eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.3هزار ویدیو
710 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی زیرنظراستادعلی قاسمی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ذکر و صلوات
salavat1.mp3
3.96M
صلی الله علیه و آله 🌸صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلوات صلوات علی محمّد و علی و علی آل محمّد صد درود و رحمت حق بر رسولی که امین است مهربان تر از پدرهاست او که ختم المرسلین است حضرت عشق حضرت ماه حضرت طه و یاسین بهترین خلق خداوند رحمة للعالمین است بر نبی بر نبی سلام بی حد صلوات صلوات علی محمّد 🌸صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلوات صلوات علی محمّد و علی و علی آل محمّد می رسد تا نام پاکش از مناره تا مصلّی تازه گردد روح عالم از گل این نام زیبا بی قرارش بوده هر دم از زمین تا عرش اعلا صد تحیّت هر نفس بر جان و نور چشم زهرا هدیه بر هدیه بر رسول اعظم صلوات صلوات علی محمّد 🌸صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلوات صلوات علی محمّد و علی و علی آل محمّد مهر مکّه شاه یثرب روشنای آسمان است بوده هر جا نام دلبر نام احمد در میان است شهر علم و شهر ایمان او جهان یک جهان است جان فدای او که جدّ مهدی صاحب زمان است تا ظهور تا ظهور نور ممتد صلوات صلوات علی محمّد 🌸صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلوات صلوات علی محمّد و علی و علی آل محمّد https://eitaa.com/zekrosalavat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tajvid-sotodeh-nia (22).mp3
5.38M
🎤استاد ستوده نیا ✴️جلسه بیست و دوم https://eitaa.com/ahlalquran
❓چه عواملی باعث میشوند که صدایی با طنین خاص به گوش انسان ها خوشایند باشد❓ این عوامل عبارتند از ✅ نداشتن زنگ اضافی: صدای بعضی از انسان‌ها دارای زنگ اضافی است که معمولاً صدایشان به قول عوام دارای خش و کمی خشونت است. اما صدای برخی این ویژگی منفی را ندارد. ✅ شفافیت صدا : صدای بعضی افراد به قول معروف تو دماغی است، گویا صدای ایشان اول در حفره بینی شان می پیچد و بعد، از دهانشان خارج می شود. یکی از عوامل دلپذیر شدن صدای انسان این است که صدای تو دماغی نباشد و کاملاً شفاف و باز باشد. ✅ گرم بودن صدا : شنیدن بعضی از صداها برای انسان انرژی بخش و شورانگیز است که خود موجب جذب شنونده می گردد. 📚 صدای ماندگار در هنر قرائت قرآن کریم ✍ علی اصغر شعاعی https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5911497023760107276.mp3
14.98M
✅ اصول و مهارت‌های اختصاصی کلاسداری حفظ قرآن کریم 🎤 استاد قاسمی ✴️ جلسه چهارم https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 الهى دل داده ی معنى را از لفظ چه خبر، و شیفته ی مسمّى را از اسم چه اثر الهى کلمات و کلامت که این قدر شیرین و دلنشین اند خودت چونى الهى اگر از من پرسند کیستى چه گویم الهى هر چه بیشتر فکر مى کنم دورتر می شوم الهى گروهى کو کو گویند و حسن هو هو الهى از گفتن یا شرم دارم الهى داغ دل را نه زبان تواند تقریر کند و نه قلم یارد به تحریر رساند الحمد لله که دلدار به ناگفته و نانوشته آگاه است ✍علامه حسن زاده آملی http://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.005.mp3
984.8K
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس سی و یکم وَعَلَّمَ آَدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (بقره/31) ♦️ترجمه کلمه ها: عَلَّمَ: آموزش داد، تعليم داد، آموخت، ياد داد أَسْمَاءَ: جمع « اِسم: اسم، نام» كُلَّ: همه، هر، کل ها: آن، او(برای مؤنث)، ش ثُمَّ: سپس عَرَضَ: عرضه کرد هُمْ: آنها، آنان، شان عَلَى: بر مَلَائِكَةِ: جمع «مَلَک: فرشته، مَلَک» فَ: پس قَالَ: گفت أَنْبِئُوا: خبر دهيد نِي: به من، مرا هَؤُلَاءِ: اينان، اينها إِنْ: اگر كُنْتُمْ: می باشيد(بوديد) صَادِقِينَ: جمع«صادِق: راستگو، راست» ✍🏻نکات مناسب برای ترجمه آيه: 1. « و عَلَّم آدم الاسماء»؛ علّم فعل و فاعل آن ضمير مستتر در آن است که به خدا بر می گردد؛ يعنی آموزش داد(او) که منظور خداست. چه چيز را؟ «اسماء» را پس اسماء مفعول به است؛ ولی مفعول ديگری به جز اسماء برای «علّم » در اين آيه وجود دارد و آن: «آدم» است؛ ولی اين مفعول در فارسی با واسطه يا متمم فعل است و قبل از آن حرف اضافه می آيد؛ حرف اضافه آن «به» است. به همين جهت در ترجمه «علّم آدم الاسماء» می گوييم: آموزش داد به آدم نام ها را. ملاحظه می کنيد که در عربی هر دو مفعول به صورت بدون واسطه و صريح آمده است که اين به جهت تفاوت ساختار عربی و فارسی است. 2. «کلّها»؛ تأکيد برای «الاسماء» است. در ترجمه کلمه به کلمه می گوييم همه اش را؛ ولی اگر بخواهيم به صورتی روان تر ترجمه کنيم، می گوييم: آموزش داد به آدم همه اسم ها را. 3. «فقال انبِئونی بأسماء»؛ فعل «أنبئوا» امر از مصدر «انباء» است و در عربی دو مفعول می گيرد که يکی با واسطه و ديگری بی واسطه است. مفعول بی واسطه آن در اين ترکيب «ی» و مفعول با واسطه آن «أسماء» است که با واسطه حرف جر«بـ » مفعول گرفته است. جالب اينکه در فارسی جای اين دو مفعول از نظر باواسطه بودن و بی واسطه بودن عوض می شود؛ توضيح اين که «أنبئوني» را ترجمه می کنيم: خبر دهيد به من، ولی «بأسماء هؤلاء» را ترجمه می کنيم: اسم های اينان را. فعل «نبّأَ» نيز به همين صورت می باشد مانند: «ينبّئکم بما کنتم تعملون» يعنی: خبر می دهد به شما آنچه را که انجام می داديد. جز اين دو فعل، افعال ديگری به همين منوال می باشند که در جای خود به آنها اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 ترجمه و توضیح آيه 31 سوره بقره: 🔹ترجمه آيه: و آموزش داد به آدم اسم ها را همه اش را، سپس عرضه کرد آنها را بر فرشتگان پس گفت: خبر دهيد به من نام های اينان را اگر می باشيد راستگو (راستگويان). 🔸توضیح آيه: در این آيه می فرماید: خداوند همه اسماء را به آدم آموخت، سپس به فرشتگانی که برای آفرینش انسان از خدا پرسیده بودند که آيا موجودی خونریز را می آفرینی، فرمود: اگر راست می گویید نام های اینان را به من بگویید! حال باید دید، فرشتگان با مشاهده این موجود برگزیده که پندارشان درباره او خطا بود، چه پاسخی به خداوند دادند. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆روش کار بعضی حفاظ عزیز به روایت تصویر وقتی فقط حفظ جدید انجام میدهید و محفوظات گذشته را مرور نمیکنید چنین شرایطی دارید. هنر حافظ این است که علاوه بر محافظت از محفوظات گذشته اش، محفوظات جدید را به آن ها اضافه کند و گرنه تا ابد در این چرخه معیوب گرفتار خواهد بود که هر بخش محفوظاتش را اصلاح میکند، بخش دیگری رها شده و آسیب میبیند. 🌷 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
❗️آقایان بدانند👇 روزانه ۲٠ دقیقه با همسر خود صحبت کنید؛ آن هم دوستانه و در مکان و زمان مناسب. گفتگو و ایجاد ارتباط کلامی برای خانم ها بسیار آرامش بخش است و موجب تخلیه روانی می شود. ❗️خانم ها بدانند👇 وقتي مرد خسته از کار به خانه برمیگردد به آرامش نیاز دارد و ممکن است برای فراموش كردن مشکلات، اخبار گوش کند یا روزنامه بخواند. این کار را بی اعتنایی به خود تلقی نکنید. https://eitaa.com/ahlalquran
، یک حدیث تَتَجَافَىٰ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ ﭘﻬﻠﻮﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﻴﻢ [ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ] ﻭ ﺍﻣﻴﺪ [ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ]ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ، ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ .(سجده/١٦) 🔹🔸🔹 امیرالمؤمنین عليه السلام : (در توصیف پرهیزگاران) شب هنگام به پا می خیزند و آیات قرآن را با تأمل و شمرده می خوانند... و داروی درد خود را در آن می جویند. 📚 ، خطبه ٩٣ https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5911497023760107277.mp3
20.11M
✅ اصول و مهارت‌های اختصاصی کلاسداری حفظ قرآن کریم 🎤 استاد قاسمی ✴️ جلسه پنجم 🔷 طرح درس نویسی و زمانبندی کلاس حفظ https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 الهى محبّت والد به ولد بیش از محبّت ولد به والد است که آن اثر است نه این با این که اعداد است و علیت و معلولیت نیست پس محبت تو به ما که علت مطلق مایى تا چه اندازه است، یُحِبُّهُم کجا و یُحِبُّونَهُم کجا؟! الهى از کودکان چیزها آموختم لا جرم کودکى پیش گرفتم ✍علامه حسن زاده آملی http://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.006.mp3
949.4K
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
✅ آداب دوستی و دشمنی در روایات👇👇 امام على عليه ‏السلام: لا يَكُن حُبُّكَ كَلَفا، و لا بُغضُكَ تَلَفا؛ أحبِب حَبيبَكَ هَونا ما، وأبغِض بَغيَضكَ هَونا ما 🔸🔶 دوستى ‏ات، [در حدّ] شيدايى و دشمنى‏ ات [مايه ]هلاكت نباشد. دوستت را به اندازه دوست بدار و دشمنت را به اندازه دشمن بدار بحارالأنوار ج74 ص178 امام على عليه السلام: 🔹🔷 در دوستى با دوستت، اندازه نگه دار، چه بسا كه روزى دشمنت شود؛ و در دشمنى با دشمنت، از حدّش تجاوز مكن، چه بسا كه روزى دوستت گردد حکمت 268 نهج البلاغه امام على عليه السلام: 🔸🔶 هرچه محبّت دارى نثار دوستت كن، اما هرچه اطمينان دارى به پاى او مريز غررالحكم حدیث2463 امام على عليه السلام: 🔹🔷 هرگاه خواستى از برادرت ببُرى، جايى براى آشتى او از خود باقى بگذار، تا اگر روزى پشيمان شود از آن جا [به دوستى ديرين ]برگردد از نامه 31 نهج البلاغه امام صادق عليه السلام: 🔸🔶 دوستت را از راز خود آگاه مكن، مگر بر رازى كه اگر دشمن از آن آگاه شود نتواند به تو زيانى رساند؛ زيرا دوست نيز ممكن است روزى دشمن شود ميزان الحكمه ج5 ص264 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
87tamsilat noor.pdf
2.32M
📚تمثیلات نور ✍ استاد محسن قرائتی 👈 منتخب تمثیلات مطرح شده در تفسیر نور به صورت پرسش و پاسخ 👌👌 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت سوم 🔰در چه مواردی قرائت قرآن حرام، مکروه یا مستحب است❓ https://eitaa.com/ahlalquran