هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت| #اختصاصی
🔺مراجعه به تصویر
♦️«مادری برای من مفهوم مقدسی نیست»
✍🏻| خانم مریم اردویی
🔹«خانواده برای من مفهومی مقدس نیست. هم چنین جایگاه مادر. اما بودن من و تو کنار هم برای رشد خودمون و بچه هامون جایگاه قابل احترامیه.» این جملات به ظاهر زیبا برگرفته از روایتنویسیهای روزانهی یک مادر مذهبی است. مادری که شاید هنگام چرخش قلم در به خط کردن این واژهها نمیدانسته که ناخواسته در حال بازگو کردن گفتههای آلوا میردال یکی از جامعهشناسان فمنیست سوئدی است. جملهی ابتدایی این متن کوتاه دقیقا عنوان بیانیهای است که متأثر از تفکرات ضد خانواده میردال در سال 1968 توسط انستیتویی در ملحدترین و فمنیستیترین کشور یعنی سوئد صادر شد. در این بیانیه با عنوان «خانواده مقدس نیست» آمده: «میخواهم خانواده را دیگر ابزاری برای سر زندگی ندانم....در چنین جامعهای خیلی خوب میتوانیم بدون ازدواج به عنوان یک نهاد حقوقی به سر ببریم.» قداستزدایی از خانواده و به ویژه نقش مادری سیاستی است که توسط فمنیستهای رادیکال دنبال میشود تا از نقش مادری ارزشزدایی و مادری را تبدیل به امری سکولار کرده و در نهایت به انواع همزیستی غیرشرعی برچسب خانواده بزنند.
🔸در حالیکه روایت «بهشت زیر پای مادران است» نقش مادر را نه تنها به امری مقدس که به حیات ابدی انسان گره میزند. مخاطب این روایت اگرچه فرزندانند اما با توجه به تأثیرات شگرف مادر در سرنوشت فرزندان میتوان مردان را نیز مخاطب این روایت دانست. مردانی که در کلام وحی مخاطب این آیه هستند که: «قوا انفسکم و اهلیکم نارا» یعنی مردان مسئولند تا هم خودشان و هم اهل بیتشان را از آتش جهنم حفظ کنند و این نگهبانی قبل از انتخاب همسر آغاز میشود. پیامبر(ص) میفرمایند: «برای نطفههای خویش بهترین را انتخاب کنید؛ زیرا اخلاق فرزندان ریشه در اخلاق گذشتگان دارد.» راز این کلام پیامبر (ص) را باید در کنار آیهی «حمله و فصاله ثلاثون شهرا» فهمید. در این آیه خداوند به سی ماهی اشاره میکند که بهصورت اختصاصی شامل دوران حمل و شیردهی میشود، که مادر با فرزند نفسبهنفس همراه است.
🔹 آیتاللّه جوادیآملی در کتاب «زن در آینهی جمال و جلال» با اشاره به همین دوران سیماههی حمل و شیردهی بیان میکنند بخشی از مسئولیتهای پرورشی بهعهدهی مادر است که پدر از آن محروم است. مادری که در این سه ماه مسئولیت زندگی دو نفر را بر عهده دارد؛ خودش و فرزند شیرخوارش که به اعتقاد علامه این دوران دو تکلیف را بر دوش مادر میگذارد. چراکه « او موظف است به کودک، شیر حلال دهد و برای همین منظور خود نیز باید حلال بخورد.» در حالی که «پدر تنها در اصل نطفه موظف است که حلال بخورد.» اما این مسئولیت تنها در رابطه با غذای جسمانی نیست؛ بلکه «درمورد غذای روحانی نیز چنین است؛ اگر مرد خاطرهی بد، خیال و هوس بدی در سر بپروراند، خود را میسوزاند؛ خیال گناه و خاطرهی تلخ در درون مرد، علیه خود اوست؛ اما خیال باطل و حرام و اندیشهی گناه و خاطرات تلخ برای زن علیه دو نفر خواهد بود.»
🔸 با توجه به آیهی 12 سوره قصص که خداوند میفرماید: «و حرمنا علیه المراضع» میتوان پا را فراتر گذاشت و گفت «طاغوت زیر پای مادران است». چراکه خداوند بهصورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی(ع) حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد. تفسیر نمونه این آیه را اینگونه شرح میدهد: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضدناپاکیها قیام کند و با ناپاکان بستیزد.» نقشی که روایات نیز بر سرنوشتساز بودنش اینگونه صحه میگذارند: «وقتی در چهار ماهگی، ملکی برای دمیدن روح حاضر میشود از خداوند میپرسد قضا و قدر این کودک را چگونه بنویسم و خداوند پاسخ میدهد به ناصیه و پیشانی مادرش نگاه کن و همانگونه بنویس.»
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حرص و ولع برای ثبت نام رو میبینم به این فکر میکنم این افرادی که اینجوری بی مهابا صف کشیدند برای ثبت نام چقدر به هزینههای بیت المال و وقت و انرژی فکر میکنند که قراره برای بررسی صلاحیت اونها و بعد از تأیید صلاحیت صرف تبلیغات و معرفی اونها بشه برای
هیچ. خیلی از اونها میدونند که رأی ندارند.
برای این صندلیهای خدمت چندین هزار شهید داده شده، شهدایی که اینقدر دغدغهی بیتالمال داشتند که حتی هنگام روی مین رفتن، پوتینشون رو بیرون میآورند که بیتالماله و نباید آسیب ببینه. شهدایی که از خودکار بیتالمال برای مصرف شخصی استفاده نمیکردند، شهدایی که در میدان جنگ از کولر ماشین استفاده نمیکردند تا سوخت بیشتری مصرف نشه. شهدایی که شیعیان راستین امیرالمومنین علیه السلام بودند که شمع بیتالمال را هنگام صحبت در مورد مسائل غیر حکومتی خاموش میکردند.
@aghletarif
رهبری : حضور مردم در تشییع او هم سرمایه اجتماعی بود و هم نشان داد مردم عاشق شعارهای انقلاب هستند.
@aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها بسیار شاهد این هستیم که جریان انقلابی در حال تخریب کاندیدهای مطرح و منتسب به گفتمان انقلاب اسلامی هستند و بجای تمرکز بر معرفی کارنامهی کاندید مورد نظرشون گویا برخی صلاح رو در تخریب کاندید دیگر دیدند و از جریانات خطرناک مقابل غافلند.
@aghletarif
🔰«ما آمدیم تا در این دنیا قیمت پیدا کنیم»، گفتمان امام بود
یادتان میآید زمانی هاشمی گفت گفتمان بجای موشک؟ آن موقع تصور خیلیها از گفتمان، گفتگو و مذاکره بود. در حالیکه هاشمی افق بلندتری را در نظر گرفته و خیز برداشته بود برای استحالهی انقلاب و نابودی دستاورد عظیم امام راحل یعنی « گفتمان انقلاب اسلامی» برای درک بهتر این حرف نیاز است تا بیشتر با معنای گفتمان آشنا شویم. فهم یک عقیده، پذیرش آن، تکرار و تبدیل کردن آن به یک مطالبه عمومی را گفتمان میگویند. این گفتمان چارچوبی دارد و در این چارچوب هدف و ارزشهایی قابل تعریفند. هدف در وهله اول باید درونی باشد به گونهای که انسان عمیقا آن را باور داشته باشد. این هدف ارزشها را به دو دسته خوب و بد تقسیم میکند و با دل دادن به آن حب و بغض مشخص میشود. زندگی برای رسیدن به آن تنظیم و کارهایی که موجب رسیدن به آن هدف میشوند، ارزش نامیده و عواملی که مانع ایجاد میکنند، ضد ارزش میشوند. حال اگر یک هدف به صورت مطالبه عمومی درآمد، مجموعه این هدف و ارزش و ضد ارزشها میشود گفتمان. اینجاست که مردم به نفع کسی شعار می دهند و از او حمایت میکنند که به آنها در رسیدن به آن هدف کمک کند و راه رسیدن به آن را سرعت بخشد.
امام خمینی گفتمانی را احیاء کرد که هزار و چهارصد سال از شروع آن میگذشت. گفتمانی که دنیای دو قطبی کمونیسم و لیبرالیسم را سه قطبی و اندک زمانی بعد یک قطب آن را حذف کرد. امام راحل فقه مبتنی بر طهارت و نجاست را به فقه حکومتی ارتقاء داد و اسلام سیاسی را زنده کرد. اسلامی را که به کنج حجرهها خزیده و محدود در غسل و وضو بود به عرصه اجتماع کشاند. ولایت طاغوت را به ولایت فقیه بدل کرد و دکان ملاهای متحجر و بیشعور درباری را تخته کرد. امام توحید را در جامعه زنده کرد. توحید یعنی انسان، فعل و اراده خودش را در طول فعل و اراده خداوند ببیند و فهم خود را در مقابل فهم خداوند قرار ندهد. توحید یعنی انسان به حکمت و علم لایتناهی خداوند باور داشته باشد و خود را مستقل از خداوند نداند. همانا مشکل بشر از جایی آغاز میشود که فهم خود را بالاتر از فهم خداوند و نادانی خود را در تقابل با علم بیکران او قرار میدهد. اینجاست که تضاد گفتمانی رخ میدهد و بنده آنچه را خداوند خیر میبیند، شر تصور میکند و آنچه را آن یکتای بی همتا شر میبیند، خیر فرض میکند و مصداق این کلام احدیت می شود که «وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» به عبارت دقیق تر تضاد گفتمانی یعنی ارزش شدن ضد ارزش و بالعکس.
بشری که با خداوند تضاد گفتمانی دارد به قصاص، حجاب و....خرده میگیرد و در برابر امر خداوند قد علم میکند. در حالیکه خداوند در دل قصاص حیات و در دل حجاب مصونیت، آرامش و حفاظت از مرزهای جنسیتی را قرار داده است. لیبرالیسم که همان گفتمان امثال هاشمی و روحانی است دقیقا مقابل این گفتمان است. برای فهم دقیق تر تضاد گفتمانی به این روایت دقت کنید:«از امام حسن مجتبی علیه السلام سؤال کردند: شما که در زمان پدر بزرگوارتان در جریان جنگ صفین میجنگیدید, چرا الان با معاویه صلح کردید؟ قبلا صلح نمیکردید اما الان صلح کردید. فرمود ما عوض نشدیم بلکه شما عوض شدید" کُنتُم فی مُنتَدَبکم الی صفین و دینکُم أمامَ دنیاکُم و قد اصبَحتُمُ الیوم و دنیاکُم أمامَ دینِکُم" در زمان جنگ صفین که ما میجنگیدیم شما به رهبری دین حرکت میکردید و پیشاپیش کارهایتان دین بود و خواستههایتان در کنار دین تأمین میشد, اما الان دین را کنار گذاشتید» نَبَذوهُ وَراءَ ظُهورِهم" و پیشاپیش برنامه هایتان خواسته های دنیایی شماست و به دین پشت کردید.»
امام خوب میدانست زمانی که در جامعهای توحید فراموش شود، امام معصوم هم از رأس کنار گذاشته و امامی به پذیرفتن ولایت عهدی مأمون وادار میشود. امام خمینی به تأسی از امام رضا علیه السلام که جامعه مامون زده طوس را مخاطب سلسله الذهب و کلمه لااله الا الله را شرط ایمنی از عذاب و ولایت را شرط حفظ توحید قرار داد؛ عَلَم توحید را بلند کرد و شرط حفظش را ولایت فقیه قرار داد. نگاه توحیدی امام «ما نمیتوانیم» را تبدیل به «ما میتوانیم» کرد و ایرانی را که سگ پاسبان منافع آمریکا در منطقه بود به ایران قدرت اول منطقه بدل کرد. امام گفتمان « ما آمدیم تا در این دنیا قیمت پیدا کنیم» را بجای گفتمان «ما آمدیم در این دنیا به هر قیمتی زندگی کنیم » جایگزین کرد. مهمترین کاری که امام روحالله انجام داد، تغییر دادن گفتمان حاکم بر کشور بود. رهبر انقلاب این گفتمان را تداوم بخشید و شهید رئیسی به این گفتمان جان دوباره داد.
@aghletarif
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چندی قبل صوتی از آقای ذوالنور نماینده قم منتشر شد که مدعی شده بود حاج قاسم گفته اگر جلیلی رای بیاورد از سپاه قدس خواهم رفت!
دو هفته قبل آقای ذوالنور را در مجلس دیدم و از او پرسیدم این حرف را از خود حاج قاسم شنیدید؟ گفت: خیر! و تاکید کرد که تا الان چندبار به خاطر این اشتباه حلالیت طلبیده است...
حالا این روایت از سردار نوعی اقدم که سالها در سوریه کنار حاج قاسم بود را هم ببینید. میگوید یکی از کسانی که حاج قاسم بیشترین علاقه را به او داشت، سعید جلیلی بود و هر وقت کارشان گیر میکرد، شهید سلیمانی میگفت بروید سراغ جلیلی تا کار را راه بیندازد.
بعد هم توضیح میدهد که بعد از انتخابات ۹۲، حاج قاسم دفتر و تشکیلات شخصی خودش را به جلیلی داد؛ همان دفتری که بعد ۱۱ سال هنوز جلیلی در آنجا مستقر است...
👤امیر حسین ثابتی
#نشر_حداکثری
🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
هدایت شده از عصر زنان
#خبرنامه | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
🗞 بیایید تکلیف احساس تکلیفمان را روشن کنیم
📌 " این روزها تب احساس تکلیف بر سر دست یافتن به صندلی ریاست جمهوری بالا گرفته تا جایی که داغی این حس تکلیف به جامعهی زنان نیز کشیده شده و چهار زن را به وادی این رقابت کشانده است. بحث بر سر ریاست جمهوری زنان در جمهوری اسلامی یک بحث سابقهدار است."
🔹سخنگوی شورای نگهبان به یک بانوی خبرنگار که پرسید «با توجه به ثبت نام یک خانم با عنوان نامزد ریاست جمهوری و طبق تعریف شورای نگهبان از یک رجل سیاسی آیا میتوانیم این انتظار را داشته باشیم که تأیید صلاحیت یک خانم برای اولین بار رقم بخورد؟» اینگونه پاسخ داد: «مبنای ما مصوبه مربوط به اصل 115 قانون اساسی است و مسئله جنسیت در قانون وجود ندارد و ثبت نام مانعی ندارد. بقیهش به تشخیص اعضای شورا» پاسخی زیرکانه به خبرنگاری که تلاش میکرد به موضوعی که بر سر مبنای آن اختلاف نظر فقهی وجود دارد وجههای ژورنالیستی بخشد. ما هم اینکه «رجل سیاسی» معنایی عام دارد یا خاص را همچون سخنگوی محترم به اهلش واگذار میکنیم. اما فارغ از دعواهای جنسیتی که حالا بیشتر پایش به صحنهی انتخابات باز شده و کشاکش بر سر تصاحب مناصب سیاسی را به جدلهای جنسیتی بدل کرده است، میخواهم این پرسش را مطرح کنم که چه بر سر زنان و مردان سیاستورز ما آمده که رسالت خود را اینگونه بیمهابا در رسیدن به مناصب قدرت دیدهاند و هر یک منصب ریاست جمهوری را در خود متعین یافتهاند؟
🔸وقتی به حالت رهبر انقلاب در زمانی که مجلس خبرگان به اتفاق، رأی به رهبری ایشان داد و تلاشهای ایشان برای امتناع از پذیرش این بار سنگین مسوولیت فکر میکنم، اینهمه اشتیاق برای زیر بار مسوولیت رفتنی چنین خطیر برایم غیرقابل درک میشود. مردانی که با علم به رد صلاحیت یا عدم اقبال عمومی به آنها یا حتی عدم توانایی ادارهی کشور در صورت تایید صلاحیت اقدام به ثبت نام در این انتخابات کردهاند چقدر به هزینههای بیت المال، وقت و انرژی فکر میکنند که قرار است برای بررسی صلاحیت آنها و بعد از تأیید صلاحیت صرف تبلیغات و معرفی آنها شود، آن هم برای هیچ. آیا این مردان نمیدانند که هزینهی هر یک از صندلیهای خدمت چندین هزار شهید بوده، شهدایی که دغدغهشان نسبت به بیتالمال آنها را وا میداشت تا با پای برهنه از میدان مین عبور کنند که مبادا پوتینشان که بیتالمال است آسیب ببیند تا کمتر به مملکت هزینه تحمیل شود. شهدایی که نه تنها از خودکار بیتالمال برای مصرف شخصی استفاده نمیکردند، بلکه در میدان جنگ از روشن کردن کولر ماشین پرهیز داشتند تا مبادا سوخت بیشتر مصرف شود. شهدایی که شیعیان راستین امیرالمومنین علیه السلام بودند که شمع بیتالمال را هنگام صحبت در مورد مسائل غیر حکومتی خاموش میکرد.
🔹اما روی سخنم با شما بانوانی است که با رویکردی جنسیتی اقدام به ثبت نام کردهاید. شما چقدر به سنگینی این بار تکلیف فکر کردهاید؟ چقدر شانهتان توانایی کشیدن مسوولیتی چنین سنگین را دارد؟ زنان و مردان سیاس ایران زمین امیدوارم روزی برسد که همهی ما به چنان بلوغ سیاسی و فکری رسیده باشیم که تا یقین نکردهایم تکلیفی در ما متعین شده است، اینگونه احساس تکلیف نکنیم.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐 |@asrezanan_ir|
خدمات دولت #شهید_رئیسی یک روز هم تعطیل نشده خدمت ادامه دارد...
سه اتفاق بزرگ و تاریخی در سیستان و بلوچستان
یادم میاد در زمان حیات آقای رییسی یک عده که ادعای عدالت طلبی دارند و حتی دغدغهی مردم محروم سیستان رو، دائم در پیجهاشون از وضعیت بیآبی سیستان روایت میکردند و القاء میکردند که جمهوری اسلامی با حکومت یزید هیچ فرقی ندارد و امروز که دستاوردهای دولت انقلابی شهید رییسی در حال بهرهبرداری است زبان به کام گرفتهاند.
#دلم_برای_رییسی_سوخت.
@aghletarif