eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
q11.mp3
718.4K
#آموزش_تجوید 🌷 استاد موسوی بلده 🔶صفات فرعی 🔹صفت بحّه https://eitaa.com/ahlalquran
٢٠۵ سلام برشما روزتون بخیر بنده مدتی هست وقتی می‌خوام مرور کنم سرم دچار سنگینی شدید میشه و احساس میکنم میخواد منفجر بشه موقع ایستادن هم تعادلم را از دست میدهم ولی وقتی چند ساعتی سمت مرور و حفظ جدید و اینا نمیرم یواش یواش سرم خوب میشه دوباره وقتی می‌خوام شروع کنم دوباره دچار همین حالات میشم. لطف میکنید بنده رو زودتر راهنمایی بفرمایید چون محفوظاتم دارن کم رنگ میشوند و این برای من بسیار بسیار ناراحت کننده هست 🌱🌸🌱🌸🌱 سلام و عرض احترام ✅ مسئله مورد پرسش حضرتعالی از دو جهت باید مورد درمان قرار بگیرد: 1⃣ درمان پزشکی و تقویت و تعدیل قوای جسمانی 👈 جسم انسان امانتی الهی است که در مدت حضور محدودش در دنیا مرکب روح شده تا یاریگر انسان در طی این مسیر سعادت باشد. 🌸 پس حتی برای پیشرفت های معنوی و از جمله کار حفظ قرآن کریم ما نیازمند جسمی سالم و متعادل و قوی هستیم تا با این مرکب خوب بتوانیم زودتر به مقصد برسیم. ✍ لذا با مراجعه به پزشک یا حکماء سنتی و اسلامی علل جسمی احتمالی این مسئله را پیدا و درمان کنید. مزاجتان را متعادل کنید و جسمتان را به لحاظ تأمین مواد ضروری و مغذی مورد توجه قرار دهید. 2⃣ اصلاح روش های حفظ و مرور ✍ بیش از توان به خود فشار وارد نکنید. حجم حفظ جدید و سرعت پیشرویتان در حفظ را متناسب با توان و ظرفیت خودتان قرار دهید. بهتر این است که کمتر حفظ کنیم اما همیشه بانشاط و قوی پیش برویم. ✍ تلاوت هایتان را در حجم زیاد انجام ندهید. بلکه برنامه تان را به بخش های زیاد با حجم کم تقسیم کنید. مثلا سه صفحه بخوانید و بعد ١۵ دقیقه استراحت کنید و مجددا سه صفحه دیگر بخوانید. ✍ تلاوت هایتان را با صدای بلند انجام ندهید که خودش موجب فشار به گوش ها و سر میشود. با هوا (همس) نخوانید بلکه تلاوتتان همراه با صدا باشد که به حنجره فشار وارد نشود اما از طرفی هم خیلی بلند تلاوت نکنید. همین که صدای خود را بشنوید کافیست. ✍ در زمان خستگی جسمی و فکری مرور و تلاوت نکنید. ✍ را کم کنید. یکی از علل شایع چنین سردردهایی استرس و اضطراب حفاظ است. برای کنترل به راهکارهایی که پیش از این بیان شده است مراجعه بفرمایید. ✍ انگیزه تان را تقویت کنید. امام صادق علیه السلام فرمودند: 🌸ما ضَعُف بَدَنٌ عمّا قَوِیَتُ علیه النّیّة» «در موردی که نیّت و اراده آدم قوی باشد، بدن دچار ضعف و ناتوانی نمی‌شود» (وسائل الشیعه؛ ج 1، ص 7) ✍ در مکان مناسب و بدون سر و صدا و عوامل مخل تمرکز، مرور و حفظ را انجام دهید. ✍ برای حفظ و مرور از که اندازه، رنگ و ویژگی های مناسب حفظ را داراست استفاده کنید. مصحف نامناسب میتواند باعث درد چشم و سر شود. 💐قرآن کریم شفابخش آلام جسم و جانتان💐 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sabzAli-joz.01.mp3
6.98M
💐 #ختم_قرآن 🌴 تلاوت #ترتیل #جزء_١ 🎙استاد سبزعلی https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان آنچه در غیبتت ای دوست به من می‌گذرد نتوانم که حکایت کنم الّا به حضور... https://eitaa.com/ahlalquran
4_5913607617934001028.pdf
8.97M
#پیشنهاد_دانلود #کتاب #حفظ_موضوعی 📚 کتابچه حفظ موضوعی قرآن کریم 💠 ۳۰۰ موضوع از آیات قرآن کریم همراه با ترجمه ✍ سید مهدی هاشمی، سید مصطفی حسینی، علی قاسمی https://eitaa.com/ahlalquran
✅ روش شماره آیات را به یکی از این روش ها می توان حفظ کرد : 1⃣ حفظ شماره های طلایی در این شیوه تک تک شماره آیات حفظ نمی شوند بلکه مثلا 🔸شماره های مضرب ۵ یا ١٠ یا... 🔸شماره آیه ابتدا و انتهای صفحه و... حفظ میشوند و شماره سایر آیات که مابین آن ها قرار دارند بر اساس شماره های حفظ شده محاسبه میشوند و به مرور در ذهن ثبت می شوند. ✔️این شیوه برای حفظ آیات کوتاه مناسب است. 2⃣ حفظ شماره، همراه حفظ هر آیه فرض کنید شماره آیه هم یکی از کلمات آیه است و آن را درست مثل حفظ الفاظ آیه و همراه با آن حفظ کنید. ✔️در این روش احتمال ایجاد وابستگی به شماره آیه بیشتر است. لذا باید مراقب این آسیب باشید. 3⃣ حفظ شماره، بعد از اتمام حفظ آیه 🔺حفظ هر آیه که به پایان میرسد، چندبار ابتدای آیه را همراه با شماره همان آیه تکرار کنید تا در ذهن ثبت شود. 🔺در پایان انجام حفظ جدید (مثلا یک صفحه) هم چندین بار ابتدای آیات صفحه را همراه با شماره آیاتشان تکرار و تمرین کنید تا به صورت کامل به خاطر سپرده شوند. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
4_750959544053530713.mp3
909.3K
🌸 آموزش نغمه صبا - حجاز یا ترکیب و 🎤 استاد شاه میوه https://eitaa.com/ahlalquran
📱ثبت نام ویژه دوره جامع عقائد قرآنی 🔸با موضوع توحید، نبوت، امامت و معاد در قرآن 🔹 با تدریس: حجة الاسلام دکتر برنجکار، حجة الاسلام دکتر حاج ابوالقاسم و دکتر میرباقری 🎓 ارائه گواهینامه از دانشگاه تهران 🗓دوره کوتاه مدت (سه ماهه) 🖥 آموزش غیر حضوری (مجازی) 💳 تخفیف استثنایی فقط تا 7 مهر (35 درصد تخفیف) 💠 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید👇 yon.ir/NyvfD 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sabzAli-joz.02.mp3
7.01M
💐 #ختم_قرآن 🌴 تلاوت #ترتیل #جزء_٢ 🎙استاد سبزعلی https://eitaa.com/ahlalquran
❓جزو کدام گروه هستید ؟ خوشبختان یا تیره‌بختان؟ 📖خداوند در قرآن کریم مردم را به تناسب اعمالی که انجام می‌دهند به گروه‌های مختلفی تقسیم کرده است؛ برخی از مردم همانند مؤمنین و صالحین در دسته خوشبختان و برخی دیگر مانند خاسرین در زمره تیره‌بختان قرار می‌گیرند. 🚷تیره بختان به روایت قرآن قسمت اول : خاسرین چه کسانی هستند؟ 👆👆👆 https://eitaa.com/ahlalquran
#اخبار_قرآنی 🔶فراخوان ثبت نام در دوره ارزیابی و انتخاب نماینده جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات امارات(ویژه خواهران) دوره ارزیابی و انتخاب نماینده جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی کشور امارات به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم برگزار خواهد شد. به همین منظور از حافظان ممتاز کل قرآن کریم دختر زیر ۱۲ سال جهت حضور در دوره مذکور دعوت به عمل می‌آید. واجدین شرایط می‌بایست نسبت به ثبت نام اولیه در این دوره، حداکثر تا تاریخ شنبه 13 مهرماه از طریق ☎️ شماره تلفن‌های: ۰۲۱۶۴۸۷۲۶۲۷ ـ ۰۹۰۳۳۵۲۱۳۵۷ (مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه) تماس حاصل نمایند. 🔹شرایط عمومی و اختصاصی: ۱‌- حداکثر سن: ۱۲ سال ۲‌- حافظ کل مسلط ۳‌- دارا بودن ترتیل مقبول و مورد تأیید کمیته فنی مسابقات یادآور می‌شود دوره انتخابی، دوشنبه 15مهرماه برگزار خواهد شد. @mosabeghatequran 🔸🔹🔸 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
٢٠۶ سلام _ خداقوت بنده حدود ۴۴ ساله، خانم و معلم قرآن هستم حفظ جزء ۳۰ را هم تدریس کردم و هم رتبه کشوری در یک موسسه ای آوردم. معلم تجوید و روخوانی هم هستم. به طور پراکنده سوره هایی مثل فتح، یس، واقعه، و کمی دیگر مسلط حفظم و جزء های ۱ و ۱۸ و ۱۹ و قسمتهايي از سوره توبه، طه ، مریم، کهف ... که خیلی مورد علاقه م بوده، حفظ کرده بودم ولی الان فراموش کردم. خلاصه نظم خاصی در حفظ ندارم و هربارهم قصد میکنم موفق نمیشوم. انگیزه و تشویق و کار جمعی محرک های خوبی برای بنده هستند که تا نیستند حرکتی نیست. ... کارهای متفرق قبلا زیاد انجام میدادم چون دوست داشتم از هرکاری سر دربیاورم. در تدریسم بنا به نظر دیگران بسیار موفقم اما بی نظمی خودم در بی نظمی متربیانم تاثیر میگذاره و در آزمون گرفتن و چک کردن مکرر محصلین، موفق نیستم... یکی دیگه از مشکلات بنده نداشتن اقتدار هست.که مطالب خوبتون رو دراین رابطه دنبال میکنم. میترسم اقتدار نشون بدم و محصلین نسبت به درس قرآن زده بشن اگر هم کمی تندی نشان بدم زبانم تیز و آزار دهتده است لذا سکوت و مهربانی را برگزیدم. بیشتر مهربان هستم . و دلم میسوزه که فشار کاری به کسی بیارم که باتوجه به شرایط خانوادگیش از پسش بر نیاد_ 🔸سوال اول بنده اینه که با این اوصاف که عرض کردم جهت نظم دهی به کارهام و به تدریسم چه توصیه ای ریشه ای دارید 🔸و نیز دوم اینکه خیلی دلم میخواهد قران را با اشتیاق زیادی که به آن دارم حفظ کنم و ادامه بدهم_ چه توصیه ای در این زمینه دارید. عذرخواهی از اطاله ی کلام 🍃🌼🍃🌼🍃 پاسخ 👇👇👇
سلام علیکم و رحمت الله درود بر شما که مفتخر به خادمی و همنشینی قرآن عزیز هستید. 💐 💐 پاسخ مباحثی که مطرح فرمودید به تفصیل یک دوره تربیت مربی است اما به اختصار نکاتی را به محضرتان تقدیم میکنیم: ✅ بحمدالله حضرتعالی با دید انتقاد و موشکافانه به تدریس و کلاسداری خود نظر دارید و این خود اولین پله برای پیشرفت و اصلاح است. 🌀تا وقتی اشکالات و ریشه هایشان به طور دقیق شناسایی و بعد پذیرفته نشوند مسیر ارتقا مسدود خواهد بود. 💠 یک دفتر ویژه ارزیابی خودتان داشته باشید. به فواصل زمانی خودتان، کلاسداری و تدریستان را همینطور موشکافانه نقد کنید. این موارد را برای خود یادداشت کنید: ✔️نقاط قوت ✔️علل و ریشه ها ✔️راهکارهای تقویت آن ها و ✔️نقاط ضعف ✔️علل و ریشه ها ✔️راهکارهای رفع و اصلاح 🌳 بعد به نوبت و یک به یک برای اجرایی کردن نکات یادداشتی خود برنامه عملی داشته باشید و مداوم خود را ارزیابی کنید که تا چه میزان در اجرای راهکارهای ارتقاییتان موفق بوده اید. ✅ طرح درس مکتوب داشته باشید از طرح درس سالانه و بلندمدت تا طرح درس روزانه. 📝 یعنی یک تقویم آموزشی برای خودتان طراحی کنید و درسی را که بناست تدریس کنید در قالب آن بودجه بندی کنید. زمان تدریس هر درس، جلسات تمرین و مرور، جلسات آزمون میان دوره کتبی و شفاهی و... همه را جزء به جزء در این طرح درس مشخص کنید. 📝 همچنین هر جلسه که میخواهید در کلاس حاضر شوید برنامه ای را که در این جلسه بناست در کلاس اجرا کنید به صورت دقیق و کامل در قالب طرح درس یادداشت کنید. این که 📍چه مقدار از زمان صرف تمرین درس یا دروس گذشته میشود و کیفیت و کمیت این تمرینات چگونه خواهد بود، 📍برای تدریس درس جدید شاگردان شما چه پیشنیازهایی باید داشته باشند 📍و با چه مقدمات و سیری این درس را تدریس می کنید، 📍چه تمارین و تکالیفی برای ارزیابی آموزشتان در کلاس و منزل برای شاگردان تعیین خواهید کرد، 📍و... 🎀 این مکتوب کردن برنامه ها و داشتن چشم انداز روشن، خودش بهترین راه برای نظم دهی به کلاسداری شماست. ✅ سعی کنید به جای این که به صورت پراکنده سراغ کارهای متعدد بروید اولویت هایتان را در زندگی مشخص کنید. یک یا دو کار را به صورت تخصصی و عمیق دنبال کنید و در اولویت قرار دهید. در کنار آن میتوانید به امور دیگر هم بپردازید اما عمده زمان و انرژیتان را صرف اولویت های خود کنید تا فعالیت هایتان اثربخش باشد. ✍ مطالب سابق پیرامون و را مطالعه بفرمایید. ✅ اقتدار و جدیت از یک سو و محبت و رٱفت از سوی دیگر دو کفه ترازوی شخصیت معلم هستند که باید در تعادل و توازن باشند. 👈 اگر جدیت و اقتدار بیشتر شود می تواند منجر به سخت گیری افراطی و در نتیجه، دلزدگی شاگردان شود 👈 و اگر رحمت و رأفت و مهربانی غلبه کند می تواند موجب تساهل افراطی و در نتیجه، بی انگیزگی شاگردان و بی مسئولیتی و عدم موفقیتشان شود. همانقدر که سختگیری غیرمنطقی می تواند مخرب باشد سهل گیری و تسامح غیرمنطقی هم می تواند آسیب زا باشد. ⏪ ضمن اینکه اقتدار خودش دو نوع است: 🔺اقتدار خشونتی (که جایگاه و قدرت نفوذ معلم بر پایه خشونت شکل گرفته) 🔺اقتدار محبتی (که جایگاه و قدرت نفوذ معلم بر پایه محبت شکل گرفته) وقتی حرف از اقتدار میزنیم منظور اقتدار محبتی است نه خشونتی. ⭕️ معلم مقتدر کسی نیست که با خشونت کلامی یا بدنی یا... نسبت به شاگردانش اعمال قدرت میکند و آن ها را تحت سلطه میگیرد، ✔️ بلکه معلم مقتدر بر اساس محبت دوطرفه ای که میان او و شاگردانش شکل گرفته چنان جایگاهی دارد که حرف و امرش را به جان میخرند و حاضر نیستند از آن سرپیچی کنند و موجب ناراحتی معلمشان شوند. 🎀 بنابراین لازم نیست خشونت به خرج دهید اما جایگاه محترم استادی را هم مخدوش نکنید. با مهربانی و دلسوزانه اما با جدیت و قاطع تذکر بدهید. ✅ برای و به مطالب مرتبط در کانال و از جمله کتاب مراجعه کنید. 🔺حفظ ترتیبی و هردو میتوانند انتخاب های مناسبی برای ادامه مسیرتان باشند. مشروط به آن که خوب و قوی پیش بروید. باتوجه به فرموده هایتان حتمادر کلاس شرکت کنید و یک همبحث قوی و منظم، همراه داشته باشید. 🌺قدم هایتان در مسیر قرآن استوار🌺 ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_59L.mp3
5.71M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌹سوره مبارک بقره 🌼 جلسه ۵٨ آیه ٢٣ و ٢۴ https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sabzAli-joz.03.mp3
7.13M
💐 #ختم_قرآن 🌴 تلاوت #ترتیل #جزء_٣ 🎙استاد سبزعلی https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان دردم به جز وصال تو درمان نمی شود... https://eitaa.com/ahlalquran
#موفقیت ✍ ۱۰ درصد زندگی، چیزهایی است که برایتان اتفاق می‌افتد و ۹۰ درصد آن، واکنشی است که به آن اتفاقات نشان می‌دهید. 🔹🔸🔹 إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا ﻣﺎ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻳﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻳﺎ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ. (انسان/٣) https://eitaa.com/ahlalquran
4_750959544053530712.mp3
653.3K
#الحان_قرآنی 🌸 آموزش نغمه صبا - عجم یا ترکیب #صبا و #عجم 🎤استاد شاه میوه https://eitaa.com/ahlalquran
5⃣1⃣ پرسش از اتصالات یکی از مشکلات مبتلابه حفاظ، ضعف در تلاوت پیوسته آیات، صفحات، سوره ها و اجزاء است. پرسش هایی طراحی کنید که این نقاط اتصال را مورد توجه ویژه قرار دهد. مثلا ♦️از شاگردتان بخواهید ابتدای همه آیات یک جزء را به صورت متوالی بگوید. ♦️از ایشان بخواهید از صفحه ای که شما تعیین میکنید، عبارت پایان هرصفحه را + آیه ابتدای صفحه بعد بخواند. ♦️از شاگردان بخواهید از سوره ای که شما تعیین میکنید، به ترتیب، هرکدام آیه پایان یک سوره + آیه ابتدای سوره بعد را قرائت کنند. ♦️و... ✅ مزایا: 👈 تقویت اتصال و ارتباط آیات، سوره ها، صفحات و اجزاء 👈 فرهنگ سازی برای حفظ پیوسته و یکپارچه 👈 و... ✅ چند نکته 👈 از شاگردان بخواهید در مرور و مباحثه شان، این شیوه ها را تمرین کنند. 👈 در پرسش حفظ جدید که پایه اولیه محفوظات است، به این پیوندها توجه ویژه داشته باشید. مثلا مشخص کنید که هرکس قبل یا بعد از تلاوت حفظ جدیدش باید یک بار سرآیات حفظ را بگوید. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
#نظرات_همراهان_کانال 👆👆 سپاس از همراهیتان 💐 https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی 🍁 بچه ها به دستورات پدر و مادرهایی که به اندازه ی نیاز به آنها محبت نمی کنند و به اندازه ی نیاز احترام نمی گذارند، بعنوان دستورات خودخواهانه نگاه می کنند و از آنها فراری هستند. و این تصویر نمی گذارد که آنها با دل و جان به حرف های والدینشان گوش بدهند. https://eitaa.com/ahlalquran