.
#نام_نویسی
💠 دوره طنزنویسی ویژه خواهران
🌸 در این دوره شما با قالبها و تکنیکهای ساده و کاربردی طنزنویسی آشنا میشوید.
◽️هزینه:
▫️150 هزار تومان
▫️تخفیف ویژه طلاب خواهر: ۱۱۰ هزار تومان
✍️ نامنویسی به نشانی: @salehi6
🕰 زمان: ۱۳، ۲۰، و ۲۷ تیرماه
#کانون_مدادالفضلاء
#مجلهی_افکار_بانوان_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
تذکره پرنس ریضا
✍سمیه رستمی، عضو تحریریه مجتهده امین
آن کبار الحُمقا، آن دلقک الاشقیا، آن تخموترکه رضا پالانچی، آن بدل اسطوره بلاهت باب اسفنجی، یگانه امید سلطنتطلبان، آن مردهخور اورژینال شاه ایران، آن فعال و مبارز سیاسی، به ایام شباب اهل حال و هول و گِرل فِرند بازی، آن که منصب شاهزادگیاش طویلالمدت، مفتخور پرفشنال مال ملت، متهم به قتل الاخوی، ملاقاتش موجب بیرونروی، رضا پهلوی داعیهدار حکومت ایران بود و اسپیکینگش به فارسی وری هارد.
نقل است وی از یکسالگی به شغل شریف «حضرت همایونی» شدیداً و کل یوم اشتغال میورزید و این شغل را ۱۶۰ کارگر میباید که عهدهدار شوند و وی به تمامت آن را یکتنه به سامان همی رساند و مقرری آن ۱۶۰ کارگر را خود میگرفت و میگفت: «هرکسی نان از عمل خویش برد، منت اَعلم ناکس نبرد» و اعلم وزیر پدرش بود و وی کودک کار بود وقتی کودک کار مد نبود و مشق وظایف صعب و سخت شاهانه مینمود.
زان رو که بسی چُلمَنگ و بیدستوپا مینمود وی را گفتند: «بدین دستوپا از کجا میخوری که چنین فربه همی گشتی؟» گفت: «مرا عهدی است با مامان که تا جان در بدن دارم، همه مالومنال وی چو شیر مام میخوارم.»گفتند: «غیر از هنر میراثخواری که بهغایت آموختهای؛ چه کسب و پیشهای داری؟!» پس کله خویش خارت، خارت خاراندن گرفت و با نگاه سفیه اندر عاقل! گفت: «این چه سخنی است بیهوده؟! سالهاست که این دِ way freedom یا به قول شماها راه آزادی، تختگاز همیرفته و کلاج دنده صد تا یه غاز چنج همیکنم و نان حلال از کتوکول خویش همیخورم»
https://eitaa.com/joinchat/1246494986C0b4ebac263
🌹🌹🌹🌹
گامی برای آمدنت بر نداشتیم
با سر نیامدیم اگر، سر نداشتیم
انگار مردهایم که از یاد رفته ای
انگار هیچ وقت پیمبر نداشتیم
انصاف نیست اینکه بگویند غایبی
باما همیشه بودی و باور نداشتیم
گفتی دعا کنید برای فرج ولی
مثل تو آه ما دل مضطر نداشتیم
مقهور ِ خندههای منافق شدیم آه
ما کار با قباحت منکر نداشتیم
خود را شناختیم که در دولت ِ شما
جز درد ِ نام و نان غم ِ دیگر نداشتیم
#مریم_بسحاق
#امام_زمان
@shaeranehowzavi
🕋
"خوابها ادامهی بیداریاند"
✍مرضیه رمضانقاسم
خدای مهربانم، خدای سلامم، ما دلمان میخواست امسال مکه باشیم؛ اما نیستیم؛ از بین تمام دلایلی که برای عدم استجابت دعا میدانم شاید اصلیترین آن برمیگردد به خودم که بخاطر عدم لیاقتم به ظاهر دعوتم نکردی اما خیالم راحت است که هم قوهی خیال به من عطا کردهای و هم خواب را، تا لااقل "در خواب جزء زائرانت قرار گیرم" و بهانهای برای همراهی با زائرانت نداشته باشم از همان سالهایی که شوق حج را در قلبم نهادی هر ساله در ایام حج در عالم خیالم با زائران مدینه اولت پَر گشودهام مسجدالنبی، سپس مسجدالحرام اما امسال دل در دلم نیست و عقربهی دل را با سرفصلهای علم کلام تنظیم کردهام تا پس از آنکه در عرفات روحم را پاک و مصفا میکنی از توحید به نبوت، سپس به امامت برسم تا همچون گَردی سبکبال گِردِ حرم پیغمبر و روضهی ایشان که طبق روایتی حرم اُم اوست بگَردم سپس غباری بر مزار پاک چهار امام گردم.
#میهمانان_ملائک
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
40.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎"پویش بزرگداشت عید غدیر"💎
🔹️همه ی ما میتوانیم مُبلغ غدیر باشیم حتی با زدن یک پرچم و یا دادن هدیه ای کوچک و یا پهن کردن سفره ای ساده ...
#عید_غدیر
#نشر_حداکثری
#پویش_بزرگداشت_غدیر
@AFKAREHOWZAVI
.
پرتاب مشتی خاک بهسوی آفتاب و پاسخ به آن
✍زينب نجیب
"خمینی یکی از صدها نخبه، دانشمند، عالم، فقیه و حکیمیست در طول تاریخ ایران که در زمانهای توانست روایت خود را از دین به تصویر بکشد و برای آن هوادارانی بجوید سپس عملیاتیاش کند. بهطور قطع این فهم از اسلام به عنوان والاترین و صحیحترین فهم از اسلام نیست تنها یکی از هزاران ادعا در باب هدف از دین است که به دلایلی توفیق یافت که در قرن اخیر نظریهی خود را ارائه دهد. بیشک بسیار بودهاند افرادی که عالمتر، باتقواتر، باعظمتتر از خمینی اما روایتشان از اسلام هرگز منوط به تشکیل حکومت اسلامی نمیشد و در باور آنها لزومی بر حاکمیت اسلام وجود نداشت ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی تنها یک نظریه ابتکاری از اسلام است که البته برای خود دلایلی داشت اما هدف نهایی اسلام نبوده و نیست و حال، این خمینیست که در بروز و ظهور آن برای چندی توفق یافت".
اینها سخنان استادی، در یکی از دانشگاههای کشورم ایران است. زمانی که با این شبهه مواجه شدم نگرانیم فقط و فقط از آینده بود که اینچنین فکری با استدلالهای سستی در دانشگاه منتشر میشود آن هم در شرایطی که بهشدت خلاء مطالعاتی تاریخ و کلام در سطح دانشجو مشاهده میشود اما امروز با شنیدن این شبه از یک خانم خانهدار که حضوری در محافل علمی ندارد نگرانیم را از آینده به حال منتقل کرد و این شروع دقتی مضاعف در بیانات رهبر معظم انقلاب شد. تاکید و تکرار و توجه ایشان به بسیاری از مسائل به دلیل نگاه کلانیست که با اطلاعاتی وسیع و همهجانبه برایشان ایجاد میشود بنابراین اول نکته از منظر نگارنده توجه ویژه به واژه واژهی سخنان و خطبهخط بیانات ایشان است که پدرانه، مقتدرانه، شجاعانه، عالمانه، عادلانه و با توجه به مقتضیات زمان، مناسبتی از پسِ مناسبتی دیگر بر زبانشان جاری ميشود.
جملات ابتدایی رهبر انقلاب در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(رحمةاللّه)این چنین است:
"امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشتهای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضیها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضیها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند.
سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد؛ نکتهی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهرههای سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانههای تبلیغاتی که روزبهروز هم مدرنتر میشوند، امروزیتر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند دربارهی چهرههای برجسته و منوّر هم دروغپردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این :فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً" است. خورشید زیر ابر باقی نمیماند. ابنسینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظهی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابنسینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوّعتر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آنگونه برجستهها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچکدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغپردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره ی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت."
از این سخن میشود نکاتی را احصا کرد:
۱. امام سرآمد است.
۲. سرآمد یعنی؛ برگزیده، برتر و بالاتر از دیگران، بهتر، ممتاز، سردار، زبده و قدوه.
۳. امام تنها سرآمد روزگار ما نیست بلکه از سرآمدان تاریخ ماست. یعنی در طول تاریخ ایران و ایران اسلامی کسی به قامت امام نخواهد رسید بنابراین در عرض باقی افراد و برجستگان نیست.
🔗ادامه متن در صفحه نویسنده
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
تنها نور و همراه یاری دهنده
✍خ.محمدجانی
در این روزهای وانفسای عمر و زمانه ای که ما را از این سو به آن سو می کشاند؛ گاه سردرگم و متحیر تنها نظاره گر طلوع و غروب خورشید هستیم و اتفاقاتی که در زمان های مختلف به وقوع می پیوندد و مسیرهایی که انسان را گاه متحیر و گاه از هدف اصلی خلقت دور می نماید و یا چیزهایی که انسان را گمراه می کنند؛ در این زمان ها باید به فکر چاره ای بود، چاره ای که بتواند روح و جسم نگران و متحیّر انسان را روشنایی بخشد و نور و راهنمایی در ظلمت های تاریک زمانه به بلندای ابدیت برای او باشد که آرامش و اطمینان را برای همیشه در قلب و جان متلاطم او ماندگار نماید.
آری! چنین نور و راهنمایی قرآن است، قرآنی که به گفته آیات کریمه اش شفابخش است برای مؤمنین «هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»(آیه 82 سوره اسراء)
#قرآن
#چراغ_هدایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
جای خالی مطالبه گری حجاب و عفاف در رسانه ملی
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
.
✔️حجاب، حفظ حریمها
✍فاطمه امراللهی
بحث از آنجایی شدت یافت که وارد عرصه سیاست شد! معمولا قانونی که وضع میشود براساس فطرت انسان است. حجاب نمایانگر عفت و ارزش یک بانو است، او تمایل به حجاب دارد و لزوم حجاب برای آرامش روانی جامعه وضع میشود تا زنان هنگام حضورشان در اجتماع هم خودشان در معرض خطرهای یقینی و احتمالی قرارنگیرند و هم به عنوان شهروند آن جامعه باید در ایجاد آرامش دیگران کوشش داشته باشند. حفظ این پوشش زن را به گوهری نایاب تبدیل میکند که آن حجاب سپر و دژی برای محافظت از او میشود.
مسئولیتی که یک حکومت اسلامی در برابر حجاب دراجتماع دارد به نظرم میتواند یک رویکرد الهی و یک رویکرد دنیوی داشته باشد. یعنی وظیفه حکومت چیز دیگری است گاهی در بحث الهی بودن آن است و گاهی دنیوی بودن آن اگر بخواهد به مباحث فقهی و الهی آن را ببرد وظیفهای دیگر دارد و اگر بخواهد در حیطه دنیوی برخورد کند باید قوانین دیگری وضع کند. اگر هم قانونی وضع میکند برای حجاب در جامعه قطعا میخواهد به زن کرامت دهد و علاوه بر او میخواهد او را در برابر آرامش جامعه هم ملزم کند که حکومت میتواند علاوه بر مجازات مسئولیتی و راهکاری مانند امر به معروف را به عهده داشته باشد و همچنین اطلاع رسانی از وظایف یک حکومت اسلامی است درحیطه حجاب
انسانها یک حریم خصوصی و یک حریم عمومی دارند و حال که بحث درمورد این است آیا حجاب امری فردی است یااجتماعی!؟ حجاب امری فردی است اما هنگامی که پا در عرصه اجتماع می گذارد این حریم، حریمِ عمومی است و قانونی که برای رعایت حجاب وضع شده همه باید ملزم به آن باشند چون اینجا دیگر سلیقه شخصی معنا ندارد بلکه همه در برابر یکدیگر مسئول هستند اگر همین حجاب در حوزه خصوصی شخص باشد آن جا، دیگر میتواند طبق سلیقه خود عمل کند هرچند آنجاهم حکم الهی ساقط نمیشود و اثر وضعی خود را دارد، اما دیگر عذاب مجازات قانون را برخوردارنیست.
رعایت حجاب زنان غیرمسلمان در حکومت اسلامی چه تحت عنوان عضوی از آن جامعه چه یک گردشگر آن زمان که در این حکومت است باید طبق قوانین آن عمل کند و باید مانند زنان مسلمان ملزم به رعایت حجاب و پوشش آن جامعه باشند و طبق روایات اهلبیت علیهمالسلام که می فرمایند: هرکس تظاهر به منکر کرد در یک حکومت اسلامی باید مجازات شود میتوان برداشت کرد اینجا مطلق را ذکر می کند چه زن هم مشمول زن مسلمان و هم غیر مسلمان می شود تازمانی که در یک حکومت اسلامی هستند و باطبق سیاستگذاریهای این حکومت عمل کنند هرچند که برخی از، احکام اسلامی مانند حجاب برای برخی از ادیان ضرورتی نداشته باشد اما وقتی تحت بیرق حکومت اسلامی قرار میگیرند باید طبق قوانین آنجا که برای پوشش وضع شده است عمل کرد.
تعیین مرز پوشش در حکومت اسلامی درهرکشوری متفاوت است و در دورانهای مختلف این حد متغیر است اما باقرآن و شریعت مطابقت دارد مثلا پوشش در ایران می تواند چادر باشد و در عراق چادر الزامی نیست بلکه عبا و مانتو های بلند را پوشش کامل بدانند، یعنی می توان حد پوشش را در قانونگذاری آن حکومت پیدا کرد.
گاهی حد پوشش به فرهنگ یا عرف باز میگردد مثلا طبق تصویری که دیدم پوشش بانوان در بندرعباس بیشتر آنها چادرهای حریر نازک و چیزی به اسم اینکه پای آنها را بپوشاند مانند جوراب رعایت نمی کردند و اینطور برداشت کردم که این در آن فرهنگ و در آن عرف اشکالی ندارد چنین پوششی اما اگر همین خانم درشهری دیگر برود نمیتواند بااین پوشش که عرف آن شهر نیست حضور پیداکند؛ چون باعث ریختن قبح حجاب در آنجاذمی شود.
گاهی قانون تعیین میکند که همه زنان ایرانی برای حضور در مشاغل اجتماعی پوشش او باید چگونه باشد؛ حتی پوشش زنان ایرانی را در انقلاب اسلامی میبینیم که با آن همه آزار و اذیت و اجبار پهلوی باز زنان دست از حجاب خود برنداشتند و چادر که حجاب انقلاب اسلامی است را برگزیدند و باآن به فعالیت های اجتماعی، دوشادوش مردان درجبههها فعالیت کردند که این نشانهای از عفت و حیای زن ایرانی است.
براساس مطالب پیش گفته شده همانطور که پوشش در هر جامعه اسلامی متفاوت است راهکارهای آنها نیز متفاوت هستند. مثلا می توان به تشویق زنان محجبه و خدمات بیشتر به آن ها پرداخت، یا الگوسازی از طریق رسانه ها مانند رسانه صدا وسیما در تبلیغات میان برنامه سریال ها از زنان محجبه استفاده کرد، تبلیغاتی به صورت غیرمستقیم چرا که اکنون رسانه نقش تاثیرگذاری جدی دارد.
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
✔️حقاللهی که عدم رعایتش حقالناسه
✍محدثه عرب پور
باور و اعتقاد قلبی به حجاب ضامن اجرای آن در میان جوامع اسلامی است.
حجاب جزء مقوله ی حقوق الهی است و از قوانین اسلام شمرده می شود فرد مسلمان آیین اسلام را با اختیار و عقل خویش برگزیده است زیرا طبق کلام وحی 《لااکراه فی الدین》هیچ اجباری در انتخاب دین نیست بشر با انتخاب یک آیین وحیانی و ورود به آن ملتزم به رعایت قوانین آن می شود یکی از قوانین اسلام که حق الله محسوب می شود مساله ی حجاب است در ضمن این پاسخی هست به کسانیکه مغالطه ی حجاب اجباری را سر داده اند در عین حال که مسلمانند.
عقل بشر درک می کند که خالقی که آفریننده اوست به تمام اوصاف و نیازمندی ها و... مخلوق خویش آگاه است شارع مقدس خداوند متعال طبق آن ویژگی ها و بر اساس مصالح و مفاسدی که نسبت به انسان وجود دارد قوانینی را وضع کرده است تا مسیر انسان را در پیمودن اهداف خلقتش هموار سازد.
آنچه که بسیار مهم و ارزشمند است نه تنها پذیرش آن قوانین الهی، بلکه اعتقاد حقیقی و باور قلبی به آن هاست.
با توجه به کاوش هایی که در حیطه ی علل بدحجابی و بی حجابی صورت گرفته است یکی از اساسی ترین عوامل در عدم رعایت این حق الله عدم باورمندی به آن است که عواقب اجتماعی آن گریبانگیر دیگران نیز شده است و حق الناسی را صورت داده است علاوه بر اینکه امنیت معنوی و روانی اجتماع را تحت تاثیر قرار می دهد بی حرمتی به حقوق انسانی و فردی خویش نیز به شمار می آید بنابراین حجاب یک کنش فردی _ اجتماعی است.
اگر انسان این مقوله ی دینی را باور داشته باشد و و درون او قلباً پذیرای آن عقیده باشد در هر شرایطی که تهاجمات فرهنگی و سیاسی علیه آن عقیده از سوی دشمنان جنی و انسی ایجاد بشود و سراسر عالم بسیج شوند نمی توانند میان او باور حقیقی و قلبی اش جدایی بیاندازند زیرا باور او پشتوانه عقلی و دینی دارد و از سوی رئیس عُقلا شارع حکیم صادر شده است.
نمود ظاهری این باور در رفتار حجاب و پوشش اسلامی نام دارد که نمایانگر عفت و حیاست بنابراین یکی از راهکارهای اثرگذار در نهادینه سازی حجاب در میان جوامع اسلامی تلاش در تبدیل کردن این عقیده به باور قلبی است.
هر آنچه که از دل برآید
دل کندنش محال آید
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
✌️
"ناصری امین"
✍مرضیه رمضانقاسم
میتوان با وجود بانو بودن ناصر امام شد و بواسطهی مخزن عرفان اهلبیت، گوهری در صدف حیا و عفت گردید؛ بوتهی گلی که در طی سالها تلاش شبانهروزی در سن چهل سالگی با اخذ درجهی اجتهاد به گل نشست تا ریحانهای خوشبو در بوستان نبوی و نصرتی برای امت نبی خاتم محمد امین -صلی الله علیه و آله و سلم- گردد.
او تا پایان عمر شریفش دست از تألیف، تدریس و تبلیغ نکشید و پاسخگویی تشنه کامان علم بود.
بانویی که در مکتب حضرت فاطمه (س) با تدریس معارف علوی، همای سعادت بر سر ایتام آل محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- نهاد و با تالیف کتبی چون «مخزن اللئالی در مناقب مولی الموالی علی (ع)» با «نفحات رحمانیاش» راه «سیر و سلوک در روش اولیاء و طریق سیر سعداء» را به طالبان معرفت آموخت تا «اربعینهاشمی» بگیرند و «اخلاق و راه سعادت» و با «روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی» مادرانه بیش از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ شاگرد برای «معاد یا آخرین سیر بشر» رشد و پرورش داد تا آنها نیز زینت عصر خویش گردند.
#بزرگداشت_بانوی_ایرانی
#عرض_ارادت_به_مجتهده_شهرم
#عرض_ارادت_به_مجتهده_کشورم
#عرض_ارادت_به_مجتهده_معاصر_شیعه
@AFKAREHOWZAVI
.
بانوی مجتهده
✍فاطمه میری طایفه فرد
-علویه خانم
- جانم بفرمایید
- به بازار برو و این ترمه را بفروش
- بانو این.. این خیلی ارزش دارد این یادگار جهیزیه شماست.
- میدانم بفروش برایم با پولش قاطری کرایه کن باید به نجف آباد برود....
ترمه خیلی زیباست قبول دارم یادگار جهیزیه هم باشد که جای خود را دارد. اما علم آموختن و فرا گرفتن دانش برای بانو امین از همه چیز گواراتر بود زیبایی دانش، از زیبایی ترمهی قدیمی بیشتر چشمش را نوازش می داد. درست است که همسرش متمول بود و خودش نیز. ولی این حتی دلیل کوچکی برای یادگیری و علم آموزی ایشان نبود.
شاید اولین دلیل اراده بود که این بانو در رسیدن به هدفش داشت و هدفی که مقدس بود و با توکلی که با روحش عجین شده. پس مال فرع ماجرا هم نمی شد
بسیار متمولان که در آن عصر زندگی میکردند ولی درگیر مال بودند و چه بسیار زنانی که می توانستند در آن ایام تحصیل کند، ولی نخواستند. اما ایشان حتی به اندازه دل بستگی به یک ترمهی قدیمی و یادگاری وقت نداشت. دلبستگی ها از او دور می شوند او دلبسته یک عشق واقعی میشود.شاید مرگ فرزند پایان کار یک زن باشد ولی او به حبل محکم الهی چنگ میزند و از این امتحان سخت هم سرفراز بیرون میآید.
حالا او مجتهدی شده که بسیاری از مردان آرزوی رسیدن به این مقام را دارند و کتاب هایی که یادگاری ارزنده از ایشان است که بیشتر به معجزه می مانند. و تفسیرقرآنی که زلال است و نورانی.
اجازه اجتهاد خیلی از علما را امضا کرده و حالا او یک بانوی تمام عیار ایرانی است که فخر ایران است و فخر دین. و من از پس سالها صدایم را صاف کنم و میگویم از استادانی درس گرفتم که شاگرد شاگرد بانو امین بودهاند و خود همین بار سنگینی روی شانه هایم میگذارد. که حالا من چه وظیفه ای دارم در مقابل دینم در مقابل امکاناتی که در اختیارم قرار داده شده و در مقابل زمانهای که زندگی میکنم؟!.زمانهای بسیار فراهم تر و فراخ تر از زمان بانو امین. زمانی که درس خواندن زن با افتخار همراه است.
بیانم ناقص است از بیان مقام علمی و عملی ایشان. نام ایشان را از ذهن می گذرانم و می گویم من می توانم؛ می شود...
#بزرگداشت_بانوی_ایرانی
#عرض_ارادت_به_مجتهده_امین
#عرض_ارادت_به_مجتهده_کشورم
#عرض_ارادت_به_مجتهده_معاصر_شیعه
@AFKAREHOWZAVI