eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسن عباسی
نکات مثبت و منفی صحبت های در گفتگوی ویژه خبری: ✅نکات مثبت: ۱_جلوی تسهیلات دهی بانکها به زیرمجموعه‌های خودشان باید گرفته شود. ۲_بیش از نیمی از هزینه‌ی مسکن به خاطر زمین و مجوزها و ... است و هزینه ساخت مسکن بسیار پایین تر است. با الحاق زمین به محدوده سکونت‌گاهی میشود اثر قیمت زمین در مسکن را کاهش داد ۳_به افرادی که فاقد مسکن هستند باید زمین رایگان بدهیم ۴_ذکر کردن توسعه افقی به عنوان یکی از راهکارهای مسکن ۵_الکترونیکی سازی دولت به تنهایی کفایت نمیکند و شاید مشکلات را بیشتر هم بکند، چون در مراجعه حضوری حداقل کسی هست که جواب مردم را بدهد، باید حکمرانی در نظام اداری هوشمند شود، یعنی افرادی که در کف نظام اداری هستند اختیارات بیشتری داشته باشند اما بصورت هوشمند برآنها نظارت شود. ❌نکات منفی: ۱_مالیات ستانی اجباری، تثبیت نرخ ارز، قیمت گذاری دستوری، ریسک سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی بالا برده است ۲_اصرار به اینکه صادرکننده دلارش را در بازار مبادله عرضه کند، ریسک سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزایش میدهد. ۳_برای ایجاد رقابت در بازار خودرو، باید واردات را آزاد کنیم(در سال جهش تولید به دنبال آزادکردن واردات هستند که تاثیری در رقابتی شدن بازار هم ندارد، مثلا در یک سال گذشته شرکت سایپا بیشترین میزان واردات خودرو را داشته است) ۴_بازار غیررسمی ارز را باید به رسمیت بشناسیم(نتیجه این کار میشود تامین ارز لازم برای قاچاق و رشد نجومی قیمت ارز) ۵_یک بازار رسمی ارز باید درست کنیم تا کشف قیمت بصورت واقعی اتفاق بیفتد و کسی که ارز دارد به راحتی ارز خود را در آن بفروشد( در شرایطی که بیشتر ارز کشور دست چند شرکت فولادی و پتروشیمی است نتیجه این کار میشود گرانی ارز و تورم) ۶_نظام ارزی طبق قانون باید شناور باشد ۷_تقلیل مسئله‌ی مردمی سازی اقتصاد به توزیع ثروت و دارایی بین مردم و واگذاری سهام به مردم( درباره تعاونی‌ها و واگذاری ابزار کار به مردم حرفی زده نشد) ۸_مشارکت دادن مردم از طریق عرضه شرکت‌های دولتی در بورس و واگذاری سهام به مردم( بورس باز کردن مردم و ذینفع کردن مردم در گرانی ارز و تورم که قطعا به ضرر طبقات ضعیف جامعه است) ۹_ما داریم کالای باارزشی مثل گاز که میتواند خوراک شود و هزاران محصول از آن تولید شود را برای سوخت و حرارت استفاده میکنیم(یعنی مصرف گاز در خانه‌های مردم هدر دادن گاز است و گاز باید در کارخانه ها مصرف شود، اسم دولتشان هم دولت خانواده است😒) ۱۰_مدیریت مصرف انرژی از طریق بسته اعتبار خانواده که شامل گاز، برق و بنزین میشود و اختصاص سهمیه انرژی به افراد و آزاد کردن قیمت انرژی( گرانی انرژی که باعث تورم میشود) ۱۱_تولید برق خورشیدی و صادر کردن آن به خارج ( بالا بودن هزینه تولید پنل های خورشیدی و بازدهی پایین آنها و همچنین آلودگی های زیست محیطی آنها) ۱۲_قیمت ها باید واقعی شود تا سرمایه گذار داخلی تشویق به سرمایه گذاری شود.(واقعی شدن قیمتها یعنی گران کردن) 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
«شاخصی برای راه و رسم رییسی!» یکی از کارویژه‌های موفق شهید رییسی در دولت سیزدهم، کادرسازی و اعتماد به وزرای جوانی بود که کارنامه موفقی از خود برجا گذاشتند. دکتر عبدالملکی با تحقق وعده ایجاد ۱میلیون شغل، کاهش موثر نرخ بیکاری و افزایش بیسابقه ۵۷٪ دستمزد کارگران، دکتر فاطمی‌امین با حدود ۳برابر کردن تولید خودرو و ارتقای کمی و کیفی آن و عملکرد موفق در صنعت و معدن و احیای گفتمان تولید، دکتر بذرپاش با آغاز ساخت بیش از ۲.۶میلیون واحد مسکن ملی و بهره‌برداری بخشی از آنان همراه با تکمیل و افتتاح کریدورهای جاده‌ای و ریلی داخلی و ترانزیتی، دکتر بهادری جهرمی با عملکرد بسیار خوب در سخنگویی دولت به‌ویژه در ایام اغتشاشات ‏و با حضور در بسیاری از دانشگاه‌های کشور در اوج التهابات و مجاهدت در تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم، شایستگی فراوانی از خود نشان داده و نام نیک و کارنامه موفقی برجا گذاشتند. همچنین سایر جوانان دولت نیز مثل دکتر منصوری، دکتر اسماعیلی، دکتر زارع‌پور و دکتر خاندوزی نیز بسیار موفق و با رویکردی تحولی در این دولت خدمت داشتند و تمامی این ۸نفر در ردیف مسئولین کارآمد و موفق تاریخ ایران قرار خواهند گرفت. در انتخابات پیش رو، حضور و پشتیبانی این ۸نفر در کنار نامزدهای انتخاباتی فعلی می‌تواند از شاخص‌های مهم انتخاب رییس جمهور آتی کشور باشد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
آقای دکتر پزشکیان آیا بناست در دولتتان هم این‌گونه به شمامشورت بدهند؟ فرموده‌اید رشد اقتصادی در دولت ، نفتی بوده و رشد بدون نفت منفی شده! مطابق با آمار مرکز آمار ، رشد بدون نفت در ۱۴۰۰، ۵ درصد، در ۱۴۰۱، ۴.۷ درصد و در ۱۴۰۲، ۳.۴ درصد و به طور میانگین در این سه سال ۴.۳ درصد بوده است. این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی بدون نفت در دولت دوازدهم، که مشاورانش همین مشاوران اقتصادی فعلی آقای پزشکیان هستند، تنها ۲.۲ درصد بوده است. این مشاوران به آقای روحانی هم رحم نکردند. دقت کنید و برحذر باشید. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فقط می‌توانم بگویم برای آقای قالیباف متاسفم که این افراد را به عنوان مشاوران خود به صدا و سیما برد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرموده بودند «کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است». @hzamanim
آقای قالیباف در میزگرد اقتصادی از مشاوری همراه خود استفاده کرد که معترف است دیدگاه‌های اصلی رهبری در اقتصاد مثل ممنوعیت بنگاه‌داری بانک‌ها و دانش‌بنیانی اقتصاد اشتباه است و ایشان نباید از تولیدملی مثل لوازم خانگی حمایت نمایند و انتهای مسیر شعار سال یعنی مردمی‌سازی اقتصاد، پاکستان است! یعنی ایشان مستقیما فردی را کنار خود نشاندند که فعالانه با مواضع اقتصادی مقام معظم رهبری مخالف است و مسیر ایشان را اشتباه می‌داند!! هرچند از گذشته با دیدگاه‌های اقتصادی نسبتا ناکارآمد آقای قالیباف آشنا هستیم اما این تصریح امشب و استفاده از طیف فکری خاصی از کارشناسان اقتصادی و مواضعی که امشب مطرح شد، تا حد زیادی تکلیف را در حوزه اقتصاد نسبت به ایشان روشن کرد و حجت را به اتمام رساند. خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
قالیباف: سهم دولت در ایران‌خودرو ۷ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است، ولی برای همه هیئت مدیره تصمیم می‌گیرد و مدیرعامل می‌گذارد و قیمت خودروها را دستوری می‌کند. ترجمه: خودرو باید گران شود! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاه جناب سیاح مشاور اقتصادی قالیباف به کارمند و کارگر، همان نگاهیست که سال‌هاست حقوق آن‌ها را به بهانه کنترل تورم سرکوب می‌کند و حالا طلبکارانه حقوق سرکوب شده آنان را تمسخر و تحقیر هم می‌کند! تئوری‌پردازان سرکوب حقوق‌ها را از اطراف‌تان کنار بزنید آقای قالیباف! @hzamanim
هدایت شده از احمد نبویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر عبدالملکی: از بین ۶ نامزد فعلی تنها کسی که مطمئنم با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران موافق بود، دکتر بود. از بین همین نامزدها کسانی بودند که مخالفت می‌کردند که نمی‌خواهم اسم را بیاورم. پ.ن: اقدام انقلابی دولت در ۱۴۰۱ برای حفظ قدرت خرید کارگران، برخلاف تبلیغات غربزده‌ها و نه‌تنها (به اذعان بانک مرکزی) تاثیر تورمی چندانی نداشت بلکه منجر به رونق و افزایش تولید گردید. امری که متأسفانه با فشار مجلس برای عزل عبدالملکی، در سال‌های بعد تکرار نشد. 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از حسن عباسی
نکات مثبت و منفی صحبت‌های در میزگرد اقتصادی : ✅نکات مثبت : ۱_برای حل مشکل مسکن باید زمین را به مردم بدهیم. واگذاری زمین باید بصورتی باشد که برگشت جمعیت از شهرهای بزرگ را داشته باشیم ۲_بهداشت، آموزش و پرورش و دفاع را نمیشود خصوصی کرد و یا بودجه آنها را کاهش داد اما میتوان با هوشمندسازی هزینه ها را کاهش داد. ❌نکات منفی: ۱_در بحث مهار تورم، دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی باید چاره اندیشی شود( در شرایط فعلی کشور علت اصلی تورم، جهانی سازی قیمتها، دلاری فروشی مواد اولیه و افزایش نرخ ارز است نه نقدینگی و کسری بودجه و ناترازی) ۲_حل مشکل کسری بودجه و ناترازی بانکها از طریق استقلال بانک مرکزی و حداقلی کردن دخالت دولت در بانک مرکزی ( استقلال بانک مرکزی خلاف قانون اساسی است، مثلا اگر دولت به بانکها تکلیف کند وام فرزندآوری و ازدواج و ... بدهید، بانک مرکزی میتواند مخالفت کند) ۳_دولت قیمت خودرو را دستوری تعیین میکند(یعنی دولت به زور قیمت خودرو را پایین نگه داشته و خودرو باید گران شود) ۴_قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کشورهای همسایه ۳ تا ۴ برابر گرانتر است( بالاخره خودرو داخلی ارزان است یا گران؟ اگر خودرو با این قیمتها وجود دارد چرا وارد نکردید؟ چرا قیمت خودروهای وارداتی بدون محاسبه تعرفه و سایر هزینه‌ها بالای یک میلیارد بوده است؟) ۵_بورس بهترین جا برای تامین مالی است ۶_قیمت گذاری دستوری باعث ریزش بورس شد( یعنی اجازه بدهیم همه چیز را گران کنند، ارز را گران کنند تا بورس سبز شود) ۷_در بورس عدالت برقرار میشود(😅) ۸_نرخ نیمایی ارز باید در یک کانال رشد ملایمی داشته باشد(یعنی بی ارزش شدن پول ملی بصورت ملایم) ۹_با بازپس گرفتن شرکت هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند مخالفم ( حتی شرکت‌هایی مثل هفت تپه و هپکو؟) ❓نکات مبهم: ۱_تصدی گری دولت را به مردم واگذار می‌کنیم ( کدام مردم؟ همه‌ی مردم یا عده‌ای سرمایه دار؟) ۲_دولت ساختمان ساز نیست که مسکن بسازد(برای مردمی که توان ساخت مسکن ندارند چه برنامه‌ای دارید؟) 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از مدرسه شمع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸برای قضاوت، لازم است مقایسه کنیم؛ اما چطور مقایسه کنیم؟! ▫️جناب آقای : تحویل ۲.۵میلیون مسکن را باید درک کنیم تا بفهمیم واقعاً فرق می‌کنه کی رئیس جمهور باشه! (بخش هشتم) ــــــــــــــــــــــــ جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
هدایت شده از مدرسه شمع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آن ۵درصد رشد اقتصادی دولت رئیسی، کجای سفرۀ ما است؟! ▫️جناب آقای : این دولت در حالی نرخ تورمش کاهشی است که رشد اقتصادیش، افزایشی! (بخش ششم) ــــــــــــــــــــــــ جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نامزدهای انتخاباتی و فریب بزرگ واردات خودرو برای رای‌آوری!» بدانیم که چرا ادعای نامزدهای انتخاباتی درباره مخالفت خودروسازان داخلی و مافیای خودرو با واردات یک دروغ بزرگ است! بزرگترین ذینفع واردات خودرو، شرکت‌های تولیدی و مونتاژکاران داخلی هستند و واردات برای آنان بیش از تولید و مونتاژ سودآور است اما فقط مشکلات مردم در صنعت خودرو را بیشتر می‌کند. بیشترین حجم واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ مربوط به شرکت سایپا با ۲۵٪ واردات بوده است آن وقت میگویند میخواهیم با واردات، باعث رقابتی کردن بازار خودرو شویم!! بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان صرف واردات خودروهای میلیاردی شد که میتوانستیم با این مبلغ ۲ تا ۴برابر خودروی داخلی باکیفیت مناسب و در سطح قدرت خرید مردم ایران تولید نماییم. میانگین قیمت خودروهای وارداتی قبل از تعرفه گمرکی و سود واردکننده و سایر هزینه‌ها بیش از ۱میلیارد تومان بوده است که این قیمت هیچ تناسبی با ۹۰٪ تقاضای خودرو توسط مردم ندارد. سیاست جایگزینی واردات به تولید با استیضاح وزیر صمت باعث شد رشد تولید خودرو و روند نزولی تورم خرید وسایل نقلیه از شهریورماه متوقف و افت تولید همزمان با رشد تورم خرید وسایل نقلیه اتفاق بیافتد. در این بازه زمانی، تولید ۱۰خودروی اصلی کشور از جمله سمند، تیبا و.. که متناسب با قدرت خرید مردم بود، متوقف گردیده است. واردات خودرو در شرایط فعلی، هیچ پاسخی برای تامین نیاز مردم در زمینه دسترسی به خودروی باکیفیت ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومانی نخواهد داشت. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
تحلیل مواضع اقتصادی و فرهنگی نامزدهای ریاست جمهوری را میتوانید در این کانال با جستجوی مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده‌ی تحلیل مواضع هر نامزد بصورت جداگانه، میتوانید هشتگ مربوط به هر نامزد را جستجو کنید. 📎 @hassanabbasi1374
«دیده‌بانی اقتصادی انتخابات!» برخی دوستان و دلسوزان انقلابی از ما گلایه میکنند چرا از نامزد خاصی حمایت نکرده و در ستادهای انتخاباتی حضور نداریم. در حال حاضر، اعلام نظر زودهنگام و بدون بررسی برنامه، افکار، آرا و شناخت اطرافیان نامزدها را غیرمفید میدانیم که باعث میشود نتوانیم آن‌چه حق است را بر زبان بیاوریم و تا به حال هم از این ظرفیت در حد توان خود برای آگاه‌سازی مخاطبین نسبت به مواضع اقتصادی نامزدهای انتخاباتی استفاده نمودیم. وظیفه ما فعلا دیده‌بانی اقتصادی داوطلبان برای انتخاب اصلح است. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از رهام مدیا
☕️کافه اقتصاد ۴ ◽️گفتمان تولید 📝ضعف گفتمان تولید در بین نامزدهای ریاست جمهوری به چشم می‌خورد. نامزدی داریم که گفتمان اقتصادی‌اش بر محور واردات است. باید بحث کنیم که چطور می‌توانیم این گفتمان را در بین نامزدها رایج کنیم و برنامه‌های آنها را برای اجرای شعار سال جویا شویم؟ ✍️سید امیرحسین حسینی ⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🎬 @raham_media
هدایت شده از احمد نبویان
🔻نقدی بر مواضع اقتصادی دکتر (۳) / واردات ▪️آقای قالیباف در قسمتی از گفتگوی اقتصادی خود از قیمت‌گذاری دستوری خودروی داخلی گلایه می‌کند (یعنی خودروی داخلی بصورت دستوری پایین‌تر از قیمت واقعی فروخته می‌شود و این امر عامل تضعیف تولید است، پس باید گرانتر شود) ▪️در جای دیگر اما ایشان، قیمت خودرو داخلی را ۴ برابر خودروهای منطقه توصیف می‌کند (یعنی خودرو گران است و باید ارزان شود) ▪️در این زمینه چند سوال به ذهن متبادر می‌شود: اول اینکه بالاخره از نگاه ایشان خودروی داخلی گران است یا ارزان؟ دوم اینکه دقیقاً در کجای منطقه، خودرویی با حداقل کیفیت خودروهای ایرانی ولی قیمت یک‌چهارم یافت می‌شود؟ بفرمایند ما هم برویم بخریم! ▪️حدود یکسال پیش بود که ایشان در جایگاه رییس قوه مقننه با ترسیم در باغ سبز در خصوص واردات خودرو، فرموده بودند «خودروی خارجی با کیفیت و قیمت ۵ هزار دلار وارد خواهیم کرد» و این سخن این تلقی غلط را در اذهان مردم تقویت کرد که خودروساز داخلی در حال فروش خودرو به چند برابر قیمت واقعی به ملت است. در همان زمان اما دلسوزان هشدار دادند که این حرف دقیق نیست و خودروی باکیفیتی در حد خودروهای داخلی، قیمتی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار خواهد داشت و عملاً هم دیدیم همه خودروهای وارداتی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان وارد کشور شدند. 🔻ظاهراً نیاز به تغییر مشاوران جناب قالیباف در زمینه خودرو بسیار جدی است تا بیش از این از اعتبار و آبرو و جایگاه حقیقی و حقوقی ایشان برای پر کردن جیب مافیای واردات هزینه نشود! 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔴این حرفها کذب است ایران جز کشورهای با دولت بزرگ نیست! 🔸‏دیشب آقای دانش‌جعفری، در مقام کارشناس میزگرد اقتصادی ‎، یک گزاره‌ی کذب ایدئولوژیک عجیب را از سیمای ملّی اعلام کردند. 🔹 ایشان گفتند بر مبنای شاخص نسبت هزینه‌های دولت به تولید ناخالص ملّی، ایران با نسبت ۲۲ درصد یکی از بزرگترین دولت‌های جهان را دارد. 🔸 این کذب محض است. بر مبنای داده‌هایی که صندوق بین‌المللی پول که کعبه‌ی آمال حضرات است، ایران جزء ده کشوری در دنیاست که کوچکترین اندازه‌ی دولت را دارد. 🔹طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۲، این نسبت ۱۲.۲۷ درصد بوده و اگر طبق ادعای جناب دانش جعفری تا ۲۰۲۴ این نسبت به ۲۲ درصد هم رسیده باشد، باز دولت در ایران جزء کوچک‌ترین‌هاست. 🔸از این رو، ادعای آقای دانش‌جعفری جز در راستای دولت‌زدایی در ایران نیست. چه رسد به اینکه دولت نقش ستادی، نظارتی و حمایتی قدرتمندی داشته باشد. 🔹آقای هم قاطعانه به کارشناسان مربوطه اطمینان دادند که روند دولت‌زدایی را انتها پیش خواهند برد. 🔸نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که مشاوران آقای ‎ به ویژه مجید شاکری که ظاهرا بسیار به جزئی‌نگری و دیدن پیچش مو اهتمام می‌ورزند، در مقابل این گزاره‌ی کذب و افسانه‌ی دولت بزرگ در ایران سکوت کردند و کارشناس مربوطه را مورد نقد قرار ندادند. ✍پریسا نصرآبادی این نشانه‌ها ترسناک‌اند. @MakshufatEita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نامزدهای انتخاباتی و فریب بزرگ واردات خودرو برای رای‌آوری!» بدانیم که چرا ادعای نامزدهای انتخاباتی درباره مخالفت خودروسازان داخلی و مافیای خودرو با واردات یک دروغ بزرگ است! بزرگترین ذینفع واردات خودرو، شرکت‌های تولیدی و مونتاژکاران داخلی هستند و واردات برای آنان بیش از تولید و مونتاژ سودآور است اما فقط مشکلات مردم در صنعت خودرو را بیشتر می‌کند. بیشترین حجم واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ مربوط به شرکت سایپا با ۲۵٪ واردات بوده است آن وقت میگویند میخواهیم با واردات، باعث رقابتی کردن بازار خودرو شویم!! بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان صرف واردات خودروهای میلیاردی شد که میتوانستیم با این مبلغ ۲ تا ۴برابر خودروی داخلی باکیفیت مناسب و در سطح قدرت خرید مردم ایران تولید نماییم. میانگین قیمت خودروهای وارداتی قبل از تعرفه گمرکی و سود واردکننده و سایر هزینه‌ها بیش از ۱میلیارد تومان بوده است که این قیمت هیچ تناسبی با ۹۰٪ تقاضای خودرو توسط مردم ندارد. سیاست جایگزینی واردات به تولید با استیضاح وزیر صمت باعث شد رشد تولید خودرو و روند نزولی تورم خرید وسایل نقلیه از شهریورماه متوقف و افت تولید همزمان با رشد تورم خرید وسایل نقلیه اتفاق بیافتد. در این بازه زمانی، تولید ۱۰خودروی اصلی کشور از جمله سمند، تیبا و.. که متناسب با قدرت خرید مردم بود، متوقف گردیده است. واردات خودرو در شرایط فعلی، هیچ پاسخی برای تامین نیاز مردم در زمینه دسترسی به خودروی باکیفیت ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومانی نخواهد داشت. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«برنده فعلی انتخابات!» در هفته اول رقابت‌های انتخاباتی، پیروز فعلی این کارزار با اختلاف جریان لیبرال اقتصادی و پروپاگاندای رسانه‌ای آن است. جریانی که به راحتی زمین بازی و گفتمان نامزدهای انتخاباتی را تعیین و مسائل خود مثل واردات، گران‌سازی انرژی و افزایش قیمت ارز را جایگزین مسائل اصلی کشور مثل مردمی‌سازی، تولید، افزایش ارزش پول ملی و خودکفایی نموده است. اشتباه راهبردی نامزدها که عمدتا توسط مشاورین نامناسب تغذیه می‌شود، آن است که می‌خواهند با استفاده از این ادبیات رایج رسانه‌های لیبرالی، سبد رای قشر خاکستری را جذب نمایند درحالیکه هم چوب را میخورند و هم پیاز را و در عین اینکه سبد رای جامعه انقلابی را از خود دور میکند، مورد هجو و تمسخر و تخریب جریان مقابل نیز قرار میگیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«وعده سر خرمن!» کل قصه واردات خودرو و اثبات نادرستی وعده‌های وارداتی را در این عکس می‌توانید ببینید. از ادعای آقای قالیباف که ضمانت تحقق وعده واردات خودرویش را کارنامه خود می‌دانست تا آقای زاکانی که بزرگترین افتخار خود را واردات چند عدد تاکسی برقی عنوان می‌دارد تا آقای قاضی‌زاده هاشمی که میگوید دیگر نباید خودرو تولید کرد، همه وعده سر خرمن بوده که بارها نادرستی آن اثبات شده است. شهرداری میگوید خودروهای وارداتی برای تاکسی برقی، لوکس هستند و طبق قانون، ۸۰٪ کرایه آنان هم گرانتر هستند. ما که از ابتدا میگفتیم این قانون فقط برای طبقه مرفه است و نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نمیکند بلکه آثار تورمی و زیان رفاهی عمومی نیز برای مردم دارد!! رهبری هم ناظر به این مواضع از مسئولین درباره اولویت بخشی به واردات به جای تولید، لفظ خیانت و جنایت را استفاده فرمودند.. رای من به کسی خواهد بود که به مطالبه رهبری مبنی بر حمایت «متعصبانه» از تولید ملی اصرار بورزد. توضیحات کامل درباره واردات خودرو ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در نزدیکی خدا 💗 بیانات رهبر انقلاب درباره استفاده از 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از اندیشکده قصد
◀️اندیشکده قصد و انتخابات چهاردهم▶️ 🔻«اندیشکده قصد» از بدو تأسیس، تکلیف خود را تولید اندیشه و ترویج اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی تعریف کرده است. اعضای این اندیشکده از آغاز فعالیت خود یکی از بزرگترین موانع در مسیر تکوین و تحقق دانش اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی را شبکه شناسنامه دار مدافع لیبرالیسم در ایران و نظریات شبه علمی پمپاژ شده توسط این شبکه در فضای دانشگاهی و سیاستگذاری کشور دانسته است. از این رو از همان ابتدا به افشای این نظریات و مقابله نظری و رسانه ای با این شبکه اقدام کردند. 🔺از سوی دیگر عدم آشنایی مجموعه های انقلابی با این جریان موجب شده است که نظریات و پیشنهادات مخرب آنها در ناخودآگاه برخی از مجموعه های انقلابی نیز به عنوان گزاره های علمی صادق پذیرفته شود. از این رو علیرغم عدم میل به تعارض با این مجموعه ها، اندیشکده گاه ناچار از نقد این مجموعه ها نیز بوده است. به گمان ما مسیر پالایش انقلاب اسلامی از تفکرات لیبرال که از ابتدای انقلاب آغاز شده است با سرعت مناسبی در سال‌های اخیر در حال طی شدن است و ما نیز تلاش کرده‌ایم سهمی هرچند اندک در این فرایند داشته باشیم. 🔻از سوی دیگر در زمانهایی که خطر جریانات لیبرال به حداقل رسیده است، اندیشکده به حمایت گفتمان های انقلابی منبعث از تفکرات اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی پرداخته است که انتخابات مجلس اخیر گواهی بر این امر می‌باشد. 🔺اما در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، دریافتیم که لیبرال‌های شناسنامه‌دار علی رغم همه ناکارآمدی‌ها و ضرباتی که در دهه‌های اخیر بر اقتصاد کشور وارد کردند، تمایل شدیدی به بازسازی شبکه اجتماعی خود دارند. لذا در این مقطع حساس، خود را متمرکز بر آگاه کردن جامعه نسبت به ناکارآمدی های این جریان کرده‌ایم. 🔅امیدواریم در یک هفته آینده، جریان انقلابی با یک تفاهم و اجماع عظیم، راه را برای انتخاب آسان و کارآمد توسط مردم ایران فراهم کنند و در مناظرات خوش بدرخشند و مردم را نسبت به ماهیت جریان غربگرا آگاه تر کنند تا راهی که توسط آغاز شد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. ✅پس اندیشکده قصد "در این مقطع زمانی" خود را مدافع جریان انقلاب در مقابل ادعاهای پوشالی جریان غرب‌گرا می داند و در ‌رقابت‌های درونی جریان انقلابی ورود نمی‌کند. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir