eitaa logo
🇱🇧 ابن‌سبیل|محسن آقایی 🇮🇷
1.8هزار دنبال‌کننده
372 عکس
263 ویدیو
4 فایل
یادداشت های یک مستندساز پیام: @Directmohsen اینستاگرام: @dir_mohsen https://www.instagram.com/dir_mohsen/?hl=en
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فرشته روح افزا
روزگاری بود که در خیابانهای همین مملکت نیروی انتظامی چنان مقتدر بود که از زنان و مردانی که همراه با هم رفت و آمد میکردند می‌پرسید «با هم چه نسبتی دارید؟» آن روزگار «امن» که گذشته؛ هیچ؛ حالا شاهدیم که نه فقط مایلند بدون هیچ مزاحمت دخترهای مردم را از خیابان بردارند و ببرند؛ بلکه با کمترین اعتراض هر بنده‌ی خدایی، فورا چاقو می‌کشند و درجا آدم می‌کُشند و دسته‌جمعی خون می‌ریزند؛ تازه سابقه‌دار هم هستند!! ما هم البته چند ساعته دستگیرشان می‌کنیم تا قائله‌ای را که با این واکنش‌گری‌ها هرگز ختم نخواهد شد؛ مثلا ختم شود! اما چرا به اینجا رسیدیم؟ چون مجرمین مثل سابق «اقتدار حکومت» را لمس نمی‌کنند؛ اسمش را هم گذاشته‌ایم رأفت! اسمش را هم گذاشته‌ایم «کم‌ کردن اصطکاک مردم و حاکمیت!» چون عده‌ای همیشه مایل بوده‌اند حتی مجرمین سابقه‌دار را «از خودمان» بدانند و بهرشکلی شده از مجازات‌های موثر فراری‌شان بدهند؛ چون یک عده در این کشور هستند که نه فقط سنگ را بسته‌اند؛ قاتلان را هم رها می‌پسندند. شهادت‌ات مبارک ای شهید غیرت؛ ولی خاک بر سر ما! خاک بر سر من وقتی جسارت احقاق حق تو را ندارم... خاک بر سر من که نشستم تماشا کردم صحنه قربانی شدن تو پای یک پوپولیسم بی‌مبنا و بی‌قاعده را... رفیق شهیدم! تو را چاقو نکشت؛ رأی‌جویی‌های کثیف و ثبات‌طلبی‌های قبرستانی کشت! تو کشته‌ی ترک فعل‌هایی شدی که ادامه دارند... تویی که کربلایت از خونت سیراب شد و رفتی پیش امام حسین‌ات... رستگار فرد @fereshtehrouhafza
هدایت شده از دختر حوّا |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا وقتی غیرت باشه میشه دید که یک پسر ، برای امنیت یک دختر و حفظ سلامت جامعه تلاش میکنه، دوشب پیش سبزوار این صحنه را ضبط کرد و پسری حامی دختری شد که حجاب نداشت. تا اینکه شهید شد. این حاصل عفت و غیرت هست که اگر از دست بدیم مثل غرب می شویم که زنان در خیابان اگر مورد آزار هم قرار بگیرند مدافعی ندارند شهادتت مبارک https://virasty.com/Fatemi4
هدایت شده از مریم اردویی
🔺 حمیدرضا الداغی، شهید عفت و امنیت در سبزوار. کسی که برای رفع مزاحمت از دختران پیش‌قدم شد و اراذلِ آزادی‌خواه خون پاکش را ریختند. 🔹 می‌گویند نه بسیجی بود نه طلبه نه انقلابی، اما غیرت داشت و نتوانست مزاحمت علنی و کشمکش برای روابط جنسی را تماشا کند. خدایش بیامرزد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
🇱🇧 ابن‌سبیل|محسن آقایی 🇮🇷
🔺 حمیدرضا الداغی، شهید عفت و امنیت در سبزوار. کسی که برای رفع مزاحمت از دختران پیش‌قدم شد و اراذلِ آ
انقلابی بودن به ریش و کارت بسیج و تحصیل در مدرسه علمیه نیست! شاخص انقلابی بودن، خونی است که تقدیم شده
هدایت شده از عصر زنان
| ♦️ در ستایش غیرت «من ناموس کسی نیستم»؛ ▪️این شعاری بود که سال‌هاست از طریق پرچمداران فمینیسم در داخل و خارج از کشور دهان به دهان شد و ماه‌هاست به اوج خود رسیده تا زمینه‌ی روانی را برای آزادی پوشش و روابط جنسی زنان فراهم کند. بماند که حاصل این آزادی‌ها بیش از هرکس، کام مردان هوس‌باز را شیرین می‌کند و به اسارت زنان در قالب ابژه‌ی جنسی ضریب می‌دهد. ▪️اما کجا هستند آن‌هایی که این لقمه‌ی زهرآلود را در دهان دختران این سرزمین گذاشتند و حالا از دور به حماقت‌شان پوزخند می‌زنند؟! آن نامردهایی که دوشادوش زنان خودفروخته هر روز در خیابان جولان می‌دادند و حافظان امنیت را بی‌غیرت و بی‌شرف می‌خواندند، به دنبال کدام غیرت و شرافت بودند؟!! ▪️مگر می‌شود مرد ایرانی بود و غیرت نداشت؟! مگر می‌شود سال‌ها از غیرت عباس شنید و بی‌تفاوت نسبت به حریم زنان عبور کرد؟! برای مرد با شرف فرقی نمی‌کند زنِ مورد بی‌احترامی مادرش باشد یا خواهرش یا دختری غریبه و حتی بی‌حجاب! همه را ناموس خودش می‌بیند؛ نه به معنی غلط تسلط بر زن که به معنی درست حمایت از زن. مرد با غیرت برای زن احترام قائل است. حاضر است جانش را بدهد ولی ناموسش در خطر و هتاکی نباشد! ▪️روزی در کربلا، روزی در مرز ایران، روزی در کردستان عراق، روزی در سوریه و امروز هم در کف خیابان‌های شهر!!! ⚫️ پ.ن: شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری چند تن از اراذل با دو دختر جوان شده و در اقدامی شجاعانه و غیرتمندانه، بلافاصله برای نجات دختران اقدام می‌کند که مورد حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی اراذل از پشت سر و روبرو قرار می‌گیرد و به دلیل شدت جراحات وارده به قلب و خونریزی زیاد ساعتی بعد در بیمارستان به شهادت می‌رسد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهادت شهروند سبزواری در دفاع از دختران جوان‌ ‌ 🔹 درشامگاه ۸ اردیبهشت یکی از شهروندان سبزواری که در انتظار بازگشت دختر خود بود متوجه ایجاد مزاحمت دوتن از اراذل و اوباش برای چند دختر جوان و کشاندن یکی از ایشان در خیابان می شود که بلافاصله در حمایت از او وارد عمل شده و با اراذل و اوباش مذکور درگیر می شود که در این درگیری هردو شرور مسلح به سلاح سرد بوده اند و وی را از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر نا جوانمردانه مضروب می نمایند. ⚠️اگر آموزش می دهیم که چه طور زنان و مردان باید خود را از آزار جنسی و تجاوز جنسی دور کنند باید بی تفاوت نبودن و غیرت اجتماعی را نیز بیاموزیم تا افراد در مقابل آزار جنسی دیگران هم، بی تفاوت نباشند. خانواده، تربیت، زیست جنسی ⊰᯽⊱┈──🌺──┈⊰᯽⊱ ‎‌‎‌‌‎‌‎🆔 @drkomeilhoseini ⊰᯽⊱┈──🌺──┈⊰᯽⊱
هدایت شده از بانو نگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد! در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد! - کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود! او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹) همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد. • کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸) • پ.ن: نهی از منکر، از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🔹بانونگار
داشتم با خودم تخیل می کردم، اگه بی بی سی می‌خواست سوژه حمیدرضا الداغی رو پوشش بده چی کار می کرد ... به تدریج روزی حداقل پانزده، الی بیست تا پست در مورد جزییات مختلف اتفاق میزد خبرنگار می فرستاد زنده با بستگانش بخصوص اونها که احساسات بر انگیز ترند مثل مادرمصاحبه زنده پخش می کرد تا قبل از شهادت چندین و چند گزارش در مورد وضعیت جسمی می رفت و خود شهادت رو حسابی داغ می کرد(قرار گیری در کشمکش یک خبر و تعلیق سرنوشتش خیلی مهمه) چقدر پست و مطلب راجع به واکنش های کاربران کار می‌کرد چقدر از جزییات محل درگیری می نوشت سناریوهای احتمالی حضور دختران در اون نقطه آشنایی یا عدم آشنایی اونها با پسرها مست بودن یا نبودن ضاربان تعداد ضربات، محل اصابت شعرها و تصویرسازی هایی که شده پیدا کردن اون دو دختر و مصاحبه باهاشون دعوت از کارشناسان بین المللی با چندین میز تحلیلی در نسبت مسئولیت پذیری اجتماعی، برجستگی ایرانیان نسبت به جهان خشونت ورسمسوآلیته، جریان تجاوز در دنیا موارد مشابه در کشورهای دیگه مصاحبه زنده با چند زن در بقیه دنیا که قربانی بوده اند و کسی به دادشون نرسیده و شاید از همه اینها ساده تر و مهم تر اینکه خبر رو درک می کرد و متوجه بود روند عادی برنامه و خبر رسانی رو به نفع تصویر کلی بازچینش کنه و تغییر بده و خیلی خبرها رو کار نکنه تا موضوع از محل تمرکز خارج نشه ... اما ما چی ... ما هیچ ما نگاه چند کلیپ شلخته، وسط هزاران خبر و پیام و اتفاق، چرا؟ چون ما کارمندیم و حقوق می گیریم که وقت پر شود نه اینکه در یک جنگ ترکیبی رسانه ای تمدنی بتوانیم تاثیری در جامعه ایجاد کنیم با ده ها برابر بی بی سی پول و نیرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ایران، بهشت برهنه گرایان! 🔻 بنظر شما با تصویب لایحه جدید عفاف و‌حجاب، در بدترین حالت، چه اتفاقی برای فردی که با وضعیتی زننده مثلا با لباس شنا، در خیابان حاضر شود خواهد افتاد؟! 🔹کمی با ابعاد عجیب و غریب لایحه جدید عفاف و‌ حجاب آشنا بشید و در نهایت به این پرسش پاسخ بدید: آبی از این قوه و دولت و مجلس برای خانواده و زن گرم میشه؟ یا اصلا اراده موثری در این‌ها برای جلوگیری از غرق شدن مملکت در منجلاب اباحه گری جنسی سرمایه داری مرد سالار هست؟؟ عضویت: https://eitaa.com/joinchat/3260219638C2be0324dcb
🇱🇧 ابن‌سبیل|محسن آقایی 🇮🇷
⭕️ ایران، بهشت برهنه گرایان! 🔻 بنظر شما با تصویب لایحه جدید عفاف و‌حجاب، در بدترین حالت، چه اتفاقی
📢 قابل توجه دغدغه مندان و علاقمندان حوزه فرهنگ خانواده-حجاب-زیست جنسی این ویدئو با همکاری رسانه جنس اول، رسانه ای به روز، خط شکن، معقول و هوشیار در پیگیری تحولات و اخبار مربوط به حوزه فرهنگ و زیست جنسی، خانواده و مباحث زنان در ایران و جهان تهیه شده. همه عزیزان رو به پیگیری اخبار جنس اول دعوت می کنم. لینک عضویت در کانال ایتای جنس اول: 🔗https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
لایحه صیانت از عفاف و حجاب - ویرایش 27 فروردین.pdf
150.1K
سند مرتبط با ویدیوی بالا لایحه پیشنهادی قوه قضاییه این متن خام اون قانونی است که ما نقدش کردیم، دیدم یه عده‌ای اومدند و چیزهای دیگری رو گفتند که نه فلان ماده این نیست و فلان متن هم در قانون هست که خب، در این نسخه که تو رسانه ها منتشر شده بود این چیزهایی که دوستان میگن وجود نداشت. بدیهیه که ما هم در مورد چیزی که در دسترسمون بوده بررسی و نقد کرده ایم، نسخه جدید تر هم دوستان بالا و مطلعین دارند برسونند بهمون اون رو هم بررسی می کنیم بی تعارف و رک. @aghaeimohsen
نمونه ای از اون اشکالاتی که گفتم بهمون وارد کرده اند ... 🔴 نقدی بر اشکالاتِ محسن آقایی بر لایحه عفاف و حجاب 1️⃣ قسمت اول ✅ آقا محسن عزیز؛ در قالب سوال 9 از ویدئوی 9 دقیقه ای خود، فرموده اید: " نقره داغ آمرین به معروف " و در ادامه فرموده اید " برخورد چکشی با آمرین به معروف " و " حقد و کینه داشتن نویسندگان لایحه نسبت به آمرین به معروف" !!!!!!! 🔻 ابتدا ببینیم در این لایحه در این خصوص چه نوشته شده است؟ 🔸 در ماده 6 این لایحه آمده است : «هیچ‌کس حق ندارد تحت عنوان امر به معروف و یا نهی از منکر نسبت به بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده اند از قبیل توهین، افتراء، تهدید و یا ضرب و جرح و یا نقض حریم خصوصی آنان شوند و در صورت اقدام به مقرر در قانون محکوم خواهد شد» 🔻 آقا محسن عزیز، حال من چه سوال از شما بزرگوار و همفکرانتان مطرح میکنم: 1️⃣ در کدام یک از احکام اسلامی در خصوص امر به معروف، به آمرین به معروف اجازه توهین، افتراء، تهدید و یا ضرب و جرح و یا نقض حریم خصوصی داده شده است؟!! لطفا مستندات آیه و روایت آن را بفرمائید. 2️⃣ آیا به عقیده شما یک آمر به معروف مجاز است نسبت به یک فردی که یکی از حدود شرعی را رعایت نکرده از قبیل توهین، افتراء، تهدید و یا ضرب و جرح و یا نقض حریم خصوصی شود؟!! 3️⃣ اگر جواب شما نسبت به سوال 2، منفی است پس چرا درج آن را در این لایحه با چنین جملاتِ غیر منصفانه ای نقد میکنید؟!!! 4️⃣ اگر آمرین به معروف مجاز باشند در جهت امر به معروف مرتکب چنین اعمال مجرمانه ای شوند، آیا میتوان به آینده عفاف و حجاب در کشور خوشبین بود؟!! 5️⃣ آیا آمرین به معروف میتوانند در جهت امر به معروف، خود، مرتکب منکر شوند؟! آیا شما معتقد هستید هدف وسیله را توجیه میکند؟!!! 6️⃣ آیا در طول سالهای گذشته شاهد موارد متعددی از سوء استفاده و یا هزینه سازی برای انقلاب و کشور و مردم در این باب توسط برخی افراد به نام امر به معروف نبوده ایم؟!!! اگر مسئولین بخواهند از وقوع چنین پیشگیری کنند معنایش میشود برخورد چکشی و نقره داغ آمرین به معروف؟!!!! 🔸 آیا شایسته است بدون مطالعه دقیق یک لایحه با حساسیت بسیار بالا در افکارعمومی، آن را به چالش کشیده و مسئولین را زیر سوال ببریم؟!!!
🧐یکی دیگه از نقدها به نقدما این بوده که ما اشتباه گفته‌ایم که اپال آزاد شد. خب اول متن خود قانون رو با دقت بخونید👆 و خودتون قضاوت کنید که ما درست می گیم یا نه؟ 👇 🔹این ماده ۶ قانون پیشنهادی قوه قضاییه است، همونی که ما بر اساسش ویدیو رو ساختیم. خب همون‌طور که به وضوح می بینید، تنها وظیفه‌ی صاحبان مراکز تجاری و تفریحی و ... نسبت به پوشش و رفتارهای ناهنجار مراجعین و مشتریان اینه که یه سری اقدامات انجام بدن، از جمله نصب تابلو و تذکر، خب، بعدشم قانون تصریح داره، اگه اقدامات انجام نشه مشمول جریمه می‌شوند، نه اینکه برهنگی و بد پوششی و ... واقع نشه. وقتی قید میشه در صورت عدم اقدام جریمه هست نه در صورت عدم رفع مشکل، خب معنیش چیه؟ 🔸خب الان اپال دم در یه تابلو بذاره و هر دو سه ساعت یه بار هم تو بلندگوهاش بگه رعایت شئونات اسلامی الزامی است، اون وسط دو نفر مشغول مقدمات شمول قانونی جوانی جمعیت هم باشند، کسی می تونه به اپال گیر قانونی بده؟؟ ❗️البته اینکه میشه کاری کرد که اپال ها و کوروش ها و پاساژها و مال‌های به وجود آمده و طراحی شده برای تبرج و جلوه گری و رل زدن و پرسه زنی و دلبری و ... رو میشه سالم سازی کرد یا نه و اگه میشه آیا اساسا از عهده مالکانش بر میاد یا نه بحث دیگری است... 🔹هدف من از این رفت و برگشت ها فرهنگ سازی نقد دقیق و گفتگوهای با کیفیت فنیه @aghaeimohsen
🇱🇧 ابن‌سبیل|محسن آقایی 🇮🇷
🧐یکی دیگه از نقدها به نقدما این بوده که ما اشتباه گفته‌ایم که اپال آزاد شد. خب اول متن خود قانون رو
🛍🎽 «نیم‌تنه پوشان» یا «نیم‌تنه پوشی» سازان، کدوم جرمشون بیشتره؟؟ کدومو باید تو لایحه صیانت باهاشون برخورد کرد؟ 🚨 تا تنور داغه اینو هم اضافه کنم که امت حزب الله اگه فریاد و اعتراض و خشمی نسبت به آنچه در این مال‌های کذایی رخ میده داره و واقعا می‌خواد هوشمند و موثر کنش داشته باشه، اول از همه بره بررسی کنه این جریان مال سازی در ایران توسط کدوم آخوندها و ریشوها و یقه سفیدهای تسبیح بدست و تکنوکرات‌های نفهم و کوته فکر یا خائن و منافقی ایجاد و بعد به صورت قارچ گونه تکثیر شد... کیا مجوز دادند، کیا وام دادند، کیا پول نهادهای انقلابی و حاکمیتی رو یا اسم و عنوان و اعتبار شهدا رو خرج این لانه‌های تجاهر به فسق و تکاثر و تبرج کردند و صد هزار افسوس که هنوز هم می کنند؟ هنوزم برا محاکمه اشون وقت هست، اگر نه در دادگاه واقعی (که ده ها سال تا فهم لزومش فاصله داریم) حداقل در افکار عمومی، اولین مرحله از نهی از منکر انکار و انزجار قلبیه. نمیشه ما دلمون برا زرق و برق این مجتمع های تجاری قش و ضعف کنه بعد انتظار اصلاح هم داشته باشیم. اگه شما به اندازه همه اون دخترکانی که نیم‌تنه میپوشند و میان تو همچین مراکزی دور دور می‌کنند، از مسببان و ریل گذاران ساخت این فضاها مطالبه‌گری نکنید و بخواید فقط اون مجرمین خرد رو فقط بگیر ببند راه بندازید براشون، سخت در اشتباهید... تا اپال و پالادیوم و سام سنتر و ایران مال و سیتی سنتر و کوروش و هایپرمی و الخ هست، همین آشه و همین کاسه. نمیشه طراح و سازنده و فرهنگ‌ساز نرم و هویتی یه سبک پوشش و زندگی رو که صدها هزار و بلکه بیشتر آدم رو به سمت اباحه گری سوق داده رها کرد، صرفا چسبید به جریمه و داغ اون دخترک جوان و نوجوان غافل و زخم خورده از خیانت و بی مهری ای که به روش های غلط و البته خانمان سوزی مثل تن نمایی و شهوت پاشی تو جامعه سعی در جلب توجه داره. اشاره به فرد خاصی نمی کنم، اما اونی که می‌خواست ژاپن اسلامی درست کنه برامون رو و نمی فهمید هر ابزاری یک روح و هدفی داره، خدا لعنت کنه. اگر نه خائن نادان‌هایی که هنوز هم فکر می‌کنند میشه در شهر مدرن ضد خانواده ی طراحی شده بر محور حمل و نقل برای افزایش جی دی پی، به همون روشی که غربی ها برای انسان سوداگر جامعه بازار که تعریفش از خلیفه خدا، موجودی طماع و در پی حداکثر سازی لذتهای خودخواهانه است و با همون مدل شهرسازی و ایده‌ها برای حل ترافیک و ... کلان شهر الگوی جهان اسلام درست کرد. @aghaeimohsen
🔬داریم رو لایحه‌ی مصوب دولت کار می‌کنیم، به زودی انشالله نتایج بررسی مونو منتشر می‌کنیم. نسبت به نسخه قوه قضاییه لایحه تفاوت‌های جدی کرده، اما کماکان اما و اگرهای جدی باقی است... @aghaeimohsen
فرمایش جناب بهادری جهرمی درسته 👇 اما لایحه دولت‌هم نیازمند اصلاحات جدی است. ♦️سخنگوی دولت: متنی که در فضای مجازی از لایحه حجاب منتشر شده، متن نهایی نیست علی بهادری سخنگوی دولت: 🔹لایحه اخیری که در این حوزه مطرح شده است، لایحه قضایی است که توسط قوه قضائیه برای ارسال به مجلس تقدیم دولت شده است. 🔹متن این لایحه در دولت اصلاحاتی داشته و متنی که در فضای مجازی از این لایحه منتشر شده نادرست است و متن منتشره، متن نهایی لایحه قوه قضائیه که دولت با تغییراتی آن را مصوب کرده، نیست.
حرف مرد دوتاس! اگه اشتباه کنه میگه اشتباه کردم... ببینید این جرایم درجه بندی شده در قانون مجازات اسلامی است. همونطور که در عکس هم مشخصه (پایین عکس) اصل قانون مال سال ۱۳۹۲ هست، اشکالی که به ویدیوی قبلی ما وارد بود این بود که ما خود قانون سال ۹۲ رو ملاک گرفته بودیم، که اونجا جرایم همون صد هزار تومن و ... می‌شد. غافل از اینکه این جرایم سال ۹۹ به روز شده و تغییر کرده‌اند. همینجا از همه مخاطبان بابت این خطا عذرخواهم و انشالله که خدا بتونه این خطا رو جبران کنه. این عدم آشنایی ما با مسائل حقوقی باعث این خطا شد، اما خب واقعا اکثر متون در دسترس حقوقی که تو سرچ بالاترند میگفتن قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و ما هم به همون ارجاع دادیم. بهرحال عدد صد هزار تومن جریمه با سیصد هزار تومن در این دوره زمونه چندان تفاوتی نداره در بازدارندگی. و کماکان این سوال مطرحه که چرا دوستان منتقد به جای اینکه بپرسند و بترسند از اینکه از قوه قضاییه لایحه ای میاد که توش مجازات هر میزان از برهنگی (حتی کشف عورت) اندازه توهین خارج از حد قذف (جنسی) هست، یعنی بیرون اومدن با لباس شنا همونقدر جریمه داره که گفتن «بیشعور» چرا افتادند دنبال اینکه بگن اتفاقا قانون پیشنهادی خیلی هم خوب بوده؟ @aghaeimohsen
🔴 چند نکته از متن و چند نکته در فرامتن لایحه عفاف و حجاب نویسنده: حمید کثیری لایحه اخیر عفاف و حجاب قرار بود! به مجلس تحویل شود و پس از آن تبدیل به قانون شود. اما امروز سخنگوی محترم دولت گفتند این لایحه در حال کارشناسی و تغییر است! اما چند نکته درباره‌ی قانون ... 1️⃣ آنچه که قانون می‌شود بسیار اهمیت دارد. به نوعی تا زمان تغییر مجدد، آن قانون؛ متن مقدس محسوب می‌شود. قانون فارغ از اینکه چقدر در کشور درست اجرا می‌شود، فصل مشترکی است که می‌توان به واسطه آن جریان عمومی جامعه را متحد کرد، لذا آنچه در قانون می‌آید باید علاوه بر رعایت اصول، منافع اکثریت جامعه را تأمین کند. 2️⃣ قانون فصل‌الخطاب و زیربنای طراحی و اجرای هر فکر و فعل بعدی است. دقت کنیم رهبری در همین دیدار دیروز با نمایندگان مجلس چه فرمودند: «قانون شما غیر از گفتن ماست، گفتن ما مثل حالت نصیحت پیدا می‌کند؛ قانونِ شما اجرایی و الزامی است.» و بعد هم ویژگی‌هایی برای قانون برشمردند: «قانون باید صریح باشد ... یکی از خصوصیات قانون خوب قابل اجرا بودن است. [قانون نباید بین تعارضات معطل باشد و اجازه سوء استفاده به قانوندانانِ قانون‌شکن بدهد] خب طبیعی است وقتی قانونی نوشته می‌شود که نقض غرض خودش باشد و به صورت طبیعی در مسیر عرفی‌سازی آنچه با آن مخالف است باشد، خودش را دارد از اثر می‌اندازد. ضمن اینکه باید صریح باشد و البته قابل اجرا ... 3️⃣ قانون باید ساختار ایجاد کند، انضباط ایجاد کند، از هرج و مرج جلوگیری کند اما نباید دست ضابط و مجری خود را ببندد!! طبیعی است چنین قانونی کارآمد نخواهد بود. قانونی که نیروی انتظامی را از هر گونه مداخله منع می‌کند عملاً دست ضابط را بسته است. موردی که شاید در تمام دنیا نظیر نداشته باشد. (طبیعتاً اینکه اجازه هر گون مداخله میدانی از پلیس گرفته شود، راهش نیست بلکه باید برای آفات احتمالی و پیرامونی این موضوع تدبیر کرد.) 4️⃣ ذات جرایم قانونی بر دو چیز استوار است: الف. تَنَبُه فرد خاطی ب. بازدارندگی از تکرار خطا/ جرم توسط خاطی/ مجرم و دیگران حال اگر قانونی چنین ویژگی‌هایی نداشت، اصلاً می‌تواند اثرگذار باشد؟! 5️⃣ وقتی در قانون می‌خواهیم متناسب با شرایط روز تصمیم بگیریم و از فناوری استفاده کنیم (دوربین‌های هوشمند)، پیش از آن باید بررسی کنیم که فناوری مورد استفاده در صحنه میدان کارآمد بوده یا خیر؟! طبیعی است وقتی چیزی با سی و چند روز استفاده، ناکارآمدی/ کم‌کارکردی خودش را نشان داده، بنا کردن کاخ روی آن از اساس اشتباه است. سوال ساده است تصویر بازار تهران، امروز با ۳۰ روز گذشته چقدر فرق کرده و فناوری مورد استفاده چقدر کارآمد بوده؟! 6️⃣ قانون باید ناظر به تمام کشور باشد و نه لزوماً چند خیابان تهران! سوال این است که آیا وقتی صحبت از فناوری در قانون می‌شود، آیا فناوری (دوربین‌ها) در جای جای جزیره هرمز، محله آبشاری یزد، محله باجک قم، محله سرچشمه خوانسار و ... هم حضور دارد یا صرفاً سعادت‌آباد و میدان تجریش تهران مورد نظر ما بوده‌اند؟! (فارغ از اینکه همانجا هم کارکرد مثبت داشته یا خیر!) 7️⃣ سوال بعدی اینجاست که آیا جرم کسی که صرفاً یک خیابان و مردم همانجا را درگیر می‌کند با جرم کسی که ظرفیت این را دارد که کل کشور را درگیر کند، باید نزدیک به هم تلقی شود و جرایم‌شان نزدیک باشد؟! طبیعی است که باید فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد و قانون برای افراد دسته دوم (سلبریتی‌ها و رسانه‌داران) بازدارندگی بزرگ‌تری داشته باشد، نه اینکه خودش راه فرار هم نشان بدهد. (اگر فردی رسانه‌اش را تحویل ندهد، جریمه مالی خواهد شد!) پی‌نوشت: طبیعتاً همه‌ی کار در حوزه حجاب و عفاف معطوف به قانون‌گذاری نیست، اما قانون یک زیربنای بسیار مهم است. طبیعی است که دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی برای حل این موضوع باید فعال شوند اما آنچه محور عملکرد همه قرار می‌گیرد، قانون است. لذا اینجا، جایی نیست که به سادگی و با إن‌شاءالله که گربه است، از کنارش رد شویم. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
💄💅فاتحه‌ی حجاب و سبک زندگی قم اینجوری خونده میشه نه با من و تو و تهاجم فرهنگی آمریکا با ریل گذاری و تغییر بافت شهر و مدل زندگی مصرفی و غیر مولد باب طبع سرمایه داری. اونم بدست مسئولین جبهه دیده و متشرع و ای بسا نماز شب خون خودمون.😔 کسانی که نمی‌فهمند زندگی شهری آپارتمانی با این حد از تراکم چه بلایی سر روابط انسانی، شکل گیری محله و ... میاره، غریبگی، عدم کنترل اجتماعی، رواداری و پذیرش همه بهر شکل و عقیده و پوششی که هستند از هم‌جنس خواه تا شیطان پرست، ظرف و ظاهر و باطن ضد خانواده همش خروجیش میشه تجرد و فرد گرایی و دم را غنیمت شمری و دنیا طلبی و تنهایی و رقابت برای جذابیت و دلبری و خیانت و .... رکورد متراکم ترین نقطه کشور در قم زده بشه؟ دو برابر تهران؟؟ قمی ها چرا ساکتید؟😡 هزینه پر کردن چهارتا چاله و کندن چندتا سقف و ستون یا تبدیلش به یک مرکز تجاری کمتر از پذیرفتن تبعات فرهنگی اجتماعی، زیست محیطی ساخت نهضت ملی پردیسان به شکل آپارتمانیه. خود دانید ولی من بودم زن و بچه امو که با خون دل برای دین و ایمان و آخرتشون زحمت کشیدم، دستی دستی تو یه (شهرک اکباتان طور) های کپی رها نمی کردم. جایی که فریاد مرگ بر خامنه‌ای ازش به آسمان بره و بالاترین نرخ طلاق ها و بدترین پوشش ها رو داشته باشه و بشه مقتل آرمان علی وردی های بعدی ... من جای شما بودم هرگز آپارتمان پردیسان رو با ویلای طایقان عوض نمی کردم. خون باید گریه کرد ... 👇👇 @aghaeimohsen
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
مهندس رضیئی: ✅ در مسیر ساخت خانه ویلایی مقاومت‌هایی به علت وجود داشت ✅ با تغییر یکی از معاونان وزیر مسکن سابق و آمدن دکتر عباسی فضای مدل ساخت به ویلایی تغییر کرد ✅ دکتر عباسی به همراه نماینده دولت جلسه ای در تاریخ ۲۷/۰۷/۱۴۰۱ در استان قم داشتند که با حضور استاندار و ... تصویب شد که مسکن در قم ویلایی باشد ✅ مسکن مهر پردیسان هم اکنون ۳۰۰ نفر در هکتار، تراکم جمعیت دارد که در دنیا رکورددار است. در حالی که تهران ۱۵۰ نفر در هکتار است و نیویورک ۲۲ نفر در هکتار است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نئولیبنافیسم!! بررسی لایحه نهایی عفاف و‌ حجاب 🔻با انتشار رسمی لایحه حجاب توسط دولت و ارسال آن به مجلس، در این ویدئو به بررسی نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم 🔻لایحه ای که با فراهم کردن امکان پرداخت هزینه برهنگی برای اقشار مرفه،... (تا انتها ببینید) @aghaeimohsen
احتمال یک موج سنگین هجمه اجتماعی از هفته آینده و بی دفاعی محض جبهه انقلاب ... انشالله که گربه باشد، اما باید به هوش بود آیا برای شما سوال نشده چرا رسانه‌های زنجیره‌ای نسبت به مهمترین کنش حاکمیت در باره مهمترین موضوع حال حاضر و قائله‌ی اخیر یعنی مسئله زن و حجاب و نسبتش با لایحه جدید سکوت کرده اند؟ امیدوارم تحلیلم اشتباه باشد، واقعا امیدوارم اشتباه باشد، اما یک احتمال این است که براندازان داخلی و خارجی دارند برای ماه افتخار که از ابتدای جون یعنی کمتر از سه روز دیگر (۱۱ خرداد) آغاز می‌شود، آماده می شوند. معاندین اگر موج پرفشاری در مورد به رسمیت شناختن، محق دانستن و مشروعیت بخشی به جامعه دگرباشان جنسی ایرانی راه بیندازند، این کار می‌تواند در نقش عملیاتی ایذایی برای تثبیت برهنگی عمل کند، یا حتی نوعی شناسایی برای کلان عملیات بعدی به طور واقعی باشد. لواط‌کارانی که در فضای بی حجابی عادی شده‌ی این روزها بسیار جری شده و با پوشش‌های زننده تردد می‌کنند کاملا آماده‌ی مرحله‌ی بعدی هستند، موجودات پلشتی که نه در زندگی شخصی و نه در اجتماع خانواده محور ایرانی جایگاهی نداشته اند و به قول معروف چیزی برای از دست دادن ندارند، کافیست کمی بیشتر جسارت کرده و غیر از رفتار، حالا در کلام هم وجودشان را فریاد بزنند. کسانی که راست یا دروغ پر از داستانک های مظلومیت و تجاوز و تحقیر و ... هستند. کسانی که بارها و بارها قصه های سوزناک تری از دختران ایرانی و حجاب برای مظلوم نمایی دارند. اضافه کنیم حمایت بی نظیر جامعه جهانی و حجم انبوه تولیدات هنری در این باره را، تحرکات اخیر زلینسکی در قائله اوکراین و هجمه به همکاری با روسها(که آنها هم ضد LGBT اند) + همکاری جبهه همیشه آماده غربگرایان ایرانی و بقیه پازل‌های گذشته را، می توان گفت شرایط برای یک فشار متمرکز بزرگ به ایران با موضوع ادعایی حقوق دگرباشان جنسی فراهم است. البته روشن نیست، جبهه معارض علیه ج.اسلامی بعد از این مدت چقدر آماده باشد، خاصه با دستگیری های قائله مهسا امینی و سر خوردگی از شکست انقلابی که بنا بود تهران را فتح کند اما آنجای آقای هالو را فتح کرد. اما بهرحال راه انداختن یک جماعت چهره پوشیده در چهارراه ولیعصر یا جایی حتی امن تر و دورتر از انتظار، مثل غرب و شرق تهران یا حتی خارج از پایتخت، به اندازه کافی برای شروع یک دومینوی جهانی خوراک رسانه‌ای تامین می کند، شاید حتی بیشتر از استون وال 1969 در نیویورک. اگر طرح و نقشه این باشد و فشار رسانه ای سنگینی یکجا اعمال شود، احتمال موفقیت های چشمگیری برای جبهه معارض می‌رود، حداقل این می تواند باشد که تمرکز از موضوع حجاب را دور کرده و برگ بَرنده‌ی بُرنده تری را روی میز بگذارد، تا هم توان سیستم را در جبهه‌ی حجاب متفرق و پراکنده کند، هم به مرگ ال جی بی تی بگیرد که نظام به تب آزادی برهنگی راضی شود. ضمن اینکه فرصت خوبیست تا استون وال ایرانی هم در تاریخ ثبت شود و همان تاریخ سازی و حماسه سازی از هیچ را یکبار دیگر اجرا کنند. سناریویی که این بار اسپانسرهای بالقوه بین المللی به مراتب بزرگتری از ماجرای زن زندگی آزادی خواهد داشت و اهداف بسیار در دسترس تری (مشروعیت بخشی) نسبت به قائله قبلی(براندازی) داشته و وابستگی بسیار کمی (تقریبا هیچ) به نقش آفرینی میدانی دارد. (یک تحرک جمعی ده، بیست دقیقه‌ای با پرچم های آشکار شش رنگ و جمعیتی در حدود صد نفر کافیست) امیدوارم که تحلیل اشتباهی باشد ... اما هرچه ذهنم را واکاوی می کنم آمادگی مواجهه با چنین تهدیدی را در نیروهای داخلی نمی بینم و این خودش عامل دیگری در راستای افزایش احتمال چنین مواجهه‌ای است. بماند که در طول سال‌های گذشته یک موضع خاص در حاکمیت و به دست حاکمیت در این طیف به رسمیت شناخته شده که اذهان ایرانیان را بسیار آماده پذیرش سایر رنگ‌های این پرچم و طیف کرده است. ایرانیانی که به لحاظ تاریخی در سنت اجتماعی خود هم آمادگی بیشتری نسبت به آمریکایی ها در پذیرش امردبازی و لواط داشته‌اند. در این باره بیشتر خواهم نوشت انشالله. ✍محسن آقائی @aghaeimohsen
📸 کار آمدی لایحه حجاب به روایت تصویر ...
دنیای این روزهای ما به روایت تصویر حاج‌قاسم و آمریکا هر دو از طرح‌های بفروش ... @aghaeimohsen