را میدانستی. خودت را به ندانستن زدی.
حالا چه نتیجهای گرفتی؟ از این نوع زندگی راضی هستی؟ تو به چی راضی میشوی؟ اینکه هر روز خودت را به شکل و قیافه جدیدی در بیاوری، تا مورد توجه قرار بگیری. آقایون هم دیگه از دیدنت خسته شدند. قیافهات تکراری شده. دیگه نگاهت نمیکنند و تو مجبوری فردا با شکل و شمایل جدید وارد جامعه بشوی.
تو خسر الدنیا و آخرت شدی.
مگر توبه کنی و برگردی. خداوند غفور و رحیم است.
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مادری، فخر مادرم زهرا(س)
در دنیایی که تغییرات اجتماعی و فرهنگی با شتاب بی سابقهای رخ میدهد، جایگاه زن و نقش او در خانواده و جامعه بیش از هر زمان دیگر مورد پرسش و چالش است. حضرت فاطمه (س)، به عنوان نمونهای بینظیر از زنانگی و مادری، نشان دادهاند که ارزش حقیقی زن نه تنها در ظاهر و حضور بیرونی بلکه در عمق خانه و تربیت نسلهای آینده تجلی مییابد.
بازشناسی این جایگاه والا و پذیرفتن نقشهای الهی و طبیعی زن میتواند ما را در عبور از بحرانهای هویتی و فرهنگی امروز جامعه یاری کند.
حضرت فاطمه(س) به عنوان نمونهای برجسته از زنانی شناخته میشوند که به زنانگی و نقش مادری خود افتخار میکردند. تربیت بزرگانی چون امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س)، از برجستهترین دستاوردهای تمدن اسلامی است که نشان میدهد این تمدن، بنیاد خود را بر ارزشهای تربیتی خانواده و انسان سازی استوار کرده است. در مقابل، جریانهای فمینیسم غربی با تلاش برای از بین بردن تمایزات میان زن و مرد و قابل جایگزین دانستن این دو جنس، در حقیقت با آفرینش الهی و نقشهای مشخص و تعیین شده زن و مرد به مخالفت برخاستهاند. اگرچه برخی از فمینیستهای نسل جدید، پس از تجربه دشواریهای زندگی، بدون پذیرش نقش مادری و زنانگی، به نوعی بازگشت و پشیمانی را تجربه کرده اند، اما در جامعه ما این چالشها هنوز نیازمند پاسخگویی عمیق و مستدل مبتنی بر مبانی دینی و فرهنگی است. کاهش ارزش مادری و کمرنگ شدن نقش تربیتی زن در جامعه، ضربههای جبرانناپذیری به استمرار ارزشها و تمدن اسلامی وارد میکند؛ چرا که تربیت انسانی، جایگزینی ندارد و نمیتوان آن را صرفاً با حضور اجتماعی یا فعالیتهای اقتصادی زنان همتراز دانست. الگوی حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان بزرگ و مؤمن، نمونهای آشکار از اهمیت این نقش معنوی و تربیتی است که باید در جامعه امروز مورد تامل و بازشناسی قرار گیرد.
پذیرش هویت زنانه و بازشناسی ارزشهای مادری و نقش تربیتی زن، پایه و اساس تداوم تمدن اسلامی است. الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) به معنای تأکید بر اهمیت نقشهای طبیعی و الهی زن در خانواده و جامعه است. عدالت جنسیتی به معنای حذف تمایزات و جایگزین پذیری زن و مرد نیست، بلکه توجه به کارکردهای اصیل و مکمل هر جنس است. بازگشت به این اصول میتواند چالش های معاصر نقش زن و جنسیت را در جامعه اسلامی به صورت بنیادین مرتفع سازد.
✍حوریه طبیبیان
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
بیانیهنویسان منافقِ ترسوی خودکمبین
از شروع انقلاب اسلامی تاکنون همواره دستگاه مدیریتی مستکبران و ستمگران جهان به سرکردکی شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش، دشمن اصلی آن بوده و خواهند بود. و خطاست که در امر حکمرانی به حواشی امور که ممکن است هر کشوری به آن دچار باشد، بپردازیم و از دشمن اصلی غافل شویم. این واقعیت مهم نیز در اذهان همهی افراد آگاه و خبره حضور دارد که تا وقتی مردم پشتیبان انقلاب اسلامی و در صحنه هستند از عهدهی دشمن خارجی کاری بر نمیآید. به همین دلیل دشمن همیشه برای تضعیف و حذف جمهوری اسلامی نگاه و اتکاء به سرمایههای اجتماعی خود در داخل کشور داشته و دارد. سرمایههای اجتماعی دشمن همان جریانات و افرادی هستند که دائما بر طبل «ما نمیتوانیم» میزنند و آیهی یأس و نومیدی میخوانند. آنها آنچنان از حقارت و خودکمبینی رنج میبرند که نه تنها در تشخیص دشمن کور هستند و در هنگام مشکل از ترس دشمن به دامان دشمن پناه میبرند، بلکه هیچگاه نیز نتوانستهاند پیشرفتهای شگفتآور کشور را که در اثر رهبری داهیانهی و اسلام ناب امام جامعه و همراهی مردم با ایمان و قوی ایران، که جهان مبهوت آن شدهاست، را ببینند و این دیدگاه را همواره در دهههای گذشته دیدهایم، درست برخلاف مردم عزتمندمان که همیشه با شجاعت مثالزدنی و ایمان و اعتقاد به خصوص پس از جنگ دوازده روزه، پشتیبان کشور و جمهوری اسلامی هستند. اکنون نیز این روحیه مرعوب و مایوس و نوکرمآب را دوباره در بیانیهی جدیدی که به دشمن اصلی انقلاب و کشورمان نوشتهاند، نظاره میکنیم.
متأسفانه افراد بیانیهنویس فقط همین یک کار از دستشان برمیآید و حتی اگر بر مسند قدرت هم باشند_ که حداقل ۳۲ سال از انقلاب قدرت دستشان بوده_ با ما نمیتوانیم، نداریم، نمیشود و... همیشه نالان و ناکارآمد ظاهر شدند. روحیات و خصوصیات اینگونه افراد را امام خامنهای در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۷ در همایش دهها هزار نفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی اینگونه توصیف فرمودند:
«آن روشنفکرنمای راحتطلب و ریاکار و منافق که اساساً دشمنی آمریکا را انکار میکند و این دشمنی را نمیفهمد و نسخهی تسلیم در مقابل آمریکا را برای ملّت و دولت مینویسد، مرد این میدان نیست؛ اگر عامل دشمن نباشد، حدّاقل مردِ میدانِ مهمّ پیشرفت کشور نیست... آدمهای بیروحیه، مردّد، ترسو، فرصتطلب، خودکمبین، در این میدان هیچ هنری نمیتوانند نشان بدهند، اگر مانع برای دیگران درست نکنند. خودشان که هیچ کاری نمیتوانند بکنند، گاهی مانع هم در مقابل دیگران به وجود میآورند؛ مأیوسند، دیگران را هم مأیوس میکنند؛ تنبلند، دیگران را هم وادار به تنبلی میکنند». این جریانات که همیشه از مردم و حضور در میدانهای بزرگ پیشرفت دور هستند، تنها هنرشان، تقدیم دودستی کشور به دست اربابانشان هست و لاغیر، برای همین همواره منفور ملت قهرمان ایران اسلامی هستند و خواهند بود. بنابراین به اینگونه جریان یا جریانات فتنهانگیز توصیه میشود برای اینکه بتوانند در قلب مردم مجاهد و مومن و شجاع جایی داشته باشند با همین روحیات و صفات مردم در میدانهای دین و پیشرفت وارد شوند، در غیر اینصورت به مرور زمان توسط خود مردم به زبالهدان تاریخ انداخته خواهند شد.
کبرا خالقی
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
✍طاهره قادری
تفاوت نوع پوشش برخی خانم ها تو شهر ما تقریبا اینجوریه که وقتی دقیقا از مرز بالاشهر به سمت پایین شهر رد میشی،انگاری یهو از غرب ولنگار به مرکز اسلام رسیدی؟
دقیقا میشه تاثیر مراتب اقتصادی را بر حجاب زنان مسلمان دید!
جنابان تفکرات استاندار مازندران لطفاً این تناقض حجاب و اقتصاد را حداقل تو شهر ما توضیح بدید!
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI