eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.2هزار ویدیو
710 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی زیرنظراستادعلی قاسمی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
base.apk
3.19M
🌼 #پیشنهاد_دانلود #نرم_افزار 📚 زن و شبهات 🌴 پاسخ به شبهات پیرامون زنان ✍ سازمان اوقاف https://eitaa.com/ahlalquran
0014 baghareh 043-046.mp3
6.12M
#لالایی_خدا 14 #سوره_بقره آیات 43-46 ❗️این قسمت به خاطر اشکال پیش آمده مجددا بارگذاری می شود https://eitaa.com/ahlalquran
0039 baghareh 106-108.mp3
7.26M
#لالایی_خدا 39 #سوره_بقره آیات 106-108 https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی 💠 گاهی آن قدر در افکار خود فرو می رویم که آن چه در اطراف ما میگذرد را نمی بینیم و چیزهایی را که به ما گفته می شود را نمی شنویم. 🔹اگرچه چشم و گوش ما عیبی ندارند ولی نمی توانیم رویدادها را درک کنیم. 👈دلیلش این است که به محیط اطراف خود «توجه» نمی کنیم. 🔰بدیهی است که بدون توجه و سپس ادراک، یادگیری صورت نمیگیرد. ☝️پس معلم در هر زمان باید از توجه شاگردش به درس و موضوعات درسی مطمئن باشد. ✅ نحوه ارائه درس توسط معلم بسیار در جلب توجه شاگرد مؤثر است. هرچه معلم درس را شادابتر و متنوعتر و با روش های خلاقانه ارائه دهد در جلب توجه فراگیر موفق تر خواهد بود. ❗️با توجه به موضوع درس، گاه لازم است معلم دقیقا مشخص کند که فراگیران به چه چیزی باید توجه کنند. 🌀 مثلا یک معلم تجوید، هنگام تدریس صفات حروف علاوه بر جلب توجه دانش آموزان به درس، باید دقیقا به شاگردان بگوید به چه حالت ویژه ای در تلفظ حرف موردنظر توجه کنند. چون هر حرف دا ای صفات متعددی است و ممکن است توجه شاگردان به صفتی غیر از آن چه مورد نظر معلم است معطوف شود. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحقیق 🌺 تلاوت بسیار زیبا و احساسی استاد متولی عبدالعال وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَن قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ آل عمران فَآتَاهُمُ اللَّهُ ثَوَابَ الدُّنْيَا وَحُسْنَ ثَوَابِ الْآخِرَةِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (آل عمران/١۴٧و١۴٨) https://eitaa.com/ahlalquran
اللهمَّ تُب علَیَّ حتی لاأعصیکَ و ألهِمنی الخیرَ و العملَ بِه... خدایا! توبه ای به من عطا کن که دیگر نافرمانیت نکنم و به من الهام کن کار نیک و عمل به آن را... ✍ دعای ابوحمزه ثمالی https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مولای_مهربان بی عشق زیستن را جز نیستی چه نام است؟ یعنی اگر نباشی، کار دلم تمام است... https://eitaa.com/ahlalquran
ترتيل جزء12 - پرهيزكار www.jea.ir .mp3
6.33M
🌺 #ختم_قرآن ماه مبارک شعبان ☘ تلاوت #ترتیل #جزء_١٢ 🎙استاد پرهیزکار https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٢۶ با عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه حضور شما استاد گرامی . یکی از دوستانم که دانش آموز سال نهم و حافظ ۱۲ جزئ از قرآن می باشد ، چند ماهی هست که مربی ژیمناستیک شده و در حال حاضر روزهای زوج و در تابستان هر روز شیفت صبح و عصر در باشگاه مشغول هست و حفظ قرآن را به این دلیل که وقت ندارد تعطیل کرده است. شما در خصوص اینکه ایشون ان شاالله حفظ قرآن رو در کنار فعالیتهاش ادامه بده و حداقل محفوظات ۱۲ جزئ رو مرور داشته باشه ، چه راهنمایی می فرمایید؟ باتشکر فراوان ! التماس دعا! 🌾🌸🌾🌸🌾 سلام و عرض تبریک متقابل ایام مبارک ماه شعبان💐 ✅ یکی از مهمترین پیشنیازهای کار حفظ قرآن کریم «ایجاد فراغت کافی» است. 👈 حافظ قرآن زمانی موفق خواهد شد که حفظ قرآن کریم از اولویت های زندگی او باشد! ❇️ اگر رسیدن به قله سراسر عزت حفظ قرآن و دستیابی به «افضل النعمة» حقیقتا برای ما یک هدف والا باشد آن را در صدر اولویت های زندگی قرار می دهیم و برای این هدف بزرگ که زندگی دنیا و آخرتمان را آباد می کند افضل اوقاتمان را صرف میکنیم و آن را بر اهداف کوچک مقدم میکنیم. 🌀 این دوست عزیز باید ببینند حفظ قرآن را در چه جایگاهی از اولویت های زندگیشان تعریف کرده اند و آیا فراغت کافی برای این کار بی بدیل ایجاد کرده اند یا آن را در آخرین درجه بعد از رسیدن به همه کارهای ضروری و غیرضروری درنظر گرفته اند. 👈 این بینش تعیین کننده عملکرد حافظ است. ✅ حفظ قرآن کریم یک توفیق بی همتای الهی است. ضمن فراهم کردن همه زمینه ها باید دست به دعا برداشت و از خداوند مهربان شایستگی دریافت و نگهداری این هدیه ارزشمند را طلب کرد. ✅ بعد از اصلاح این بینش به سادگی می توانند حفظ و مرور را ادامه دهند. 👈 باید از محفوظات فعلی حداقل روزانه یک جزء مرور و نیم جزء مباحثه و استماع داشته باشند. 👈 بعد از آن ضمن ایجاد فراغت کافی، میتوانند با یک برنامه سبک (مثلا حفظ روزانه ٣خط) کار حفظ قرآن کریم را ادامه دهند. 🌷روز و روزگارتان قرآنی🌷 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن (مؤذن) https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق 🎥 ریا و تظاهر از کجا شروع می‌شود و ازکجا باید جلویش را گرفت❓ 💐 استاد فاطمی نیا https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
032_menshavi.MP3
816.8K
#الحان_قرآنی 🌺 تلاوت #ترتیل در مقام #رست https://eitaa.com/ahlalquran
JAVAB2.mp3
239.6K
#الحان_قرآنی 🌺 تلاوت #تحقیق در مقام #رست https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی ✅ وقتی برای اولین بار به شیء یا الگویی مینگریم یا کلمه یا صدایی را میشنویم، آن را به صورت جزء به جزء دریافت نمیکنیم بلکه آن را به صورت یک کل دریافت میکنیم و سپس با توجه بیشتر و تکرار مواجهه با آن مورد خاص است که به اجزای آن توجه مینماییم. 🌀وقتی یک نفر در قالب جمله ای مطلبی به شما میگوید به مفهوم جمله گفته شده منتقل می شوید نه به تک تک حروف اداء شده. 👈 حرکت از کل به جزء روند یادگیری را سهل تر و سریع تر خواهد کرد. ✳️ معلم حتی الامکان باید در تشریح موضوع درس ابتدا آن را به طرق مختلف به صورت یک کل به شاگرد بفهماند و سپس به تشریح و تحلیل اجزاء و ارتباط آن ها با هم و با کل بپردازد. مثلا در تدریس درس فتحه به جای آن که ابتدا فتحه را تعریف کند، سپس طریقه باز شدن دهان و میزان کشش و... را توضیح دهد تا بالاخره به تلفظ عملی برسد، 👇 🌷 بهتر است در همان ابتدا با نوشتن و خواندن کلمات فارسی و عربی دارای فتحه، کلیت اداء و شکل حرکت مورد نظر به قرآن آموزان شناسانده شود سپس با معرفی و تشریح نکات دیگر همانند اسم و تعریف و... درس کامل شود. https://eitaa.com/ahlalquran
#موفقیت داشتن باور مثبت همچون آب دادن به یک دانه است..💧 💐در ابتدا چیزی مشخص نمیشود ولی بعد از مدتی میوه ی باور مثبتتان را خواهید دید... https://eitaa.com/ahlalquran
#اخبار_قرآنی به گزارش ستاد اجرایی آزمون های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم: امکان ویرایش اطلاعات فردی و عکس داوطلبان قبول شده در آزمون سراسری قرآن و عترت اسفند ماه ۱۳۹۷ از ۲ اردیبهشت ماه شروع و تا ۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. تذکر: کدملی ویرایش نخواهد شد. امکان چاپ الکترونیک گواهینامه های قبول شدگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند ماه ۱۳۹۷ از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه فراهم می باشد. قبول شدگان می توانند از طریق میز کار خود در سایت http://www.quranedu.ir اقدام به چاپ گواهینامه خود نمایند. https://eitaa.com/ahlalquran
S0011022.wma
5.97M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌼 جلسه ٢١ 💠 سوره مبارک حمد https://eitaa.com/ahlalquran
#معرفی_محصولات_قرآنی #کتاب 📚 تحلیل و آموزش قرائت ترتیل به روش استادان حصری، منشاوی، جبریل و پرهیزکار 📚 ✍رضا محمدی پرچوی 🔰 این کتاب با تحلیل قرائت ترتیل ۴ استاد مرتل در مسیر تقلید و یادگیری ترتیل شما را یاری میکند. از ویژگی های این کتاب: 🔺ارزیابی ترتیل هر استاد به لحاظ لحن، صوت، تجوید و وقف و ابتدا 🔺بیان الحان به کار گرفته شده در قرائت هر بخش 🔺معرفی برترین فرازهای هر استاد در هریک از الحان 🔺و... مراکز پخش👇 02166418099 و 02537741282 🔸🔹🔸 https://eitaa.com/ahlalquran
#وقف_و_ابتدا ✅ وقف بین مضاف و مضاف الیه : وقف بر مضاف همیشه قبیح است. زیرا مضاف بدون ذکر مضاف الیه کلام مفید نیست. مثل 👈 الذین ینقضون عهد * الله من بعد * میثاقه... (بقره/٢٧) 👈 ولا تکونوا اول * کافر به (بقره/۴١) ✅ راه های تشخیص مضاف و مضاف الیه : 1⃣ مضاف و مضاف الیه همیشه دو اسم هستند به جز «إذ» و «إذا» که به جمله اضافه میشوند. 2⃣ مضاف الیه همیشه مجرور است. (لفظا یا محلا) 3⃣ مضاف هیچگاه با «ال» نمی آید. 4⃣ مضاف هیچ وقت با تنوین نمی آید. 5⃣ اگر در مضاف و مضاف الیه بودن شک داشتیم آن را به فارسی ترجمه کرده و جلوی آن ها فعل «است» می گذاریم، اگر معنا صحیح بود، صفت و موصوف و اگر صحیح نبود، مضاف و مضاف الیه است. https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی 💠 کاش وقتی فرزندمان نمره‌ی هفده را به خانه آورد، به جای اینکه بگوییم بقیه چند شدند و معدل کلاس چند بود، بپرسیم در آزمون قبلی، نمره‌ات چند شده بود؟ ☝️ وقتی که یاد گرفت معدل پایین کلاس می تواند توجیهی برای نمره‌ٔ پایین او باشد، در بزرگسالی نیز، رفتارهای نادرست بزرگ دیگران را بهانه‌ای برای رفتارهای نادرست کوچک خود خواهد کرد. ❌او یاد می گیرد که وقتی دروغ گفت، در توجیهش بگوید: دیگران هم دروغ می گویند. بیشتر از من. او این نحوه استدلال را از ما آموخته است. ✅ اما وقتی می پرسیم نمره‌ی قبلی‌ات چند بود، می‌آموزد که هر کس با گذشته‌ٔ خودش مقایسه میشود. 🌱 او مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد،‌ بی آنکه جلوتر بودن دیگران، بی‌انگیزه‌اش کند و عقب ماندن اطرافیان،‌ در دلش شادی نهانی ایجاد کند. https://eitaa.com/ahlalquran