eitaa logo
نوشته‌ها
864 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
666 ویدیو
32 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه « شاخص »
☑️☑️ پاپ کره ای/ خطر بسترسازی جهت آشوب 🔻 کی‌پاپ ها( پاپ کره جنوبی) از گروه‌های نوپدیدی هستند که در بستر موج کره‌ای ایجاد شده‌اند اما به‌نظر قدرت نرم و فراگیر موج کره‌ای، از برخی شبه معنویت‌ها و عرفان های کاذب فعال در ایران پیشی گرفته است. ➕ طرفداران کی‌پاپ در فضای مجازی به شدت فعال هستند و اگر روزی بنا به اتفاقی تجمعی در فضای واقعی داشته باشند، چالش‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهند کرد. عموماً فن‌ها (طرفداران) نوجوان هستند و فضای هیجانی و احساسی بر آنان غلبه دارد و همین موضوع بر چالش‌های ذکر شده می‌افزاید. ⚠️ در ماه جاری خبری در محافل فرهنگی منتشر شد مبنی بر اینکه در مجموعه عباس آباد تهران و درست در مقابل باغ موزه ملی دفاع مقدس، محفل یادبودی برای خواننده تازه درگذشته کره‌ای برگزار شد. در این مراسم، دختران با لباس سیاه و ... در حال گریه و زاری برای مرگ این خواننده درجه چندم کره‌جنوبی بودند که اتفاقاً خودکشی کرده است. در شهر رشت هم مراسمی توسط نوجوانان دهه هشتادی و نودی‌ها برگزار شد. در برخی شهرهای دیگر هم خبر برگزاری این مراسم منتشر شد. ➕ در فضای مجازی هم بسیاری از فن‌ها همین رویه را داشتند. نکته جالب توجه این بود که فن‌های گروه‌های مختلف کی‌پاپ معمولاً با سایر فن‌ها تعامل خوبی ندارند ولی در این حادثه یک همبستگی بین آن‌ها ایجاد شد و بدون توجه به اینکه فن(طرفدار افراطی) کدام گروه باشند با یکدیگر مراسم برگزار نمودند. 📌 علاقه طرفدارن کی‌پاپ به خوانندگان کی‌پاپ، باعث می‌شود قوای شناختی و تعقل، تحت تاثیر قرار گیرد. توجه افراطی روی این خوانندگان به الگوگیری سبک زندگی غیراخلاقی و نامتعارف می‌انجامد. بهتر است بدانید که این آیدول‌ها(خوانندگان و اعضای اصلی گروه) همچون عروسک‌های دست‌ساز هستند و برای اینکه ظاهر جذابی پیدا کنند، عمل‌های زیبایی متعددی با هزینه بسیار بالایی بر روی آن‌ها انجام شده است تا از طریق ظاهر پرستی به جذب مخاطب بپردازند. ▫️ با توجه به اینکه این آیدول‌ها از لحاظ سیاسی تابع نظام سرمایه‌داری غرب هستند و در مسائل فرهنگی و اجتماعی و... مروّج فرهنگ منحط غربی می‌باشند، احتمال اینکه از ظرفیت فن‌ها برای اعتراضات استفاده شود بسیار زیاد است. ▫️ فن‌ها قبلاً با تعاملات در فضای مجازی توانسته‌اند یک کار تشکیلاتی و منظم انجام دهند، مثلاً در فراخوانی که در خبرگزاری فارس با عنوان «درخواست اجازه برای اجرای کنسرت بی‌تی‌اس در ایران» داشتند تا تاریخ 29 اردیبهشت 1402 تعداد 56565 نفر شرکت و از این پویش حمایت کردند. شروع این پویش اول اردیبهشت بود، یعنی در عرض کمتر از یک ماه این جمعیت وارد پویش و از آن حمایت کردند. لازم به‌ذکر است فن‌ها هم قبلاً پویش‌هایی در این رابطه داشته‌اند؛ همچنین اگر یک صفحه در فضای مجازی علیه این موج کره‌ای محتوا تولید کند، سعی می‌کنند به صورت هماهنگ با گزارش‌دهی باعث مسدود شدن فعالیت آن شوند. ⛔️ رویدادهایی مانند این نشان از نفوذ قابل توجه فرهنگ کشور کره و کِی پاپ (پاپ کُره‌ای) در میان نوجوانان و جوانان سرزمین‌مان دارد که در سایه غفلت مسئولین و با استفاده از اینستاگرام در حال جولان دادن در پوست زیرین فرهنگ کشور است. ⚠️ فضای مجازی یک بستر برای آمادگی و تمرین می‌باشد که اذهان را برای فعالیت در دنیای حقیقی آماده می‌کند. تسخیر ذهن نوجوانان یعنی همین؛ این یک جنگ شناختی است که بسیاری از فرزندان ما در این جنگ آسیب دیده‌اند و اگر به فکر چاره نباشیم، در آینده نه‌چندان دور با یک بحران مواجه خواهیم شد. https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/shakhes
زوجیت و ضدیت.pdf
58K
دیالکتیک أضداد و تلائم أزواج دیالکتیک، یکی از بنیادهای اندیشه و فلسفه‌ی غربی، از یونان تا همین امروز است. سابقه‌ی این موضوع، تا آراء ارسطو و افلاطون، به راحتی قابل ردیابی است. در دوره‌ی پساروشنگری، فیلسوفانی نظیر کانت، هگل، فیشته و مارکس، بخش‌های بنیادینی از متافیزیک خود را بر دیالکتیک بنا کردند. دیالکتیک، در آغاز، گفتگویی است منطقی و برهانی میان دو متفکر، با نظرات مخالف و متضاد در جهت آشکار شدن حقیقت، و از همین روی، بنیاد سنت مناظره را در مقابل خطابه و ریتوریک، رقم زده است. هر چه که در تاریخ فلسفه، جلوتر می‌آییم، کارکرد دیالکتیک، از گفتگوی استدلالی میان دو انسان، فراتر رفته و به ارتباط میان مخلوقات آفرینش، توسعه می‌یابد. هر دوگانه‌ای، نام دیالکتیک بر خود می‌گیرد و همه‌ی دوتایی‌های متقابل در دسترس فهم آدمی، دیالکتیکی خوانده و شناسانده می‌شوند. در فلسفه‌ی متإخر، اساساً حرکت، زاییده‌ی دیالکتیک است. در همه‌ی تاریخ دیالکتیک، یک چیز، ثابت است: اینکه ذات دیالکیتک، بر تناقض و تضاد یا Contradiction است. @piishvaaz @zananegiii
نوشته‌ها
دیالکتیک أضداد و تلائم أزواج دیالکتیک، یکی از بنیادهای اندیشه و فلسفه‌ی غربی، از یونان تا همین امرو
حضرت آقا در دیدار سال گذشته‌شون با بانوان به نکاتی در مورد قانون عام زوجیت و تلائم و سازگاری حاصل از اون در خانواده اشاره کردند قانونی که مبنای نظری اسلام در روابط مرد و زن محسوب می‌شه که نقطه مقابل تضاد هگلی در فلسفه‌ی غربه که فمنیسم هم که یک مکتب مردستیزه بر همین مبنا استواره این یادداشت دکتر شمس‌الدینی به زیبایی به شرح و بسط این فرمایش حضرت آقا پرداختند من که از مطالعه‌ی اون لذت بردم. چقدر دین اسلام زیبا است و چقدر آفرینش حکیمانه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر باید سعادت داشته باشی که نامت به عنوان الگو توسط مرد حکیم روزگار برده بشه
این کتاب را امروز از طاقچه خریدم. کتابی که دربردارنده‌ی مجموعه‌ای از نامه‌های مردم مخصوصا کودکان به امام خمینی (ره) است. نامه‌هایی سراسر اخلاص و عشق به ولی که با خواندن هر کدام هزار جان به جان انسان اضافه می‌شود و اشک بی‌اختیار بر روی گونه‌ راه باز می‌کند. وااای که غرق در نعمتیم و قدر نمی‌دانیم. مطالعه‌ی این کتاب در آستانه‌ی سالگرد عروج آن مرد خدا خالی از لطف نیست. اخلاصی که در سطر سطر نامه موج می‌زند یقینا موجب صفای باطن خواهد شد. چرا که روح و اعتقاد نویسنده از آنچه خلق می‌کند جدا نیست. برای خوب شدن حالتون بخونید. https://eitaa.com/zananegiii
هدایت شده از فکرت
12.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▪️مردم در عهد ولایت «اکثرهم لایعقلون» نیستند 🔺بعضی‌ها می‌گویند مردم غرب زده‌اند ولی امام خمینی خلاف این عقیده را دارد. البته مردمی که در عهد با ولی هستند را نمیشود گفت که اکثرهم لایعقلون. این گفته درست نیست. اولین خصوصیتی که این مردم دارند این است که در عهد با ولیّ در آمدند. امام خمینی(ره)، جامعه‌ای که در ۲۵۰ سال اخیر تطوراتی داشته را به سرانجام رسانده و تجدّد نتوانسته در تغییر ایران موفق باشد و ایران خودش را از آن فاصله داده است. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 💢 فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@FEKRAT_NET
هدایت شده از نوشته‌ها
. شاید شما هم زیاد با قیاس‌هایی در مورد میزان دین‌داری مردم مواجه شده‌اید و شاهد محاورات عامیانه در مورد کاهش دین‌داری مردم بعد از انقلاب در قیاس با قبل از انقلاب بوده‌اید. معتقدم اساسا این نوع قیاس، قیاسی مع‌الفارق است؛ چراکه دین‌داری کنونی از نظر ماهیت با آنچه در زمان حکومت پهلوی جریان داشت بسیار متفاوت است. یکی از مهترین دلایل تفاوت این نوع دین‌داری را در حدیثی قدسی به نقل از امام محمد باقر علیه‌السلام می‌توان دریافت. حضرت می‌فرمایند:« خدا تبارك و تعالى فرمايدمحققاً من عذاب كنم هر فرد رعيتى را در اسلام كه گردن نهد به ولايت و حكومت هر پيشواى جائر و خلاف كار و ستم‌كارى كه از طرف خدا نيست و اگر چه رعيت در كردار خودش نيكوكار و با تقوى باشد و محققاً بگذرم از هر رعيتى كه در عالم مسلمانى گردن نهد به ولايت و حكومت امام عادل منصوب از طرف خدا و اگر چه خود آن فرد رعيت نسبت به خودش ستمكار و بد كردار باشد». تفاوت عمده‌ی این دین‌داری به بحث پذیرفتن ولایت طاغوت و یا ولایت الله برمی‌گردد، چرا که ولایت یکی از اصول پنج‌گانه‌ای است که اسلام بر آن بنا شده است. طبیعی است که با پذیرش چنین ولایتی، شما در خط مقدم جهادی قرار می‌گیرید که محل درگیری اصلی حق و باطل است. در واقع انقلاب اسلامی دین‌داری فردی را به یک دین‌داری جمعی و کلان تبدیل کرد و امت را در مقابل کفر مدرن به صحنه‌ی درگیری کشاند. عاشورا را از تکیه‌ها، در کوچه پس‌کوچه‌ها به عرصه‌ی بین المللی کشاند، و ملتی که روضه‌ی اباعبدالله را در حد دارالشفاء فهم کرده بودند به خالقان حماسه‌ی نه دی ارتقاء ایمان داد. آخرین نکته این‌که نمی‌توان بر حجم تبلیغات، گسترش رسانه‌ها، تغییر مراجع فکری، ترویج ادبیات مدرن در سطح جامعه، خیانت برخی کارگزاران، حماقت برخی دوستان، جهالت برخی مدعیان انقلابی‌گری و....هزار مؤلفه‌ی دیگر چشم بست و سپس در مورد دین‌داری مردم نظر داد. تمام فشارهایی که از سوی کفر مدرن به مردم وارد می‌شود به سبب نوع متفاوتی از دین‌داری است، که مردم نجیبانه جلوی این فشارها ایستاده‌اند. ✍مریم اردویی @zananegiii
انتخاب بین نامه‌ها سخت بود، یکیش رو اینجا براتون به اشتراک می‌ذارم از کتاب «روحی جان سلام»
-1320935680_-166386940.pdf
12.54M
🔍 بخشی از متن وصیت‌نامه شهیدی که رهبر انقلاب آن را مکرر خوانده‌اند؛ حتما حتما بخوانید تفسیر متفاوت این شهید از عاشق و معشوق رو ببینید، توحید مححححححض @zananegiii
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علت تفاوت رفتار خداوند با جوامع مؤمن و غیرمؤمن🔸 ، روزی را کم می‌کند لذا خداوند به ما یاد داده است که استغفار کنید تا باران برای شما بفرستیم: (اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا) . ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چطور آنها که نه اهل نماز و نه اهل عبادت هستند، باران مفصل و مرتب دارند، اما ما که اهل نمازیم و به خدا اعتقاد داریم، با یک گناه یا چند گناه گرفتار کم‌بارانی می‌شویم؟ علتش آن است که بین شما و خداوند متعال برقرار است. شما در حوزۀ تربیتی خدایید، و کسانی که در حوزۀ تربیتی خداوند قرار دارند، و دارند. رفتار خدا با کسانی که از حوزۀ تربیتی خارج شده و به خود واگذار شده‌اند، به‌گونه‌ای دیگر است. بچه‌ای که مدرسه می‌رود با بچه‌ای که کوچه‌نشین است و سرپرستی ندارد، فرق می‌کند. کسی از نمی‌پرسد که مشق و تکلیف تو چطور شد؛ اما بچۀ پدردار، وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پول‌توجیبی‌اش را کم یا قطع می‌کند. شما ولگردهای عالَم و به‌خودرهاشدگان نیستید! شما در نعمتِ تربیت دین و قرآن هستید و هر کار شما زیر نظر خدا و اهل‌بیت است. امام زمان (ع) اعمال و رفتار ما را هفته‌ای دو بار مرور می‌کنند. شما چنین وضعی دارید. وقتی‌که می‌دهید، خداوند بر باران شما می‌افزاید، و سیل و آفت را برمی‌گرداند. @haerishirazi