ترتیل جزء22 - منشاوی www.jea.ir .mp3
6.87M
🌼 #ختم_قرآن ماه مبارک رمضان
🍃 تلاوت #ترتیل #جزء_٢٢
🎙استاد منشاوی
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهارت_های_معلمی
انتشار یک فیلم از کلاس دانش آموزان مدرسە ای در اشنویه با این جمله
🌿"اینجا نە ژاپن است نە اسپانیا، مدرسەای است در اشنویە"🌿
به یکی از فیلمهای پر بازدید فضای مجازی تبدیل شد...
مهارتهای زندگی، مسئولیت پذیری، همکاری و همدلی را به شاگردانمان بیاموزیم.
https://eitaa.com/ahlalquran
06.mp3
5.45M
آموزش #صوت_و_لحن
🎤استاد دغاغله
🍃قسمت ششم
https://eitaa.com/ahlalquran
🔹رهبر انقلاب:
از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولىّعصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواستههایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. (۱۳۷۱/۰۱/۰۷)
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_١۵٠
#تدریس
#پیشنیازهای_تدریس_حفظ
سلام علیکم
من حافظ ۴جز از قران هستم و روانخوانیم در حد خیلی خوبه ولی تجویدم خیلی خوب نیس اما باز خیلی چیزا رو رعایت میکنم ، خیلی دوست دارم کلاس حفظ تشکیل بدم ، به نظر شما با این شرایط میشه؟
🌴🌸🌴🌸🌴
سلام علیکم و رحمت الله
بسیار عالیست که به حفظ برترین کلام عالم مفتخر هستید و دغدغه آموزش آن به دیگران را هم دارید.💐
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
🌸 خیرکم من تَعَلّم القرآن و علّمَه 🌸
اما تشکیل کلاس و آغاز به تدریس حرفه ای حفظ قرآن حداقل ها و پیشنیازهایی را می طلبد. از جمله
🔹حفظ کل یا دست کم حفظ میزان قابل توجهی از قرآن کریم
🔸آشنایی کافی با روخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم و تلاوت مرتل قرآن کریم
🔹آشنایی با اصول و روش های عمومی کلاسداری
🔸آشنایی با اصول و روش های تخصصی کلاسداری حفظ
🔹و...
💐 لذا توصیه میکنیم در حال حاضر، پیشروی در محفوظات خود و تقویت مهارت های پیرامونی را در اولویت قرار دهید تا محفوظاتتان به یک حد استقرار برسند،
👈 بعد از آن با شرکت در دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم، مهارت های تدریس را هم کسب و تقویت کنید
و بعد از آن برای تشکیل کلاس اقدام کنید.
✍ البته مسیر تعلیم به نزدیکان و اطرافیان و ترغیب و تشویق آن ها به حفظ همیشه باز است تا مشمول حدیث شریف نبوی هم بشوید
اما شروع رسمی تدریس و تشکیل کلاس را به بعد از کسب این پیشنیازها موکول کنید.
🌾قرآن کریم انیس دنیا و شفیع عقبایتان🌾
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
شب قدر است و من قدری ندارم
چه سازم ؟ توشه قبری ندارم
اگر امشب به معشوقت رسیدی
خدا را در میان اشک دیدی
کمی هم نزد او ما را دعا کن
کمی هم جای ما او را صدا کن
بگو یارب فلانی رو سیاه است
دو دستش خالی و غرق گناه است
بگو یارب تویی دریای جوشان
در این شب رحمتت بر او بنوشان
🔸🔹🔸
محتاج دعای خیر همه شما عزیزان هستیم
https://eitaa.com/ahlalquran
ترتیل جزء23 - منشاوی www.jea.ir .mp3
7.28M
🌼 #ختم_قرآن ماه مبارک رمضان
🍃 تلاوت #ترتیل #جزء_٢٣
🎙استاد منشاوی
https://eitaa.com/ahlalquran
بانک اشعار مذهبی.apk
19.78M
#پیشنهاد_دانلود 🎁
#نرم_افزار
💠 بانک اشعار مذهبی چهارده معصوم و مناسبت های مذهبی
👌 بسیارعالی
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراز تلاوت #تحقیق بسیار زیبا و دلنشین
🎤استاد شحات انور
🔸سوره مبارک قریش و کوثر
🔸ایران - اصفهان - سال 1369 هـ.ش
مقام #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
#اخبار_قرآنی
#قرعه_کشی_۱۴۵۲
با حضور مسئولین قرآنی کشور؛ بین قبول شدگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم (۹ اسفندماه ۹۷) و نیز قبول شدگان آزمون سبک زندگی دینی ویژه کارکنان دولت(دیماه۹۷)؛ مراسم قرعهکشی برگزار شد.
برای دیدن نتایج این قرعه؛ روی لینکهای زیر کلیک کنید:
فهرست برندگان قرعهکشی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم:
yon.ir/azmoon02
فهرست برندگان قرعهکشی دوره آموزش الکترونیک سبک زندگی دینی (ویژه کارکنان دولت):
yon.ir/azmoon03
🌹🌹🌹🌹🌹
https://eitaa.com/ahlalquran
0057 baghareh 151-153.mp3
10.52M
#لالایی_خدا ۵۷
#سوره_بقره آیات ۱۵۱ - ۱۵۳
منبع قصّه این برنامه👇
📚برگرفته از کتاب «قصه کوفه، صفحات ۴۴۰-۴۱۶»؛ اثر علی نظری منفرد
https://eitaa.com/ahlalquran
ترتیل جزء24 - منشاوی www.jea.ir .mp3
6.23M
🌼 #ختم_قرآن ماه مبارک رمضان
🍃 تلاوت #ترتیل #جزء_٢۴
🎙استاد منشاوی
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
#شیوه_های_متنوع_پرسش
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
3⃣ پرسش آیه ای
در این شیوه تلاوت از جایی که استاد تعیین میکند شروع می شود و بعد به ترتیب، هر یک از افراد حاضر در کلاس یک آیه تلاوت می کنند تا محدوده مورد پرسش به اتمام برسد.
✅ مزایا:
👈 چون نوبت با سرعت نسبتا زیادی بین افراد جابه جا می شود، نشاط خوبی به کلاس القا میشود و احساس خستگی کمتر پیش می آید.
علی الخصوص در کلاس مخاطبین کودک و نوجوان
👈 مشخص بودن نوبت تلاوت هر فرد موجب میشود استرس پرسش کمتری در افراد ایجاد شود.
✅ چند نکته:
👈 در این شیوه پیوند و ارتباط آیات مورد توجه قرار نمیگیرد و در صورتی که استادی در استفاده از این روش افراط کند ممکن است موجب ضعف مهارت پیوسته خوانی در شاگردان شود.
🌸استاد هوشمند این شیوه را در مقاطعی که نیازمند توجه ویژه به پیوستگی آیات است به کار نمی گیرد.
👈 از آن جا که نوبت تلاوت هر فرد مشخص است بعضی شاگردان، حین تلاوت دیگر دوستانشان مشغول محاسبه و تمرین آیه نوبت خودشان می شوند و حضور ذهنشان در کلاس کمرنگ می شود.
🔰 برای این که این آسیب ها را پوشش دهید می توانید با این شیوه ها به پرسشتان تنوع دهید:
👇👇👇
https://eitaa.com/ahlalquran