#گزارش_تصویری
#محفل_انس
🌘 شب گذشته (دوشنبه ۱۱ دی ماه) جمعی از طلاب با صفای حوزه علمیه "امام صادق (علیه السلام)" اردکان یزد؛ مهمان خانه طلاب جوان بودند.
🍃 در این محفل ۲ ساعته، گفتگوهای صمیمی همراه با پرسش و پاسخ، پیرامون مسائل زیر انجام شد:
۱. معرفی، چگونگی شکل گیری و فعالیت های خانه طلاب جوان
۲. رجوع به مکتب علمی_عملی امام (ره)
۳. ضرورت رجوع به اندیشه های مقام معظم رهبری
۴. اردوی "مثل خمینی" و نیاز طلاب به آن
۴. کسب نظام اندیشه
۵. کار جمعی و تشکیلاتی
🌷 از مدیر محترم حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) و طلاب عزیز آن، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
اسوه از همه جهت.mp3
264.3K
🌀 از همه جهت اسوه 🌀
🔻 این کلمهی «همه جهت» را من باتوجه عرض میکنم
🔖 ۱۳۶۹/۰۱/۰۴
#شخصیت_امام_خمینی (ره)
#سرآمد_همه_جانبه
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 عمار از مالک می گوید...عمار شخصیت مالک را با صدای رسا و بیانی شیوا، روایت می کند...
🎙 کار عمار روشنگری است و می گوید: این #الگو را فراموش نکنید؛ زندگی نامه اش را تا هزار سال جهاد می داند...عمار، نماد را معرفی می کند تا راه گم نشود... یادمان باشد این مالک، تربیت یافته #مکتب_روح_الله (ره) است...
🖤 روحشان شاد، چه زیبا زندگی کردند، و چه زیبا مرگ را به آغوش کشیدند...و این است عاقبت بخیری کسانی که شب و روزشان پیوند با ولیّ جامعه خورده است...
#مکتب_تربیتی_امام_خمینی (ره)
#تربیت_یافته_مکتب_امام(ره)
#مکتب_سلیمانی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 داغی که فراموش نمی شود...
☘ حاج قاسم عزیز... تا ساعت ۱:۲۰ چیزی باقی نمانده، عقربه ها چه تند شوند چه آرام، این داغ فراموش نمی شود...ساعت ۱:۲۰ لحظه ای است که به آغوش اباعبداللهالحسین (علیه السلام) شتافتی و همه عزادار شدند ... امشب سفارش خیلی ها را به مادرمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) می کنی... یادی هم از ما کن 🖤
#تربیت_یافته_مکتب_امام(ره)
#مکتب_سلیمانی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 اللّهم إنّا نشکو الیک
از زائرانت می هراسند...
#کرمان_تسلیت
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
🌀 امام خمینی (ره) بزرگترین مجاهد جهاد تبیین
#رهبر_انقلاب:
🔸 در زمان ما، بزرگترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد.
🔹امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیلهی سختافزاری و نرمافزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است.
🔸[امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به حرف زدن، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛ همه با «جهاد تبیین» بود. با «جهاد تبیین» چه کار کرد؟ با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانهی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئلهی «جهاد تبیین» این است، اهمّیّتش این است. خب این درس فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) است که در طول زمان ادامه پیدا کرد و رسید به امام بزرگوار. (۱۴۰۲/۱۰/۱۳)
#شخصیت_امام_خمینی (ره)
#سرآمد_همه_جانبه
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
#جهاد_تبیین
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
🌀 اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عده شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسان است. از کارهای سخت غفلت نباید کرد!
#رهبر_انقلاب:
🔹عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلیاللهعلیهوآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما.(امالی، صفحۀ ۴۹۰).
🔸این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم جناب عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست میدهد.
🔹میفرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سختترینِ آن دو کار را انتخاب کرد.
🔸فرض بفرمایید انسان میخواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی میاندازد. یک طور هم کارِ سختتری است، و آن اینکه انسان میگردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا میکند و پول را به دست او میرساند. این، سختتر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر میشد، کار سخت را انتخاب میکرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت میکرد. به دو صورت میشود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سختتر را انتخاب میکرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سختترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم میجنگید، شمشیر میزد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید میشدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت میکرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام میداد.
🔹 این، یک #ضابطۀ_تقریباً_کلّی است که: انسان بالطبع، سهلگرا است، کارِ آسانتر را ترجیح میدهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان میرویم و آن را انتخاب میکنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً میرویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام میدهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام میدهیم، گاهی هم انجام نمیدهیم. اما ترجیح میدهیم کارِ سهل را! یعنی سهلگرائی، آسانگرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهلانگاری است، آسانگیری است.
🔸آسانگیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهلانگاری است. سهلگرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند!
🔹واقعاً امروز حوزههای علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد.
من توصیه نمیکنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبهها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است.
🔸برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار میتوانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است.
🔹کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیلههای او را بفهمیم، راههای نفوذ دشمن را پیدا کنیم.
🔸امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاقاند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمیکرد، نگاه میکرد اگر میدید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام میداد، اما اگر میدید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سختترین را انتخاب میکرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، اینگونه باید حرکت کرد.
📌 درس خارج فقه صلوة مسافر جلسۀ ۱۳۹؛ تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
#عالم_مجاهدِ_ربانی
#طلبه_جهادگر
#جهاد_تبیین
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
📢 بزودی...
🗞ویژه نامه اردوی معرفتی_تشکیلاتی🗞
"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
(هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب)
🔻کارخانه انسان سازی:
#استاد_عابدینی
🔻طلبه باید خمینی جوان باشد: #استاد_یزدان_پناه
🔻آنچه خمینی(ره) را امام کرد:
#استاد_مؤیدی
🔻امام(ره) در مقام رجوع إلی الخلق:
#استاد_محمود_قوچانی (فرزند آیت الله قوچانی)
🔖 و موضوعات:
🔻ملاک و شاخص های انتخاب مأموریت
🔻 مسیر نصرت
🔻جامعیت، چرا و چگونه؟
🔻همه ترس استکبار
#هویت_طلبه_عصر_انقلاب
#سبک_زندگی_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
مثل خمینی (ره)
💌 دعوت 💌
🌹 خانه طلاب جوان آماده برگزاری جلسات #محفل_انس و #گفتگو برای مدارس علمیه و گروه های طلبگی می باشد.
محورهای پیشنهادی:
1. هویت طلبگی و مختصات طلبه عصر انقلاب
2. سبک زندگی ناظر به هویت (نظام فکری، مأموریت گرایی، معنویت انقلابی)
3. ضرورت رجوع به اندیشه های رهبر معظم انقلاب و طرح پیشنهادی
4. رجوع به مکتب علمی_عملی امام (ره)
5. اردوی "مثل خمینی" و نیاز طلاب به آن
6. کار جمعی و تشکیلاتی
6. معرفی، چگونگی شکل گیری و فعالیت های خانه طلاب جوان
ارتباط با مدیر کانال: @mesle_khomeini
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
🌷 اعضای محترم کانال "مثل خمینی (ره)"
🌸 لطفاً چند دقیقه کوتاه وقت بگذارید و به 7️⃣ سئوال پاسخ دهید...
🌹برای با کیفیت برگزار شدن برنامه های مثل خمینی (ره) و همچنین میزان رضایتمندی شما از مطالب کانال؛ خواهشمندیم در نظر سنجی زیر شرکت نمایید 👇👇👇
https://survey.porsline.ir/s/GmAPErq4
🌺با تشکر فراوان
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
May 11
مثل خمینی (ره)
🌷 اعضای محترم کانال "مثل خمینی (ره)" 🌸 لطفاً چند دقیقه کوتاه وقت بگذارید و به 7️⃣ سئوال پاسخ دهید..
🌷 با تشکر از بزرگوارانی که در نظرسنجی شرکت کردند...
🔖 با توجه به مشارکت خوب شما بزرگواران و برای اینکه امکان شرکت در نظرسنجی برای دیگر بزرگواران فراهم شود؛ زمان شرکت در نظرسنجی تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه #تمدید شد.
از همه بزرگواران خواستاریم در نظرسنجی شرکت نمایند و در ادامه مسیر ما را یاری نمایید...
🌷 با ما همراه باشید...
بررسی مکتب تربیتی امام خمینی(ره).pdf
294.7K
#بسته_پشتیبان
🔍 بررسی شیوه تربیتی امام خمینی(ره)
#آیت_الله_مصباح_یزدی
❓آیا امام(ره) در تعلیم و تربیت اسلامی، صاحب نظر بودند؟
❓شیوه تربیتی امام(ره) چیست؟
❓تفاوت شیوه تربیتی امام(ره) با بزرگان دیگر چیست؟
❓شیوه تربیتی امام(ره) چه ویژگی هایی دارد؟
❓عزلت و گوشه نشینی در شیوه تربیتی امام(ره) چگونه است؟
❓در تربیت به دنبال جامعیت باشیم یا تمرکز؟
❓سلوک، تمرکز میخواهد؛ آیا امکان دارد در شلوغی های جامعه باشیم و بتوانیم سلوک هم داشته باشیم؟
#شخصیت_امام_خمینی (ره)
#مکتب_تربیتی_امام_خمینی (ره)
#سرآمد_همه_جانبه
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
بیدار باش مثل خمینی.mp3
23.91M
#مرور_خاطرات_اردوی_مثل_خمینی (ره)
🌘 صوت زمان سحرخیزی اردوی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
📻 این صوت برای بیداری سحر و تهجد، در اردوی مثل خمینی (تابستان 1402) پخش می شد.
#مکتب_تربیتی_امام_خمینی (ره)
#معنویت_ناب
#معنویت_انقلابی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
🌀 تربیت و بوجود آوردن نسخه های کامل امام خمینی(ره) در حوزه های علمیه 🌀
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#رهبر_انقلاب:
🔸 هنوز، اول کار است، باید تلاش کنیم. #طلاب_جوان خودشان را بسازند.
🔹 فضلا و مدرسان و اساتید و علمای بزرگ، جهت حوزه ها را در جهت ساختن انسانها و علمایی منطبق با معیارهای اسلامی قرار بدهند و #عناصر_فولادین و #هوشیار و #خسته_نشو و #مؤمن تربیت کنند و نسخه های کامل امام بزرگوارمان را در حوزه ها به وجود آورند، اسلام به این نیروها و عناصر احتیاج دارد. اگر چه یک شخصیت آن چنانی میتواند ملتی را نجات دهد اما ملّتهای مسلمان و جهان و حرکت انقلاب و آینده ی تاریخ خودمان نیز احتیاج زیادی به این گونه عناصر دارد.
🔺 بیانات در دیدار جمع کثیری از علما، مدرسان فضلا و طلاب حوزه علمیه قم و مدارس علمیه تهران ۱۳۶۸/۱۲/۰۲
#شخصیت_امام_خمینی (ره)
#سرآمد_همه_جانبه
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
#نسل_برخاسته
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
ویژه اردوی مثل خمینی 1402.pdf
7.23M
🗞ویژه نامه اردوی معرفتی_تشکیلاتی
"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
(هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب)
📱 #نسخه_مجازی (نسخه چاپی این نشریه به عنوان بسته پشتیبان، در اردوی تابستان 1402 به شرکت کنندگان تقدیم شد)
🔻کارخانه انسان سازی:
#استاد_عابدینی
🔻طلبه، باید خمینی جوان باشد:
#استاد_یزدان_پناه
🔻آنچه خمینی(ره) را امام کرد:
#استاد_مؤیدی
🔻امام(ره) در مقام رجوع إلی الخلق:
#استاد_محمود_قوچانی (فرزند آیت الله قوچانی)
🔖 و موضوعات:
🔻ملاک و شاخص های انتخاب مأموریت
🔻 مسیر نصرت
🔻جامعیت، چرا و چگونه؟
🔻همه ترس استکبار
#هویت_طلبه_عصر_انقلاب
#سبک_زندگی_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
مثل خمینی (ره)
🗞ویژه نامه اردوی معرفتی_تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" (هویت و سبک زندگی ط
🌺 با عرض سلام و احترام
🌷 در #نشر_حداکثری این محصول؛ سهیم باشید.
لطف بفرمایید این محصول را به دوستان و اساتید خودتان و همچنین در گروه های طلبگی ای که می شناسید، ارسال نمایید.
با تشکر
May 11