eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220920-WA0013.
3.21M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
✅ یکی از روش هایي كه موجب افزايش ظرفيت حافظه كوتاه مدت مي‏گردد روش قطعه قطعه کردن اطلاعات و دسته‏ بندي آنهاست؛ 👈 مثلاً، اگر بخواهيم اين حروف را به حافظه بسپاريم به دليل زياد بودن آنها با مشكل مواجه هستيم.👇 🔺«ي، م، ا، ل، س، ا، د، ا، ز، آ، ه، ا، گ، ش، ن، ا، د». حال اگر تمام اين حروف را به طور معكوس به سه قطعه دسته‏ بندي كنيم كلمات دانشگاه آزاد اسلامي به دست مي‏ آيد؛ يعني 16 حرف را در سه قطعه قرار داده‏ ايم و حالا به راحتی در حافظه قابل ثبت هستند. 🔹🔸🔹 ☝️🏻 پس هرچه بتوانید محفوظات را منظمتر و در دسته بندی های معنادار تعریف کنید عملکرد حافظه تان بهتر خواهد بود. مثلا 💠با توجه به حفظ محتوامحور، آیات با معانی مرتبط را در دسته بندی های معنایی مشترک قرار دهید. 💠با حفظ شماره آیه، آیات را در دسته بندی های منظم 5 یا 10 تایی به حافظه بسپارید. 💠از روش دسته بندی برای تثبیت بهتر آیات و عبارات مشابه استفاده کنید. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 یک تابلو در جایی که همیشه پیش چشمانتان باشد نصب کنید و هر روز آن چه را میخواهید باشید روی آن بنویسید تا مدام به خود یادآوری‌اش کنید. نوشتن اهداف و تلقینات مثبت، انگیزه و اراده تان را هر روز تازه میکند. 👆🏻شعار امروز https://eitaa.com/ahlalquran
💟 معلم قرآن فرزند خود باشیم. 🏠 راهنمای والدین در آموزش قرآن دوره ابتدایی ❣️ خانواده های محترم ! لطفا قبل از مشاهده روش تدریس قرآن پایه تحصیلی فرزند خود، قسمت 1️⃣ و 2️⃣ را حتما ببینید. قسمت 1️⃣ : *کلیات ۱* https://www.aparat.com/v/H3YUa قسمت 2️⃣ : *کلیات ۲* https://www.aparat.com/v/qTxk8 قسمت 3️⃣ : *راهنمای آموزش قرآن اول ابتدایی* https://www.aparat.com/v/lnxWY قسمت 4️⃣ : *راهنمای آموزش قرآن دوم ابتدایی* https://www.aparat.com/v/nfuLR قسمت 5️⃣ : *راهنمای آموزش قرآن سوم ابتدایی* https://www.aparat.com/v/01oEq قسمت 6️⃣ : *راهنمای آموزش قرآن چهارم ابتدایی* https://www.aparat.com/v/3V0co قسمت 7️⃣ : *راهنمای آموزش آموزش پنجم ابتدایی* https://www.aparat.com/v/sSMUh قسمت 8️⃣ : *راهنمای آموزش قرآن ششم ابتدایی* https://www.aparat.com/v/OzDjw ❣️ لطفا اطلاع رسانی فرمائید. ❣️ اللهم انصر من نصر القرآن❣️
✅ روز جهانی کودک و جشن قرآن (شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ) ❣️ حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم: ▪️ اِنَّ هذَا القُرآنَ مَادُبَهُ اللهِ *فَتَعَلَّموا مَادَبَتَهُ مَا استَطَعتُم ▫️این قرآن، ادبستان خداست. پس تا می توانید از این ادبستان بیاموزید. ✅ سخنی با دانش آموزان 🇮🇷🎊 *جشن قرآن* 🎊🇮🇷 *به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید* 1️⃣ *دانش آموزان اول ابتدایی* https://www.aparat.com/v/OndYJ/ 2️⃣ *دانش آموزان دوم ابتدایی* https://aparat.com/v/rBqFI 3️⃣ *دانش آموزان سوم ابتدایی* https://aparat.com/v/isTMF 4️⃣ *دانش آموزان چهارم ابتدایی* https://aparat.com/v/c1OtT 5️⃣ *دانش آموزان پنجم ابتدایی* https://aparat.com/v/FUkCV 6️⃣ *دانش آموزان ششم ابتدایی* https://aparat.com/v/4q19s 7️⃣ *دانش آموزان هفتم، هشتم و نهم* https://aparat.com/v/lJypQ 8️⃣ *دانش آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم* https://aparat.com/v/Qcpu7 ❣️ *لطفا برای دانش آموزان اول تا دوازدهم ارسال کنید.* ✋ اللهم انصر من نصر القرآن 🤚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در بازی با کودکان دقت کنید که بازی فعاليتی است برای كسب شادی و لذت، نه برای به دست آوردن نتيجه. در بازی لذت بردن از فرآيند بازی و رسیدن به احساس خوشایند مهم است، نه رسيدن به جایی. https://eitaa.com/ahlalquran
👆بعضی آثار تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ‌ 🔸در روایت داریم که بعد از نماز و یا هنگام خواب تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را بگویم تا از خواص و آثارش بهره‌مند بشویم. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale.imran.024.mp3
3.68M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس نود و چهارم بسم الله الرحمن الرحيم قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآَخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (94) 🔻ترجمه کلمات آیه: قُلْ: بگو إِنْ: اگر كَانَتْ: می باشد(بود) الدَّارُ: سرا، خانه خَالِصَة: مخصوص، ويژه مِنْ دُونِ: غير از، بدون تَمَنَّوا: آرزو کنيد مَوْت: مرگ كُنْتُمْ: هستيد، می باشيد(بوديد) صَادِقِينَ: جمع« صادِق: راستگو» ✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه آيه: 1. «خالصة» به معنای «ناب» و «خالص» است ولی آن را در اينجا برای وضوح بيشتر به معنای ويژه و مخصوص می توان ترجمه کرد. يعنی اگر يهوديان می گويند آخرت و بهشت مخصوص آنهاست ... 2. «من دون الناس» را اگر به صورت کلمه به کلمه معنا کنيم می گوييم: غير از مردم. ولی مقصود از آن در آيه اين است که: غير از ساير مردم و به عبارت ساده تر: نه ساير مردم. https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 ترجمه و توضیح آيه 94 سوره بقره: قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآَخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (94) 🔹ترجمه آيه: بگو اگر می باشد برای شما سرای آخرت مخصوص نه(برای) ساير مردم، پس آرزو کنيد مرگ را اگر می باشيد راستگو.(94) 🔸توضیح آيه: در آيه 91 بنی اسرائيل به ايمان دعوت شدند و آنها سر باز زدند و گفتند که ما به کتاب خودمان ايمان می آوريم. در آيه 94 می فرمايد: شما مدعی هستيد که اهل نجاتيد بلکه تنها شما اهل نجاتيد و بهشت از آن شماست. پس اگر چنين است بايد برای لقای خدا لحظه شماری کنيد و برای دست يافتن به بهشت و پاداش بی نظير اعمالتان در پوست خود نگنجيد پس چرا حاضر نيستيد آرزوی مرگ کنيد که به دنبالش ديدار خدا و نعمت های بهشت خواهد بود؟! 👈آنگاه در آيه 95 و 96 اينان به سبب عملکرد بد خود هرگز به مرگ نمی انديشند و آنچنان به زندگی دنيا دل بسته اند که در دنياطلبی گوی سبقت را حتی از مشرکان نيز ربوده اند! برخی از آنان آرزوی عمر هزار ساله می کنند؛ درحالی که عمر دراز جبران گناهان را نمی کند و مانع عذاب آنها نخواهد شد؛ بلکه بر گناه آنان می افزايد و زمينه عذاب سخت تری را برای آنها فراهم می آورد. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول حفظ 3.mp3
391.8K
✅ اصول طلایی حفظ قرآن کریم 🌟 🎤 استاد مهندسی ✴️ اصل سوم 🔷 یک بار حفظ کن ولی خوب حفظ کن! https://eitaa.com/ahlalquran
❓ اگر فراگیران شکل یا مطلب ناجوری روی تابلو نوشته اند یا رفتارهای ناهنجاری دارند معلم چه برخوردی داشته باشد❓ 1⃣ در درجه اول در رفتار و نوع برخورد خود با فراگیران دقت و تامل کند . بسیاری اوقات این نوع رفتارها ، یک رفتار تلافی جویانه است که فراگیران در برابر رفتارهای غلط و غیر قابل دفاع معلمان ازخودنشان می دهند و در صورتی که رفتار معلم اصلاح گردد، رفتار فراگیران اصلاح می شود. (از منظر ریشه یابی وعلت جویی ) 2⃣ در شرایطی که معلم با چنین رفتاری روبرو شد ( فراگیران روی تابلو مطالب ناجوری نوشته بودند ) و در ضمن ورود به کلاس متوجه این صحنه شد ، بدون این که به روی خود آورد در جایگاه خود مستقر شود و پس از ارتباط اولیه و خوش و بش با فراگیران ، از یکی از آنها بخواهد تابلو را پاک کند. (بدون این که خودش به تابلو نگاه کند.) 📚 برگرفته از کتاب ظرافت های معلمی https://eitaa.com/ahlalquran
هر یک از آیات زیر با چه عبارتی کامل می‌شوند❓ 👈 وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ... (حجر/١٩) 👈 وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ... (ق/٧) https://eitaa.com/ahlalquran پاسخ 👇👇👇
پاسخ 👇👇👇 ✅ وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ شَيْءٍ مَّوْزُونٍ (حجر/١٩) ✅ وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ (ق/٧) https://eitaa.com/ahlalquran
🔶🔷🔶🔷💠🔶🔷🔶🔷 مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام برگزار می کند؛ علاقمندان به آموزش‌های قرآنی و معارفی با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرس: Qhkarimeh.com می توانند به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی در کلاسهای ترم پاییز این مرکز ثبت نام کنند. 📌جهت مشاهده ی دروس در دو بخش حضوری و مجازی به لینکهای زیر مراجعه نمایید. لینک واحد مجازی👇🏻👇🏻 https://qhkarimeh.ir/n/D4 لینک واحد حضوری👇🏻👇🏻 https://qhkarimeh.ir/n/Dp ─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─ @Qhkarimeh ─┅•═༅𖣔✾🌼✾𖣔༅═•┅─
sticker_mazhabi(52).mp3
8.81M
🎧 صوت زیارت عاشورا با صدای شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز... ناگهان باز دلــ💔ــم یاد تو افتاد شکست... https://eitaa.com/ahlalquran
🌸دعا بعد از نماز شب 🌷... لَمْ أَثِقْ بِهِمْ رَبِّ فِي السِّتْرِ عَلَيَّ ، وَ وَثِقْتُ بِكَ رَبِّ فِي الْمَغْفِرَةِ لِي ، وَ أَنْتَ أَوْلَى مَنْ وُثِقَ بِهِ ، وَ أَعْطَى مَنْ رُغِبَ إِلَيْهِ ، وَ أَرْأَفُ مَنِ اسْتُرْحِمَ ، فَارْحَمْنِي . 🌷... به پرده‌پوشی آن‌ها اعتماد نداشتم؛ و به تو ای پروردگارم در آمرزشت نسبت به خود اطمینان کردم و تو سزاوارترین کسی هستی که به او اطمینان شود و بخشنده‌تر کسی هستی که به او رغبت شود و مهربان‌ترین کسی هستی که مهربانی‌اش را بخواهند؛ پس به من رحم کن. 📚صحیفه سجادیه دعای سی و دوم فراز بیست و دوم https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا