eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.2هزار ویدیو
710 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی زیرنظراستادعلی قاسمی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
0057 baghareh 151-153.mp3
10.52M
#لالایی_خدا ۵۷ #سوره_بقره آیات ۱۵۱ - ۱۵۳ منبع قصّه این برنامه👇 📚برگرفته از کتاب «قصه کوفه، صفحات ۴۴۰-۴۱۶»؛ اثر علی نظری منفرد https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترتیل جزء24 - منشاوی www.jea.ir .mp3
6.23M
🌼 #ختم_قرآن ماه مبارک رمضان 🍃 تلاوت #ترتیل #جزء_٢۴ 🎙استاد منشاوی https://eitaa.com/ahlalquran
#نکات_تفسیری ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء بیست و چهارم قرآن کریم https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان ما مشقِ غمِ عشق تو را خوش ننوشتیم اما تو بکش خط به خطای همه ی ما https://eitaa.com/ahlalquran
✍ مشاور حفظ اهل القرآن 3⃣ پرسش آیه ای در این شیوه تلاوت از جایی که استاد تعیین میکند شروع می شود و بعد به ترتیب، هر یک از افراد حاضر در کلاس یک آیه تلاوت می کنند تا محدوده مورد پرسش به اتمام برسد. ✅ مزایا: 👈 چون نوبت با سرعت نسبتا زیادی بین افراد جابه جا می شود، نشاط خوبی به کلاس القا میشود و احساس خستگی کمتر پیش می آید. علی الخصوص در کلاس مخاطبین کودک و نوجوان 👈 مشخص بودن نوبت تلاوت هر فرد موجب میشود استرس پرسش کمتری در افراد ایجاد شود. ✅ چند نکته: 👈 در این شیوه پیوند و ارتباط آیات مورد توجه قرار نمیگیرد و در صورتی که استادی در استفاده از این روش افراط کند ممکن است موجب ضعف مهارت پیوسته خوانی در شاگردان شود. 🌸استاد هوشمند این شیوه را در مقاطعی که نیازمند توجه ویژه به پیوستگی آیات است به کار نمی گیرد. 👈 از آن جا که نوبت تلاوت هر فرد مشخص است بعضی شاگردان، حین تلاوت دیگر دوستانشان مشغول محاسبه و تمرین آیه نوبت خودشان می شوند و حضور ذهنشان در کلاس کمرنگ می شود. 🔰 برای این که این آسیب ها را پوشش دهید می توانید با این شیوه ها به پرسشتان تنوع دهید: 👇👇👇 https://eitaa.com/ahlalquran
⏮ ادامه از پست قبل 👇👇👇 🔰 برای این که این آسیب ها را پوشش دهید می توانید با این شیوه ها به پرسشتان تنوع دهید: 🔹اجازه بدهید هر نفر ضمن تلاوت آیه مربوط به خودش، ابتدای آیه بعد را هم تلاوت کند. 🔸گاه به گاه حین تلاوت ترتیب تلاوت ها را تغییر دهید. مثلا اگر یک دور نوبت از راست به چپ رفت دور دوم اعلام کنید از چپ به راست نوبت تلاوت ها برگردد یا یک در میان افراد تلاوت کنند و در نوبت بعد یک در میان نوبت تلاوت برگردد. 🔹میزان تلاوت ها را تصاعدی بالا ببرید. مثلا در دور اول هر نفر یک آیه بخواند و دور بعد هر نفر دو آیه، سپس هر نفر سه آیه و... 🔸نوبت ها را خودتان تعیین کنید. مثلا بگویید همه به من نگاه کنید. به هرکس اشاره کردم آیه بعد را تلاوت کند. این شیوه در کلاس نشاط بخش است. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین، امسال از هر سال دیگر مهمتر است. ✌️وعده ما فردا راهپیمایی روز جهانی قدس https://eitaa.com/ahlalquran
#رسم_زندگی 🍃 امیرالمؤمنین _علیه السلام_: أفضَلُ الذِّكرِ القرآنُ ، بهِ تُشرَحُ الصُّدورُ ، و تَستَنيرُ السَّرائرُ برترين ذكرها قرآن است كه به وسيله آن سينه ها گشوده شود، و درون ها روشني گيرد. 📙غررالحکم،باب القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
1-nesa-16-19.mp3
659.5K
#الحان_قرآنی 🌺 تلاوت #ترتیل در مقام #چهارگاه https://eitaa.com/ahlalquran
297.mp3
354.2K
#الحان_قرآنی 🌺 تلاوت #تحقیق در مقام #چهارگاه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترتیل جزء25 - منشاوی www.jea.ir .mp3
6.39M
🌼 #ختم_قرآن ماه مبارک رمضان 🍃 تلاوت #ترتیل #جزء_٢۵ 🎙استاد منشاوی https://eitaa.com/ahlalquran
#نکات_تفسیری ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء بیست و پنجم قرآن کریم https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان بی تو هر روز مرا ماهی و هر شب سالی‌ست شب چنین روز چنان آه چه مشکل حالی‌ست https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١۵١ سلام بزرگوار ..طاعات قبول ..من دخترم سال پیش برای حفظ قرآن به دارالقرآن میفرستادم ..تجوید رو با علاقه زیاد رفت و معلمشون جوان بود و خیلی با نشاط واقعا دوست داشت ... برای حفظ معلم تغییر کرد سنشون بالا بود و اصلا رفتار مناسبی با بچه ها نداشت 15 سوره حفظ کرد به سوره های بزرگ که رسید معلم درخواستی که داشت غیر منطقی بود و دختر من نسبت به کلاس کلا زده شد منم به همین خاطر دیگه اصرار نکردم و نبردمش ... ولی خیلی باهوش هست در این زمینه و علاقه هم دوباره برگشته ..به علت اینکه تو مدرسه مدیر باهاشون سوره یس رو حفظ کردن و منم خیلی تشویق میکنم و براش از حرمت و جایگاه حافظ قرآن میگم ..راهنمایی بفرمایید نحوه شروع حفظ جدید باید به چه صورت باشه تا دوباره زده نشه و براش جذاب باشه 🌾🌸🌾🌸🌾 سلام علیکم و رحمت الله طاعاتتان مقبول درگاه حضرت حق درود بر شما که همتان بر تربیت دینی و قرآنی فرزند عزیزتان است و در این راه به علاقه خود او احترام می گذارید و کار را بر او تحمیل نمیکنید. 💐 ✅ نکته بسیار مهمی وجود دارد که گاهی از دید والدین مغفول میماند، حتی اگر مربی فرزند شما دچار اشکال و ضعف است، مراقب باشید هیچ وقت این مسأله را در حضور فرزندتان مطرح و تشریح نکنید. 👈 بچه ها معمولا بین کار معلم و محتوای تدریس، تفکیک قائل نیستند. 🌸 لذا اگر معلم را زیرسؤال ببریم ناخواسته در درون او جایگاه محتوای کلاس(حفظ قرآن) را هم تخریب کرده ایم. 🔰 پس حتی اگر به کار معلم انتقاد داریم و حتی اگر فرزندمان از شیوه استاد در کلاس ناراضی است 🔹به هیچ عنوان نباید به این نارضایتی فرزندمان دامن بزنیم. 🔸باید او را آرام کنیم، نکات مثبت کلاس و معلم را برایش برجسته کنیم تا علاقه و انگیزه اش را از دست ندهد. 🔹بعد از آن دور از چشم فرزندمان به صورت منطقی و به دور از جبهه گیری، دغدغه ها و انتقادات دلسوزانه را با معلم مطرح کنیم و از ایشان بخواهیم شرایط را به نحوی تغییر دهند و مدیریت کنند و نشاط و انگیزه را در کلاس تأمین کنند. باید مراقب باشیم یک طرفه به قاضی نرویم. ⏪ حالا که الحمدلله انگیزه فرزندتان بازگشته 🔸ضمن تحقیق، یک کلاس و استاد خوب، متخصص و متعهد انتخاب کنید تا ان شاء الله در کلاس جدید با نشاط پیشروی در حفظ را ادامه دهد. 🔹خودتان معلومات عمومی در خصوص شیوه های صحیح و برتر حفظ قرآن داشته باشید تا بتوانید فرزندتان و استادش را در این مسیر به درستی همراهی کنید. در این خصوص میتوانید کتاب را از کانال دریافت و مطالعه بفرمایید. 🌴نور قرآن جاری سرزمین خانه و خانواده تان🌴 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
دانلود-مداحی-ابا-صالح-التماس-دعا-،-هر-کجا-رفتی-یاد-ما-هم-باش.mp3
1.57M
#ذکر_و_صلوات با یاد #مولای_مهربان 🌼 اباصالح التماس دعا هرکجا رفتی یاد ما هم باش... https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی ❓کلاس خوب؛ ساکت یا پرسشگر؟ 🔸عالم و دانا پرسش هایشان زیاد است؛ 🔸نادان پرسش ندارد یا اندک است. ذهن فراگیران درس شما مرتبا درگیر نادانسته هایی است که شما قصد گشودن گره های آن را دارید و هر قدمی که شما جلو می روید یک علامت سوال برایشان پیدا می شود؛ 👈 یعنی با هر آموزه جدید یک پرسش جدید در ذهن شکل می گیرد. شما به فراگیر خود اجازه دهید هرجا سؤالی برایش پیش آمد آن را بپرسد. 👌 حتی فراگیران خود را به پرسش تشویق کنید. 🌺 از دیگر سوی فرض را بر این بگذارید که هر سوالی که از اعضای کلاس از شما پرسیده می شود، سوالی است که در ذهن همه فراگیران است. 💠 پرسشی که در ذهن شاگرد شما ایجاد می شود به دلیل فعال کردن ذهن پرسشگر او از سوی شماست. 👏 به جای اینکه در برابر پرسشها موضعگیری کنید به شیوه تدریس خود آفرین بگویید که توانسته اید پرسشگری ایجاد کنید و به موقع پاسخ بگویید. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلاسداری_کودک شکل سازی با بادکنک 🌺 با ساده ترین ابزارها، نشاط را مهمان کلاستان کنید. https://eitaa.com/ahlalquran
١۵٢ با سلام سوالم در مورد یکی از قران اموزهام هست .ایشون حدود 7-8 سال از بنده بزرگتر هستن ولی متاسفانه بسیاری از قوانین کلاس اعم از ساعت ورود و خروج کلاس، انجام برنامه مرور و مواردی از این دست رو رعایت نمیکنن و باوجودیکه تا بحال چندین بار در مورد روش حفظ و مرور براشون توضیح دادم و اشکالات کارشون رو گوشزد کردم فایده ای نداشته. حتی وقتی موقع پرسش اشکالات لغوی یا حرکتیشون رو تذکر میدم قبول نمیکنن و میگن که درست خوندن. چجور با ایشون برخورد کنم که هم بعنوان بزرگتر بهشون بی احترامی نشه و هم خودمحور بودن ایشون روی بقیه تاثیر نذاره کما اینکه کمی تاثیر گذاشته . اینم اشاره کنم کلاس قرانم در منزل برگزار میشه و موسسه نیست که مسئولان بخوان به ایشون تذکر بدن. ☘🌷☘🌷☘ سلام و عرض ادب درود بر شما که آتش به اختیار در سنگر قرآن کریم، مشغول خدمت شده اید. 💐 ✅ تبعیت شاگرد از قوانین کلاس و دستورالعمل های استاد لزوما به جهت بزرگتر بودن استاد به لحاظ سنی نیست. بلکه ناشی از جایگاه استادی و از اقتضائات آن است. 👈 لذا اعتماد به نفس خود و اقتدار استادیتان را حفظ و در کلاس تثبیت کنید. این مسأله منافاتی با حفظ احترام شاگردان، چه کوچکتر و چه بزرگتر ندارد. ✍ پس ابتدائا خودتان جایگاهتان را به عنوان استاد کلاس مورد تردید قرار ندهید و اقتدار و جدیتتان را حفظ کنید. و در کنارش و در تعادل با آن، محبت و احترام متقابل هم در تعامل با شاگردانتان داشته باشید. ✍ فضای کلاس باید به گونه ای باشد که شاگردان بدانند چه از شما بزرگتر باشند و چه کوچکتر، ملزم به پایبندی به قوانین کلاس و اجرای دستورالعمل های شما هستند. ⭕️ در فضای کلاس و در حضور دیگران با ایشان بحث نکنید و تذکر ندهید 🔰 به صورت فردی با ایشان صحبت کنید و دغدغه تان را مطرح کنید که 🔺برای همه افراد کلاس و نیز ایشان که بزرگتر هستند احترام قائلید و هرگز دوست ندارید این احترام آسیب ببیند. 🔺قوانین کلاس، راهکارهای شما، تکالیف و... همه برای هموارتر شدن مسیر برای خود شاگردان است و شما فقط یاری کننده آن ها هستید. پس برای موفقیت باید از این قوانین تبعیت کنند. 🔺رفتار ایشان ممکن است بر دیگران اثر سوء بگذارد و از این جهت حقی از دیگران ضایع شود وبه گردن ایشان قرار گیرد. 🔺و... ✅ در اشکالگیری ها با دقت و اطمینان و با قاطعیت عمل کنید و اشکالات را بدون اغماض اعلام کنید اما اگر شاگردتان نپذیرفت با ایشان درگیر مجادله و کشمکش نشوید. با قاطعیت اشکال را بگیرید و بگذرید. گرفتاری در بند مجادله با شاگرد، به جایگاه شما و تفوقتان در کلاس آسیب میزند. بگویید من شنیدم که اینطور خواندید، حالا اگر فکر میکنید درست خواندید هم یکبار دیگر درستش را بخوانید تا مطمئن باشیم درست می خوانید. این گونه حساسیت ها و جبهه گیری ها به مرور کمرنگ می شود. ☘ مطالعه ١۴٢ نیز در این خصوص می تواند یاریتان کند. ⏪ در واقع به اختصار، راهکار رفع این شرایط، برخورد قاطع، جدی، مهربان و بزرگوارانه شماست. 🌾 توفیقاتتان در مسیر خدمت به قرآن، روزافزون 🌾 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا