هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
✒️ سلسله درسگفتارهای تفسیر موضوعی شهید صدر
📍 ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مجازی
📍 زمان ثبتنام: ۲۰ تا ۳۰ دیماه
📍 شروع دوره: از ابتدای بهمنماه
📃 همراه با اعطای مدرک پایاندوره از دانشگاه قم و عرضه با تخفیف آثار شهید صدر
🔸 موضوعات:
✔️ تاریخچه و پیشینه تفسیر موضوعی شهید صدر
✔️ تفسیر موضوعی در نظام اندیشه شهید صدر
✔️ ویژگیها و نوآوریها در تفسیر موضوعی شهید صدر
✔️ اصطلاحشناسی تفسیر موضوعی شهید صدر
✔️ فرآیندشناسی تفسیر موضوعی شهید صدر
✔️ بررسی کاربستهای تفسیر موضوعی شهید صدر
✔️ کارکردشناسی تفسیر موضوعی شهید صدر در حوزه علوم انسانی و نظام اجتماعی
✔️ تفسیر موضوعی شهید صدر و دانش هرمنوتیک
✔️ بررسی نقدهای تفسیر موضوعی شهید صدر
📱 جهت ثبتنام در پیامرسان ایتا یا از طریق پیامک، نام و نامخانوادگی و مدرک تحصیلی خود را به شماره ۰۹۱۲۷۵۴۰۱۳۱ (آقای محمدی) ارسال کنید.
🆔 @shahidsadr
هدایت شده از محمدحسن دهقانی
از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ از صدر تا ذیل دولت دانشگاه برجام بود.
با کارشناسان و مدیران عالی دولت که صحبت می کنم تفکرشان همین است...
و ثمره اش رو هم همه مردم دیدند.
دولت اگر میخواهد مقاوم و موفق شود باید از صدر تا ذیلش دانشگاه مقاومت شود.
🔻عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/2777022496C4d8fb4a62f
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
لطفا این جدول مصرف زغالسنگ در جهان را "تقدیم کنید" به هر بزرگواری که جهت گرانسازی سوخت، استدلال میکند که ایران ۸۵ میلیونی به اندازه چین ۱.۴ میلیاردی گاز مصرف میکند. سرانه مصرف زغالسنگ چین ۱۶۵ برابر، آمریکا ۱۲۲ برابر و آلمان ۱۶۹ برابر ایران است. حتی در روسیه دارنده ذخایر عظیم گازی جهان، سرانه مصرف ذغال سنگ ۸۸ برابر ایران است. مردم ما مُسرف نیستند...
@syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت
🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی
🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت
🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود
🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان
🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند
🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی
🆔 @sandali_baz
هدایت شده از راه مردم
4_6012806849777108249.mp3
22.4M
🔴 #شبکه_نفوذ
الهم عجل ولیک الفرج:
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
از این رفاه و نابرابری ناراحتم!
دلم برای مردم اروپا و آمریکا میسوزد
برای هزاران نفری که در سرمای استخوان سوز
در چادر میخوابند
و با پیشرفت تکنولوژی
هنوز برای گرم کردن خود هیزم می سوزانند ناراحتم!
فقر در جوامع خارجی بیداد میکند
آن وقت ما اینجا در آسایش و آرامش و رفاه هستیم..
حال بچه پولدارهای بالاشهری را داریم
که از فقر و رنج و درد مردمان پایین شهر دنیا بی خبرند..
این اصلا خوب نیست
باید به داد مردم اروپا برسیم
باید فریادرس کارتن خوابهایی که هر لحظه کابوس مرگ به علت یخ زدگی جلوی چشمان آنهاست، باشیم..
ما مثل آنها استعمارگر و وحشی نیستیم
ما مسلمانان ایرانیم
ما طرفدار مظلومانیم
ما به رنج و عذاب مردم جهان بی تفاوت نیستیم
ما ناراحتیم که در وفور ماسک و اقلام بهداشتی در کشور
هر روز عده زیادی از مردم جهان
به علت فقر بهداشتی در برابر کرونا
جان خود را از دست می دهند..
بیایید چندماهی جنایات سابق حاکمان آنها را چشم پوشی کنیم و جان مردم اروپا را نجات دهیم..
ما اهل تحریم نیستیم
ما منجی جهان خواهیم بود
انشالله
✍️سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از محمدحسن دهقانی
#بچه_های_شیکاگو گفتند:(خودرو در بورس کالا عرضه بشود همه مشکلات خودرو از جمله قیمت حل میشود.)
انگار مخالف این گفته رو شاهد هستیم...🤔
لیبرال ها بدون اینکه خندشون بگیره این اتفاق رو به نفع مردم می دونن🤦♂
#خودرو
🔻عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/2777022496C4d8fb4a62f
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ بالا بودن مصرف انرژی، عمدتا مربوط به بسترهای مرتبط با حاکمیت است؛ مقصرسازی مردم نباید بهانهای برای افرایش قیمت انرژی شود.
مهدی عسگری
درنشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر نفت:
▫️باید درمورد تحلیلها و گزارههای اشتباه در ارتباط با مدیریت انرژی تجدید نظر شود تا دچار محاسبات و نسخههای نادرست نشویم.
▫️آیا میتوانیم بگوییم مردم زیاد بنزین مصرف میکنند؟
خیر، بلکه خودروهای ما پرمصرفاند
به طور کلی در مصرف انرژی نیز همینطور است
چرا که ما به لحاظ تجهیزات، روشها و زیرساختها در زنجیرهی تولید، تبدیل، انتقال و توزیع، دچار اشکال و مصرف زیاد هستیم، که تنظیمگری در این حوزهها به عهدهی دولت است.
▫️مردم را صرفا مخاطب این مشکلات قرار ندهید!
▫️باید از طریق ظرفیت شرکتهای مشاورهای و دانشبنیان، نحوه و میزان مصرف انرژی را بهبود و کاهش بدهیم.
▫️وزیر نفت:
🔻عمده مصارف ما نیروگاهها و صنایع هستند؛
🔻مصرف انرژی توسط مردم حدود ۳۰ درصد است؛
🔻پیشنهاد میکنم که ۳ماه به صنایع فرصت بدهیم تا با کمک شرکتهای دانشبنیان، مصرف خود را طبق الگوهای استاندارد اصلاح کنند و در غیر اینصورت، به قیمت صادراتی هزینهها دریافت شود.
آذرماه ۱۴۰۱
📍کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
مهدی عسگری🇮🇷
نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد
🔗 @MahdiAsgari133
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت
🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی
🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت
🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود
🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان
🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند
🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی
🆔 @sandali_baz
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
📈 جهش نرخ ارز علت تورم نه معلول آن
🔺بر خلاف این دیدگاه که تورم و افزایش نقدینگی علت افزایش نرخ ارز قلمداد میشود (#نظریه_فنر_ارز)،در ایران افزایش نرخ ارز به چند دلیل محرک تورم است(#نظریه_فواره_ارز):
1⃣ افزایش نرخ ارز منجر به «افزایش هزینه تأمین کالاهای واسطهای و سرمایهای» بهعنوان نیاز اصلی بخش تولید و کالاهای اساسی و دارو به عنوان کالاهایی کاملاً بیکشش میشود. چون بیش از ۸۵ درصد واردات کشور، کالاهای سرمایهای و واسطهای است، افزایش هزینههای ارزی باعث تورم ناشی از افزایش هزینه تولید میشود
2⃣ با افزایش نرخ ارز، صادرکنندگان «قیمت کالاهای صادراتی خود در بازار داخلی» را نیز افزایش میدهند، حتی نهاده عرضه شده به تولیدکننده داخلی را هم گران میکنند.
3⃣به دلیل افزایش هزینههای تولید، شرکتها و بنگاهها نیازمند «سرمایه در گردش» بیشتری میشوند، لذا از بانکها نقدینگی بیشتری را طلب میکنند و این کار نیز با عنایت به سیستم بانکی ناکارای کشور، نهایتاً منجر به افزایش حجم نقدینگی کشور شده و پشتوانه لازم برای افزایش قیمتها را مهیا میکند.
✳️ در تجربه اقتصاد ایران همواره تغییر نرخ ارز سرآغاز و مؤثرترین عامل تغییر قیمتها بوده است. حجم و رشد بالای نقدینگی بهعنوان پتانسیل لازم برای افزایش قیمتها همواره در کشور موجود بوده است، ولی مهمترین عاملی که این پتانسیل را فعال میکند افزایش نرخ ارز است.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
✅ راز موفقیت سیاست ارزی مهار تورم دهه ۷۰
♦️ دهه ۷۰ اقتصاد ایران شاهد رویداد عجیبی بود، نرخ تورم به رقم بی سابقه ۴۹.۴درصد رسید و با اعمال یک سیاست ارزی مناسب به حدود ۲۰درصد کاهش یافت؟
⁉️ چه اتفاقی در آن دوره در اقتصاد ایران افتاد؟
💡 یکی از ارکان اساسی این موفقیت اجرای سیاست تثبیت ارزی بود که در سال 1374 در اقتصاد ایران و پس از بحران ارزی در دولت مرحوم آقای هاشمی بهخوبی اجراشد
♦️اجرای این سیاست توانست در مدت کوتاهی تورم 49.4 درصدی سال 74 را به 23.5 و 18.5 درصد به ترتیب در سالهای 75 و 76 برساند،
♦️اتخاذ سه سیاست همزمان تثبیت نرخ ارز، «مدیریت عرضه ارز» و «کنترل تقاضای ارز» رمز موفقیت در کاهش تورم بود،
1⃣ تثبیت نرخ ارز
2⃣ «مدیریت عرضه ارز»: در آن دوران تلاطم ارزی دولت وقت در سال 1374 نسبت به بازگرداندن ارز به نظام اقتصادی کشور جدیت لازم را به خرج داد که در آن زمان از طریق «پیمانسپاری ارزی» اجرا شد.
3⃣مدیریت تقاضای ارز: در سال 74، تخصیص ارز بهصورت کاملاً برنامهریزیشده و نظارتشدهای برای واردات کالاهای اساسی و ضروری اختصاص یافت درحالیکه در اجرای سیاست تثبیت نرخ ارز که در فروردینماه سال 97 به اجرا گذاشته شد این نظارت بههیچوجه اعمال نشده و حجم زیادی از ارز کشور برای واردات غیرضروری یا غیر مرتبط یا برای فرار سرمایه بکار گرفته شد.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ مجلس نباید بودجه ۱۴۰۲ را بخاطر برنامه هفتم گروگان بگیرد؛ مجلسیها اشتباه کردند
👤 دکتر حمید رضا مقصودی، اقتصاددان و تحلیلگر و مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»: اینکه بودجه ۱۴۰۲ را معطل کنند و بخواهند آنرا بر اساس برنامه هفتم بنویسند، در شرایط کنونی اشتباه است. مجلس به دولت گفته برو و اول برنامه هفتم را بنویس، بعد لایحه بودجه سال آینده را بیاور. برنامهای که در مدت یک ماه نوشته شود، آیا میشود نام برنامه را بر آن گذاشت؟! یا خُم رنگرزی است!؟
✅ به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
کارهای دارای ضخامت.pdf
550.1K
🖋 در این یادداشت بخوانید:
🎯 سرگذشت شیلی و ایران دهه چهل، هفتاد و نود!
🎯 کارهای بزرگ و تحولی بعد از ده سال!
🎯 پیوست عدالت برای کارهای تحولی!
🎯 تطهیر عضو ارتش سری توسط نئولیبرالهای وطنی!
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
حتما این پیام را از رئیس پلیس راه دیدهاید:
🔹تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشتههای تصادفات عراقیها نصف ایرانیها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.
این حرف کاملا تحریف واقعیت است.
اولا که آمار عراق آمار نیست و اصلا قابل استناد نیست.
دوم اینکه تعداد سفر در ایران ده ها برابر عراق است.
سوم اینکه چرا کشوری مثل فرانسه را مقایسه نکنیم؟
1. میانگین تصادفات ایران 530000
2. میانگین تصادفات فرانسه 60000
3. جمعیت ایران 85 میلیون
5. جمعیت فرانسه 67 میلیون
5. میانگین کشته شدگان ایران 19000
6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000
7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد
8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد
این به این معنا نیست که نباید کیفیت خودرو بالا برود. بلکه به این معناست که جناب رئیس پلیس محترم از زیر بار مسئولیتی که اتفاقا متوجه خودشان است شانه خالی نکنند و پیشگیری کنند از تصادفات!
شاید هم ماشینهای فرانسوی بیکیفیت است و ما خبر نداریم!
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
روند مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در ایران و عربستان قابل تامل است.
ماخذ: پایگاه داده بانک جهانی به نقل از WHO
@syjebraily
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اینم مقایسه ایران و عراق!
حتی در همین مورد هم دروغ گفتهاند!
ایران با تعداد سفر بسیار بیشتر از عراق تعداد تلفاتش کمتر است.
البته زیاد است و باید به سرعت کم شود.
♨️ اقْتِصادْباطَعْمِمَلَسِرَسانِه: 🇮🇷
💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
میگوید چرا هر چه میگویید برعکس آنچه میگویند است؟
میگویم، آنچه معمولا میگویند بنا به فرهنگ رایج رسانهای، در جهت تحقیر ملت است. به محض این که بوی تحقیر را احساس میکنیم، نسبت به صحت گفتهها و شاخصها شک میکنیم.
جستجو که میکنیم، معمولا اثبات میشود که ماجرا برعکس است.
قوتهایمان را تحریف میکنند و ضعیف نشان میدهند.
ما هرگز تحقیر تنها حکومت ولایی دنیا را نمیپذیریم.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
رئیس پلیس راهور:
تلفات رانندگی عراق نصف ایران بخاطر خودروی ایمن!
اما حقیقت چیست؟
طبق نقشه رتبه بندی بهداشت جهانی
عراق در رتبه 37 شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه 66 است.
نرخ تلفات عراق 7.32 و ایران نیز 5.36 می باشد.
همچنین ترند تلفات ایران با شیب تند نزولی و عراق صعودی است.
طبق آمار statista، تعداد تصادفات رانندگی عراق سال 2015 8836 تصادف بوده است.
همچنین آمار رسمی بانک جهانی 4134کشته
و تخمین سازمان بهداشت جهانی 7686کشته را
نشان می دهد.
یعنی در بهترین حالت بین 50 تا 80درصد تصادفات عراق منجر به فوت می شود و نیز گزارش سالانه وزارت بهداشت عراق در سال 2009 فاش کرد که در عراق، تلفات تصادفات جاده ای تقریباً چهار برابر بیشتر از جراحات ناشی از اقدامات تروریستی است.
در حالیکه جمعیت ایران نزدیک به 3برابر عراق است و به نقل از سالنامه آماری وزارت راه در سال 1400
بیش از 150هزار تصادف برون شهری رخ داده است
و اصلی ترین عامل تصادفات نیز خطای انسانی می باشد.
با این حال تخمین تلفات بانک جهانی و بهداشت جهانی حدود 16هزارنفر می باشد که در حدود 11درصد است.
همچنین آمار مقایسه ای روند تلفات جاده ای نشان می دهد اتفاقا عدم واردات خودرو و افزایش ایمنی خودروهای داخلی با روند نزولی و کاهش شدید آمار تلفات رانندگی در ایران
و گسترش واردات خودروهای خارجی و عدم واردات خودروهای ایرانی در عراق همزمانی دارد.
در پایان از دادستان کل کشور تقاضا داریم
تا رئیس پلیس راهور را به اتهام نشر اکاذیب متعدد در رسانه ها و تشویش اذهان عمومی بازخواست نماید.
✍️سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco