eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
4.7هزار ویدیو
732 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir 🔻 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: ⛔ به اروپایی‌ها مطلقاً نمیشود اعتماد کرد ⚠️ آن‌ها به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایبند ماندند. ۹۸/۷/۴ 💻 @Khamenei_ir
Baghare_55L.mp3
6.09M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ۵۵ آیه ٢٣ و ٢۴ https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_56L.mp3
5.47M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ۵۶ آیه ٢٣ و ٢۴ https://eitaa.com/ahlalquran
#با_شهیدان شما در جنگ هم انسانیت داشتید... 👆👆 https://eitaa.com/ahlalquran
استادفروغی_جزء۳۰النازعات.mp3
2.26M
🎁هدیه شب جمعه به ارواح مطهر ائمه و شهدا #ترتیل سوره مبارک نازعات با صدای استاد مهدی فروغی https://eitaa.com/ahlalquran
✅ وقف بین مستثنی و مستثنی منه میدانیم که استثنا بر دو قسم است: ✔️استثنای متصل👈 استثنایی است که مستثنی از جنس مستثنی منه باشد ✔️استثنای منقطع👈 استثنایی است که مستثنی از جنس مستثنی منه نباشد 🔹 ادوات استثنا : إلّا، غیر، سوی، خلا، عدا، حاشا ✅ حکم وقف در استثنای متصل وقف بر مستثنی منه در این نوع استثنا، جایز نیست. مثل 👈 فشربوا منهُ إلّا قلیلا منهم در این آیه👇 🔺مستثنی منه = «و» فاعل در فشربوا 🔺مستثنی = قلیلا 🔺مراد از مستثنی منه = جنود طالوت 🔺مراد از مستثنی = بعضی از همین جنود ⏪ پس وقف بر «فشربوا» و نیز وقف بر «منه» جایز نیست. زیرا این توهم را ایجاد میکند که همه افراد لشکر طالوت از آن نوشیده اند. ⏪ ادامه دارد... https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Sayafzadeh-joz.27.mp3
7.54M
🌻 #ختم_قرآن ☘ تلاوت #ترتیل #جزء_٢٧ 🎙استاد صیاف زاده https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ أَثِیلِ مَجْدٍ لا یُجَارَی [یُحَاذَی] بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَمٍ لا تُضَاهَی بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَصِیفِ شَرَفٍ لا یُسَاوَی إِلَی مَتَی أَحَارُ [أَجْأَرُ] فِیکَ یَا مَوْلایَ وَ إِلَی مَتَی وَ أَیَّ خِطَابٍ أَصِفُ فِیکَ وَ أَیَّ نَجْوَی جانم فدایت، تو درخت ریشه دار مجدی که هم طرازی نپذیرد، جانم فدایت، تو نعمت دیرینه ای، که او را مانندی نیست، جانم فدایت، تو قرین شرفی، که وی را برابری نیست، تا چه زمانی نسبت به تو سرگردان باشم، ای مولایم، و تا چه زمان، و با کدام بیان، تو را وصف کنم، و با چه رازو نیازی... ؟ ✍ دعای ندبه https://eitaa.com/ahlalquran
1294128_772.mp3
15.95M
زیارت ناحیه مقدسه 🎤با نوای حاج مهدی سماواتی https://eitaa.com/ahlalquran
💢پرسش و بازخواست در قیامت💢 🔺 پرسش و بازخواست، مخصوص مردم نیست، بلکه پیامبران نیز مورد سؤال قرار می‌گیرند. 👈 «یوم یجمع اللّه الرّسل فیقول ماذا اجبتم قالوا لا علم لنا انّک انت علاّم الغیوب» (مائده/١٠٩) ❓سؤال: در قیامت از چه می‌پرسند؟ 1⃣ از نعمت ها. 👈 «ثمّ لتسئلنّ یومئذ عن النّعیم» (تکاثر/٨) در روایات متعدّدی، رهبری و ولایت را نیز از مصادیق نعمت مورد سؤال در آیه برشمرده اند. 2⃣ از قرآن و اهل بیت علیهم السلام. پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: از مردم سؤال می‌شود که با قرآن و اهل بیت من چگونه عمل کردید؟ «ثمّ اسألهم ما فعلتم بکتاب اللّه و باهل بیتی» 3⃣ از رفتار و کردار. 👈 «لنسئلنّهم اجمعین. عمّا کانوا یعملون» (حجر/٩٢ و ٩٣) 4⃣ از اعضا و جوارح. 👈 «اِنّ السّمع والبَصر والفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولاً» (اسراء/٣۶) 5⃣ از پذیرش و عدم پذیرش رسولان. 👈 «یا معشر الجنّ والانس ألم یأتکم رسل منکم... » (انعام/١٣٠) چنانکه در جای دیگر از رهبران دینی نیز در مورد برخورد مردم با آنان سؤال می‌شود. 👈 «یوم یَجمع اللّه الرُّسل فیقول ماذا اُجِبتُم... » (مائده /١٠٩)... 💠 این آیات بیان می‌کند که سؤال از همه کس حتمی است؛ امّا در بعضی آیات از جمله آیه ۳۹ سوره ی الرّحمن آمده که در آن روز، از هیچ انسان وجنّی نسبت به گناهانشان سؤال نمی شود، «فیؤمئذ لا یسئل عن ذنبه انس و لاجانّ» این آیات چگونه قابل جمع است❓ ✅ پاسخ: در قیامت، مواقف و ایستگاه‌ها متعدّد است و هر موقفی صحنه ای خاص دارد؛ در یک موقف، بر لب‌ها مهر می‌خورد و قدرت حرف زدن ندارند. در موقفی دیگر، مهر برداشته می‌شود و همه به ناله و استمداد و اقرار می‌پردازند. در موقفی از همه می‌پرسند، در موقفی نیز سکوت حاکم است و سؤالی نمی شود. 📗 تلخیص از ۴۰۰ نکته از تفسیر نور، استاد قرائتی https://eitaa.com/ahlalquran